stat

Nie będzie wielkiej fuzji kablówek

Firma Multimedia Polska odstąpiła od potencjalnej transakcji z Vectra SA.
Firma Multimedia Polska odstąpiła od potencjalnej transakcji z Vectra SA. foto.123rf.com

Multimedia Polska wycofuje się z planów fuzji ze spółką Vectra. Powodem ma być to, że minął okres wyłączności dla spółki Vectra na zawarcie przedwstępnej umowy sprzedaży akcji. Zarząd oraz akcjonariusze Multimedia Polska postanowili o nieprzedłużaniu okresu wyłączności oraz odstąpieniu od planowanej transakcji. Oznacza to, że nie udała się już druga próba sprzedaży MP. Wcześniej jej potencjalnym nabywcą miało być UPC Polska.



W sierpniu 2018 roku akcjonariusze większościowi Multimedia Polska podpisali wstępne porozumienie dotyczące możliwej sprzedaży 100 proc. akcji tej spółki na rzecz Vectry. W tym samym miesiącu Vectra wystąpiła do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na przejęcie Multimedia Polska. UOKiK stwierdził, że potencjalna transakcja może doprowadzić do ograniczenia konkurencji w kilkunastu miastach i kontynuował postępowanie w sprawie fuzji. W międzyczasie akcjonariusze Multimedia Polska zmienili jednak zdanie.

Multimedia Polska nie chcą fuzji z Vectrą



- W nawiązaniu do informacji z dnia 28 sierpnia 2018 roku dotyczącej potencjalnego zbycia 100 proc. akcji Multimediów na rzecz Vectra informujemy, że minął okres wyłączności dla spółki Vectra na ustalenie kluczowych warunków oraz zawarcie przedwstępnej umowy sprzedaży akcji - czytamy w oświadczeniu spółki Multimedia Polska. - Po przeanalizowaniu ryzyk rynkowych i transakcyjnych związanych z planowanym zbyciem 100 proc. akcji Multimedia Polska na rzecz spółki Vectra - akcjonariusze większościowi oraz zarząd spółki zdecydowali w dniu dzisiejszym o nieprzedłużaniu okresu wyłączności oraz odstąpieniu od planowanej transakcji.
To już druga, nieudana próba sprzedaży spółki. W październiku 2016 roku UPC Polska ogłosiła, że kupi 100 proc. akcji Multimedia Polska. Wartość transakcji była szacowana na 3 mld zł. Do transakcji jednak nie doszło m.in. z powodu długotrwałych negocjacji z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jak poinformowało UPC spowodowało to, że transakcja przestała być dla firmy opłacalna.

Czołowi dostawcy telewizji w kraju



Multimedia Polska jest dostawcą usług telekomunikacyjnych. Na koniec 2017 roku spółka miała 752,7 tys. klientów, którym świadczyły 1,746 mln usług, czyli głównie telewizji kablowej, szerokopasmowego dostępu do internetu oraz telefonii.

Z kolei Vectra to także jeden z największych w Polsce operatorów telewizji kablowej. Oferuje swoje usługi w 164 miastach i obecnie posiada około 815 tys. abonentów, czyli 17,71 proc. rynku, co daje jej trzecie miejsce pośród wszystkich operatorów kablowych w Polsce. Dla porównania UPC ma aż 1,4 mln klientów.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (67)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane