• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na remont w Gdańskiej Stoczni Remontowa statki czekają w kolejce

Wioletta Kakowska-Mehring
23 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa

W tej chwili w Gdańskiej Stoczni Remontowa należącej do Remontowa Holding remontowanych jest ok. 20 statków.


Dziś w Gdańskiej Stoczni Remontowa rozpoczął się remont 228-metrowego samochodowca Manon. Dziś, choć jednostka jest w Gdańsku już od kilku dni. Musiała jednak poczekać na swoją kolej przy nabrzeżu wynajętym od Stoczni Gdańsk. Dlaczego? Bo styczeń jest rekordowy dla GSR. Stocznia ma tyle pracy, że statki muszą czekać w kolejce.



W tej chwili w Gdańskiej Stoczni Remontowa należącej do Remontowa Holding remontowanych jest ok. 20 statków, a stocznia pęka w szwach. Taki poziom utrzymuje od kilku tygodni. Były dni, gdy naraz remontowano 23 jednostki. W większości są to potężne promy renomowanych armatorów. Prowadzone są na nich standardowe remonty, ale nie tylko. Stocznia wykorzystała nadarzającą się okazję rynkową i dziś przoduje w montażu płuczek spalin (scrubber'ów), które ograniczają emisję tlenków siarki do atmosfery. Dzięki płuczkom statki nie muszą pływać na droższym o ok. 40 proc. paliwie niskosiarkowym MGO. Zmiany wymusiła wprowadzona przez Międzynarodową Organizację Morską od 1 stycznia br. norma stosowania obniżonej do 0,1 proc. zawartości siarki w paliwie okrętowym przez statki, pływające w tzw. obszarze SECA, czyli m.in. na Morzu Bałtyckim i Północnym.

Wzmożone zainteresowanie armatorów montowaniem płuczek, czyli systemu oczyszczania spalin z silników głównych i pomocniczych wskazuje na to, że bardziej opłaca się zainwestować, niż korzystać z drogiego paliwa. Choć koszty montażu też wcale nie są małe. Zakup i montaż tych urządzeń, np. w przypadku promów morskich, to koszt ok. 5 mln dolarów na jednostkę.

Czytaj też: Grupa Remontowa już zarabia na wprowadzeniu dyrektywy siarkowej

Gdańska Stocznia Remontowa już w 2013 roku wprowadziła do swojej oferty montaż tych urządzeń. Wówczas płuczki zostały zainstalowane na trzech towarowych statkach typu ro-ro - "Petunia Seaways", "Magnolia Seaways" i "Selandia Seaways". W ubiegłym roku z kolei w stoczni zainstalowano 23 takie urządzenia. Ten rok zapowiada się jeszcze lepiej. Tylko w styczniu zamontowano scrubbery m.in. na statkach: "Superspeed 1" (armatora Color Line), "Prins Richard" (Scandlines), "Crown Seaways" i "Sirena Seaways" (DFDS Seaways) oraz "Finnstar" (Finnlines).

Czytaj też: Stena Germanica będzie pływać na metanolu. Remontowa przebuduje prom

Płuczki to nie wszystko. Prawdopodobnie już 28 stycznia do GSR wpłynie prom ro-pax "Stena Germanica" należący do Steny Line. Gdańska Stocznia Remontowa wykona montaż instalacji paliwowej na tej jednostce. Dzięki temu prom będzie pierwszym w historii statkiem zasilanym metanolem. Prace w stoczni potrwają ok. dwóch miesięcy. Całkowity koszt projektu wynosi ok. 22 mln euro. Jeśli operacja powiedzie się, Stena Line przeprowadzi podobną operację na pozostałych swoich statkach, czyli ok. 40 promach.

Miejsca

Opinie (98) 3 zablokowane

  • Jak się ten tępy solidaruch ze stoczni gdańskiej nazywa? (5)

    Prywatne stocznie mają się świetnie, prywatne kopalnie też, ale ktoś zawsze nas robi w ciula.

    • 109 11

    • ten z tem dlugopisem ? ...HYBA LEHU CZY JAKOS TAM ?! fajnie czytal wtedy !

      • 4 0

    • Nigdyniepracujący Guzikiewicz? (1)

      • 31 3

      • Guzikiewicz to jeden, tam jest jeszcze jeden ale cwanie wypycha na front Płonącą Oponę

        Chodzi o niejakiego Gałęzewskiego, to on a nie Guzikiewicz jest szefem Solidarności w Gdańskiej.

        • 6 0

    • Wziol zkolegami w lape od ukrainca i pozwolili sprzedac gdanska teraz stoi pusta chala
      Guzikiewicz bedziesz wisial

      • 4 1

    • Karol Opona?

      • 27 3

  • Super (9)

    Gratulacje!

    • 174 1

    • FPF1

      A co z fpf1?

      To też jest sukces?

      Nie kupuje całej tej propagandy, że GSR jest super a cała reszta to kibel.

      • 2 13

    • Smutne (3)

      że nie statki pod polską banderą , taką flotę mieć a tak szybko nasze "nieomylne" rządy ją rozwaliły na polecenie Europy zachodniej !!!!!!!

      • 8 12

      • (2)

        Miales ostatnio statek z polsk zaloga utonol z cementem ciekawe czy kiedys plywales na statkach my polacy niestety nie jewtesmy wychowani w mozu w wielkiek brytani albo dani oni moze maja we krwi

        • 1 2

        • polski język trudna jezyk

          • 3 3

        • Filipiny to maja morze we krwi. Statystycznie, co trzeci marynarz na statku pochodzi z tego kraju. W sumie 800.000 filipinskich marynarzy i oficerow.

          • 3 0

    • hmmm? (2)

      Kto to jest ten Remontow??
      "Na remont w Gdańskiej Stoczni Remontowa statki czekają w kolejce"

      Czy to tak jak Iwan Schodow, którego wynalazek zwie się Klatka Schodowa?

      • 5 9

      • "Remontowa" (1)

        jest tu używana jako brand- nazwa własna, co powoduje powstawanie wielu śmiesznostek i kulawizmów językowych.
        np Remontowa Shipbuilding- czyli co? remontowanie nowych budów?
        Podobne smrole to np nazwy imprez typu Gdynia Festiwal Filmowy, itd.

        • 7 1

        • to jest degeneracja języka. Po polsku słowa się odmienia, nazwy własne również, np. Wódka Wyborowa, Wódki Wyborowej, Kasztanki z Wawelu, Kasztanków z Wawelu, duży Fiat, dużego Fiata. Wspomniane przez ciebie smrole należy piętnować.

          • 3 1

    • ach ten kryzy

      • 3 4

  • a ja jestem informatykiem i zarabiam 1500zł (2)

    HAHAHA i co można , można:}

    • 1 4

    • (1)

      Jeżeli zarabiasz 1500 będąc informatykiem, to albo:
      a. Twój wpis to zwykle trolowanie
      b. mylisz "bycie informatykiem" z praca na kasie w dziale komputery

      • 7 0

      • hehe

        Bezkitu tyle zarabiam naprawa komp, obsługa serwera, strona internet, helpdesk i takie tam nie na kasie biały modzie.

        • 1 1

  • Czyli konkurencja z Marsjanami wyszła na dobre - spieli sie i napędzili sobie roboty. (1)

    Polak potrafi.

    • 11 1

    • Mars to zadna konkurencja-mars-to pijawka,pasozyt na zdrowej tkance-do usuniecia.

      • 3 0

  • zly kaszub

    Wyslac link z artykulem do kampani weglowej. Niech zobacza jak moze prosperowac normalna, prywatna dzialajaca na zasadzie wolnorynkowej, bez rozbudowanych zwiazkow zawodowych firma. A branza stoczniowa byla w podobnej sytuacji jak gornicza ok 20 lat temu.

    • 15 3

  • Czekają w kolejce

    i płuczą instalacje.

    • 2 4

  • bez napinki (2)

    sorki pozdrawiam ale gdansk i ich remontowa serwisowalem ich nowe promy roczne w norwegi zalamka dla swiata i norwegi silniki lpg statki przez rok maja po dziesiec rejsów

    • 3 17

    • Taaaa serwisowałeś ale chyba po %. RSB nie budowałą promów na LPG tylko LNG a to spora różnica.....

      • 3 0

    • Napisz to jeszcze raz, po polsku.

      • 13 0

  • jak nazywa się ten przygłup z solidarnosci ze stoczni gdańskiej? (1)

    • 16 5

    • Nierob guzikiewicz chate pobudowal se trabkach wielkich za lapowke od ukrainca pisiory zjedzcie go bo to oszust

      • 7 0

  • znowu PO winna.... (1)

    ja się cieszę, że mają robotę....

    • 4 5

    • Tu akurat zasluga plazynskiego sp i lewandowskiego siedzacego w brukseli

      • 0 1

  • Ekologia a pluczki (1)

    Dyrektywy unijne nakladaja na armatorow instalowanie pluczek odsiaraczajacych spaliny. Do tej pory siarka "szla" kominem do atmosfery i opadala wraz z deszczem do morz i oceanow, tudziez na lad. Teraz jednakze siarka wyplukana ze spalin trafia do zbiornika a nastepnie do morza... Gdzie w tym sens? Koszt instalacji to ok. 20 mln zl...

    • 6 5

    • Poczytaj trochę o tym, zanim sie wypowiesz...

      • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane