• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niemiecka spółka Rhenus przejmuje C.Hartwig Gdynia

erka
29 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat C. Hartwig Gdynia z serwisem do Nowego Jorku
OT Logistics ma warunkową umowę sprzedaży udziałów w spółce zależnej C.Hartwig Gdynia. OT Logistics ma warunkową umowę sprzedaży udziałów w spółce zależnej C.Hartwig Gdynia.

Spółka OT Logistics zawarła warunkową umowę sprzedaży 87,94 proc. akcji w C.Hartwig Gdynia. Nabywcą jest jedna z czołowych europejskich firm logistycznych - Rhenus Beteiligungen International.



Jednocześnie OTL sprzedaje na rzecz C.Hartwig Gdynia prawa do nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych położonych przy ul. Handlowej i ul. Hutniczej w Gdyni, wykorzystywanych przez spółkę w prowadzonej działalności operacyjnej. W ramach transakcji Rhenus zobowiązał się także do spłaty zadłużenia kredytowego C.Hartwig Gdynia, o wartości limitów kredytowych do 22 mln zł.

C.Hartwig Gdynia przejmuje Sealand Logistics



Rhenus Beteiligungen International GmbH z siedzibą w Holzwickede jest spółką holdingową stojącą na czele Grupy Rhenus, Rhenus należy do grupy kapitałowej Rethmann z siedzibą w Niemczech. Grupa Rhenus w Polsce prowadzi działalność związaną m.in. z logistyką kontraktową (obsługą magazynową towarów), świadczeniem usług przewozowych (dystrybucyjnych) towarów, usług spedycyjnych (w szczególności w zakresie organizacji transportów drogowych oraz kolejowych), frachtowaniem statków morskich.

OT Logistics sprzedaje C.Hartwig Gdynia



Szczecińska firma OT Logistics zajmująca się transportem śródlądowym oraz spedycją w 2013 roku kupiła 37,5 proc. akcji C.Hartwig Gdynia należących do Hass Holding Limited oraz 37,5 proc. akcji będących w posiadaniu Morskiej Agencji Gdynia. W ten sposób stała się posiadaczem kontrolnego pakietu spółki.

OT Logistics przejmuje C.Hartwig Gdynia



C.Hartwig Gdynia jest wiodącym spedytorem działającym na rynku krajowym i międzynarodowym. Zajmuje pozycję lidera na polskim rynku w zakresie transportu, spedycji i logistyki.

Gdyńska firma powstała 1 lipca 1858 r. Stworzył ją Carl Hartwig, obywatel Wielkiego Księstwa Poznańskiego. Zaczęło się od... garbarni, która wkrótce przekształciła się w firmę obsługującą targi i wystawy. Postępujący w kolejnych latach rozwój rolnictwa, przemysłu i handlu wywołał zapotrzebowanie na usługi transportowe. Rozwijająca się dynamicznie firma szybko stała się jednym z największych przewoźników lądowych w Europie. Oddział C.Hartwig w Gdynia stworzył podwaliny pod obecną strukturę firmy. W latach 1936-38 obsługiwał blisko 50 proc. polskiego handlu zagranicznego. Po wojnie był przedsiębiorstwem państwowym. W latach 90. firma została sprywatyzowana.

160 lat C.Hartwig Gdynia S.A.

erka

Miejsca

Opinie (67) 7 zablokowanych

  • (1)

    Ciekawe czy brand przetrwa czy połączą z Rhenus'em. Z jednej strony marka wciąż rozpoznawalna, z drugiej utrzymywanie 2 firm spedycyjnych o identycznym profilu jest ekonomicznie nieuzasadnione...

    • 4 0

    • Mają inny profil.

      • 0 0

  • To C,Hartwig powinien sprzedać OTL...

    C.Hartwig to złote jajo grupy OTL. Generuje zyski , które OTL pakuje w nierentowne zakupy. Wielka szkoda że przechodzi w szwabskie łapki ...

    • 22 1

  • Art.do poprawki

    To nie C.Hartwig ma dlug 22 mln tylko OT wzielo kredyt akonto C.Hartwig na zakup swoich kolejnych cudownych nieruchomosci ktore okazywaly sie niewypalami. Niestety to OT ciagnelo w dol Hartwiga i tylko wysysalo zyski generowane przez CHG . Dla tych co pisza ze Zarzad CHG to emeryci - trole czas najwyzszy odrobic lekcje a nie pisac bzdury...

    • 48 0

  • I tak Polska znowu staje się niewolnikiem przez rządy i zmiany lat 90-tych. (1)

    Co jeszcze zostaje Polskie , gdy rząd PiS upadnie ? Bombardowanie Polski przez obce media polskojęzyczne poprzez skłócanie ludzi wynikiem będzie znów rządzenie zaborców Niemców , Rosji i Żydów.

    • 6 7

    • Lepiej być niewolnikiem u Polaka, nie Niemca

      Polak mniej w mordę daje?

      • 0 0

  • kawałek historii Polski, umiejętności, kontakty i grunty w niemieckie ręce

    • 4 1

  • kilka faktów

    czytam i czytam i oczom nie wierzę...

    chyba to jednak dobrze, że Niemcy nas kupują od Polaków, bo skoro Polacy mają takie chore wizje jak piszący tu i jak "jeszcze aktualny właściciel" Hartwiga, też Polacy, którzy przez 8 lat doili nas jak krowę, a rozwijać nam się pozwalali na tyle, na ile sami zarobiliśmy, z tego co nam zostało, po dokładaniu się do wspólnego worka finansowego...

    stary zarząd, pełna racja, mają 124 lata!!! ale czekaj, chyba nie, to na trzech, sorki pomyłka, ich średnia wieku to 41 lat i 4 m-ce, a ponieważ to faceci, to średnio mają po 23 lata i 8 m-cy do emerytury... niezłe dziadersy :-P

    mnie również może się nie podobać, że przez 8 lat Polacy niezbyt pozwolili nam się rozwinąć, choć pomysłów mamy na kopy... aż przyszedł Niemiec i może się okazać, że za parę lat będzie nas więcej, będziemy mieć więcej aktywów, klientów i ogólnie będzie fajnie, tylko że będzie to przez Niemca, a nie dzięki Niemcowi!!!

    tylko marki szkoda... :-(

    • 3 1

  • Niemiecka firma przejmuje Polską firmę.... To pani Prezydentka będzie zadowolona.

    • 2 0

  • Słabe to jest

    Marka zniknie to pewne. Niemcy nie beda promować polskiej firmy. Maja swoja.
    Smutne jest to, ze dwóch kompletnych idow, właścicieli OTL, sprzedaje niemcom najstarsza polska firmę spedycyjna.
    A kasa pójdzie na spłatę długów , które ci geniusze narobili

    • 6 0

  • Zanim sprywatyzowali CHG to pewni (1)

    zaufani pracownicy brali swoich klientów i wychodzili z nimi do prywaciarza dla lepszej kasy... I nie mieli z tego tytułu żadnych konsekwencji w firmie, że zabrali klientelę, czyli kasę.. Wcale się nie dziwię, że taka firma zasłużyła na obecną sytuację.. Jeden pracownik zasuwał, a drugi zasłużony wyprowadzał klientów i to bezkarnie. Zadłużyli na to.

    • 4 0

    • Dokładnie tak było.

      • 1 0

  • Rhenus (1)

    Rhenus w Niemczech to obóz pracy za najniższą krajową , to jest 1700 euro brutto.

    • 0 1

    • Moze duzo nie placa ale nie oboz pracy!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane