• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niemiecka spółka Rhenus przejmuje C.Hartwig Gdynia

erka
29 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat C. Hartwig Gdynia z serwisem do Nowego Jorku
OT Logistics ma warunkową umowę sprzedaży udziałów w spółce zależnej C.Hartwig Gdynia. OT Logistics ma warunkową umowę sprzedaży udziałów w spółce zależnej C.Hartwig Gdynia.

Spółka OT Logistics zawarła warunkową umowę sprzedaży 87,94 proc. akcji w C.Hartwig Gdynia. Nabywcą jest jedna z czołowych europejskich firm logistycznych - Rhenus Beteiligungen International.



Jednocześnie OTL sprzedaje na rzecz C.Hartwig Gdynia prawa do nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych położonych przy ul. Handlowej i ul. Hutniczej w Gdyni, wykorzystywanych przez spółkę w prowadzonej działalności operacyjnej. W ramach transakcji Rhenus zobowiązał się także do spłaty zadłużenia kredytowego C.Hartwig Gdynia, o wartości limitów kredytowych do 22 mln zł.

C.Hartwig Gdynia przejmuje Sealand Logistics



Rhenus Beteiligungen International GmbH z siedzibą w Holzwickede jest spółką holdingową stojącą na czele Grupy Rhenus, Rhenus należy do grupy kapitałowej Rethmann z siedzibą w Niemczech. Grupa Rhenus w Polsce prowadzi działalność związaną m.in. z logistyką kontraktową (obsługą magazynową towarów), świadczeniem usług przewozowych (dystrybucyjnych) towarów, usług spedycyjnych (w szczególności w zakresie organizacji transportów drogowych oraz kolejowych), frachtowaniem statków morskich.

OT Logistics sprzedaje C.Hartwig Gdynia



Szczecińska firma OT Logistics zajmująca się transportem śródlądowym oraz spedycją w 2013 roku kupiła 37,5 proc. akcji C.Hartwig Gdynia należących do Hass Holding Limited oraz 37,5 proc. akcji będących w posiadaniu Morskiej Agencji Gdynia. W ten sposób stała się posiadaczem kontrolnego pakietu spółki.

OT Logistics przejmuje C.Hartwig Gdynia



C.Hartwig Gdynia jest wiodącym spedytorem działającym na rynku krajowym i międzynarodowym. Zajmuje pozycję lidera na polskim rynku w zakresie transportu, spedycji i logistyki.

Gdyńska firma powstała 1 lipca 1858 r. Stworzył ją Carl Hartwig, obywatel Wielkiego Księstwa Poznańskiego. Zaczęło się od... garbarni, która wkrótce przekształciła się w firmę obsługującą targi i wystawy. Postępujący w kolejnych latach rozwój rolnictwa, przemysłu i handlu wywołał zapotrzebowanie na usługi transportowe. Rozwijająca się dynamicznie firma szybko stała się jednym z największych przewoźników lądowych w Europie. Oddział C.Hartwig w Gdynia stworzył podwaliny pod obecną strukturę firmy. W latach 1936-38 obsługiwał blisko 50 proc. polskiego handlu zagranicznego. Po wojnie był przedsiębiorstwem państwowym. W latach 90. firma została sprywatyzowana.

160 lat C.Hartwig Gdynia S.A.

erka

Miejsca

Opinie (67) 7 zablokowanych

  • (1)

    Znowu wałek na nieruchomościach.

    • 26 6

    • pfff

      jaki wałek... ??? idotyzm

      • 0 1

  • I chińskie naczepy...katastrofa (1)

    • 6 9

    • A jakie niby mają być?

      • 0 0

  • Tusk wrócił, to znak że znak, że trzeba dokończyć "wyprzedaż" Polski (5)

    • 41 74

    • (1)

      to prywatna firma, zwykła transkacja biznesowa.

      • 20 4

      • Zaraz beda zwalniać

        Biznesowa transakcja

        • 0 2

    • PiS chce zdażyć?

      • 8 2

    • Horałów Wazelinynie chciały tam zainstalować pissowskie nieudaczniki?

      • 1 1

    • nawet sie podpisał

      troll pisobolszewicki

      • 1 0

  • GA (2)

    W Gdyni są bardzo drogie mieszkania. Do czego służy ta cenowa polityka ?

    • 9 11

    • (1)

      Mieszkańcy na peryferia, śródmieścia dla warszawki i biokingu. W Gdańsku to samo, nikt tego nie cywilizuje.

      • 7 1

      • nieruchomosci

        a moze zerknij, jakie to nieruchomosci są w posiadaniu CHG i o czym mowa? czy ulica Hutnicza/Handlowa to osiedle mieszkaniowe? czy ktos chcialby budowac mieszkania pod halą Vistalu? zanim zaczniesz cos pisac, sprawdz....

        • 2 2

  • (3)

    I cyk, firma się zadluzyla, więc chcieli się jej pozbyć sprzedając ja dużemu kapitałowi zagranicznemu:) Niech zgadnę, pewnie będzie tak, że ja przeniosą lub zlikwidują, żeby sprzedać działki w atrakcyjnej lokalizacji deweloperom:)

    • 19 17

    • Dzialki?

      No faktycznie jestes mistrzem intelektu.

      • 3 3

    • C.Hartwig Gdynia nie ma działek w atrakcyjnych lokalizacjach

      • 4 3

    • Ale

      Ale piedoly ludzie piszą.. zadluzone było OTL a nie CHG. Wystarczy poczytać ze zrozumieniem sprawozdania finansowe..ehhhh. jaja ignorancja...

      • 1 1

  • Wartości transakcji nie podano. Poza tym to kopia inf. przekazanej przez Hartwig. (4)

    Wygląda na to, że Hartwig był zadłużony (co w działalności biznesowej jest normalne), choć sformułowanie "o wartości limitów kredytowych do 22 mln zł" jest dziwolągiem gmatwającym sprawę. Szkoda że autor/ka nie byli dociekliwi. No i brak wypowiedzi kogokolwiek.

    Tymczasem tu nie chodzi o jakąś tam firmę.
    PS OT Logistic miało w ub. roku ponad 20 mln zysku. Dlaczego sprzedaje Hartwig? Czy tylko chodzi o "skupieniu się na kluczowym biznesie"

    • 36 5

    • OT Logistic miało tyle zysku właśnie dzieki C.Hartwig, to OT tonie i nie chcą za sobą pociagnąć Hartwiga

      • 11 2

    • analityk

      jak tak dociekasz, zerknij w sprawozdania finansowe - na czym był zysk? to CHG wypracował + one offy
      sprzedali chg aby ratować porty, ale to i tak nic im nie da

      dla chg zarąbisty ruch, dobry inwestor

      • 8 0

    • Poszukaj w necie to sie dowiesz

      oTL mialo w poprzednich 3 latach straty po 180 mln pln. To finansowy trup

      • 1 0

    • Wyglada na to.... że nic nie wiesz i nawet nie zajrzałeś do sprawozdań finansowych.

      Ekspert finansowo logistyczny się znalazł.

      • 0 0

  • (1)

    Hartwig to chyba ma kilka spółek. Czy właścicielem jednej nie był Krauze?

    • 7 4

    • Masz jakąś obsesję pisowcu ?

      • 2 4

  • C. Hartwig jest (3)

    wiodący na rynku krajowym i międzynarodowym oraz zajmuje pozycję lidera? Gdzie, w którym segmencie, w której grupie, na którym rynku?

    • 70 9

    • ojej małe przejęzyczenie

      Nie lidera, a dilera. Nie wiodący, a tonący.

      • 10 9

    • Widzę, że tonąca konkurencja sie uaktywniła!

      • 4 6

    • Na żadnym, ludzie tam pracują z mentalnością PRL..

      • 12 10

  • Jak we rzesniu 1939, tylko ze bez ani jednego wystrzalu. Nie liczac korka od szampana. (3)

    • 20 6

    • Macki M. Lewandowskiego (2)

      Nawet z Brukseli dawny minister przekształceń robi interesy. Nikt nie mówi, że Hartwig Gdynia za min. Lewandowskiego przejął Hartwig Gdansk. I teraz to jedna firma.

      • 3 4

      • Głupoty piszesz

        Min. Lewandowski sprzedał C.Hartwig Gdańsk kapitałowi obcemu.
        Dopiero po latach C.Hartwig Gdynia przejął C.Hartwig Gdańsk. To chyba dobrze że polska firma
        (bo taką wówczas był C.Hartwig Gdynia) przejęła z obcych rąk drugą polską firmę.

        • 1 0

      • Min.Lewandowski bardzo źle się przysłużył sprzedając C.Hartwig Gdańsk obcemu kapitałowi

        Zrobił to pomimo protestów wszystkich polskich firm spedycyjnych w tym i C.Hartwig Gdynia.
        I tanio sprzedał. Ale cóż sprzedał tyle polskich firm i nie poniósł odpowiedzialności.

        • 10 0

  • Adolfi sie cieszy zapewne

    Przykre bo to nastarsza polska firma logistyczna z trojmiasta

    • 16 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie...

Najczęściej czytane