• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Niemiecka spółka Rhenus przejmuje C.Hartwig Gdynia

erka
29 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat C. Hartwig Gdynia z serwisem do Nowego Jorku
OT Logistics ma warunkową umowę sprzedaży udziałów w spółce zależnej C.Hartwig Gdynia. OT Logistics ma warunkową umowę sprzedaży udziałów w spółce zależnej C.Hartwig Gdynia.

Spółka OT Logistics zawarła warunkową umowę sprzedaży 87,94 proc. akcji w C.Hartwig Gdynia. Nabywcą jest jedna z czołowych europejskich firm logistycznych - Rhenus Beteiligungen International.



Jednocześnie OTL sprzedaje na rzecz C.Hartwig Gdynia prawa do nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych położonych przy ul. Handlowej i ul. Hutniczej w Gdyni, wykorzystywanych przez spółkę w prowadzonej działalności operacyjnej. W ramach transakcji Rhenus zobowiązał się także do spłaty zadłużenia kredytowego C.Hartwig Gdynia, o wartości limitów kredytowych do 22 mln zł.

C.Hartwig Gdynia przejmuje Sealand Logistics



Rhenus Beteiligungen International GmbH z siedzibą w Holzwickede jest spółką holdingową stojącą na czele Grupy Rhenus, Rhenus należy do grupy kapitałowej Rethmann z siedzibą w Niemczech. Grupa Rhenus w Polsce prowadzi działalność związaną m.in. z logistyką kontraktową (obsługą magazynową towarów), świadczeniem usług przewozowych (dystrybucyjnych) towarów, usług spedycyjnych (w szczególności w zakresie organizacji transportów drogowych oraz kolejowych), frachtowaniem statków morskich.

OT Logistics sprzedaje C.Hartwig Gdynia



Szczecińska firma OT Logistics zajmująca się transportem śródlądowym oraz spedycją w 2013 roku kupiła 37,5 proc. akcji C.Hartwig Gdynia należących do Hass Holding Limited oraz 37,5 proc. akcji będących w posiadaniu Morskiej Agencji Gdynia. W ten sposób stała się posiadaczem kontrolnego pakietu spółki.

OT Logistics przejmuje C.Hartwig Gdynia



C.Hartwig Gdynia jest wiodącym spedytorem działającym na rynku krajowym i międzynarodowym. Zajmuje pozycję lidera na polskim rynku w zakresie transportu, spedycji i logistyki.

Gdyńska firma powstała 1 lipca 1858 r. Stworzył ją Carl Hartwig, obywatel Wielkiego Księstwa Poznańskiego. Zaczęło się od... garbarni, która wkrótce przekształciła się w firmę obsługującą targi i wystawy. Postępujący w kolejnych latach rozwój rolnictwa, przemysłu i handlu wywołał zapotrzebowanie na usługi transportowe. Rozwijająca się dynamicznie firma szybko stała się jednym z największych przewoźników lądowych w Europie. Oddział C.Hartwig w Gdynia stworzył podwaliny pod obecną strukturę firmy. W latach 1936-38 obsługiwał blisko 50 proc. polskiego handlu zagranicznego. Po wojnie był przedsiębiorstwem państwowym. W latach 90. firma została sprywatyzowana.

160 lat C.Hartwig Gdynia S.A.

erka

Miejsca

Opinie (67) 7 zablokowanych

  • Wstyd i hańba! (1)

    W 1939 roku po wkroczeniu wojsk niemieckich, C.Hartwig Gdynia przejęty został przez niemiecką firmę spedycyjną Schenker, która działała przez okres okupacji.
    I powtórka z historii. - C.Hartwig Gdynia znowu w rękach niemieckich.

    • 33 5

    • To tylko oznacza, ze Polacy nie umieją niczym zarządzać

      • 4 7

  • Chartwiś nie odchodź

    • 5 0

  • Holzwickede to jest dzielnica Dortmundu

    • 1 3

  • C. Hartwig jest (3)

    wiodący na rynku krajowym i międzynarodowym oraz zajmuje pozycję lidera? Gdzie, w którym segmencie, w której grupie, na którym rynku?

    • 70 9

    • Na żadnym, ludzie tam pracują z mentalnością PRL..

      • 12 10

    • Widzę, że tonąca konkurencja sie uaktywniła!

      • 4 6

    • ojej małe przejęzyczenie

      Nie lidera, a dilera. Nie wiodący, a tonący.

      • 10 9

  • Państwowa komunistyczna firma z nieudolnym zarządem emerytów nie dała rady

    • 5 16

  • Adolfi sie cieszy zapewne

    Przykre bo to nastarsza polska firma logistyczna z trojmiasta

    • 16 2

  • (3)

    I cyk, firma się zadluzyla, więc chcieli się jej pozbyć sprzedając ja dużemu kapitałowi zagranicznemu:) Niech zgadnę, pewnie będzie tak, że ja przeniosą lub zlikwidują, żeby sprzedać działki w atrakcyjnej lokalizacji deweloperom:)

    • 19 17

    • Ale

      Ale piedoly ludzie piszą.. zadluzone było OTL a nie CHG. Wystarczy poczytać ze zrozumieniem sprawozdania finansowe..ehhhh. jaja ignorancja...

      • 1 1

    • C.Hartwig Gdynia nie ma działek w atrakcyjnych lokalizacjach

      • 4 3

    • Dzialki?

      No faktycznie jestes mistrzem intelektu.

      • 3 3

  • I chińskie naczepy...katastrofa (1)

    • 6 9

    • A jakie niby mają być?

      • 0 0

  • GA (2)

    W Gdyni są bardzo drogie mieszkania. Do czego służy ta cenowa polityka ?

    • 9 11

    • (1)

      Mieszkańcy na peryferia, śródmieścia dla warszawki i biokingu. W Gdańsku to samo, nikt tego nie cywilizuje.

      • 7 1

      • nieruchomosci

        a moze zerknij, jakie to nieruchomosci są w posiadaniu CHG i o czym mowa? czy ulica Hutnicza/Handlowa to osiedle mieszkaniowe? czy ktos chcialby budowac mieszkania pod halą Vistalu? zanim zaczniesz cos pisac, sprawdz....

        • 2 2

  • (1)

    Znowu wałek na nieruchomościach.

    • 26 6

    • pfff

      jaki wałek... ??? idotyzm

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane