- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (59 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (113 opinii)
- 3 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (117 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Trzeci raz szukają prezesa Energi (87 opinii)
Nowa Stena Ebba. Najpierw do Remontowej, a od stycznia na trasę
Stena Ebba, najnowszy prom szwedzkiego armatora, który ma pływać na trasie Gdynia-Karlskrona już w poniedziałek, 21 listopada, przybędzie do Gdańska. Zanim zabierze pierwszych pasażerów przejdzie przegląd w Gdańskiej Stoczni Remontowa.
Na początku września tego roku na trasę w regularne rejsy wypłynęła Stena Estelle, pierwszy z najnowszych promów Stena Line. Dziś już wiemy, że siostrzana jednostka, czyli Stena Ebba wejdzie w grafik rejsów już w styczniu przyszłego roku. Pierwszy rejs zaplanowano na 2 stycznia o godz. 21.
- Rezerwacje na nowy statek są już dostępne przez naszą stronę internetową - poinformowała nas Agnieszka Zembrzycka, rzecznik prasowy Stena Line Polska.
Wcześniej jednostka przejdzie przegląd w Gdańskiej Stoczni Remontowa, do której ma trafić już w poniedziałek 21 listopada.
Prom właśnie zakończył najdłuższy etap swojej podróży do Europy z chińskiej stoczni i już powinien wypływać z Wielkiej Brytanii, po postoju i rozładunku. A dlaczego zatrzymano się w brytyjskim porcie? Okazuje się, że po drodze prom wykonał już swoje pierwsze zadanie. W Yantai, w chińskiej prowincji Shandong, statek Stena Ebba został w pełni załadowany i wypłynął w swój pierwszy rejs do Europy. Ładunek składał się m.in. z setek pojazdów elektrycznych zmierzających właśnie do Wielkiej Brytanii.
Psuje się rękaw dla pasażerów w nowym terminalu promowym
Mając długość 240 m, Stena Ebba jest o 36 m dłuższa od pozostałych trzech E-Flexerów - Stena Edda, Stena Embla i Stena Estrid - eksploatowanych przez Stena Line. Jest siostrzaną jednostką promu Stena Estelle. Nowy prom ma pojemność frachtową 3,6 tys. m i zapewnia miejsce dla 1,2 tys. osób. Stena Ebba, mając 240 m długości i zwiększoną pojemność - o 50 proc. więcej kabin - może zabrać o 30 proc. więcej pasażerów i 15 proc. więcej ładunku w porównaniu z obecnie kursującymi promami na trasie Gdynia-Karlskrona. Promy Stena Line wcześniej pływające z Gdyni mają tylko 186 m długości (Stena Vision, Stena Sprint, Stena Nordica).
Podobnie jak wszystkie statki typu E-Flexer ma zoptymalizowaną konstrukcję kadłuba, śruby napędowej i sterów dla zwiększenia wydajności. Jest to także jednostka, która w przyszłości może być przystosowana do zasilania paliwem alternatywnym.
Wśród cech wyróżniających E-Flexery od innych jednostek znajdą się m.in:
- Sprawny załadunek i rozładunek dzięki rampom przejazdowym na dwóch poziomach.
- Do 30 proc. większa wydajność energetyczna w porównaniu ze statkami we flocie, dzięki optymalnej konstrukcji kadłubów, śrub napędowych, gruszek dziobowych i sterów.
- Wszystkie pięć statków jest przystosowanych do zasilania gazem, co pozwala na zmianę paliwa na metanol lub LNG.
- Dwa najnowsze statki będą wyposażone tak aby podczas zawinięć do portów mogły korzystać z zasilania z lądu, co pozwoli na ograniczenie emisji. Podłączenie do sieci elektrycznej umożliwi również w przyszłości konwersję na hybrydowy system akumulatorowy.
Miejsca
Opinie (28) 3 zablokowane
-
2022-11-16 16:45
Stena estell to bliźniacza jednostka Ebby (4)
Płynąłem estell i nie ma to jak stare vision oraz spirit, na nowym promie jest ładnie bo wszystko jest nowe, ale brakuje tej przestronności co w starszych jednostkach.
Puki co wejście i zejście z promu odbywa się poprzez autobus- 34 5
-
2022-11-16 17:30
przestronność nie zarabia.
- 20 1
-
2022-11-17 08:16
Puki ??
Brakuje przyjemności jak się czyta takie błędy ortograficzne ..
- 7 2
-
2022-11-17 12:52
Stena Spirit
I wyobraź sobie że coś takiego zbudowaliśmy w latach osiemdziesiątych
- 4 0
-
2022-11-17 23:38
Nowa jakość
Odbyłem podróż w jedną stronę Stena spirit, na powrocie Estelle... Estelle to zupełnie nowa, lepsza jakość. Zaczynając od kabin bo sale wideo czy przestrzenie gastronomiczne i inne. Ponad 30 lat różnicy robi różnicę. Dwa minusy to fakt - Karlskrona nie jest dostosowana do obsługi w pełni i wjazd jest autokarem, drugi minus to skutek pierwszego - statek jest duży i dojście z części towarowej do pasażerskiej trochę zajmuje i może być początkowo trudne.
- 0 0
-
2022-11-16 17:09
prom (4)
dopiero zbudowany i już do Remontowej popłynął?
- 11 24
-
2022-11-16 17:30
przeczytaj artykuł zanim skomentujesz
- 15 2
-
2022-11-16 17:35
Czytanie ze zrozumieniem (2)
Jednak nadal niektórym czytanie ze zrozumieniem sprawia kłopoty. Jest jasno napisane ze trafi do remontowej na przegląd
- 13 2
-
2022-11-16 18:22
przegląd (1)
To nowe statki się od razu przegląda w stoczniach remontowych? To jak kupię samochód z salonu to też mam z nim zaraz na warsztat pojechać? Odbiorów tam nie mieli czy co?
- 3 15
-
2022-11-16 18:52
Nowe też idą na przegląd.
Nowe statki i samochody obowiązkowo wzywa się na przeglady, auta po pierwszych 1000km lub 2 miesiące i następnie cyklicznie co roku lub prędzej jak się wyjeździ limit podany przez producenta.
Wszystko co nowe też może się popsuć.
Jak by ludzie mieli świadomość ile nowych premium aut jest w naprawie i jakim usterką ulegają to fascynacja marką dawno by minęła.
Teraz auta marek średnich są lepiej wykonane niż premium- 12 2
-
2022-11-16 18:12
Nedza
- 3 16
-
2022-11-16 20:15
"Ładunek składał się m.in. z setek pojazdów elektrycznych zmierzających właśnie do Wielkiej Brytanii." (1)
Jak to dobrze, że dzięki naszemu pro-ekologicznemu podejściu emisja CO2 w Chinach wzrosła 5-ciokrotnie w ciągu ostatnich 30 lat i wynosi pewnie 2x tyle co w USA i wg niektórych źródeł więcej, niż wszystkie pozostałe kraje razem.
- 24 5
-
2022-11-17 06:14
Chiny mają pomysł na swoje śmieci:
Sprzedać jako dobro luksusowe Europie?!
- 5 1
-
2022-11-16 20:30
Jak zlikwidują z trasy promy Vision i Spirit (5)
To na tych nowych będzie totalna nuda, nie ma tam co robić. Tylko się nabzdrynkolić i przespać cały rejs.
- 17 13
-
2022-11-16 23:12
Spać?
Znów będą ładować po 2 osoby do kabiny..i jak tu spać!!!
- 5 4
-
2022-11-17 12:17
To czekamy na nowe i bardziej przyjazne turyście te z PŻB (1)
- 5 1
-
2022-11-17 20:54
Tak jak te obecne "przyjazne turyście"
- 1 0
-
2022-11-20 11:50
Czyli czili (1)
Czyli to, co drajwy z tyrów lubio najbardziej
- 0 0
-
2022-11-23 22:33
Hmm
Nie mierz wszystkich swoją miarą
- 0 0
-
2022-11-17 16:20
SPA ?
a gdzie SPA? To była największa atrakcja Stenaline
- 0 1
-
2022-11-17 18:09
Czyli frachty też będą tańsze o 30%?
Bo z tego co widzę, ten prom to taki trochę "economic Class" wszystko nowe ale do starszych promów nie ma podjazdu?
- 8 2
-
2022-11-17 20:54
Czekamy na Lux prom Pinokio - Będzie gwiazdą na Bałtyku
Szwedzi i Niemcy juz zazdroszczą w TVP
- 6 2
-
2022-11-17 21:58
(2)
Dlaczego więcej wycieczkowców nie przypływa do Gdańska?? O ile sprawniej można by było przewozić oasażerów!! Z Gdyni w tych korkach przejazd autokarem to makabra!!A większość pasażerów zwiedza Gdańsk!!Do Malborka i Stutthofu też z Gdańska bliżej i łatwiej dojechać!!
- 0 2
-
2022-11-17 22:43
Tu jest mowa o promach, a to zupełnie inne statki
To po pierwsze. Po drugie, co Gdańska wpływa więcej wycieczkowców niż do Gdyni, ale mniejszych
- 0 0
-
2022-11-18 02:16
Bo pływają do Elbląga!
- 1 0
-
2022-11-17 23:08
A gdzie mój ulubiony prom Stena Nordica?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.