- 1 Unieważniono przetarg na terminal zbożowy w Porcie Gdynia (24 opinie)
- 2 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (70 opinii)
- 3 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (44 opinie)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (111 opinii)
- 5 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
- 6 Energa z zyskiem za 2023 r. (70 opinii)
Psuje się rękaw dla pasażerów w nowym terminalu promowym
Z promu przez pokład dla samochodów? Można i tak. Rękaw pasażerski, czyli korytarz, którym pasażerowie piesi wchodzą na statek i schodzą ze statku, w nowym terminalu promowym w Porcie Gdynia popsuł się. Jak się dowiedzieliśmy już nie po raz pierwszy, choć terminal działa zaledwie pod połowy czerwca tego roku.
- Ledwo oddany, a już uszkodzony. Rampa piesza nieczynna i pasażerowie piesi byli wywożeni autobusem z pokładu samochodowego. Zdecydowaliśmy się na ten wyjazd w ostatniej chwili (oferta 36 godzinnej wycieczki). Takie traktowanie obniża komfort na tyle, że teraz bym się nie zdecydował, więc uważam, że należałoby ostrzec potencjalnych podróżnych, że lepiej odłożyć to aż będzie wszystko działać - opowiada nasz czytelnik i punktuje: - Piesi czekają, aż wyjadą samochody ponad 30 minut. W tym czasie stoją stłoczeni na klatkach schodowych. Potem kolejne 30 minut na pokładzie samochodowym wypełnionym spalinami. Jeden autobus odbiera ludzi wahadłowo, a w tym czasie wyjeżdżają nowe pojazdy i ludzie stoją z dziećmi w tych spalinach (pomieszczenie zamknięte) nieodseparowani od wjeżdżających pojazdów. Do tego przyjeżdżających pasażerów samochodami zaczęli pakować ta samą drogą - dodaje nasz Czytelnik.
Terminal promowy w Gdyni ma być gotowy w czerwcu
Z tego co się dowiedzieliśmy, nie był to jednostkowy wypadek. Problemy z nowym rękawem w nowym terminalu już się zdarzały.
O sprawę zapytaliśmy Port Gdynia, który jest właścicielem terminalu i operatora promowego Stena Line.
- Cała infrastruktura obiektu jest we władaniu Portu Gdynia. Częścią tej infrastruktury jest rękaw pasażerski, czyli korytarz, którym pasażerowie piesi wchodzą na statek i schodzą ze statku. Możemy potwierdzić, że rękaw pasażerski ulega usterkom. Są one regularnie naprawiane przez Port Gdynia, jednak w międzyczasie musimy wdrażać rozwiązanie zastępcze, jakim jest dowożenie i odwożenie pasażerów pieszych na pokład autobusem. Oznacza to, że pasażerowie piesi muszą poczekać (na pokładach pasażerskich) na zjazd pojazdów z pokładu samochodowego, następnie wejść do autobusu. Proces ten faktycznie może zająć nawet godzinę, gdy potrzebna jest więcej niż jedna tura autobusu. Jest to rozwiązanie bezpieczne, ale zdecydowanie wolniejsze i mniej wygodne niż wyjście rękawem pasażerskim. Na statkach dostępne są miejsca, w którym pasażerowie mogą poczekać na wezwanie do zejścia. Pokład samochodowy jest stale wentylowany, a nasi pracownicy dbają o bezpieczeństwo osób oczekujących na zjazd ze statku. Jesteśmy świadomi, że dla naszych klientów jest to rozwiązanie nieoptymalne i niewygodne. Za te niedogodności pozostaje nam przeprosić naszych pasażerów, w tym Czytelnika Trójmiasto.pl, licząc też na to, że kwestia usterek rękawa pasażerskiego zostanie wkrótce trwale rozwiązana przez administrację terminala - powiedziała nam Agnieszka Zembrzycka-Kwiatkowska, rzecznik prasowy Stena Line Polska.
A co na to właściciel obiektu, czyli Port Gdynia?
- Trwają prace nad usunięciem usterki przez generalnego wykonawcę. Operator promowy stosuje zastępczy sposób komunikacji w możliwie najmniej uciążliwy dla pasażerów sposób. Dokładamy wszelkich starań, aby prace były wykonane w jak najkrótszym czasie oraz z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa, które jest kwestią nadrzędną. Bardzo przepraszamy za utrudnienia - poinformował dział marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Niestety, nie poinformowano nas, co jest przyczyna awarii i jak długo może ona potrwać.
W czerwcu 2022 roku pierwszy prom z pasażerami wypłynął z Publicznego Terminalu Promowego w Gdyni.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-11-02 20:16
(1)
Tak się zastanawiałem, kiedy ktoś napisze o tym rękawie. Bo widok tych autobusów dowożących na pokład pasażerów pieszych jest dość zabawny. Zwłaszcza moment, gdy obciążony niskopodłogowiec prawie zawisa w jednym miejscu na podjeździe. A tyle było gadania o odbiorach technicznych i przeprowadzanych testach.
- 50 1
-
2022-11-03 23:26
Efekt braku okropienia świętą wodą.
- 1 1
-
2022-11-02 16:57
Na Florydzie podobne rękawy działają od wielu lat i przetrwały niejeden huragan - u nas na razie nie dotrwały półrocza bez (1)
a nie chciałbym być złym prorokiem, ale patrząc na wykonanie i projekt tego potworka to może nie przetrwać sztormu połączonego z obfitymi opadami śniegu - oby tylko nie było na nim w tym czasie ludzi.
- 68 9
-
2022-11-02 20:51
W Gdyni jak zrobią ulice to za 3 dni są dziury, nawet jak poprawią to zaraz pojawiają się w innych miejscach. Zresztą wizytówką Gdyni jest plac Konstytucji.
- 10 0
-
2022-11-02 16:18
właściciel to port
przecież rękaw to własność Portu Gdynia, Stena Line traci tylko wizerunek przy tej współpracy, niestety
- 100 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.