• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Psuje się rękaw dla pasażerów w nowym terminalu promowym

Wioletta Kakowska-Mehring
2 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Pasażerowie "schodzili" z promu przez pokład dla samochodów, a nie przez specjalny tzw. rękaw dla nich przeznaczony. Pasażerowie "schodzili" z promu przez pokład dla samochodów, a nie przez specjalny tzw. rękaw dla nich przeznaczony.

Z promu przez pokład dla samochodów? Można i tak. Rękaw pasażerski, czyli korytarz, którym pasażerowie piesi wchodzą na statek i schodzą ze statku, w nowym terminalu promowym w Porcie Gdynia popsuł się. Jak się dowiedzieliśmy już nie po raz pierwszy, choć terminal działa zaledwie pod połowy czerwca tego roku.



Czy płynąłe(a)ś kiedyś promem przez Bałtyk?

O problemach z tzw. rękawem pasażerskim w Publicznym Terminalu Promowy w Gdyni poinformował nas czytelnik, który wraz z innymi pasażerami w trybie awaryjnym musiał wydostać się z  promu Stena Line. Nasz czytelnik mocno się rozczarował, bo liczył na lepszą obsługę w nowym, ledwo oddanym do użytku terminalu. Przypomnijmy, że terminal działa od 17 czerwca, kiedy to odprawił pierwszy prom Stena Line z pasażerami na pokładzie.

- Ledwo oddany, a już uszkodzony. Rampa piesza nieczynna i pasażerowie piesi byli wywożeni autobusem z pokładu samochodowego. Zdecydowaliśmy się na ten wyjazd w ostatniej chwili (oferta 36 godzinnej wycieczki). Takie traktowanie obniża komfort na tyle, że teraz bym się nie zdecydował, więc uważam, że należałoby ostrzec potencjalnych podróżnych, że lepiej odłożyć to aż będzie wszystko działać - opowiada nasz czytelnik i punktuje: - Piesi czekają, aż wyjadą samochody ponad 30 minut. W tym czasie stoją stłoczeni na klatkach schodowych. Potem kolejne 30 minut na pokładzie samochodowym wypełnionym spalinami. Jeden autobus odbiera ludzi wahadłowo, a w tym czasie wyjeżdżają nowe pojazdy i ludzie stoją z dziećmi w tych spalinach (pomieszczenie zamknięte) nieodseparowani od wjeżdżających pojazdów. Do tego przyjeżdżających pasażerów samochodami zaczęli pakować ta samą drogą - dodaje nasz Czytelnik.
Terminal promowy w Gdyni ma być gotowy w czerwcu Terminal promowy w Gdyni ma być gotowy w czerwcu

Z tego co się dowiedzieliśmy, nie był to jednostkowy wypadek. Problemy z nowym rękawem w nowym terminalu już się zdarzały.

Pasażerowie czekają na wydostanie się z promu. Pasażerowie czekają na wydostanie się z promu.

O sprawę zapytaliśmy Port Gdynia, który jest właścicielem terminalu i operatora promowego Stena Line.

- Cała infrastruktura obiektu jest we władaniu Portu Gdynia. Częścią tej infrastruktury jest rękaw pasażerski, czyli korytarz, którym pasażerowie piesi wchodzą na statek i schodzą ze statku. Możemy potwierdzić, że rękaw pasażerski ulega usterkom. Są one regularnie naprawiane przez Port Gdynia, jednak w międzyczasie musimy wdrażać rozwiązanie zastępcze, jakim jest dowożenie i odwożenie pasażerów pieszych na pokład autobusem. Oznacza to, że pasażerowie piesi muszą poczekać (na pokładach pasażerskich) na zjazd pojazdów z pokładu samochodowego, następnie wejść do autobusu. Proces ten faktycznie może zająć nawet godzinę, gdy potrzebna jest więcej niż jedna tura autobusu. Jest to rozwiązanie bezpieczne, ale zdecydowanie wolniejsze i mniej wygodne niż wyjście rękawem pasażerskim. Na statkach dostępne są miejsca, w którym pasażerowie mogą poczekać na wezwanie do zejścia. Pokład samochodowy jest stale wentylowany, a nasi pracownicy dbają o bezpieczeństwo osób oczekujących na zjazd ze statku. Jesteśmy świadomi, że dla naszych klientów jest to rozwiązanie nieoptymalne i niewygodne. Za te niedogodności pozostaje nam przeprosić naszych pasażerów, w tym Czytelnika Trójmiasto.pl, licząc też na to, że kwestia usterek rękawa pasażerskiego zostanie wkrótce trwale rozwiązana przez administrację terminala - powiedziała nam Agnieszka Zembrzycka-Kwiatkowska, rzecznik prasowy Stena Line Polska.
A co na to właściciel obiektu, czyli Port Gdynia?

- Trwają prace nad usunięciem usterki przez generalnego wykonawcę. Operator promowy stosuje zastępczy sposób komunikacji w możliwie najmniej uciążliwy dla pasażerów sposób. Dokładamy wszelkich starań, aby prace były wykonane w jak najkrótszym czasie oraz z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa, które jest kwestią nadrzędną. Bardzo przepraszamy za utrudnienia - poinformował dział marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Niestety, nie poinformowano nas, co jest przyczyna awarii i jak długo może ona potrwać.

W czerwcu 2022 roku pierwszy prom z pasażerami wypłynął z Publicznego Terminalu Promowego w Gdyni.

Miejsca

Opinie (113) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Co się w Gdyni udało w ciągu ostatnich 5 lat? (13)

    Każda odpowiedź wskazująca jednoznaczny sukces w tym mieście, zostanie nagrodzona dobrą energią i pozdrowieniami

    • 31 16

    • Mi udało się wjechać do Gdańska! (1)

      • 8 5

      • Przesyłamy pozdrowienia i dobra energię.
        Jest to przykład na to, że jednak w Gdyni może coś się zakończyć sukcesem.
        Czekamy na dalsze odpowiedzi

        • 9 1

    • Mi się udało utknąć tylko w jednym korku (1)

      • 4 0

      • Sukces w odniesieniu porażki

        Brawo Gdynia

        • 2 0

    • (2)

      Nie jestem pewien, ale konstrukcję rękawa, chyba zaprojektowała firma z Gdańska.
      Hm, przypadek że się często psuje?
      Z tego co tam jest dobrze zrobione, to system ramp, po których samochody (ciężarowe i osobowe) wjeżdżają na prom i z niego wyjeżdżają.
      Tu projektem zajęła się firma z Gdyni..

      • 5 3

      • Odpowiedź zdyskwalifikowana (1)

        Nawet jeżeli firma z Gdańska to jednak porażka w Gdyni

        • 4 4

        • a vce prezes Portu Gdynia jest blisko związany z Gdańskiem

          • 3 0

    • Strefa parkowania najdrozsza w polsce i namalowanie kilku kontrapasow rowerowych (1)

      • 6 0

      • Pozdrawiamy

        • 0 0

    • (1)

      ,,cus" mi mowi ze port lezy w kosmatych lapkach PZPPiS Korolewski dobra zmiana to jak Smolinski w stoczni gdynia.

      • 4 1

      • Otuli wszystko garsonkami

        • 3 0

    • Port (1)

      Jest zarządzany przez PIS

      • 3 0

      • wszystkie porty, tzw strategiczne, sa zarządzane przez pisorobów

        • 1 1

  • Sam się psuje?! Samoistnie? Naprawdę macie ludzi za d**ili?

    • 14 8

  • Sztuczne problemy (2)

    Proszę sprawdzić jak działają promy w Grecji. Nikt nie bawi się tam w jakieś rękawy. Szybko i sprawnie przez furtę rufową, bez jakichś autobusów. Prom w 30-60 minut przeładowuje się i cyk - dalej. Do tego jakoś tamtejsze promy płyną 30 knts, a te u nas - może 18.

    • 27 5

    • ta pani redaktor tak ma (1)

      • 3 0

      • Ona jest od tuska

        Jej nigdy nic nie odpowiada

        • 0 3

  • Terminal bubel (1)

    Cały ten terminal, którego właścicielem jest Port Gdynia (spółka Skarbu Państwa przypominam), to bubel projektowo- wykonawczy. Także wszelkie reklamacje i zastrzeżenia do Portu.

    • 33 6

    • Tekturowe państwo PiS

      • 2 1

  • Żenada!

    • 12 3

  • We wrześniu też był zepsuty.

    • 14 3

  • tak to jest, gdy jedynym kryterium jest cena (2)

    Na starym terminalu, może nie taki piękny, ale działał.

    • 56 5

    • A skąd pomysł, że jedynym kryterium była cena? A może to błąd projektowy?

      • 3 2

    • "nie taki piękny"

      i to jest właśnie część problemu, kupujemy oczami a myślimy jak baby - ma się błyszczeć.
      Gdyby Indianie wybierali konie jak my produkty - nie silne i wytrzymałe tylko piękne i błyszczące toby wyginęli xD

      • 0 0

  • Z promu przez pokład dla samochodów - no zdziwiła się (1)

    a jak przechodzą rodziny podróżujące z dziećmi samochodami? lewitują, teleportują się?? czy pani redaktor ma jakieś pojęcie o czym pisze?

    • 16 7

    • Nie po to wydano kasę na rękaw dla pasażerów bez samochodów, aby nie działał. Zastanów się co piszesz i nie czepiaj się redaktora. Skoro rękaw jest, to ma działać.

      • 1 1

  • Czytelnik denuncjator

    Z powodu awarii więcej promem nie popłynie. Ciekawe czy jeździ PKP? Jak to mówią, Bóg z nim. Jednego narzekacza mniej. A tak poważnie, to rzeczywiście lipa, co nie znaczy, że areał nie miała prawa się przydarzyć

    • 19 6

  • właściciel to port

    przecież rękaw to własność Portu Gdynia, Stena Line traci tylko wizerunek przy tej współpracy, niestety

    • 100 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane