• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Psuje się rękaw dla pasażerów w nowym terminalu promowym

Wioletta Kakowska-Mehring
2 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Pasażerowie "schodzili" z promu przez pokład dla samochodów, a nie przez specjalny tzw. rękaw dla nich przeznaczony. Pasażerowie "schodzili" z promu przez pokład dla samochodów, a nie przez specjalny tzw. rękaw dla nich przeznaczony.

Z promu przez pokład dla samochodów? Można i tak. Rękaw pasażerski, czyli korytarz, którym pasażerowie piesi wchodzą na statek i schodzą ze statku, w nowym terminalu promowym w Porcie Gdynia popsuł się. Jak się dowiedzieliśmy już nie po raz pierwszy, choć terminal działa zaledwie pod połowy czerwca tego roku.



Czy płynąłe(a)ś kiedyś promem przez Bałtyk?

O problemach z tzw. rękawem pasażerskim w Publicznym Terminalu Promowy w Gdyni poinformował nas czytelnik, który wraz z innymi pasażerami w trybie awaryjnym musiał wydostać się z  promu Stena Line. Nasz czytelnik mocno się rozczarował, bo liczył na lepszą obsługę w nowym, ledwo oddanym do użytku terminalu. Przypomnijmy, że terminal działa od 17 czerwca, kiedy to odprawił pierwszy prom Stena Line z pasażerami na pokładzie.

- Ledwo oddany, a już uszkodzony. Rampa piesza nieczynna i pasażerowie piesi byli wywożeni autobusem z pokładu samochodowego. Zdecydowaliśmy się na ten wyjazd w ostatniej chwili (oferta 36 godzinnej wycieczki). Takie traktowanie obniża komfort na tyle, że teraz bym się nie zdecydował, więc uważam, że należałoby ostrzec potencjalnych podróżnych, że lepiej odłożyć to aż będzie wszystko działać - opowiada nasz czytelnik i punktuje: - Piesi czekają, aż wyjadą samochody ponad 30 minut. W tym czasie stoją stłoczeni na klatkach schodowych. Potem kolejne 30 minut na pokładzie samochodowym wypełnionym spalinami. Jeden autobus odbiera ludzi wahadłowo, a w tym czasie wyjeżdżają nowe pojazdy i ludzie stoją z dziećmi w tych spalinach (pomieszczenie zamknięte) nieodseparowani od wjeżdżających pojazdów. Do tego przyjeżdżających pasażerów samochodami zaczęli pakować ta samą drogą - dodaje nasz Czytelnik.
Terminal promowy w Gdyni ma być gotowy w czerwcu Terminal promowy w Gdyni ma być gotowy w czerwcu

Z tego co się dowiedzieliśmy, nie był to jednostkowy wypadek. Problemy z nowym rękawem w nowym terminalu już się zdarzały.

Pasażerowie czekają na wydostanie się z promu. Pasażerowie czekają na wydostanie się z promu.

O sprawę zapytaliśmy Port Gdynia, który jest właścicielem terminalu i operatora promowego Stena Line.

- Cała infrastruktura obiektu jest we władaniu Portu Gdynia. Częścią tej infrastruktury jest rękaw pasażerski, czyli korytarz, którym pasażerowie piesi wchodzą na statek i schodzą ze statku. Możemy potwierdzić, że rękaw pasażerski ulega usterkom. Są one regularnie naprawiane przez Port Gdynia, jednak w międzyczasie musimy wdrażać rozwiązanie zastępcze, jakim jest dowożenie i odwożenie pasażerów pieszych na pokład autobusem. Oznacza to, że pasażerowie piesi muszą poczekać (na pokładach pasażerskich) na zjazd pojazdów z pokładu samochodowego, następnie wejść do autobusu. Proces ten faktycznie może zająć nawet godzinę, gdy potrzebna jest więcej niż jedna tura autobusu. Jest to rozwiązanie bezpieczne, ale zdecydowanie wolniejsze i mniej wygodne niż wyjście rękawem pasażerskim. Na statkach dostępne są miejsca, w którym pasażerowie mogą poczekać na wezwanie do zejścia. Pokład samochodowy jest stale wentylowany, a nasi pracownicy dbają o bezpieczeństwo osób oczekujących na zjazd ze statku. Jesteśmy świadomi, że dla naszych klientów jest to rozwiązanie nieoptymalne i niewygodne. Za te niedogodności pozostaje nam przeprosić naszych pasażerów, w tym Czytelnika Trójmiasto.pl, licząc też na to, że kwestia usterek rękawa pasażerskiego zostanie wkrótce trwale rozwiązana przez administrację terminala - powiedziała nam Agnieszka Zembrzycka-Kwiatkowska, rzecznik prasowy Stena Line Polska.
A co na to właściciel obiektu, czyli Port Gdynia?

- Trwają prace nad usunięciem usterki przez generalnego wykonawcę. Operator promowy stosuje zastępczy sposób komunikacji w możliwie najmniej uciążliwy dla pasażerów sposób. Dokładamy wszelkich starań, aby prace były wykonane w jak najkrótszym czasie oraz z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa, które jest kwestią nadrzędną. Bardzo przepraszamy za utrudnienia - poinformował dział marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Niestety, nie poinformowano nas, co jest przyczyna awarii i jak długo może ona potrwać.

W czerwcu 2022 roku pierwszy prom z pasażerami wypłynął z Publicznego Terminalu Promowego w Gdyni.

Miejsca

Opinie (113) 5 zablokowanych

  • Z tego co wiem to Port Gdynia nie jest właścicielem Stena Line tylko obiektu portowego. Obiektu, który jest technicznym gniotem. Nie tylko rękaw budki do wjazdu ciężarówek też.

    • 14 3

  • W poprzednią sobotę pasażerowie bez problemu wychodzili przez rękaw (2)

    • 2 4

    • (1)

      świnka morska kiedyś mi przeszla przez rękaw

      • 7 1

      • znam tę świnkę morską i pamiętam że opowiadała kiedyś o tym

        • 2 0

  • (2)

    Tak to jest, gdy portem zarządzają pozbawieni kompetencji nominaci z PiS, a sekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury jest Horała, nota bene uroczyście otwierający terminal, który wiele miesięcy po tym fakcie był nieczynny.

    • 34 6

    • (1)

      To niejaki garsonka jest niekompetentny?

      • 5 0

      • To buc którego interesuje tylko kasa i władza

        • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Na Florydzie podobne rękawy działają od wielu lat i przetrwały niejeden huragan - u nas na razie nie dotrwały półrocza bez (1)

    a nie chciałbym być złym prorokiem, ale patrząc na wykonanie i projekt tego potworka to może nie przetrwać sztormu połączonego z obfitymi opadami śniegu - oby tylko nie było na nim w tym czasie ludzi.

    • 68 9

    • W Gdyni jak zrobią ulice to za 3 dni są dziury, nawet jak poprawią to zaraz pojawiają się w innych miejscach. Zresztą wizytówką Gdyni jest plac Konstytucji.

      • 10 0

  • Gdyby rękaw należał do Gdyni to by go naprawiali 3 lata (3)

    Jak pewną wielką dziurę pod Estakadą

    • 12 5

    • Gdyby należał do samorządu to by działał (2)

      • 2 2

      • (1)

        Obśmiałem sie jak pszczoła.

        • 0 1

        • Nie posikaj się przypadkiem na buty, bo cię pomylą z prezesem

          • 0 0

  • (1)

    Tyle czekania i tak są problemy. Usterka, która wyłącza główny sposób opuszczenia promu. Ciekawe co w takim przypadku mówią kwestie bezpieczeństwa?
    Komfort i bezpieczeństwo to są na pierwszym miejscu.
    Nie ma innych kładek, ruchomych, które umożliwią zejście ze statku?

    • 7 1

    • W razie problemów: kamizela i skok do wody

      • 2 0

  • Za pisu nawet trawa nie rosnie

    Do tego antyportowy szczurek i mamy kłopot

    • 12 3

  • (2)

    Najciekawsze, że w imieniu Portu wypowiada sie jakis bezosobowy dział marketingu. Co ma marketing do sprawności urządzeń portowych? Może wypowie się jakis dyrektor techniczny, a najlepiej wce prezes do spraw technicznych. No chyba, że garsonka jest akurat zajęta na Radzie Miasta Gdańska...

    • 13 2

    • Dyrektor techniczny został zwolniony (1)

      Bo nie bał się mówić wprost swoje zdanie zamiast powtarzać to co zarząd. Teraz od 3 miesięcy nikt się tym nie interesuje, bałagan totalny, ludzie techniczni odchodzą....

      • 0 0

      • Prosimy szerzej! Który z dyrektorów z pionu technicznego?

        • 0 0

  • Zamknąć ten bubel aż porządnie naprawią i Horała po raz trzeci będzie mógł przecinać wstęgi.

    • 18 3

  • A wszyscy wiedzieli, że ten nowy terminal jest dla jednego operatora, ale by łyknąć środki europejskie pisali, że dla dwóch. Drugi pokazał juz dawno środkowy palec. Teraz kombinują jak rozwiązać problem zlikwidowanego terminala i przebudować Helskie. Bez tego cała inwestycja w pogłębienie akwenów, wielką obrotnicę i nieckę dokową dla MW nie ma sensu

    • 9 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu PricewaterhouseCoopers Sp. z o.o. Biegły rewident z 20-letnim doświadczeniem pracy w firmach audytorskich. Specjalizuje się w badaniach sprawozdań finansowych spółek realizujących kontrakty długoterminowe oraz spółek z sektora morskiego. Posiada duże doświadczenie w badaniu sprawozdań przygotowanych zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości i Międzynarodowymi Standardami...

Najczęściej czytane