• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Psuje się rękaw dla pasażerów w nowym terminalu promowym

Wioletta Kakowska-Mehring
2 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Pasażerowie "schodzili" z promu przez pokład dla samochodów, a nie przez specjalny tzw. rękaw dla nich przeznaczony. Pasażerowie "schodzili" z promu przez pokład dla samochodów, a nie przez specjalny tzw. rękaw dla nich przeznaczony.

Z promu przez pokład dla samochodów? Można i tak. Rękaw pasażerski, czyli korytarz, którym pasażerowie piesi wchodzą na statek i schodzą ze statku, w nowym terminalu promowym w Porcie Gdynia popsuł się. Jak się dowiedzieliśmy już nie po raz pierwszy, choć terminal działa zaledwie pod połowy czerwca tego roku.



Czy płynąłe(a)ś kiedyś promem przez Bałtyk?

O problemach z tzw. rękawem pasażerskim w Publicznym Terminalu Promowy w Gdyni poinformował nas czytelnik, który wraz z innymi pasażerami w trybie awaryjnym musiał wydostać się z  promu Stena Line. Nasz czytelnik mocno się rozczarował, bo liczył na lepszą obsługę w nowym, ledwo oddanym do użytku terminalu. Przypomnijmy, że terminal działa od 17 czerwca, kiedy to odprawił pierwszy prom Stena Line z pasażerami na pokładzie.

- Ledwo oddany, a już uszkodzony. Rampa piesza nieczynna i pasażerowie piesi byli wywożeni autobusem z pokładu samochodowego. Zdecydowaliśmy się na ten wyjazd w ostatniej chwili (oferta 36 godzinnej wycieczki). Takie traktowanie obniża komfort na tyle, że teraz bym się nie zdecydował, więc uważam, że należałoby ostrzec potencjalnych podróżnych, że lepiej odłożyć to aż będzie wszystko działać - opowiada nasz czytelnik i punktuje: - Piesi czekają, aż wyjadą samochody ponad 30 minut. W tym czasie stoją stłoczeni na klatkach schodowych. Potem kolejne 30 minut na pokładzie samochodowym wypełnionym spalinami. Jeden autobus odbiera ludzi wahadłowo, a w tym czasie wyjeżdżają nowe pojazdy i ludzie stoją z dziećmi w tych spalinach (pomieszczenie zamknięte) nieodseparowani od wjeżdżających pojazdów. Do tego przyjeżdżających pasażerów samochodami zaczęli pakować ta samą drogą - dodaje nasz Czytelnik.
Terminal promowy w Gdyni ma być gotowy w czerwcu Terminal promowy w Gdyni ma być gotowy w czerwcu

Z tego co się dowiedzieliśmy, nie był to jednostkowy wypadek. Problemy z nowym rękawem w nowym terminalu już się zdarzały.

Pasażerowie czekają na wydostanie się z promu. Pasażerowie czekają na wydostanie się z promu.

O sprawę zapytaliśmy Port Gdynia, który jest właścicielem terminalu i operatora promowego Stena Line.

- Cała infrastruktura obiektu jest we władaniu Portu Gdynia. Częścią tej infrastruktury jest rękaw pasażerski, czyli korytarz, którym pasażerowie piesi wchodzą na statek i schodzą ze statku. Możemy potwierdzić, że rękaw pasażerski ulega usterkom. Są one regularnie naprawiane przez Port Gdynia, jednak w międzyczasie musimy wdrażać rozwiązanie zastępcze, jakim jest dowożenie i odwożenie pasażerów pieszych na pokład autobusem. Oznacza to, że pasażerowie piesi muszą poczekać (na pokładach pasażerskich) na zjazd pojazdów z pokładu samochodowego, następnie wejść do autobusu. Proces ten faktycznie może zająć nawet godzinę, gdy potrzebna jest więcej niż jedna tura autobusu. Jest to rozwiązanie bezpieczne, ale zdecydowanie wolniejsze i mniej wygodne niż wyjście rękawem pasażerskim. Na statkach dostępne są miejsca, w którym pasażerowie mogą poczekać na wezwanie do zejścia. Pokład samochodowy jest stale wentylowany, a nasi pracownicy dbają o bezpieczeństwo osób oczekujących na zjazd ze statku. Jesteśmy świadomi, że dla naszych klientów jest to rozwiązanie nieoptymalne i niewygodne. Za te niedogodności pozostaje nam przeprosić naszych pasażerów, w tym Czytelnika Trójmiasto.pl, licząc też na to, że kwestia usterek rękawa pasażerskiego zostanie wkrótce trwale rozwiązana przez administrację terminala - powiedziała nam Agnieszka Zembrzycka-Kwiatkowska, rzecznik prasowy Stena Line Polska.
A co na to właściciel obiektu, czyli Port Gdynia?

- Trwają prace nad usunięciem usterki przez generalnego wykonawcę. Operator promowy stosuje zastępczy sposób komunikacji w możliwie najmniej uciążliwy dla pasażerów sposób. Dokładamy wszelkich starań, aby prace były wykonane w jak najkrótszym czasie oraz z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa, które jest kwestią nadrzędną. Bardzo przepraszamy za utrudnienia - poinformował dział marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Niestety, nie poinformowano nas, co jest przyczyna awarii i jak długo może ona potrwać.

W czerwcu 2022 roku pierwszy prom z pasażerami wypłynął z Publicznego Terminalu Promowego w Gdyni.

Miejsca

Opinie (113) 5 zablokowanych

  • cale trojmiasto, nic dodac nic ujac

    • 5 4

  • (1)

    Tak to jest ,jeżeli portem w Gdyni kierują obecnie dyletanci

    • 16 2

    • O, wypraszam to sobie. Jak to, ja nic nie robię? Garsonka

      • 3 0

  • Kolejna nieudana pisowska inwestycja (2)

    To nie szczurek budowal ten terminal. To sukces Horały i Śniadka

    • 16 2

    • Jeszcze parę nazwisk fachowców można by wymienić. Zwłaszcza wszystkich członków zarządu portu z ostatnich 5-6 lat

      • 7 0

    • Terminal

      Terminal nie budował Horała czy Śniadek, tylko firma budowlana, która odpowiada za usterki techniczne, a może trzeba napisać jaka???

      • 1 3

  • Im więcej Państwa w samorządzie tym gorzej (1)

    • 7 1

    • Samorząd nie ma nic do rękawa i do portu! To wina portu!

      • 3 0

  • Dwa razy go otwierali i okazało się że za szybko (1)

    Porażka!!!!

    • 12 0

    • Dwa razy, bo sie prezesi zmieniali, a głównemu prezesowi trzeba było zameldować wykonanie zadania

      • 3 0

  • Byliśmy tam pierwszy i ostatni raz...

    ... noga nasza już tam nie postanie, tragedia z tym terminalem.

    • 4 6

  • Gdynia to porażka

    • 9 4

  • Opinia wyróżniona

    (1)

    Tak się zastanawiałem, kiedy ktoś napisze o tym rękawie. Bo widok tych autobusów dowożących na pokład pasażerów pieszych jest dość zabawny. Zwłaszcza moment, gdy obciążony niskopodłogowiec prawie zawisa w jednym miejscu na podjeździe. A tyle było gadania o odbiorach technicznych i przeprowadzanych testach.

    • 50 1

    • Efekt braku okropienia świętą wodą.

      • 1 1

  • Rekaw

    Miałam,,przyjemność,, przechodzić tym rękawem po ulewnym deszczu,wszędzie były kałuże i bardzo ślisko i nikogo kto by te wodę zbierał.koszmar

    • 10 0

  • Korzystając z okazji (1)

    Ktoś wie jak z dostępnością parkingu przed nowym terminalem? Zaparkuje bez problemu czy raczej sobie darować próbę zaparkowania tam?

    • 1 0

    • miejsca parkingowe sa bradzo waskie,ze ciezko jest zaparkwoac i wysiasc z auta.

      najpierw pasazerowie musza wyjsc z auta a potem kierowca parkuje auto na parkingu. nie przemyslane te miejsca parkingowe ,za waskie, za dlugi reka na prom

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była autoryzowanym przedstawicielem sieci Era. Obecnie spółka ta prowadzi dystrybucję sprzętu telekomunikacyjnego firm Siemens, Panasonic oraz innych wiodących marek na rynku telefonii komórkowej. W latach 2001-2002 pracował jako Prezes Zarządu w Tele-Net Sp. z o.o. - firmie będącej autoryzowanym dealerem sieci ERA. Od 2002 roku jego kariera zawodowa związana jest ze spółką Eurotel, w której przez...

Najczęściej czytane