• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Psuje się rękaw dla pasażerów w nowym terminalu promowym

Wioletta Kakowska-Mehring
2 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Pasażerowie "schodzili" z promu przez pokład dla samochodów, a nie przez specjalny tzw. rękaw dla nich przeznaczony. Pasażerowie "schodzili" z promu przez pokład dla samochodów, a nie przez specjalny tzw. rękaw dla nich przeznaczony.

Z promu przez pokład dla samochodów? Można i tak. Rękaw pasażerski, czyli korytarz, którym pasażerowie piesi wchodzą na statek i schodzą ze statku, w nowym terminalu promowym w Porcie Gdynia popsuł się. Jak się dowiedzieliśmy już nie po raz pierwszy, choć terminal działa zaledwie pod połowy czerwca tego roku.



Czy płynąłe(a)ś kiedyś promem przez Bałtyk?

O problemach z tzw. rękawem pasażerskim w Publicznym Terminalu Promowy w Gdyni poinformował nas czytelnik, który wraz z innymi pasażerami w trybie awaryjnym musiał wydostać się z  promu Stena Line. Nasz czytelnik mocno się rozczarował, bo liczył na lepszą obsługę w nowym, ledwo oddanym do użytku terminalu. Przypomnijmy, że terminal działa od 17 czerwca, kiedy to odprawił pierwszy prom Stena Line z pasażerami na pokładzie.

- Ledwo oddany, a już uszkodzony. Rampa piesza nieczynna i pasażerowie piesi byli wywożeni autobusem z pokładu samochodowego. Zdecydowaliśmy się na ten wyjazd w ostatniej chwili (oferta 36 godzinnej wycieczki). Takie traktowanie obniża komfort na tyle, że teraz bym się nie zdecydował, więc uważam, że należałoby ostrzec potencjalnych podróżnych, że lepiej odłożyć to aż będzie wszystko działać - opowiada nasz czytelnik i punktuje: - Piesi czekają, aż wyjadą samochody ponad 30 minut. W tym czasie stoją stłoczeni na klatkach schodowych. Potem kolejne 30 minut na pokładzie samochodowym wypełnionym spalinami. Jeden autobus odbiera ludzi wahadłowo, a w tym czasie wyjeżdżają nowe pojazdy i ludzie stoją z dziećmi w tych spalinach (pomieszczenie zamknięte) nieodseparowani od wjeżdżających pojazdów. Do tego przyjeżdżających pasażerów samochodami zaczęli pakować ta samą drogą - dodaje nasz Czytelnik.
Terminal promowy w Gdyni ma być gotowy w czerwcu Terminal promowy w Gdyni ma być gotowy w czerwcu

Z tego co się dowiedzieliśmy, nie był to jednostkowy wypadek. Problemy z nowym rękawem w nowym terminalu już się zdarzały.

Pasażerowie czekają na wydostanie się z promu. Pasażerowie czekają na wydostanie się z promu.

O sprawę zapytaliśmy Port Gdynia, który jest właścicielem terminalu i operatora promowego Stena Line.

- Cała infrastruktura obiektu jest we władaniu Portu Gdynia. Częścią tej infrastruktury jest rękaw pasażerski, czyli korytarz, którym pasażerowie piesi wchodzą na statek i schodzą ze statku. Możemy potwierdzić, że rękaw pasażerski ulega usterkom. Są one regularnie naprawiane przez Port Gdynia, jednak w międzyczasie musimy wdrażać rozwiązanie zastępcze, jakim jest dowożenie i odwożenie pasażerów pieszych na pokład autobusem. Oznacza to, że pasażerowie piesi muszą poczekać (na pokładach pasażerskich) na zjazd pojazdów z pokładu samochodowego, następnie wejść do autobusu. Proces ten faktycznie może zająć nawet godzinę, gdy potrzebna jest więcej niż jedna tura autobusu. Jest to rozwiązanie bezpieczne, ale zdecydowanie wolniejsze i mniej wygodne niż wyjście rękawem pasażerskim. Na statkach dostępne są miejsca, w którym pasażerowie mogą poczekać na wezwanie do zejścia. Pokład samochodowy jest stale wentylowany, a nasi pracownicy dbają o bezpieczeństwo osób oczekujących na zjazd ze statku. Jesteśmy świadomi, że dla naszych klientów jest to rozwiązanie nieoptymalne i niewygodne. Za te niedogodności pozostaje nam przeprosić naszych pasażerów, w tym Czytelnika Trójmiasto.pl, licząc też na to, że kwestia usterek rękawa pasażerskiego zostanie wkrótce trwale rozwiązana przez administrację terminala - powiedziała nam Agnieszka Zembrzycka-Kwiatkowska, rzecznik prasowy Stena Line Polska.
A co na to właściciel obiektu, czyli Port Gdynia?

- Trwają prace nad usunięciem usterki przez generalnego wykonawcę. Operator promowy stosuje zastępczy sposób komunikacji w możliwie najmniej uciążliwy dla pasażerów sposób. Dokładamy wszelkich starań, aby prace były wykonane w jak najkrótszym czasie oraz z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa, które jest kwestią nadrzędną. Bardzo przepraszamy za utrudnienia - poinformował dział marketingu Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Niestety, nie poinformowano nas, co jest przyczyna awarii i jak długo może ona potrwać.

W czerwcu 2022 roku pierwszy prom z pasażerami wypłynął z Publicznego Terminalu Promowego w Gdyni.

Miejsca

Opinie (113) 5 zablokowanych

  • W Nowym porcie podstawiają metalowe schody i kilka pięter z bagażami w ręku, stary lub młody zap.. w górę :o)

    Gdańscy inżynierkowie nie ogarnęli windy - choćby bagażowej. Może teraz się poprawiło.

    • 1 0

  • Rękaw w terminalu Gdynia

    763% pisowskiej normy.

    • 3 0

  • A garsonka kiedys powiedział, że ma długi i sie zasiadania w Radzie Miasta Gdańsk nie zrzeknie

    • 2 1

  • Dzisiaj wieczorem Horała będzie o sobie opowiadał siedząc w przejściu tego terminala: tv republika. No padnę

    • 1 0

  • Autobus

    Szacunek i uznanie dla Pani kierującej autobusem. Pomimo narzekań pasażerów potrafiła profesjonalnie dostarczyć wszysykich podróżnych w jednym kawałku na terminal. A za manewrowanie autobusem na ciasnym pokladzie należy się pomnik.

    • 1 0

  • Chcieliśmy dobrze i tanio a wyszło jak zawsze. No, ale przynajmniej Horała miał co przecinać.

    • 1 0

  • Rękaw dalej nie działa.
    Nie pozdrawiam łajzy, która za to odpowiada.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA. Adam Roman z Ergo Hestią związany jest od 1993 roku. Od 2007 roku pełni funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za ubezpieczenia korporacyjne. Przez wiele lat był odpowiedzialny za reasekurację, uczestnicząc pośrednio w underwritingu przemysłowym. Przez lata współpracował z największymi reasekuratorami na świecie m.in. Munich Re, Swiss Re, GE Francona, SCOR i...

Najczęściej czytane