• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nową drogą na przystanek SKM Przymorze-Uniwersytet

Krzysztof Koprowski
28 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Biurowiec Neon sprzedany za 80 mln euro
Nowe dojście na SKM powstało w wyniku przedłużenia istniejącego przejścia w południowej części przystanku. Nowe dojście na SKM powstało w wyniku przedłużenia istniejącego przejścia w południowej części przystanku.

W czwartek zostanie oddany do użytku wyremontowany i przedłużony tunel dla pieszych w rejonie przystanku SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet. Ułatwi on dojście do biurowców przy al. Grunwaldzkiej, a docelowo także na kampus UG.



Czy będziesz korzystał(a) z nowego fragmentu tunelu?

Prace, które rozpoczęły się w minione wakacje i oficjalnie zakończą się jutro, polegały na przedłużeniu południowego tunelu zobacz na mapie Gdańska prowadzącego na przystanek SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet.

Dotychczas na peron wejść można było wyłącznie od strony Przymorza, co przy braku zabudowy po drugiej stronie torów kolejowych nie stanowiło dla nikogo utrudnienia.

Jednak powstanie kompleksu biurowego Alchemia sprawiło, że "przebicie" tunelu w kierunku al. Grunwaldzkiej stało się koniecznością.

- Liczba osób przemieszczających się z przystanku Gdańsk Przymorze-Uniwersytet w kierunku al. Grunwaldzkiej i korzystających z wąskich przejść pod wiaduktem kolejowym wzdłuż ul. Kołobrzeskiej zawsze była duża, a plany inwestycyjne wskazywały na to, że będzie jeszcze większa. Postanowiliśmy wyjść naprzeciw ich potrzebom - mówi Sławomir Gajewski, prezes spółki Torus, będącej inwestorem tunelu oraz kompleksu Alchemia.

To właśnie firma Torus zapłaciła za budowę tunelu 2,8 mln zł. Prace były prowadzone metodą przecisku, polegającą na przygotowaniu konstrukcji tunelu na zewnątrz, a następnie wciskaniu jej za pomocą siłowników hydraulicznych w nasyp kolejowy. Metoda ta, choć zwiększająca koszty prac, pozwoliła na utrzymanie ruchu pociągów.

Nowy tunel oraz jego stara część zostały odmalowane. Zamontowana została też winda, dzięki czemu przystanek stał się wreszcie przyjazny osobom starszym, rodzicom z wózkami dziecięcymi i niepełnosprawnym.

Tunel nie będzie jednak służył tylko pracownikom i klientom kompleksu biurowego Alchemia. Korzystać będą z niego także studenci zmierzający w stronę kampusu Uniwersytetu Gdańskiego.

Docelowo bowiem na wysokości wyjazdu z marketów zobacz na mapie Gdańska zlokalizowanych w tym rejonie zostanie utworzone skrzyżowanie w pełnych relacjach (wraz z wjazdem do kompleksu biurowego Alchemia), przejście naziemne oraz przystanki autobusowe.

Wcześniej deweloper planował budowę kładki, ale ta byłaby znacznym utrudnieniem dla pieszych, gdyż korzystanie z niej wraz z dotarciem na poziom peronu wymagałoby trzykrotnego pokonania schodów.

Wraz z otwarciem tunelu w czwartek, zmieniona zostanie też lokalizacja kasy biletowej.

- Tymczasowa kasa biletowa, mieszcząca się w kontenerze, przy północnym wejściu zobacz na mapie Gdańska zostanie zamknięta. Działać będzie natomiast kasa w starej lokalizacji, czyli w budyneczku obok wejścia do właśnie przedłużonego tunelu - informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Warto pamiętać, że na przystanku Przymorze-Uniwersytet znajduje się też biletomat. Bilety można także kupić korzystając z aplikacji w telefonie komórkowym.

Czytaj też: Komunikacja miejska w telefonie komórkowym

Materiał archiwalny

Tereny na granicy Oliwy i Przymorza z perspektywy żurawia wieżowego. Ujęcia wykonano jesienią 2012 r.

Inwestycje

Miejsca

Opinie (155)

  • Oczywiście rynienki na schodach nie ma

    bo po co ułatwić życie komuś z rowerem albo wózkiem.
    Przecież winda ZAWSZE działa, mieści rower i nigdy nie jest zaszczana przez meneli. Za to rynienka na schodach to grube miliny złotych, przetarg i fanaberia.

    • 5 3

  • A co z tym przejściem nad jezdnią? (19)

    Bajki przedwyborcze?

    • 32 51

    • Dobrze że tego de Billa z Wrzeszcza wczoraj złapali. (1)

      Bo tu mógłby seryjnie walić w kobiety...

      • 23 1

      • Debil był z Nowego Portu.

        Wrzeszcz tylko nie lubi obcych ale ich nie napier.....a bez powodu.

        • 0 0

    • będą pasy i światła (7)

      • 23 3

      • i wypadki (3)

        • 4 4

        • i ranni (2)

          • 3 1

          • (1)

            ..i poturbowani.

            • 1 0

            • i mniej idiotów komentujących....

              • 1 0

      • i trupy (2)

        • 10 20

        • będzie tristar i mandaty za prędkość i przejeżdżanie na czerwonym

          • 5 1

        • to moze niech kierowcy i piesi zaczna uwazac

          Zamknijmy wszystkich w domach, bo na dworze sie przeziebia. Jesli obie strony uwazaja wypadkow nie bedzie.

          • 17 4

    • Przejście nad jezdnią jest tylko dla niektórych (5)

      Osoby starsze, niepełnosprawne, matki z małymi dziećmi - dla nich to bariera często nie do pokonania. Chyba, że byłaby winda... Ale to już kupa kasy.... A światła to rozwiązanie i tańsze, i dla wszystkich.

      • 29 8

      • Co z tego, że tańsze.. (4)

        ..płaci i tak deweloper, nie miasto. Za to będą kolejne bezsensowne, tworzące korki, światła. Bo ktoś w UM dostał kopertę pod stołem. Druga sprawa, czy biurowce mają własny parking podziemny, czy znowu okoliczne chodniki będą wiecznie zastawione ?

        • 7 30

        • Deweloper płaci kasą przyszłych właścicieli

          • 1 0

        • (1)

          Jak najbardziej maja swoje parkingi, oczywiście dla swoich pracowników, nie dla plebsu,którym jesteś ty. A to czy chodniki będą zastawione nie powinno cię obchodzić, no teren jest dewelopera a nie miasta. I tak zrobił dużo przepychajac tunel, w innym przypadku lecialbys dalej dookoła studencie z kawka.

          • 14 8

          • Alesśpojechał po bandzie rogi pracowniku Torusa

            Chodniki nie są Alchemii tylko miejskie, czyli nas wszystkich, nawet twoje, choć - znając tę firmę - jesteś jakimś słoikiem za płacę minimalną netto.
            Chodniki wzdłuż Grunwaldzkiej już są zastawione do bólu przez pracowników.
            A kładkę można było zrobić bez tylu schodów - wystarczyłoby wejście z peronu nad poziom trakcji i łagodne zejście do campusu uniwersyteckiego z osobnym odejściem do Alchemii. Ale lnie da się.... Za to tę kopertę, o której pisał przedmówca dało się i dać i wziąć.

            • 8 3

        • Korki tworzy nadmiar samochodów a nie światła.
          Jak nie wierzysz sprawdź w nocy - światła ciągle działają a korków brak.

          • 12 6

    • Przedwyborcze? (1)

      Przecież to prywatna firma sama chciała postawić!

      • 11 1

      • ale przed poprzednimi wyborami był ten njus

        • 5 6

    • stare komunistyczne pomysły

      niepotrzebnego chodzenia po schodach

      • 38 7

  • Największe dokonanie powojennego Przymorza!! (3)

    W końcu! Po 400 latach!! ;)

    • 4 5

    • 400 latach to od której wojny? (1)

      • 1 2

      • od tej w jego umyśle

        tylko ona nadal trwa...

        • 0 0

    • dzięki Alchemii

      wiec przystanek tez tak powinien się nazywać. Niech zyje sojusz przymorsko alchemijny

      • 4 5

  • warto dodać przejście podziemne na peron SKM Gdańsk Oliwa

    od południowej strony - do ulicy Droszyńskiego bodajże

    • 0 0

  • Pięknie, prosze dorzucić foto metropolitalnych schodów z drugiego wyjścia z SK do Kołobrzeskiej ;) (2)

    Brawo za ten tunel, jak w mieście - dla ludzi po prostu. Inwestor woli wydać na tunel, poprawić dostęp do komunikacji zbiorowej niż ładować kasę w 1000 miejscowy parking (bez obciążania ulic).

    • 88 3

    • a jednak można (1)

      tylko takie nieudaczniki na stołkach jak Adamowicz Paweł zwany Budyniem twierdził i jręcił

      • 8 4

      • Tunel

        Przecież ten tunel był wybudowany przez M. Dobrowolską, a Gajewski tylko jest prezesem tej spółki, poza tym Dobrowolska jest dobrą znajomą Adamowicza obydwoje skończyli UG a ojciec Dobrowolskiej założył GWO a teraz ona go prowadzi jako monopolista na terenie Gdańska. Ale tego nie znajdziecie na stronie GWO. A tunel to nic innego jak reklama restauracji Bazar Smaków, która jest w jednym z budynków Torusa i plan jego wybudowania był skierowany zarówno komfortowym przejściem na drugą stronę do UG jak i biurowców Alchemia. Z resztą budynki inwestora Torusa zawsze miały problemy z klimatyzacją i ze słabą jakością materiałów jakie stosowano. Firma lubi tanie w produckji budynki w styll "lustra". Ma tam powstać jeszcze docelowo ok. 5 tego typu budynków (molochów) zbudowanych przez firmę Bauhaus. Docelowo miało to być przejście na ul. Grunwaldzką, ale za dużo kasy trzeba było by wydać. Projekt wygrał koleś z PG (żeby było śmieszniej firma i Adamowicz związani z UG) i w nagrodę zarobił 5000 zł. Klienci Kia Motors - to dlatego wywalili wasz salon i serwis firmowy i przenieśli go na ul. Kartuska 408, Gdańsk. Pomyślmy - 1. Dzierżawione miejsce od Gdańska przez KIA. 2. Znajomość Dobrowolskiej z Adamowiczem. 3. Nowe biurowce Alchemia zamiast salony KIA. 4. Figure it out. - Oh budyń budyń.

        • 3 1

  • Dziś wielkie otwarcie o 13:00

    ...z prezydentem...

    • 0 0

  • przejście (1)

    Winno się odchodzić od budowania kładek naziemnych.POWINNO się pojazdy puścić pod ziemią.Czyli tylko TUNEL zyskamy teren na zieleń,których coraz bardziej brak.

    • 4 2

    • jak sobie wyobrażasz zakopanie całej lini kolejowej w trójmieście?
      Myśl realnie paziu

      • 0 0

  • miało byc przejście nad grunwadzką ateraz sie okazuje ze za podatki zbudowali dosjcie do prywatnego biurowca (11)

    jak zawsze urzedasy PO brały w łapę by dogodzić z naszych podatków szczurom w prywatnych betonowych klockach .

    • 22 123

    • nie ma to jak czytać ze zrozumieniem

      Jaka kolejna niegospodarność Budynia jak w tekście jak wół jest napisane: firma Torus zapłaciła za budowę tunelu 2,8 mln zł. Ale fani PiSu tylko jadem potrafią pluć. Matołek jesteś i tyle.

      • 3 3

    • Szkoda że nie umiesz czytać

      Kase na przejście dał inwestor z własnej kieszeni dla ułatwienia dojścia do kompleksu.

      • 3 0

    • Trudna to sztuka czytać i jeszcze rozumieć (6)

      "To właśnie firma Torus zapłaciła za budowę tunelu 2,8 mln zł"
      No cóż...... Za podatki. Oooooczywiście :)
      Czytać, czytać, dużo czytać i rozumieć co się czyta

      • 59 2

      • A budka z hot - dogami też będzie ?

        • 1 0

      • co szczurku ci niepasuje ze ktos prawde owas napisał :) (1)

        • 2 9

        • Jaka to prawda?

          Prowda, tys prowda czy g...o prowda? Chyba jednak ta ostatnia :)

          • 5 0

      • sPiSkowcom czytanie ze ZROZUMIENIEM przychodzi z trudem. (2)

        sPiSki, sPiSki wszędzie !

        • 27 7

        • i do tego 8 raz przegrali (1)

          wybory :)

          • 19 3

          • Jak przegrali..

            .. skoro zawsze głoszą zwycięstwo ?

            • 9 3

    • przeczytaj uważnie kto był inwestorem a potem krytykuj...

      • 11 1

    • debil jesteś

      • 10 7

  • dzisiaj wielkie otwarcie, jest nawet namiot "powitalny"

    ale to chyba powód do wstydu, a nie świętowania, tak długo trwała budowa
    wokół a przede wszystkim wzdłuż torów , w kierunku Zaspy, ogromny bałagan,
    po pracach budowlanych nie posprzątano

    ale dzisiaj rano (koło 7) nawet na peronie i torach zbierano śmieci, szkoda, że to nie codzienny rytuał, kosze pełne śmieci , które się wysypują na peron to widok codzienny
    wszystko dla dobrego wrażenia tych z "góry"

    • 1 1

  • kładki juz są be (4)

    No ta, wiodące media ogłosiły, że kładki i przejścia podziemne są be, fuj, pokomunistyczne i niegodne miana rozwiązań europejskich, więc teraz zamiast rozwiązań bezkolizyjnych w imię nowej poprawności kandydaci do miana światłych europejczyków są za rozwiązaniami w stylu modern.
    Nowy wspaniały świat.

    Nie, nie mam już samochodu, sprzedałem.

    • 24 26

    • kładka nie jest rozwiązaniem bezkolizyjnym (3)

      dla pieszego, natomiast dla samochodów - tak

      • 17 2

      • Ty tak naprawdę????? (2)

        A z kim pieszy miałby się zderzyć na kładce?
        Aaaaaa, zapomniałem o obcisłogacich - zwracam honor, przecież oni są najważniejsi i ich prawo nie obowiązuje, mogą jeździć jak chcą i gdzie chcą i g... im można zrobić. W końcu - jak to napisał jeden z nich - to przecież klasa średnia....

        • 8 11

        • ze schodami się zderza (1)

          i twoja matka też

          • 2 0

          • chyba twoja bo moja siedzi z tyłu...

            ..

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane