• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa suwnica zakończyła kolejny etap rozbudowy Gdynia Container Terminal

Wioletta Kakowska-Mehring
22 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Dostawa suwnicy nabrzeżowej do terminalu GCT na statku Zen Hua 19.


Dostawa suwnicy nabrzeżowej S04 na statku Zhen Hua 19, jest ostatnim zadaniem inwestycyjnym realizowanym w ramach II etapu rozbudowy terminalu GCT w Gdyni. Parametry techniczne nowej suwnicy umożliwiają podniesienie ładunku o wadze max. 60 ton, a dzięki wysięgnikowi o dł. 54 m pozwolą na rozładunek i załadunek 18 rzędów kontenerów oraz opuszczenie chwytnika do ładowni statku na głębokość 15 m.



Całkowita wartość projektu "Budowa infrastruktury i zakup sprzętu II etapu budowy terminalu kontenerowego Gdynia Container Terminal SA w Gdyni" opiewała na 188 mln zł, z czego dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, czyli ze środków na rozwój transportu intermodalnego wyniosło 23,3 mln zł. Dostawa suwnicy kończy ten etap inwestycyjny, ale nie kończy procesu modernizacji i rozbudowy terminalu.

Jednocześnie realizowany jest "III etap budowy terminalu kontenerowego GCT w Porcie Gdynia - budowa infrastruktury i zakup sprzętu". Projekt ten również jest współfinansowany przez Unię Europejską, ale ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 7.4: Rozwój transportu intermodalnego, priorytet VII: Transport przyjazny środowisku, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Łączna wartość obecnie realizowanej przez GCT inwestycji wyniesie ponad 200 mln zł. Kwota pozyskanej dotacji z funduszy UE wyniesie niemal 60,8 mln zł.

Co zostanie wykonane? Rozbudowane będzie Nabrzeże Bułgarskie wraz z przygotowaniem podtorza pod suwnice nabrzeżowe oraz zostaną rozbudowane place składowe i manewrowe wraz z istniejącą na nich infrastrukturą i  rozbudową terminalu kolejowego. Zostanie także zakupiony kolejny sprzęt niezbędny w terminalu.

- Dobiegają końca prace dotyczące płyty nabrzeża, a także prace ziemne wraz z wymianą gruntu pod nowo powstające place składowe oraz sukcesywnie wykonywana jest nawierzchnia. Trwają prace przy budowie ścieżki cumowniczo-odbojowej. Rozpoczęto też prace czerpalne w basenie przyległym do Nabrzeża Bułgarskiego - wyjaśnia Adam Czartowski, Commercial Manager Gdynia Container Terminal.

W wyniku realizacji tego projektu terminal GCT będzie dysponował łącznie 812 m nabrzeża, w tym nabrzeżem o długości niemal 375 m i głębokości 11 m oraz nabrzeżem głębokowodnym o długości 437 m, co umożliwi obsługę statków o pojemności do 8 000 TEU. Po poszerzeniu przez Port Gdynia obrotnicy wewnątrz portu, GCT będzie w stanie obsługiwać przy Nabrzeżu Bułgarskim statki kontenerowe o pojemności do 14 000 TEU. Zakończenie III etapu budowy terminalu zwiększy zdolność przeładunkową GCT do ponad 630 tys. TEU rocznie.

- Docelowo planujemy zwiększanie zdolności przeładunkowej GCT do ponad 1 mln TEU rocznie - dodaje Czartowski.

Miejsca

Opinie (39) 6 zablokowanych

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Zhen Hua 19 z suwnicami wpłynął do Gdyni

    Świetnie (2)

    To wygląda po prostu świetnie. Następnym razem popatrzę na żywo ;)

    • 17 2

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Zhen Hua 19 z suwnicami wpłynął do Gdyni

      Masło maślane ;P

      • 0 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Zhen Hua 19 z suwnicami wpłynął do Gdyni

      Osz kurka!

      Spore to to jest ;O

      • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Zhen Hua 19 z suwnicami wpłynął do Gdyni

    Wow :)

    Widzę na żywo!

    • 6 4

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Zhen Hua 19 z suwnicami wpłynął do Gdyni

    Szybko im zrobili nowe. (1)

    Ci Chińczycy maja tempo.

    • 17 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Zhen Hua 19 z suwnicami wpłynął do Gdyni

      ZPMC

      Szkoda tylko że z daleka tak pięknie wygląda... to co w środku i z odległości metra :-( chińskieeeeee

      • 1 4

  • Dlaczego po rozbudowie będzie max 14000 TEU? (3)

    W Gdańskim DCT już od dawna zawijają statki po 18000 TEU.

    • 7 15

    • No, weź ty pomyśl czasem, wejdź na guglemapy i zobacz jak wygląda terminal w Gdańsku a jak w Gdyni i przeanalizuj również dojście statków. Następnie poczytaj o zanurzeniach oraz głębokościach kanałów

      • 15 2

    • Słowa klucz to:

      - maksymalna głębokość
      - długość obrotnicy

      • 10 0

    • bo ty sie na niczym nie znasz a zabierasz głos jako expert forumowy

      dlatego dziadzie

      • 4 0

  • Umowy śmieciowe!!! (10)

    Proponuję zacząć normalnie zatrudniać ludzi na tym terminalu.
    Większość ludzi pracuje na umowy śmieciowe bez żadnych perspektyw.

    Wstyd! Wielki port a kombinacje na każdym kroku.

    Proszę się zainteresować tą sprawa.
    Mam racje koledzy z branży?

    • 50 4

    • (7)

      Zainteresować to można się CTO, kadry polskie, cargo coś tam. Nazwa nie ma znaczenia bo co chwilę jest inna, ale osoba jest ta sama - Kusowski.
      I ogolnie, każdemu co widzi pracę dot. operatorów c+e przez tą firmę omijać z daleka. Pisanie praca "stablina" mija się z celem.

      • 15 0

      • aż taki wyzysk ? (4)

        a jaka stawka ?

        • 1 2

        • (3)

          11zl za godzinę

          • 1 4

          • masakra (1)

            mam 12e w porcie w belgi, firma opłaca ZUS na średniej krajowej, opłaca mieszkanie i przejazdy be-pl. Juz chyba nigdy nie wrócę do pl

            • 4 0

            • Belgia

              daj namiary

              • 1 0

          • duzo

            na pute straczy dobrze jest :)

            • 2 0

      • :D

        Panie TygrysBiznesu tylko nie wywoź gospodarzy w plac na molu ... :)

        • 0 0

      • CTO - Ciebie Też Okradnę

        :)

        • 2 0

    • a co wy prezwsa nie znacie

      jaki problem na karku ludzi buja sie 50 lat

      • 2 0

    • ile lat?

      Moja pierwsza styczność z Panem Kusowskim datowana jest na 2007 rok, kiedy to pracowałem przy rozładunku samochodów. Myślałem wtedy, że taki układ z terminalami nie może trwać długo - istny wałek, gdzie terminale teoretycznie nie zatrudniają pracowników przeładunkowych, a w praktyce przez całe lata korzystają z zatrudnionych na umowy zlecenie ludzi od "Konia", omijając przy okazji wszelkie zapisy Kodeksu Pracy - operatorom zdarza się pracować po 16h w ciągu doby. Rzeczywistość pokazała, że ten układ może trwać w najlepsze! Szkoda jedynie ludzi, którzy z braku innych opcji dają się w ten proceder wciągnąć...

      • 8 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Zhen Hua 19 z suwnicami wpłynął do Gdyni

    (1)

    Tam się zmieściło 19 suwnic?

    • 4 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Zhen Hua 19 z suwnicami wpłynął do Gdyni

      Liczba 19 należy do nazwy statku a nie ilości suwnic na pokładzie. Suwnic było 11.

      Czytamy ze zrozumieniem.

      • 0 0

  • Czyli..

    Trasa Kwiatkowskiego rozpadnie się teraz jeszcze szybciej.

    • 9 4

  • Dlaczego nie produkowane w Polsce? (6)

    Skąd przypłynęły suwnice? Dlaczego nie wykonano ich w Polsce?

    • 14 9

    • powołaj komisję śledczą

      • 6 2

    • co Cie to obchodzi?

      • 1 2

    • Chińczyk

      Właścicielem terminalu GCT jest chińczyk, tak więc chińskie suwnice.

      • 11 0

    • Każdy kupuje tam gdzie taniej.

      • 5 1

    • A kto niby miałby je wykonać? (1)

      Czy ty masz w ogóle pojęcie o technologii wytworzenia takich suwnic?
      A w Chinach zbudują ci wszystko, co zechcesz, a jak dobrze zapłacisz, to i jakość będziesz miał taką samą, jak niemiecka.

      • 4 5

      • Technologia suwnic

        To że Chińczycy budują wszystko, to większość technologi podpatrzyli kiedyś od europejskich, bądź amerykańskich firm. A co do Polski to warto np. popatrzeć ofertę firmy FUD - Fabryki Urządzeń Dźwigowych - też mają suwnice typu STS. Tak więc też znamy ową "tajemniczą" technologię.

        • 2 0

  • Ole (1)

    Hehehehehe, pękam takie to już dawno stoją w DCT w Gdyni. Święto państwowe, za rok rocznica, bo suwnica stoi. Wy tam tory zróbcie.

    • 1 6

    • Do koleje

      Pokaż mi specjalisto gdzie w Gdyni jest DCT

      • 3 1

  • Uuu (3)

    Nie zbudowali w Polsce, bo gdzie??
    ŚP. Stoczni Gdańskiej?? Może Gdyńskiej? Za daleko.

    • 3 0

    • Dct to gdansk

      • 0 0

    • Bo w Polsce się nie opłaca. Polskie firmy płacące pracownikom 10 zł na godzinę zrobią takie suwnice za 2 razy więcej niż te które przypłynęły z dalekich Chin. Tak samo z Polskim węglem, jest droższy od tego z Australli. Stary to jest Polska gdzie gospodarka jest naprawdę wysoko, a my dalej jesteśmy dziadami jedzącymi mielonkę i pasztetową :(

      • 0 0

    • bo chinskie tansze

      kupili w chinach bo hatison port holdin jest z azji i wspiera swoich kumpli wyroby a nie zeuropy typu KONE KALMAR ,PECASO ESPANIA itd.a podrugie jest to za pieniadze z uni a wprzetargu wygrywa najtansze czyli chinskie.BCT zwsze kupowal finskie suwnice a teraz za kase z uni kupil chinskie.Suwnice 5,6 na BCT sa konstrukcje zrobione w mostostalu chojnice w koloperacji z kone bo osprzet jest finski. to juz cos polskiego jest

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Roman Walasiński

Prezes zarządu Swissmed Centrum Zdrowia. Ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Prawa i Administracji. W latach 1990 -1993 Okręgowa Izba Radców Prawnych w Gdańsku. Do dziś wpisany na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku. 1989-1994 Urząd Miasta Gdańska. 1997-1998 radca prawny w spółce Theo Frey Polska w Gdańsku. 1993 – 2006 własna kancelaria radcy prawnego w Gdańsku. Spółką Swissmed kieruje od 1998 roku.

Najczęściej czytane