• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe TRAXX-y i Dragon w taborze Lotos Kolej

erka
4 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Flota spółki Lotos Kolej zwiększyła się do 14 lokomotyw typu TRAXX. Flota spółki Lotos Kolej zwiększyła się do 14 lokomotyw typu TRAXX.

Lotos Kolej wzbogaciła się o kolejne 3 lokomotywy elektryczne Bombardier TRAXX MS, które dotarły do Gdańska z Niemiec. Dzięki nowym nabytkom flota Lotos Kolej zwiększyła się do 14 TRAXX-ów. W rezultacie spółka może poszczycić się największą flotą nowoczesnych lokomotyw w kraju.


Od sierpnia 2010 roku Lotos Kolej eksploatuje trzy pojazdy typu Siemens Eurosprinter. Od sierpnia 2010 roku Lotos Kolej eksploatuje trzy pojazdy typu Siemens Eurosprinter.
Spółka przymierza się też do testowania polskiej lokomotywy Dragon. Spółka przymierza się też do testowania polskiej lokomotywy Dragon.
Oprócz lokomotyw na platformie Bombardiera Lotos Kolej użytkuje również z powodzeniem od sierpnia 2010 roku trzy pojazdy Siemens Eurosprinter, których dzierżawę przedłużono w listopadzie 2010 r.

Ze wszystkich operujących w Polsce przewoźników towarowych Lotos Kolej obsługuje pociągi na najdłuższej średniej odległości przewozu z których najdłuższa jest relacja Gdańsk-Jasło. W 2010 r. Lotos Kolej przewiozła w sumie ok. 8,4 mln ton produktów, co dało spółce 7 proc. udział w krajowym rynku przewozów towarowych.

Większość ubiegłorocznej pracy przewozowej zostało wykonane tańszą w eksploatacji trakcją elektryczną. W tym roku Lotos Kolej zakłada wielkość przewozów na poziomie ok. 10 mln ton. Pomogą w tym m.in. nowe lokomotywy spalinowe TRAXX DE.

- Ich pierwszej partii spodziewamy się jeszcze wiosną tego roku - podaje Marek Smoter, dyrektor ds. taboru Lotos Kolej. - Do końca września 2011 roku do Gdańska dotrą wszystkie z dziesięciu zamówionych przez nas TRAXX-ów serii DE. Przymierzamy się również do testowania polskiej lokomotywy Dragon, która zostanie nam dostarczona po odbyciu próbnej eksploatacji w STK Wrocław. Niewykluczone, że jeszcze w tym roku, do testów, na naszej bocznicy pojawią się kolejne nowoczesne lokomotywy, tym razem manewrowe.

Spółka zamierza także inwestować w modernizację oczyszczalni cystern, która będzie spełniała najwyższe standardy w zakresie ochrony środowiska. W planach na najbliższe dwa lata Lotos Kolej ma także zakończenie rozbudowy układu torowego wraz z komputerowym systemem sterowania ruchem na terenie stacji zakładowej.
erka

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (76) 3 zablokowane

  • Dragon (1)

    Te polskie lokomotywy Dragon to jest ponoć straszny syf, psują się, niszczą trakcje oraz tory(czytałem o tym na jednej ze stron o kolejnictwie).

    • 2 0

    • tak się niszczy konkurencję

      • 0 1

  • Czarny PR

    Dragon to nowa lokomotywa polskiej konstrukcji z Gliwic .Jest tańsza o ok.20%
    od podobnych konkurencyjnych Siemensa i Bombardiera .Przechodzi testy na torze próbnym w Żmigrodzie.Konkurencja robi czarny PR Dragonowi bo boją się o swoją pozycję.To samo było z Solarisem i Pesą .Poznaniacy i Bydgoszczanie sobie poradzili .W Gliwicach też sobie poradzą .Alleluja i do przodu .

    • 3 0

  • Super (1)

    tylko, co to zmienia dla nas??

    • 0 2

    • to jest dział "Biznes"

      a nie "Plebs"

      • 1 0

  • SZKODA ŻE CHCA SPRZEDAĆ SPÓŁKĘ KTÓRA PRZYNOSI ZYSKI W WIELU DZIEDZINACH

    I JEST DOBRZE ZARZADZANA , TO JEST SMUTNE

    • 5 0

  • Plan totalnej wyprzedaży

    Banki, kopalnie, nieruchomości, sanatoria, a nawet udziały w firmach znajdujących się na... liście spółek strategicznych dla państwa, będących perłami polskiej gospodarki, jak Grupa Lotos, PGE czy Tauron - wszystko na sprzedaż. Oczywiście, najlepiej jak najszybciej i za jak najwyższą cenę. Komu - mniejsza o to. Cel jest jasny - wyciśnięcie 15 mld zł jeszcze w bieżącym roku.
    Ministerstwo Skarbu Państwa chce spieniężyć udziały w prawie 340 firmach z większościowym lub całkowitym udziałem państwa. - To nie jest plan prywatyzacji, tylko wyprzedaży majątku! Wszystko na łatanie dziury budżetowej, powstałej przede wszystkim dlatego, że rząd zatrudnił kilkadziesiąt tysięcy nowych urzędników bardzo dobrze opłacanych - mówi wprost poseł PiS Andrzej Jaworski, członek sejmowej Komisji Skarbu Państwa.
    Strategiczna jest tylko cena
    Pod młotek mają pójść m.in. akcje Lotosu, Polskiej Grupy Energetycznej i Tauronu, choć znajdują się na liście spółek strategicznych dla państwa. Sprzedaż tych firm jest sprzeczna z oficjalnymi dokumentami rządu, z "Planem prywatyzacji na lata 2008-2011", który zawiera zapis, że "nie jest planowana dalsza prywatyzacja PKN Orlen SA oraz Grupy Lotos SA". Nagle jednak okazało się, że potrzeba zapełnienia dziury budżetowej jest ważniejsza nawet od bezpieczeństwa państwa.
    Czemu tak istotne jest utrzymanie Lotosu w rękach Skarbu Państwa? - Kontrola tej firmy oraz PERN Przyjaźń i OLPP gwarantuje, że w Polsce, ale także w Europie Środkowej, zostanie utrzymany konkurencyjny rynek paliw, a Polacy nie będą na stacjach benzynowych przepłacać tak jak obecnie za gaz ziemny - mówi Przemysław Wipler, prezes Fundacji Republikańskiej, były szef Zespołu ds. Dywersyfikacji Dostaw Nośników Energii w Ministerstwie Gospodarki w rządzie Prawa i Sprawiedliwości. Zachowanie przez państwo kontroli nad Lotosem uznawane jest za najważniejsze zabezpieczenie przed wrogim przejęciem Polskiego Koncernu Naftowego Orlen.
    Prezes Fundacji Republikańskiej zwraca uwagę, że sprzedaż Lotosu byłaby tym bardziej groźna, że władze Orlenu rozważają sprzedaż rafinerii w Możejkach na Litwie. Jej kupnem, podobnie jak nabyciem Lotosu, zainteresowane są rosyjskie firmy naftowe. Wiele wskazuje na to, że obecne władze popierają takie plany. - To znamienne, że na kolację, którą dla prezydenta Rosji Dmitrija Miedwiediewa wydał prezydent Bronisław Komorowski, zaproszono także prezesa Lotosu. Widać, że odbyło się to na życzenie gości rosyjskich - zwraca uwagę Andrzej Jaworski.
    Przejęcie kontroli przez Rosjan nad Lotosem i rafinerią w Możejkach, a w perspektywie nad całym rynkiem naszego regionu, sprowadziłoby nasze bezpieczeństwo energetyczne niemal do poziomu Białorusi (Gazprom kontroluje 50 proc. akcji Biełtransgazu, białoruskiego monopolisty gazowego). W dodatku ostatecznie tę "prywatyzację" i tak sfinansowaliby... głównie Polacy. - Efektem tych działań będzie to, że benzyna na stacjach będzie kosztowała nie 5, ale nawet ok. 6 zł, i to przez wiele lat! - ostrzega Przemysław Wipler. Najwyższa Izba Kontroli powinna sprawdzić, czy minister Skarbu Państwa nie działa wbrew przepisom i na szkodę polskich obywateli, zgadzając się na sprzedaż akcji Lotosu.

    • 6 0

  • ...

    drobnica na tory ! dosyć TIRÓW, etc. na Kokoszkach

    • 2 0

  • ....

    jestem ciekaw kiedy beda takie pocigi u nas co sa w japoni.jak u nas beda takie pociagi co w japoni teraz to tam beda sie juz teleportowac.

    • 1 0

  • Lotos rulez!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 1 0

  • uwagggggggggggggaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!

    artykul sponsorowany.... milion artykulow na trojmiasto.pl wychwalajacych rafinerie zastanawiam ile kasy dostajecie ze tak bez wazeliny wchodzicie w ,,roponosny odwiert,, a prawda jest taka ze mamy najwieksza w polsce zachorowalnosc na nowotwory zlosliwe w zwiazku ze w miescie mamy truciciela 10+ zachorowalnosci na raka 10+ smrodu i zanieczyszczenia srodowiska 10+ groszy drozsze paliwo na stacjach udajacych stacje rafineryjne ........... niz na stacjach konkurenta zza wschodniej granicy.......

    • 1 1

  • szacunek za tabor

    to jeden z najprężniej rozwijających się przewoźników kolejowych w Polsce. Gratulacje!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane