- 1 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (167 opinii)
- 2 W Porcie Gdańsk powstał terminal dla wojska (96 opinii)
- 3 Tanio nie jest, ale bez "paragonów grozy" (207 opinii)
- 4 Terminal instalacyjny. Budowa w tym roku (64 opinie)
- 5 Dzwonią i straszą wysokimi cenami energii (162 opinie)
- 6 Samochodowiec pracujący dla wojska w Gdyni (143 opinie)
Nowe połączenia kontenerowe. Z Gdańska w 10 dni do Maroka
31 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat)
Seago Line, spółka należąca do grupy A.P. Møller-Maersk, uruchomiła pierwszy bezpośredni, cotygodniowy serwis na trasie Polska-Maroko-Polska. Z gdańskiego terminala DCT wypłynął już pierwszy statek zawijający do dwóch marokańskich portów. W lipcu 2013 ten sam operator żeglugowy uruchomił połączenia dowozowe z Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni.
Na nowej trasie będą pływały jednostki o wielkości 1100 TEU. W 10 dni dotrą one do Casablanki, a po 13 dniach do położonego na południu kraju Agadiru. Najszybszy dotychczas na rynku serwis z Polski do Maroka gwarantował 15-dniowy czas tranzytu i również był obsługiwany przez Seago Line. Dzięki rezygnacji z przeładunku w Bremerhaven udało się poprawić dotychczasowy czas transportu. Statki operujące na nowej linii będą wypływały i zawijały do Gdańska przez cały rok, z cotygodniową częstotliwością.
- Analizując rynek zdaliśmy sobie sprawę, że dostępne połączenia na trasie Polska-Maroko trwają zbyt długo i wiążą się z przeładunkami, które z kolei rzutują na terminowość dostaw - tłumaczy Dawid Sold, szef Seago Line w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. - Oferta bezpośredniego serwisu to ukłon w stronę klientów prowadzących interesy na tym szlaku handlowym i element budowania konkurencyjności oferty Seago Line również dla transportów kołowych.
Serwis ma także umożliwiać przewożenie tzw. reeferów - specjalnych kontenerów-lodówek, pozwalających na bezpieczny transport świeżych lub mrożonych towarów w niskich temperaturach. - Dla przykładu, 13-dniowy tranzyt z Agadiru do Gdańska, to szansa dla firm zajmujących się importem warzyw i owoców, na transport tych dóbr, bezpośrednio do polskich portów - dodaje Sold. - Otwiera to nowe możliwości naszym klientom operującym w tej branży. Z drugiej strony, polski eksport do Maroka to jeden z naszych najważniejszych rynków, na którym chcemy umacniać naszą konkurencyjność, a klientom ułatwiać wymianę handlową z ich partnerami w tej części świata.
W lipcu 2013 firma Seago Line uruchomiła też nowe połączenia dowozowe z Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni. Połączenie Gdynia - Hamburg - Gdynia obsługiwane jest we współpracy z Team Lines i dedykowane dla dowozowej obsługi serwisu Seago Levant Sea, łączącego Europę z portami bliskowschodnimi.
Pozwala ono na znaczne skrócenie czasu przewozu kontenerów pomiędzy terminalem BCT w Gdyni a portami w Aleksandrii, Port Said, Bejrucie, Lattakii i Mersin. Dodatkowo redukuje ilość portów przeładunkowych na wyżej wymienionych trasach z dotychczasowych dwóch (Aarhus i Hamburg) do tylko jednego - Hamburga. Zawinięcia do Gdyni odbywają się w rozkładzie cotygodniowym, we czwartki.
erka
Miejsca
Opinie (21)
-
2013-11-02 07:05
szkoda że transport z chin trwa tak długo
- 0 0
-
2013-11-02 07:05
szkoda że transport z chin trwa tak długo
- 0 0
-
2013-11-02 07:05
szkoda że transport z chin trwa tak długo
- 0 0
-
2019-02-11 14:03
WEC Lines płwa do Casablanki z Gdyni
WEC Lines , który utrzymuje serwis kontenerowy z Gdynia do Casablanki ma konkurencyjne ceny
- 0 0
2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.