- 1 Trzeci raz szukają prezesa Energi. (48 opinii)
- 2 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (28 opinii)
- 3 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (29 opinii)
- 4 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (43 opinie)
- 5 Złoty polski ma już 100 lat (159 opinii)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
OT Port Gdynia i szwedzki armator Lakeway Link podpisały umowę na uruchomienie nowej linii towarowej, czyli ro-ro dla naczep oraz wielkogabarytowych i ciężkich ładunków na regularnej trasie łączącej Polskę ze Szwecją.
- Podpisanie umowy handlowej pomiędzy OT Port Gdynia a szwedzkim armatorem Lakeway Link to efekt długich starań naszego zespołu, mających na celu dywersyfikację nie tylko armatorów korzystających z naszego terminala, ale również poszerzenie geograficznych obszarów naszych połączeń. Jesteśmy przekonani, że rozwój nowej linii ro-ro przyniesie dodatkowe korzyści naszym klientom oraz przyczyni się do dalszego rozwoju Grupy OTL. Nowe połączenie wpisuje się również w światowy trend, który ma na celu zmniejszanie negatywnego wpływu na środowisko. Linia ro-ro to doskonała ekologiczna alternatywa dla transportu drogowego - mówi Kamil Jedynak, prezes OT Logistics.
Wybrano prezesa Portu Gdynia
Lakeway Link i OT Port Gdynia zaoferują nową regularną usługę, dzięki której transporty ro-ro będą odbywały się trzy razy w tygodniu w ustalonych terminach. Transporty ro-ro połączą Gdynię z portami w Vasteras oraz Sódertalje w środkowej Szwecji, a trasa między miejscami docelowymi zajmie ok. 30 godzin. Pierwsza, inauguracyjna wizyta należącego do Lakeway Link statku ro-ro Lakeway Express w OT Port Gdynia jest zaplanowana na początku maja.
Obecnie w OT Port Gdynia obsługiwana jest jedna linia ro-ro łączącą Gdynię z portem Hanko, najdalej na południe wysuniętym portem w Finlandii. Linia ta jest obsługiwana przez armatora Finnlines należącego do grupy armatorskiej Grimaldi Group.
Lakeway Link to spółka utworzona w 2023 r. przez szwedzką firmę logistyczną Greencarrier oraz szwedzkiego armatora Wallenius. W styczniu armator informował o zakupie na rynku wtórnym statku ro-ro Miramar Express, który po zmianie nazwy na Lakeway Express, ma być wykorzystany właśnie na trasie łączącej Polskę ze Szwecją.
Grupa OTL to polski operator potowy świadczący usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne. Podstawowym obszarem działalności są rynki Europy Środkowo-Wschodniej - głównie: Polska, Czechy, Słowacja i Ukraina. W skład Grupy OTL wchodzą morskie terminale portowe: OT Port Świnoujście oraz OT Port Gdynia. Grupa OTL jest także właścicielem spółki spedycyjnej Rentrans Cargo, spółki Kolej Bałtycka - świadczącej usługi manewrowe i transport kolejowy. W skład Grupy OTL wchodzi także spółka Port Żegluga Szczecińska zajmująca się obsługą projektów hydrotechnicznych.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-04-15 08:46
drogi (7)
coraz więcej promów a co za tym idzie samochodów jadących przez miasto a może ktoś pomyśli o mieszkańcach bo dróg nie przybywa ,korki coraz większe.Ruszcie trochę łepetyną. chyba że to boli.
- 42 39
-
2024-04-15 12:18
No cóż, mam wrażenię, że lepiej żeby TIRy dojechały do statku w porcie, niżby statek miał być przeciągany obwodnicą np do Żukowa, żeby tam załadował ciężarówki na pokład :)
- 6 1
-
2024-04-15 10:37
niewiarygodne (1)
Za co te minusy, napisano prawdę. W tym mieście korek na korku korkiem podparty. Między innymi dlatego Szczurek przegrał bo nie potrafił zrobic porządku z tymi korkami.
- 13 8
-
2024-04-15 23:18
Ale to samochodoza tworzy korki
Poszerzajcie bardziej wloty z Kosakowa, róbcie wygodniej dla gwe, gpu czy GKA, to będziecie mieli więcej aut i jeszcze większe korki.
- 1 0
-
2024-04-15 09:14
Może nie zauważyłeś,
ale mieszkasz w aglomeracji portowej. Na szczęście czasy są takie, że masz alternatywne rozwiązania i w każdej chwili możesz się przenieść do spokojnego Kutna czy Piły.
- 30 6
-
2024-04-15 08:54
QQQQ (1)
Gdyńska estakada jest do zbużenia a nie ciągłej naprawy i jej prawidłowa nazwa powinna brzmieć Estakada Vintage.
Ogólnie okolice portu zapchane na maksa.- 11 9
-
2024-04-15 14:45
Są zapchane w godzinach szczytu to nic dziwnego poza godzinami szczytu nie ma żadnych problemów z przejazdem
- 3 0
-
2024-04-15 08:55
Boli to twoja ortografia.
- 14 2
-
2024-04-15 13:44
Szwedzi potrzebują gorzały
Najlepiej w tej części Szwecji "żarło" w Vesteräs, mimo iż jest tam szkoła celników. Södertalje- raczej tylko przelatywaliśmy przez śluzę, co najwyżej pilot coś kupił na łódke., pomyślności
- 6 6
-
2024-04-15 10:00
Takie nabrzeże to świetne miejsce na apartamenty. Mamy wtedy porządek, ciszę, spokój, bogatych lokatorów (7)
Wszystkie operacje portowe można załatwić u naszych zachodnich przyjaciół. Po co nam port skoro jest w Hamburgu
- 33 48
-
2024-04-15 12:03
To się leczy...
- 10 6
-
2024-04-15 11:12
Lotnisko też jest w Berlinie więc premier nie wybuduje cpk (3)
- 10 10
-
2024-04-16 10:38
CPK - Centralna Przepompownia Kasy
Nikt nie kradł i defraudował jak PiS
- 1 1
-
2024-04-15 18:00
Jest w Monachium i Frankfurcie
Wy macie w Radomiu
- 2 0
-
2024-04-15 13:13
to się leczy
- 4 6
-
2024-04-15 10:36
To sobie jeździj do Hamburga jak masz taką potrzebę (1)
Ja będę korzystać z portu w Gdyni
- 10 1
-
2024-04-15 16:55
Właśnie to samo chciałem napisać, ciekawe czy nie korzysta z lotniska w Gdańsku i jedzie do Berlina ?
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.