• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe połączenie z Gdyni do Szwecji

VIK
15 kwietnia 2024, godz. 08:20 
Opinie (42)

OT Port Gdynia i szwedzki armator Lakeway Link podpisały umowę na uruchomienie nowej linii towarowej, czyli ro-ro dla naczep oraz wielkogabarytowych i ciężkich ładunków na regularnej trasie łączącej Polskę ze Szwecją.



- Podpisanie umowy handlowej pomiędzy OT Port Gdynia a szwedzkim armatorem Lakeway Link to efekt długich starań naszego zespołu, mających na celu dywersyfikację nie tylko armatorów korzystających z naszego terminala, ale również poszerzenie geograficznych obszarów naszych połączeń. Jesteśmy przekonani, że rozwój nowej linii ro-ro przyniesie dodatkowe korzyści naszym klientom oraz przyczyni się do dalszego rozwoju Grupy OTL. Nowe połączenie wpisuje się również w światowy trend, który ma na celu zmniejszanie negatywnego wpływu na środowisko. Linia ro-ro to doskonała ekologiczna alternatywa dla transportu drogowego - mówi Kamil Jedynak, prezes OT Logistics.
Wybrano prezesa Portu Gdynia Wybrano prezesa Portu Gdynia

Lakeway Link i OT Port Gdynia zaoferują nową regularną usługę, dzięki której transporty ro-ro będą odbywały się trzy razy w tygodniu w ustalonych terminach. Transporty ro-ro połączą Gdynię z portami w Vasteras oraz Sódertalje w środkowej Szwecji, a trasa między miejscami docelowymi zajmie ok. 30 godzin. Pierwsza, inauguracyjna wizyta należącego do Lakeway Link statku ro-ro Lakeway Express w OT Port Gdynia jest zaplanowana na początku maja.



Obecnie w OT Port Gdynia obsługiwana jest jedna linia ro-ro łączącą Gdynię z portem Hanko, najdalej na południe wysuniętym portem w Finlandii. Linia ta jest obsługiwana przez armatora Finnlines należącego do grupy armatorskiej Grimaldi Group.

Lakeway Link to spółka utworzona w 2023 r. przez szwedzką firmę logistyczną Greencarrier oraz szwedzkiego armatora Wallenius. W styczniu armator informował o zakupie na rynku wtórnym statku ro-ro Miramar Express, który po zmianie nazwy na Lakeway Express, ma być wykorzystany właśnie na trasie łączącej Polskę ze Szwecją.



Grupa OTL to polski operator potowy świadczący usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne. Podstawowym obszarem działalności są rynki Europy Środkowo-Wschodniej - głównie: Polska, Czechy, Słowacja i Ukraina. W skład Grupy OTL wchodzą morskie terminale portowe: OT Port Świnoujście oraz OT Port Gdynia. Grupa OTL jest także właścicielem spółki spedycyjnej Rentrans Cargo, spółki Kolej Bałtycka - świadczącej usługi manewrowe i transport kolejowy. W skład Grupy OTL wchodzi także spółka Port Żegluga Szczecińska zajmująca się obsługą projektów hydrotechnicznych.
VIK

Miejsca

Opinie (42) 1 zablokowana

  • Ooooo

    Na jak długo zważywszy co się dzieją za naszą granicą. Spokój można już odłożyć do lamusa.

    • 8 7

  • drogi (7)

    coraz więcej promów a co za tym idzie samochodów jadących przez miasto a może ktoś pomyśli o mieszkańcach bo dróg nie przybywa ,korki coraz większe.Ruszcie trochę łepetyną. chyba że to boli.

    • 42 39

    • QQQQ (1)

      Gdyńska estakada jest do zbużenia a nie ciągłej naprawy i jej prawidłowa nazwa powinna brzmieć Estakada Vintage.
      Ogólnie okolice portu zapchane na maksa.

      • 11 9

      • Są zapchane w godzinach szczytu to nic dziwnego poza godzinami szczytu nie ma żadnych problemów z przejazdem

        • 3 0

    • Boli to twoja ortografia.

      • 14 2

    • Może nie zauważyłeś,

      ale mieszkasz w aglomeracji portowej. Na szczęście czasy są takie, że masz alternatywne rozwiązania i w każdej chwili możesz się przenieść do spokojnego Kutna czy Piły.

      • 30 6

    • niewiarygodne (1)

      Za co te minusy, napisano prawdę. W tym mieście korek na korku korkiem podparty. Między innymi dlatego Szczurek przegrał bo nie potrafił zrobic porządku z tymi korkami.

      • 13 8

      • Ale to samochodoza tworzy korki

        Poszerzajcie bardziej wloty z Kosakowa, róbcie wygodniej dla gwe, gpu czy GKA, to będziecie mieli więcej aut i jeszcze większe korki.

        • 1 0

    • No cóż, mam wrażenię, że lepiej żeby TIRy dojechały do statku w porcie, niżby statek miał być przeciągany obwodnicą np do Żukowa, żeby tam załadował ciężarówki na pokład :)

      • 6 1

  • Fajnie - budujemy promy i urządzamy im konkurencję - żeby mieli trudniej.

    • 3 1

  • Co z drogą do portu? Co z drogą czerwoną? Szemiot chce być prezydentem a nawet się nie zająknie (3)

    Jak po ko było w opozycji to politycy tej partii robili sobie konferencje i grzmieli : " budowa tej drogi jest czymś oczywistym z punktu widzenia rozwoju portu, Gdyni, Pomorza, można powiedzieć szerzej - Polski - opowiada Sławomir Rybicki, senator Koalicji Obywatelskiej.
    Macie pełnie władzy, również w Gdyni. Mówię wam sprawdzam, Do roboty!!!

    • 13 2

    • gadać to oni potrafią :)) (2)

      .

      • 4 1

      • Tak samo jak politycy innych partii (1)

        • 2 2

        • POlitycy innych partii nie rządzą w Gdyni i w Polsce

          • 3 2

  • Żeby tak jeszcze był jakiś prom osobowy do Finlandii albo na Bornholm (5)

    ech...

    • 14 3

    • Będzie prom z Elbląga jak przekop dokończą (1)

      • 2 2

      • Przecież kajakiem można przepłynąć

        • 1 2

    • Do Finlandii jest z Gdańska więc po co miałby być z Gdyni? (2)

      • 1 3

      • Co jest z Gdaňska do F?

        • 4 0

      • Obecnie nie ma żadnego połączenia osobowego z Trójmiasta

        • 1 0

  • Takie nabrzeże to świetne miejsce na apartamenty. Mamy wtedy porządek, ciszę, spokój, bogatych lokatorów (7)

    Wszystkie operacje portowe można załatwić u naszych zachodnich przyjaciół. Po co nam port skoro jest w Hamburgu

    • 33 48

    • To sobie jeździj do Hamburga jak masz taką potrzebę (1)

      Ja będę korzystać z portu w Gdyni

      • 10 1

      • Właśnie to samo chciałem napisać, ciekawe czy nie korzysta z lotniska w Gdańsku i jedzie do Berlina ?

        • 1 1

    • Lotnisko też jest w Berlinie więc premier nie wybuduje cpk (3)

      • 10 10

      • to się leczy

        • 4 6

      • Jest w Monachium i Frankfurcie

        Wy macie w Radomiu

        • 2 0

      • CPK - Centralna Przepompownia Kasy

        Nikt nie kradł i defraudował jak PiS

        • 1 1

    • To się leczy...

      • 10 6

  • Korporacje musza zaplacić zaległe podatki

    I na spa i rehabilitację mieszkańców wpłacać

    • 4 0

  • (1)

    Ale co to interesuje mieszkańców, roro dla naczep, to nie przeloty, rejsy pasażerskie, tylko jeszcze więcej utrudnień ruchu i korków będzie

    • 6 7

    • Wszedłeś w zły dział: "biznes". To jest dział dla tych którzy zarabiają pieniądze. Pożywka dla osiemsetplusów i mopsiaków jest na głównej

      • 3 1

  • Szwedzi potrzebują gorzały

    Najlepiej w tej części Szwecji "żarło" w Vesteräs, mimo iż jest tam szkoła celników. Södertalje- raczej tylko przelatywaliśmy przez śluzę, co najwyżej pilot coś kupił na łódke., pomyślności

    • 6 6

  • Gratulacje dla portu Gdynia

    • 2 5

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Morawski

Prezes zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa POLYHOSE Poland. Grupa POLYHOSE jest globalną firmą, posiadająca oddziały w 10 krajach, produkującą nisko- oraz wysokociśnieniowe przewody transferowe, wykonane z gumy, plastiku i teflonu. POLYHOSE Poland została pierwotnie założona jako EXITFLEX Polska – spółka córka szwajcarskiej fabryki, istniejącej od 1971 roku. Członek zarządu i udziałowiec przedsiębiorstwa AIRBLAST Poland. Firma AIRBLAST, posiadająca oddziały w 12 krajach, jest od ponad...

Najczęściej czytane