• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Gdyni do Tunezji. Oferta dla eksporterów

Wioletta Kakowska-Mehring
8 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
To już kolejne połączenie z Gdyni w tym roku. To już kolejne połączenie z Gdyni w tym roku.

MSC realizuje unikalne połączenie kontenerowe z Portu Gdynia do portu Rades w Tunezji. Jest ono dedykowane głównie polskiemu eksportowi.



Firma Mediterranean Shipping Company zaoferowała usługę między Europą Północną a Afryką Północną. Łączy polski Port Gdynia ze swoim odpowiednikiem Rades w Tunezji. Ta opcja wysyłki przeznaczona jest głównie dla towarów eksportowych z Polski. W soboty statki MSC wypływają z Gdyni i w czwartki zawijają do Portu Rades, niedaleko stolicy Tunezji.

Połączenie zostało zaaranżowane poprzez połączenie trzech istniejących linii firmy - NWC do IPAK, Levante Express, Linia Tunis CON-RO. Kontenery na trasie między terminalami są przeładowywane dwukrotnie, w Antwerpii i Gioia Tauro. Cały czas tranzytu zajmuje tylko 25 dni.

- Według firmy żeglugowej nowa linia kombinowana zapewnia klientom szereg korzyści. Przede wszystkim jest to stały rozkład jazdy uwzględniający stałe czasy postojów na przystankach pośrednich. Ponadto MSC obsługuje statki CON-RO na odcinku Gioia Tauro - Rades, co pozwala firmie na szybki rozładunek i wydanie kontenerów dla odbiorców cargo w Tunezji - poinformował serwis intermodalnews.pl.

To już kolejne nowe połączenie z Gdyni w tym roku. W lutym BCT - Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni zyskał nowe stałe połączenie kontenerowe, choć tylko feederowe, czyli mniejsze, dowozowe, to jednak symboliczne, bo do gdyńskiego portu wrócił z regularnymi połączeniami armator Maersk. Na początku marca poinformowano, że cotygodniowe połączenie morskie między Portem Gdynia a Wielką Brytanią uruchamia operator logistyczny Unifeeder. Z kolei pod koniec marca podano, że norweska firma Viasea Shipping AS uruchamia linię Gdynia - Oslo - Kłajpeda z zawinięciami do terminalu BCT. W czerwcu Containerships uruchomił nowy serwis kontenerowy na trasie łączącej region wschodniego Morza Bałtyckiego z południowo-zachodnim wybrzeżem Wielkiej Brytanii. Serwis Balt 7 stanowi kombinację dwóch dotychczasowych realizowanych połączeń łączących porty w Kłajpedzie i Gdyni z portami Teesport i Tilbury w Wielkiej Brytanii.

Miejsca

Opinie (48) 8 zablokowanych

  • Ojej, a myślałem że to lotnicze ... Gdynia Północ - Tuneza Capital... (3)

    Ależ szkoda. Za to pewnie uruchomiono 5 nowych parkometrów od rana ....

    • 31 5

    • Parkometrów tymczasowo brak w magazynie, ale...

      ... farby mamy pod dostatkiem i nie zawahamy się jej użyć!

      • 9 2

    • Tak w ogóle to bez sensu. (1)

      Kto to widział żeby statek z północy kraju pływał na południe. Przecież z takiego Rzeszowa jest bliżej do Tunezji

      • 2 0

      • Wybudujemy w Radomiu lotnisko i kontenery same będą latały do Tunezji.

        caryca

        • 0 0

  • Nie prościej by było te same kontenery przewozić torami z portu Gioia Tauro? (5)

    • 10 8

    • obawiam się (1)

      że odpowiednich torów brak.

      Na pewno na polskim odcinku, bo "węglówkę" zarastają chwasty i dacze.

      • 6 4

      • Sa polaczenia regularne Piacenza-Gliwice czy Neapol-Slawkow wiec nie ma z tym problemu.

        • 2 1

    • Podróż przez Alpy i parę innych pasm górskich?

      • 5 4

    • Dało by się! (1)

      Przez Niemcy i Austrię do Włoch. Byłoby napewno szybciej.

      • 4 1

      • I drozej

        • 2 0

  • (4)

    No i elegancko. Mimo dynamicznego rozwoju DCT, warto, zeby gdynskie terminale rowniez sie rozwijaly.
    Najwieksza blokada jednak jest brak odpowiedniej infrastruktury drogowej wyprowadzajacej ruch w trasy szybkiego ruchu.
    Estakada Kwiatkowskiego moze co najwyzej pelnic funkcje uzupelniajaca. Bez inwestycji w ten obszar bedzie krucho.

    • 41 5

    • Na ten moment jest ok

      Ale jak na estakadzie będzie poważna awaria albo katastrofa budowlana to jak zwykle będzie mądry Polak po szkodzie. Niesamowite to jest, że Gdynia nie stara sie o finansowanie tej drogi Czerwonej chociażby z UE. A jak nie z UE to niech składają się operatorzy terminali. W przeciwnym wypadku podnieść im koszt dzierżawy i koniec tematu.

      • 2 1

    • Estakada Kwiatkowskiego i co dalej???

      Za kadencji pana prezydenta Szczurka nie powstała żadna,ale to żadna poważna inwestycja drogowa.Za to wybudował teatr,muzeum w których wiatr śmiga i Urząd Miasta z naszych podatk ów do tego interesu dopłaca.Brak słów na rządy pana Szczrka>

      • 3 4

    • Kotenery na rowery.

      Gdynia jest przygotowana na taki ruch.

      • 4 1

    • otoz to, drogi i drogi , chcialoby sie powiedziec , no ale tyle lat gdynia nie rozumie tego problemu nie bedzie rozwoju miasta portowego bez drog

      • 0 0

  • A nie z Radomia? (2)

    I do Tunezji.... wow

    • 11 4

    • MSC - MoreShitComing (1)

      • 3 1

      • marynarz tez

        mafia shipping company

        • 3 1

  • Czyżby zaczarowany ołówek ma zamiar port pomalować na żółto i na niebiesko

    • 6 2

  • O! I to jest news! (1)

    Wizzair nie mógł, to Stena Line odpaliła połączenie turystyczne!

    • 6 4

    • Tak, bedziesz sie mogl z rodzina schowac w kontenerze.

      • 2 0

  • Powiedzcie lepiej... (10)

    Co tam do tej Tunezji bedziecie eksportowac

    • 12 1

    • I dlaczego nie (1)

      Na pokladach polskich statków?

      • 3 2

      • W sensie RoRo na podstawie promu Pinokio?

        • 11 0

    • (1)

      My wam węgiel , wy nam banana .

      • 8 1

      • Jaki wegiel... Polska go importuje....

        My wam wødke wy nam brzytwy... malpy w rzadzie juz sa.

        • 3 0

    • Auta elektryczne Pinokio

      Afryka, po sukcesie Adriana i traktorow jest bardzo zainteresowana Polska motoryzacja.

      "Chciałbym, żeby w ramach programu GoAfrica jak najwięcej polskich przedsiębiorców zainteresowało się krajami Afryki - mówił w niedzielę w Etiopii prezydent Andrzej Duda. I dodawał, że to bardzo perspektywiczne rynki. Pierwszym punktem programu trzydniowej wizyty prezydenta w tym kraju było odwiedzenie montowni traktorów Ursus w Adamie."

      • 10 0

    • (1)

      Rzęchy ze szrotów

      • 2 0

      • TDI patryjotof?

        To musza te ryby i haczyki z klap najpierw poodklejac.

        • 1 0

    • Opłatki z duchem Śniętym oraz winko mszalne .

      • 1 1

    • (1)

      Artykuly spozywcze, papier, duze AGD i mase innych rzeczy. Nie bój się o polski export :)

      • 2 2

      • Polskie AGD czy to z montowni ktore partia miala zlikwidowac...

        Nie mialo byc montowni w zkolanwstanietej!

        • 1 0

  • A cóż porabiają nasze Polskie Linie Oceaniczne, pod genialnym przywództwem p. Arciszewskiej z PiS!? (1)

    Polski eksport obsługiwany przez obcego armatora. Wniosek: PLO jest po to, aby parę osób z PiS miało dobre posady. I nic więcej.

    • 20 4

    • Nigdy takiego nepotyzmu niebylo.... nigdy koryto tak dlugie

      Premier Mateusz Morawiecki, odkąd stanął na czele rządu, stworzył system, który polega na zatrudnianiu jego kluczowych i najbardziej zaufanych współpracowników w zależnych od państwa firmach oraz instytucjach. Będąc de facto na fikcyjnych posadach, za usługi i pełną lojalność wobec szefa rządu otrzymują pokaźne wynagrodzenie. Natomiast tych, których nie da się zatrudnić poza Kancelarią Premiera, wynagradza się wielkimi dodatkami do pensji w postaci płatnych stanowisk w Radach Nadzorczych oraz ekstrapremiami.

      • 7 1

  • szybko

    5 dni, to niemozliwe.

    • 3 1

  • "dedykowane"

    Dedykować to można komuś piosenkę! Co się stało ze zwrotami takimi, jak "przeznaczone dla"?

    • 6 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu...

Najczęściej czytane