• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe wiadukty w Gdyni. Dłuższe i cięższe pociągi w porcie

Robert Kiewlicz
20 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (167)

Nowe inwestycje kolejowe usprawnią przewóz ładunków do portu w Gdyni.

Pociągi towarowe korzystają już z nowego wiaduktu prowadzącego do portu w Gdyni. Na kolejnym obiekcie postępują przygotowania do zabudowy toru. Te elementy infrastruktury kolejowej umożliwią dojazd do nabrzeży większej liczby dłuższych i cięższych składów. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe, o wartości 1,6 mld zł netto, jest współfinansowana ze środków unijnych instrumentu CEF "Łącząc Europę".





Pociągi z ładunkami do portu Gdynia jeżdżą już jednym torem nowego, 600-metrowego wiaduktu w obrębie stacji Gdynia Port. Zabudowywany jest sąsiedni, drugi tor. Na wiadukcie położone zostaną cztery tory. Kończą się prace na kolejnym, blisko 140-metrowym wiadukcie, pod którym jest aż siedem torów. Stalowa konstrukcja obiektu jest gotowa, wkrótce wykonawca przystąpi do zabudowy toru oraz sieci trakcyjnej.

  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.
  • W ramach inwestycji zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia.

Nowe wiadukty w gdyńskim porcie usprawnią przewóz towarów



Nowe wiadukty usprawnią przewóz towarów do nabrzeży. Zostały dostosowane do jazdy cięższych i dłuższych, nawet 750-metrowych pociągów o nacisku 22,5 tony na oś. Obiekty poprawią przepustowość linii prowadzących do portu. Większa ilość towarów przewiezionych koleją to mniej pojazdów ciężarowych na drogach. Realizacja zadania umożliwi przeładunek większej ilości towarów i skróci czas obsługi pociągów, co korzystnie wpłynie na polską gospodarkę.



Nowe tory, rozjazdy i skrzyżowania



Zabudowano też 100 km nowych, zelektryfikowanych torów (ze 115 km) oraz 283 rozjazdy (z 332). Gotowe są 23 skrzyżowania (z 24) oraz publiczna ładownia. Wykonano wszystkie, 13 podziemnych zbiorników retencyjnych, które wraz z nową siecią kanalizacji sanitarnej i deszczowej zapewniają właściwe odwodnienie terenu. Wyremontowano most na rzece Chylonce.

Od marca 2022 r. ruch pociągów do portu prowadzony jest z Lokalnego Centrum Sterowania Gdynia Port, wspieranego przez dwie nowe nastawnie. Pracę kolejarzy wspierają nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Informacje o sytuacji na torach dojazdowych do portu i na stacji towarowej obserwowane są na monitorach. Komputerowe urządzenia umożliwiają pracę manewrową, nadzór nad zestawianiem i przygotowaniem pociągów do jazdy.

Opinie (167) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

    chyba papa fimy transportowe

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

    Będzie łatwiej importować i eksportować węgiel

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

    Sukces (4)

    Jak się widzi taką inwestycję, to aż serce rośnie. Nasz gdyński port z takim zapleczem rośnie w siłę. Gratulacje to wielka sprawa dla nas wszystkich gdynian i nie tylko!

    • 66 5

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

      Zaraz i tak wszystko rakiety ze wschodu rozwalą, i taki to sukces.

      • 0 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

      sukces?? ty nie wiesz co to znaczy sukces.....

      wracaj do lekcji

      • 1 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

      Hahaha ale naiwniak ;)

      Serce rośnie? jak zamykają Polskie kopalnie i będę tam stały na tych torach wagony z węglem sprowadzone z australii etc ? wez pomysl czasami

      • 2 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

      Sukces jedynie dwa lata opóznienia

      Sukces jedynie dwa lata opóznienia

      • 2 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

    Hej

    Rząd likwiduje pociągi na trasach a budują tory dla kogo to potrzebne

    • 0 1

  • (9)

    To niemożliwe! PiS nie buduje, tylko niszczy. To w tajemnicy po nocach buduje Tusk bo mu się piniondze znaleźli.

    • 41 20

    • wtórny analfabeta z PIS - finansowane przez UE (8)

      Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe, o wartości 1,6 mld zł netto, jest współfinansowana ze środków unijnych instrumentu CEF "Łącząc Europę".

      • 19 15

      • Dlaczego platforma nie potrafiła załatwić dofinansowania na tą inwestycje i ją zrealizować? (4)

        Tak tylko pytam....Brawo PiS.

        • 12 14

        • (3)

          bo pisowcy kablowali wtedy na polske w brukseli

          • 10 6

          • no dobrze że teraz PO nie kabluje ...

            • 0 2

          • No popatrz, strasznie nieudolna ta platforma. :) Teraz kablują na Polskę a PiS mimo wszystko dalej realizuje inwestycje. (1)

            To oczywiste na kogo zagłosuje.

            • 5 10

            • dobry wybor, mozna sie nachapac ze udzwignac sie nie da, pis na swoim!

              • 8 2

      • Analfabeto z platformy a unia to skąd ma pieniądze? (2)

        Niemcy dają??

        • 16 16

        • Unia ma pieniądze ze składek członkowskich, także polskich, ale 90% pieniędzy z tzw. Dotacji wraca do Niemiec.

          • 11 13

        • dokładnie Niemcy dają najwięcej paja cu z PIS albo konfy

          • 14 16

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

    Po co tyle torów?

    Było mniej i były puste.

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

    Dlaczego tory nie da drewniane ???

    stalowe tory to wielki skąd węglowy, niepotrzebna emisja CO2.
    Oj się Greta za was weźmie.

    • 0 1

  • PISowskim propagandystom polecam zdanie o finansowaniu przez UE (11)

    Bo zwykle o tym zapominacie

    • 12 20

    • fd

      polecam doczytać tam jest WSPÓŁfinansowanie.

      • 1 0

    • Przypominam, że Polska jest w UE już 20 lat. A inwestycję zrealizowała dopiero obecna władza (5)

      .

      • 13 5

      • napisz ile ci płaci Nowogrodzka za te wpisy (2)

        pewnie nie widzisz tych tablic, które stoją od dziesiątków lat, że inwestycja była finansowana ze środków UE

        A nie widzisz z prostego powodu, piszesz te bzdury z Leningradu lub innej Moskwy

        • 6 16

        • Kiedy w końcu delegalizacja Peło i deportować Rudego trzeba (1)

          • 12 2

          • kasa na słupy

            Po delegalizacji putinowskiej (złodzieskiej )pati pis

            • 1 0

      • obecna władza jest u koryta od 8 lat

        • 1 6

      • polecam basen jachtowy

        tam zobaczysz jak władza PIS niczego NIE robi

        część Marynarki Wojennej jest z czasów PRLu, wielka kałuża wody, płyty popękane

        Cześć miejska z dofinansowaniem z UE, jest nowoczesna, zadbana, jak na XXI wiek przystało

        • 1 7

    • Powiedz skąd UE ma pieniądze (3)

      • 9 2

      • W TVP muwiom że z Rosji i trzeba im wieżyć (1)

        • 3 10

        • To o Tusku Ruskie pisały nasz człowiek w Warszawie

          • 9 3

      • między innymi z Niemiec :O)

        • 1 8

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

    Rogatki

    Mam wniosek racjonalizatorski, który zaakceptują mieszkańcy Gdyni ,żeby rogatki otwierały się dla pociągów a nie dla samochodów. Niech teraz kolejarze postoją przez okres 50 lat (bo tyle czekamy na wiadukty) aż samochody przejadą.

    • 21 4

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nowe tory do Portu Gdynia

    ciemnota

    A wiaduktów nad Pucką i Północną to ciemna brać kolejarska nie robi ,bo patrzy na swoje tory a mieszkańców ma w du..e.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także współodpowiedzialna za procesy strategicznego planowania i zarządzania SESCOM. Magister ekonomii z Certyfikatem Księgowym Ministra Finansów oraz ukończonymi licznymi studiami podyplomowymi z zakresu księgowości, finansów i controllingu. Wieloletni praktyk wykorzystujący w swojej pracy nie tylko wiedzę z zakresu księgowości i finansów, ale także ekonomii oraz zarządzania.

Najczęściej czytane