stat

Nowy zarząd Polskiego Rejestru Statków

Polski Rejestr Statków to jedna z najstarszych firm w Trójmieście. Datuje swoje powstanie na rok 1936.
Polski Rejestr Statków to jedna z najstarszych firm w Trójmieście. Datuje swoje powstanie na rok 1936. źródło: www.prs.pl

Ustąpił zarząd Polskiego Rejestru Statków. Po 16 latach pełnienia obowiązków w kierownictwie PRS, ze stanowisk ustąpili: Jan Jankowski - ze stanowiska prezesa zarządu oraz Jerzy Wyrzykowski - ze stanowiska członka zarządu. Nowym prezesem spółki wybrany został Dariusz Rudziński, a członkiem zarządu - Grzegorz Pettke.



Jan Jankowski swoją karierę zawodową rozpoczął od pracy w stoczni jako monter kadłubów. Po ukończeniu studiów w dziedzinie budowy okrętów na Politechnice Gdańskiej, w 1976 r., rozpoczął pracę w Polskim Rejestrze Statków na stanowisku inspektora terenowego. W 1997 r. objął stanowisko dyrektora naczelnego, a po zmianie statusu prawnego PRS - stanowisko prezesa zarządu PRS SA.

Jerzy Wyrzykowski do zespołu PRS dołączył w 1983 r. Przez krótki okres pracował jako inspektor terenowy w stoczniach w Gdańsku, a następnie przeszedł do Inspektoratu Kadłubowego w Centrali PRS. Od lipca 2001 r. pełnił funkcję członka zarządu PRS.

Po ustąpieniu ze stanowiska prezesa spółki Jankowski będzie kontynuować pracę naukową w PRS. Będzie koncentrować się na opracowaniu kryteriów bezpieczeństwa dla małych statków morskich i dużych masowców. Jerzy Wyrzykowski nadal będzie prowadzić sprawy związane z członkostwem PRS w IACS.

Nowy prezes PRS, Dariusz Rudziński, to absolwent Akademii Morskiej w Gdyni. Zanim przyszedł do PRS w 1996 r., służył na statkach jako II oficer, następnie był oficerem portu w Kapitanacie Portu w Gdańsku. W PRS początkowo pracował jako inspektor terenowy, wkrótce awansował na stanowisko kierownika placówek PRS w Gdańsku i w Pireusie, a następnie objął stanowisko dyrektora handlowego PRS. Nowy członek zarządu spółki, Grzegorz Pettke, pracuje w PRS od 16 lat. Jako absolwent Akademii Morskiej w Gdyni podjął pracę w Morskiej Służbie Poszukiwania i Ratownictwa i zdobywał doświadczenie zawodowe elektryka na statkach morskich pływających pod różnymi banderami. W PRS był inspektorem Centrali, a następnie objął stanowisko kierownika Inspektoratu Elektrycznego.

- Trzeba uważnie słuchać armatorów i zapewniać rozwiązania problemów, zanim się pojawią - mówi Dariusz Rudziński, prezes PRS. - Mając dobre przygotowanie PRS do rozwoju, jeśli chodzi o jakość i uznanie w sektorze gospodarki morskiej, zarząd PRS skoncentruje się na rozwijaniu bliższych relacji z armatorami, by lepiej sprostać ich potrzebom i ułatwić bezpieczną eksploatację jednostek.

Nowy zarząd PRS chce postawić na rozwój techniki, natychmiastowy przepływ informacji między statkiem, operatorem a wsparciem technicznym klasyfikatora i wyższą jakości usług - Inspektorzy PRS, mający wysokie kompetencje techniczne, zdają sobie sprawę z ciężaru odpowiedzialności za swoje decyzje - twierdzi Grzegorz Pettke. - Koncentracja na formalnej zgodności z przepisami zamiast na intencji stanowiącej ich podstawę jest może mniej stresująca dla inspektora, ale traci znaczenie dla armatora.

Polski Rejestr Statków datuje swoje powstanie na rok 1936, kiedy to utworzono Polski Rejestr Żeglugi Śródlądowej. Po zakończeniu II wojny światowej działalność instytucji została wznowiona w 1946 r., kiedy to powołano Polski Rejestr Statków SA z siedzibą w Gdańsku. Pierwszymi jednostkami nadzorowanymi przez PRS były kutry rybackie budowane w polskich stoczniach. Została także zapoczątkowana współpraca z wieloma towarzystwami klasyfikacyjnymi i instytucjami międzynarodowymi, takimi jak: Instytucje Nadzoru Technicznego i Klasyfikacji (INTK), International Association of Classification Societies (IACS), Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO). PRS uzyskał upoważnienia do przeprowadzania nadzorów i wydawania odpowiednich certyfikatów w imieniu administracji morskich wielu państw. W roku 2001 PRS zostało przekształcone zgodnie z ustawą sejmową z 26.10.2000 r. w spółkę akcyjną o charakterze wyższej użyteczności.

Opinie (17)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane