• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

O internetowych trendach w gdańskim Starterze

Łukasz Stafiej
21 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Jakie będą trendy w mediach społecznościowych w 2014 roku?


Najnowsze trendy w mediach społecznościowych były tematem przewodnim piątkowej konferencji Social Media Convent w gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości Starter. Mówił o nich m.in. Ali Jafari, wiceprezydent serwisu Twitter.



Jak podchodzisz do akcji promocyjnych i reklam w mediach społecznościowych?

Konferencja Social Media Convent odbyła się w Starterze po raz drugi i kolejny raz przyciągnęła do Gdańska ważne postaci polskiego biznesu internetowego. Podczas piątkowej imprezy, zorganizowanej przez firmę Personal PR, debatowano przede wszystkim o tym, jak do prowadzenia biznesu wykorzystać media społecznościowe oraz jakie trendy będą dominowały w tej branży w obecnym roku.

- Kreatywność to podstawa skutecznej działalności w social media - mówił Yuri Drabent z agencji Lubię to. - Branża internetowa już się otwiera, a w tym roku jeszcze bardziej otworzy się na malarzy, grafików czy twórców komiksów. Dobrej jakości rzemiosło będzie bardzo ważne, ponieważ klienci nie chcą już w swoich kampaniach reklamowych obrazków z banków zdjęć. Chcą spersonalizowanych kreacji - dowodził, pokazując jako przykład olimpijską kampanię napoju Tiger. Firma zamiast korzystać z szablonów, zleciła agencji zaaranżowanie na ręcznie wykonanych makietach kilku scenek z puszką w roli głównej. Skutek? Pozytywny odzew klientów w sieci przerósł oczekiwania.

Żeby poznać potrzeby odbiorcy, niezbędny jest monitoring marki w sieci. To usługa, bez której żadna firma nie powinna obecnie podejmować działalności w Internecie. Przekonywał do tego Michał Sadowski z agencji Brand24.pl, która stworzyła popularne urządzenia do monitorowania sieci: - To niezbędna wiedza o tym, co kto o nas mówi w sieci i możliwość lepszego, niż kiedykolwiek wcześniej zrozumienia klientów w ich naturalnym środowisku.

Głównym bohaterem konferencji był Ali Jafari, wiceprezydent serwisu Twitter. Amerykanin w swojej prezentacji opowiadał o największej sile Twittera - marketingu natychmiastowym, czyli działaniach promocyjnych skierowanych do konkretnych odbiorców i prowadzonych przez markę w czasie rzeczywistym. Twitter, który umożliwia śledzenie aktywności klientów i odpowiadanie na ich potrzeby i problemy na bieżąco, jest idealną platformą do takich reklamowych praktyk. Ta strategia jest już powszechna m.in. w Stanach Zjednoczonych, w Polsce ma być jednym z trendów tego roku.

O ćwierkającym medium opowiadał również gość specjalny konferencji - ambasador USA w Polsce Stephen Mull, aktywny użytkownik Twittera, który na co dzień korzysta z tego medium w swojej pracy dyplomatycznej oraz w kontakcie z mieszkańcami Polski, nadsyłającymi pytania do ambasady.

Na Social Media Convent swoje prezentacje przedstawili również m.in. Sebastian Bykowski (Press Service Monitoring Mediów), Michał Górecki (koszulkowo.com), Rafał Janik (SoCommerce) czy Dariusz Szpak (OX Media).

Miejsca

Wydarzenia

Zobacz także

Opinie (33) 1 zablokowana

  • ze sie tak zapytam 450.000 kosztowalo na poczatek zorganizownie

    tej konferencji wraz z wasza wiedza i znajomosciami .........bo prawie nowa centrala klimatyzacji wybuchla....... FAJNY inkubator DEBILI! popraprane panstwo - wiecej na spotkania, kawki niz na realne dofinansowania. PO _RULEZ

    • 5 3

  • Starter to pomyłka (4)

    Starter to jedna wielka ściema - niemerytoryczne spotkania maja,na pewno nie dla ludzi zainteresowanych sprawami biznesu,więc taki event ich ratuje...bo na codzień amatorszczyzna w wydaniu ludzi,którzy z prawdziwym biznesem nie mieli doświadczenia i bezsensowne trwonia kasę miasta i funduszy.a stołki poobsadzane sa ludźmi bez odpowiednich kwalifikacji.ponoc na zew. wszystko pięknie wyglada,a ludzie którzy tam pracują narzekają na zarządzających i panujący klimat.

    • 6 3

    • Nie tylko starter w innych jest to samo, popatrz na GPNT

      tam to dopiero eksperci od siedmiu boleści pracują! Albo włącz Radio Gdańsk przed południem w ciągu tygodnia co ci goście opowiadają.. Prym wiedzie kierownictwo GPNT co piperzy farmazony o synergii, efekcie kuli sniegowej. To ze jedna z inkubowanych firm jest salon fitness to wiele tlumaczy czego mozna sie spodziewac

      • 1 1

    • Ty jesteś jedną wielką pomyłką (2)

      Ty jesteś jedną wielką pomyłką. Skoro coś jest dla Ciebie "ponoć", to znaczy, że nie posiadasz wiedzy w tym temacie. Dobra rada na przyszłość: bez rzetelnej informacji nie wydawaj opinii ani złej, ani dobrej.

      • 0 4

      • Darmozjadzie powinieneś mu podziękować.

        Twoj niższy czynsz jest finansowany również z jego pieniędzy.

        • 2 0

      • te same mordy w Starterze

        ale jaką wiedzę dają Ci spotkania w Starterze? Nie zauważyłeś, że na starterowych śniadaniach ciągle są te same osoby^^^ Owszem, my zarabiamy ALE networking i dodawanie nowych znajomych na linkedin jeszcze zwykłemu śmiertelnikowi kasy nie przyniosło. o tych kejsach które są omawiane spokojnie przeczytasz w necie, nie musisz tyłka ruszać na Przymorze.

        • 1 1

  • Yuri :)

    No widzę tę mordę i już się uśmiecham :)

    • 0 0

  • z mieszkańcami Polski

    Ciekawe czy to błąd w tłumaczeniu, czy naprawdę ambasador użył takich słów. Jeśli, to potraktował nas bardzo z góry.

    • 0 0

  • "social media convent"=promocja własnej firmy (1)

    Ten social-media-convent to promocja firm żony, męża i przyjaciela z którym pracowali przez lata. Wybijanie kamieniem szyb, żeby ktoś zamówił szklarza.

    • 2 2

    • hajs się musi zgadzać u Janików

      bo za co pojadą na wakacje? nie od dzisiaj wiadomo,że to szajka kolesiostwa, oni sami nie potrafią się zatroszczyć o swoją d***** , wszędzie wtyczek szukają.

      • 0 2

  • selekcja

    Powiem tak,o ile w ubiegłym roku bylo super, w tym roku - niekoniecznie.
    Sporo osób na konferencje nie pojechało, bo jak mniemam reprezentowali mało prestiżowe firmy i nie przeszli z tego tytułu rejestracji. No ale fama o selekcji poszła, bo już wiemy, że inne agencje PR z Trójmiasta miały taką sytuację z rejestracją. Takie mało fajne kształtowanie relacji, ważnych z punktu widzenia PR.

    Poza tym moim zdaniem kasa za wstęp była nieadekwatna do oferty konferencji - miejscówkę w starterze mieli za darmo, ambasador też wystąpił przy okazji pobytu u prelegenta, a Miasto Gdańsk wyłożyło kasę na organizację i promocję (nie wierzcie w to, że nic nie dali, bo w biurze promocji aż trzeszczało, że tyle bulą na konferencje, a tylko dwie osoby z MG na nią idą).

    Zrobiła się z tego taka hermetyczna konferencja za pieniądze Miasta Gdańsk dla Janików i ich przyjaciół - zobaczcie sobie na profilu fb SMConvent kto się tam pojawił.

    Generalnie jak czytam te wpisy to mam wrażenie, że coraz więcej osób widzi jak funkcjonuje ta firma i przede wszystkim jaką filozofię pracy no i kształtowania relacji mają Janiki - kolesiostwo, zawiść, promocja własnego tyłka, lansowanie się w darmowych publikacjach na trójmieście, by wygenerować ruch na stronie. A gdzie w tym wszystkim to kształtowanie dobrych relacji?

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz koordynację działalności poszczególnych pionów organizacyjnych. Magister Inżynier Nauk Technicznych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Certyfikowany Project Manager Stowarzyszenia Project Management Polska, Prezes Zarządu Bałtyckiego Centrum Transferu Technologii SA i Wiceprezes Zarządu Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Najczęściej czytane