• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

O internetowych trendach w gdańskim Starterze

Łukasz Stafiej
21 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Jakie będą trendy w mediach społecznościowych w 2014 roku?


Najnowsze trendy w mediach społecznościowych były tematem przewodnim piątkowej konferencji Social Media Convent w gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości Starter. Mówił o nich m.in. Ali Jafari, wiceprezydent serwisu Twitter.



Jak podchodzisz do akcji promocyjnych i reklam w mediach społecznościowych?

Konferencja Social Media Convent odbyła się w Starterze po raz drugi i kolejny raz przyciągnęła do Gdańska ważne postaci polskiego biznesu internetowego. Podczas piątkowej imprezy, zorganizowanej przez firmę Personal PR, debatowano przede wszystkim o tym, jak do prowadzenia biznesu wykorzystać media społecznościowe oraz jakie trendy będą dominowały w tej branży w obecnym roku.

- Kreatywność to podstawa skutecznej działalności w social media - mówił Yuri Drabent z agencji Lubię to. - Branża internetowa już się otwiera, a w tym roku jeszcze bardziej otworzy się na malarzy, grafików czy twórców komiksów. Dobrej jakości rzemiosło będzie bardzo ważne, ponieważ klienci nie chcą już w swoich kampaniach reklamowych obrazków z banków zdjęć. Chcą spersonalizowanych kreacji - dowodził, pokazując jako przykład olimpijską kampanię napoju Tiger. Firma zamiast korzystać z szablonów, zleciła agencji zaaranżowanie na ręcznie wykonanych makietach kilku scenek z puszką w roli głównej. Skutek? Pozytywny odzew klientów w sieci przerósł oczekiwania.

Żeby poznać potrzeby odbiorcy, niezbędny jest monitoring marki w sieci. To usługa, bez której żadna firma nie powinna obecnie podejmować działalności w Internecie. Przekonywał do tego Michał Sadowski z agencji Brand24.pl, która stworzyła popularne urządzenia do monitorowania sieci: - To niezbędna wiedza o tym, co kto o nas mówi w sieci i możliwość lepszego, niż kiedykolwiek wcześniej zrozumienia klientów w ich naturalnym środowisku.

Głównym bohaterem konferencji był Ali Jafari, wiceprezydent serwisu Twitter. Amerykanin w swojej prezentacji opowiadał o największej sile Twittera - marketingu natychmiastowym, czyli działaniach promocyjnych skierowanych do konkretnych odbiorców i prowadzonych przez markę w czasie rzeczywistym. Twitter, który umożliwia śledzenie aktywności klientów i odpowiadanie na ich potrzeby i problemy na bieżąco, jest idealną platformą do takich reklamowych praktyk. Ta strategia jest już powszechna m.in. w Stanach Zjednoczonych, w Polsce ma być jednym z trendów tego roku.

O ćwierkającym medium opowiadał również gość specjalny konferencji - ambasador USA w Polsce Stephen Mull, aktywny użytkownik Twittera, który na co dzień korzysta z tego medium w swojej pracy dyplomatycznej oraz w kontakcie z mieszkańcami Polski, nadsyłającymi pytania do ambasady.

Na Social Media Convent swoje prezentacje przedstawili również m.in. Sebastian Bykowski (Press Service Monitoring Mediów), Michał Górecki (koszulkowo.com), Rafał Janik (SoCommerce) czy Dariusz Szpak (OX Media).

Miejsca

Wydarzenia

Zobacz także

Opinie (33) 1 zablokowana

  • W pewnym sensie odkrywanie Ameryki...

    Wiadomo powszechnie i od dawna wszystkim , którzy choć trochę interesują się psychologią człowieka, bo zależy im na dobrej współpracy z klientem, że najważniejsze dla klienta jest poczucie, że dobrze zna firmę i ludzi tam pracujących. Dlatego od tysięcy lat najlepsze polecenie odbywa się tzw. pocztą pantoflową...a cóż innego spełnia facebook czy twitter jak nie rolę poczty pantoflowej. Dodatek jest taki, że można śledzić wypowiedzi klientów - tego do tej pory nie było...fakt - o ile przyjąć, że grupa zamieszczająca wiadomości to nasza grupa docelowa a nie ludzie z nadmierną ilością wolnego czasu, którzy piszą wszystko i wszędzie byle napisać, bo chcą uwagi.

    • 6 4

  • "wiceprezydenta twitera" ze niby jak?!

    zastepca kierownika taka funkcja sie nazywa, nie wyglupiajcie sie prosze

    • 15 1

  • Kreatywność to podstawa???? a nie PRODUKCJA (1)

    • 15 3

    • kolejna konferencja o pierdzeniu w stołek i sprawdzaniu wykresów

      • 15 2

  • Nieroby

    Za robotę się wezta nieroby z Facebooka.

    • 22 3

  • "Rok 2014 - rokiem kontentu"

    Ukontentowało mnie to zdanie niepomiernie.

    • 23 1

  • pozdrowienia dla Janików

    • 12 4

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013 roku prezes zarządu spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. jednej z największych polskich kancelarii audytu i doradztwa gospodarczego. Obecnie rozwija Grupę REWIT, w ramach której w chwili obecnej pracuje ponad 60 specjalistów z zakresu księgowości, podatków, kontrolingu oraz doradztwa biznesowego. Grupa obecna jest w Gdańsku, w Warszawie oraz w Bielsku-Białej. Przez ponad 10 lat...

Najczęściej czytane