• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

OLT Express ma kłopoty. Tym razem w Niemczech

erka
28 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
OLT Express Germany to niemiecka linia lotnicza z siedzibą w Bremie. W sierpniu 2011 wszystkie udziały w OLT wykupiła spółka Amber Gold. OLT Express Germany to niemiecka linia lotnicza z siedzibą w Bremie. W sierpniu 2011 wszystkie udziały w OLT wykupiła spółka Amber Gold.

Zarząd linii lotniczych OLT Express Germany poinformował o zawieszeniu działalności. Wcześnie spółka ta należała do Amber Gold. Jednak tuż przed likwidacją firmy, Marcin P., sprzedał niemieckie linie inwestorowi z Holandii za 1 euro.



Właściciel linii, holding Panta z Holandii, nie zgodził się na propozycję restrukturyzacji spółki. Linie lotnicze nie mają szansa na dalsze funkcjonowanie na rynku. OLT Express Germany działało na rynku o osiem miesięcy dłużej niż polska spółka OLT.

Problemy w Niemczech mogą uderzyć w wierzycieli Amber Gold w Polsce. Syndyk masy upadłości Amber Gold przygotowuje właśnie wniosek dotyczący unieważnienie umowy sprzedaży niemieckiej firmy za 1 euro. Wszystko może jednak skomplikować ogłoszenie upadłości przez OLT Express Germany. Wcześniej z pozwem w sprawie unieważnienia umowy wystąpiła też kancelaria Dobrzyniecki & Partners Law Office LLP z siedzibą w Londynie.

OLT Express Germany to niemiecka linia lotnicza z siedzibą w Bremie. W sierpniu 2011 wszystkie udziały w OLT wykupiła spółka Amber Gold. Polska firma pojawiła się w momencie, gdy spółka Ostfriesische Lufttransport-Gesellschaft ogłosiła, że zamierza zakończyć działalność jako regionalne linie lotnicze i zwolnić ok. 100 pracowników. Na początku sierpnia 2012 r. spółka Amber Gold sprzedała linie lotnicze OLT Express Germany za 1 euro. Spółka posiadała samoloty, których szacowana wartość wynosi ok. 25 mln zł.
erka

Opinie (19) 1 zablokowana

  • (1)

    szkoda ze nie wiedziałem o sprzedazy dał bym 2 zł

    • 10 0

    • :)

      Pożycz od rodziny i dorzuć jeszcze 3 zł bo na razie płacisz mniej niż 1 euro :)

      • 2 0

  • Zapóżno !!!

    Jeśli syndykt będzie działał w takim tempie -t o zapewne obudzi się z ręką w nocniku a co za tym idzie wierzycielom zostanie figa z makiem . Pan syndykt nie jest odpowiednią osobą w sprawie A.G. jego tempo w postępowaniu działa na niekorzyść wierzycieli . Lepiej niech jeżdzi sobie na polowanko a z tej sprawy zrezygnuje -tak będzie uczciwie !

    • 2 1

  • OLT EKSPRESS ...

    Stary Rudy Tusek i młody Józef BĄK od Tusków - to specjaliści od przekretów , kłamstwa i matactwa .

    • 7 4

  • Spoko, mialem cynk z Warszawy, ze J. Bak juz tam jedzie (5)

    naprawic sytuacje takze bedzie ok. Podobno to wybitny specjalista z dziedzin lotnictwa.

    • 29 6

    • wysłać tam też Budynia!

      ten też ma duże doświadczenie w lotnictwie

      • 4 1

    • wyjasnienie

      Wybitnym specjalistą od lotnictwa jest Maciarewicz.

      • 1 2

    • (1)

      wybitnym specjalistą od lotnictwa był też znany dyplomatołek ...zaraz, jak mu tam...?

      • 3 1

      • Władziu Bartoszewski?

        No patrzcie jaki wszechstronny :-P

        • 3 2

    • A Macier mu będzie towarzyszył, w końcu mamy aż dwójkę ekspertów w tej dziedzinie :)

      • 1 3

  • lotem bliżej

    Dobrze by było jakby polecieli dreamlinerami do Modlina.

    • 4 0

  • mogliby zatrudnić specjalistę Józefa Bąka
    takich trzech jak ich dwóch to jeszcze nie było

    • 15 1

  • Oni zawłaszczyli media i banki, się sami "uwłaszczyli", nam każą "żyć z pracy" - są jeszcze tacy, co ich popierają?! (2)

    To, że ktoś komuś "sprzedał" firmę za złotówkę, albo jak tutaj "za 1 euro" kogoś dziwi? Takich transakcji mieliśmy po okrągłym stole sporo - dawni komuniści "kupili", a my zostaliśmy dziadami bez własności.

    • 25 2

    • Trzeba było wyłożyć tę 1 zł czy 1 E (1)

      i nie pyszczyć, jak się nie ma pojęcia z czym wiąże się taki zakup.

      • 2 6

      • Nam pyszczyć nie kazano... faktycznie. A i widzę, żeś i rozumny, i światły - nie z kim, tylko z czym? A z czym wiąże się taki zakup?

        • 4 1

  • i tak za wszystko już zapłacili polscy frajerzy

    którzy uwierzyli

    • 21 4

  • TUV (1)

    Jako producent chciałbym żeby w UE wszystkich równo traktowali. Dlaczego nikt nie mówi o tym że żeby sprzedać coś na niemieckim rynku trzeba mieć TUVa? Niemcy ustalają jakie mają być prawa u nas a sami chronią swój rynek.

    • 15 1

    • Wcale nie trzeba mieć żadnego TUV-a panie mądry.

      • 2 0

  • No ale jak to?

    Ależ czemu? :-P

    • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz koordynację działalności poszczególnych pionów organizacyjnych. Magister Inżynier Nauk Technicznych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Certyfikowany Project Manager Stowarzyszenia Project Management Polska, Prezes Zarządu Bałtyckiego Centrum Transferu Technologii SA i Wiceprezes Zarządu Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Najczęściej czytane