• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontenerowy kolos w Porcie Gdynia

Wioletta Kakowska-Mehring
29 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

MSC Cape Akritas wchodzi do Portu Gdynia, do terminalu BCT.


Dziś do Portu Gdynia wpłynął kontenerowiec MSC Cape Akritas, który ustanowił rekord pod względem pojemności i ładowności wśród statków zawijających do Gdyni. Jego pojemność to 11 037 TEU.



Operacja wejścia kolosa nie była łatwa. Początkowo statek był spodziewany we wtorek, 28 grudnia, ale z powodu mało korzystnych warunków pogodowych wejście przesunięto na dziś rano. Operacja wprowadzenia statku, obrócenia wewnątrz portu i przybicia do nabrzeża BCT przebiegła bez komplikacji. Jednostka należy do Mediterranean Shipping Company. MSC Cape Akritas ma 330 m długości i 48 m szerokości.

Przypomnijmy, że poprzedni rekord pod względem pojemności należał do statku Cap San Juan operatora Hamburg Sud. Jego pojemność to 10 600 TEU. Jednostka gościła w gdyńskim porcie w marcu 2019 roku.

Rekord pojemności od dziś należy do MSC Cape Akritas, ale nie wielkości. Najdłuższą jednostką jest kontenerowiec Charlotte Maersk, który był w gdyńskim porcie w lutym 2019 roku. Ma on 347 m długości. Operacja była wymagająca, bo warunki manewrowe w Porcie Gdynia nie są łatwe dla takich kolosów. Jednostka weszła do portu i precyzyjnie zacumowała głównie dzięki systemowi pilotowemu OneBoxRTK, który wykorzystuje najnowocześniejszą technologię pozycjonowania i naprowadzania statków.

Charlotte Maersk w Porcie Gdynia.

Miejsca

Opinie (116) 3 zablokowane

  • Co raz więcej (1)

    d**ili tu się wypowiada.
    Proponuję zamknąć możliwość komentowania pod artykułami.

    • 6 5

    • dlaczego Tu dotarłeś i judzisz ?

      • 2 1

  • A kiedy do Elbląga przez Kanał Kaczyńskiego? (4)

    I tor wodny przez Zalew?
    Jakie tam "kolosy" się zmieszczą?

    • 20 10

    • (3)

      Takie z piecioma kontenerami na pokladzie. Kanal ma znaczenie startegiczne (jak pokazlo studium MW), a nie komercyjne.

      • 3 3

      • (2)

        Ale on woli prosić Rusków o przepłynięcie na około.

        • 3 3

        • Niech kaczynski i macierowicz prosze prez swoje dojscia w GRU. Nie trzeba budowac kanalu. % konenerow mozna super droga wybudowana przez Tuska puscic. Szybciej i duuuzo taniej.

          • 2 3

        • A po co z paroma kontenerami naokoło?

          Tir z kontenerem jedzie z Gdańska do Elbląga godzinkę.

          • 2 0

  • a nie do Elbląga? (3)

    przez kanał sueski pis imienia Lecha? Tam ma przecież powstać konkurencyjny port centralny kontenerowy i jeszcze stocznia dla łodzi podwodnych.

    • 17 9

    • W Baranowie to owieczki partyjne będą pływały (2)

      • 1 3

      • (1)

        Na co takiej córce leśnika port centralny jak ma w Berlinie i Moskwie.

        • 2 4

        • po co tu piszesz z czarnej szkoły wyższej?

          • 2 2

  • Noż w kieszeni się otwiera (5)

    Żaden box nie zastąpi doświadczenia kapitana i pilota, współpracy pilota z holownikami, współpracy załogi maszynowej i pokładowej, jest to jedynie system wspomagający. Operacja cumowania takiego kolosa do zaangażowanie okolo 30 osób jak nie wiecej. Bo jeżeli jestem w błędzie i tak jak pani Wioletta Kakowska twierdzi ze bylo głownie dzieki temu systemowi. To proponuje wogle pozwalniać załogi i po zatrudniać piekarzy fryzjerów i taxówkarzy niech wprowadzą taki statek do portu. Ta pani widziała tylko morze na bulwarze w Gdynii i nie ma pojęcia o czym piszę

    • 16 4

    • o maj got

      sorry man

      • 2 1

    • Ale się sztauer nakręcił

      • 0 2

    • Przerost formy nad treścią.

      8 cumowników zgodnie z przepisami, a 6 zgodnie z normą firmą firmy, która cumuje (Fairplay). Przestań chłopie przeżywać.

      • 2 2

    • Bez nowych technologii nie udałoby się. Pogódź się z tym Mario. To jest trudny port nawigacyjne. Nie czepiaj się skoro się nie znasz. Nowe technologie i tak powstały dzięki mądrym ludziom i ich wiedzy.

      • 2 1

    • A nie widzisz że świat do tego dąży? A po co dziś wydaje się miliardy dolarów na badania statków autonomicznych? Ale tak na marginesie, to masz rację. Box wykonuje tylko dokładne pomiary i informuje pilota o dokładnym kursie, pozycji ale przede wszystkim wykonuje obliczenia predykcji dla ruchu, który jest już niedostrzegalny dla oka ww. W czasie obrotu takiego kolosa zapas przed dziobem i za rufą to zaledwie 50 m.

      • 0 0

  • z czego sie cieszyć,jak by z gdyni taki wypływał z towarem to by było coś. (2)

    opce kraje trzepia biznes a polacy sie jak zwykle mają cieszyć. kiedy ta głupia naiwność minie i zaczniecie powaznie mysleć.

    • 12 3

    • "Opce"? (1)

      Co to znaczy?

      • 3 2

      • Łowce może

        • 0 0

  • Raz w tygodniu (3)

    Od paru miesięcy, średnio raz w tygodniu wpływa do Gdyni kontenerowiec tej wielkości. Nie ma to jak się obudzić i robić sensację z tego, co jest od dłuższego czasu normą.

    • 37 9

    • Sensacją to Pegasus ,który wpłynął bez obsługi ,bynajmniej tak Żur YN zapewnia itp adolfy z Wasikiem . (2)

      • 7 5

      • Niepokalany Kuń Wszechpolski podglądany przez jeźdźców kunia skrzydlatego. (1)

        Dramat to niesłychany. Polska w żałobie.

        • 3 4

        • A kogo mają podglądać ?

          Zmoczonego,z łupieżem na kołnierzyku,z dwoma lewymi butami na nogach , z zegarkiem odwrotnie założonym zasypiającego karła?

          • 10 3

  • W Hamburgu to standard a w Polsce zdjęcia robią aż się nie chce wierzyć że to Polacy,może ukraińcy. (2)

    Ludzie przestańcie się wydurniać bo się europa ze śmiechu wykończy.

    • 2 11

    • (1)

      Racja, stocznie zamknęliśmy Bo są w Berlinie, to teraz czas na porty. Słuszny program ma nasza partia CDU - fur deutschland.

      • 3 3

      • Sa juz stocznie w Radomu i prom zbudowany w Szczecinie(na razie stepka, ale jakby calosc). Nie zucaj klod pod nogi. Jest dobrze zdrajco.

        • 2 4

  • no ale o co chodzi.

    • 1 2

  • Bardzo dziwna sprawa. (10)

    Nie mogę zrozumieć dlaczego usługi holowniczo-cumownicze wykonuje zagraniczna firma Fairplay Towage. Wiele lat zajmowało się tym przedsiębiorstwo WUŻ, które było jedną z niewielu spółek portowych przynoszących zyski. Odkąd robi to Fairplay Towage, jakość usług spadła a ceny bardzo mocno wzrosły. Chodzą słuchy po porcie, że w firmie uprawiany jest mobbing a ludzie są bardzo źle traktowani przez przełożonych z biura. Dlaczego Gdyński Port współpracuje z takimi firmami?

    • 85 6

    • Kapitał mieszany z przewagą ? Żyd sr*kosz finansuje wiele sfer produkcji i usług w polin . (4)

      • 14 10

      • lepiej żyd niż tępy narodowiec (3)

        wolę żyda niż narodowca

        • 28 20

        • Lubisz ale cztery litery

          Także nie rozglaszaj swoich perwersji.

          • 6 9

        • Boś miał prababkę Rywkę i pradziadka Szmula, którzy w II RP zmienili imiona i nazwiska.

          • 4 10

        • Dokładnie, każdy narodowiec to jest dobry materiał na nawóz...

          • 9 7

    • Prosze to zglosci do odpowiedniej komorki partyjnej. W tym przypadku posla Horaly, albo tej innej szuji zapomnialem nazwiska. taki N S.

      • 10 2

    • za rządu PO-PSL sprywatyzowano WUŻ, sprzedano właśnie Fairplay'owi. (3)

      za rządu PO-PSL sprywatyzowano WUŻ, sprzedano właśnie Fairplay'owi.
      obecnie w polskim oddziale Fairplay pływa jeszcze kilka holowników z WUŻu.

      • 8 4

      • A za rządu PiS nic z tym nie zrobiono.

        Widać tak jest dobrze.

        • 9 0

      • (1)

        Dawno mnie nie było na Pilotowym. 12 lat temu odbywałem praktyki w WUŻu.

        Już pod kapitanatem nie ma Hektora, Mocarza, Heraklesa, Herosa, Kronosa, Odyseusza, Odysa, Marsa?

        • 2 1

        • Wszystko sprzedane

          Teraz nawet ciężko doprosić się o ubranie robocze. Gdy coś chcesz to jesteś na czarnej liście do zwolnienia. Ponoć w przyszłym roku całą sprawą ma się zająć telewizja. Kręcą reportaż o złym traktowaniu ludzi.

          • 1 2

  • (1)

    Też mi sensacja ,że statek wpłyną do portu ,jakby w rz.Kaczą wpłyną to by dopiero był news.

    • 5 3

    • Kaczą nie,ale Chylonką do CPK już jeden popłynął.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej. Doktorat uzyskał na Uniwersytecie Gdańskim.W latach 1981-2007 Prezes Zarządu i dyrektor giełdowej spółki „Centrostal S.A.”. Sprawował społecznie wiele funkcji m.in. Prezydenta Pomorskiej Izby Przemysłwo-Handlowej, Przewodniczącego Sejmiku Gospodarczego Województwa Pomorskiego, Przewodniczącego Pomorskiej Rady Przedsiębiorczości. Członek Polskiego Forum Akademicko-Gospodarczego w Warszawie...

Najczęściej czytane