• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opuszczone silosy na Stogach. Port znów szuka chętnych

Wioletta Kakowska-Mehring
23 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • A - działka 18,64 ha z infrastrukturą (bateria silosów żelbetowych, magazyn płaskiego składowania). B - działka 6,14 ha z  infrastrukturą, m.in. falochron, tor kolejowy. C - Pirs Rudowy. D - działka 1,44 ha.
  • Żelbetowe silosy.
  • W tym miejscu miał powstać terminal agro.

Miał być terminal agro, a będzie kolejny przetarg. Port Gdańsk ogłosił, że znów szuka chętnego na najem długoterminowy zabudowanej nieruchomości gruntowej o łącznej powierzchni ponad 27 haMapka, gdzie stoją charakterystyczne silosy. Teren znajduje się bezpośrednio przy Pirsie Rudowym w Porcie Północnym.



Trzeba przyznać, że teren jest atrakcyjny, bo zlokalizowany w głębokowodnej części portu. Na działce znajdują się m.in. południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Teren powrócił do Portu po tym, jak spółka OT Logistics wycofała się z planów budowy tam terminalu agro.

Przypomnijmy, że firma jeszcze w 2015 roku sfinalizowała z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę 30-letniej dzierżawy nieruchomości w Porcie Zewnętrznym. Miał tam powstać największy w regionie terminal przeładunkowo-składowy wyspecjalizowany w ładunkach agro. W pierwszym etapie realizacji inwestycji w latach 2016-2018 terminal miał osiągnąć zdolność przeładunkową na poziomie 2,7 mln ton rocznie, w wyniku realizacji drugiego etapu w latach 2018-2020 zdolność ta miała zostać podwojona. Niestety, nigdy nie doszło nawet do rozpoczęcia budowy. Ostatecznie rok temu spółka OT Logistics podpisała z ZMPG porozumienie w sprawie przedterminowego rozwiązania 30-letniej umowy dzierżawy nieruchomości.

Na kogo tym razem liczy Port Gdańsk?

- Teraz może być wykorzystany pod budowę terminalu, który generowałby znaczne ilości przeładunków. Jakich? O tym zdecyduje rynek - poinformowano w komunikacie.
Kilka lat temu tą nieruchomością interesował się terminal kontenerowy DCT, który jest w bezpośrednim sąsiedztwie.

Bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw.


- Nieruchomość ma ogromny potencjał. Jej unikatowa na skalę europejską lokalizacja, przy głębokowodnej części Portu Gdańsk, w połączeniu z inwestycjami, zarówno od strony lądu, jak i wody, realizowanymi przez ZMPG, PKP PLK i Urząd Morski w Gdyni to gwarancja sukcesu dla lokującego się tam biznesu. Teren objęty jest aktualnym pozwoleniem na budowę, które obejmuje tory kolejowe, parking, drogi i infrastrukturę hydrotechniczną do cumowania statków. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego nieruchomość przeznaczona jest pod zabudowę produkcyjno-usługową - reklamuje obiekt Port Gdańsk.
Jak informuje Port Gdańsk, warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium w wysokości 1 mln zł, a oferty można składać do 1 grudnia 2021 r.

Miejsca

Opinie (88) 9 zablokowanych

  • Salon samochodowy Tesla Motors.

    • 3 1

  • Swego czasu chodziliśmy tam w nocy:D wrażenia nie do opisania
    Te silosy wyglądają jak z power rangers zordon na nich był:D

    • 7 1

  • Atrakcyjny? (4)

    Cześć pirsu rudowego przypisana do tego terenu nie nadaje się do eksploatacji i wymaga remontu a właściwie budowy od nowa. Koszt takiej inwestycji zabija biznes. Pomijając kierunek rozwoju portu, na chwile obecną teren powinien przypaść firmie eksploatującej aktualnie pirs rudowy czyli Sea Invest.

    • 25 10

    • Wydaje mi się że szybciej dct to łyknie, tylko teraz na głowie mają t3

      • 6 0

    • Albo DCT

      Albo nie udawać ze jest dostęp do wody , tylko sprzedać towar - wydzierżawić DCT .zmpg zarząd nie maja pojęcia o portach i co jak funkcjonuje w tym biznesie

      • 3 1

    • Pirs rudowy

      Z tego co wiem, Pirs Rudowy od strony DCT jest aktualnie remontowany...

      • 0 0

    • Teren idealny dla DCT - seainvest -

      • 0 0

  • Re

    A jak w nie ładować jak nie ma nic do załadunku i rozładunku na samochód.

    • 2 0

  • Moze zrobić tam ściankę wspinaczkową

    Jak w temacie

    • 4 1

  • Aha,

    czyli można było rozbudować port kontenerowy w kierunku zachodnim bez pochłaniania plaży

    • 8 4

  • W normalnym kraju poza UE zbudowano by tam elektrownie węglowa na węgiel z importu a nie w Ostrołęce

    • 5 5

  • Zrobić punk Widokowy i ściankę wspinaczkowo zjazdową.

    • 3 1

  • rynek ? rynku nie ma , brak towarów , moze terminal kontenerowy ?

    • 1 1

  • Czy Port Północny znajduje się na Stogach?

    Pierwszy raz słyszę, a Babka, matka i ja jesteśmy z Gdańska

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013 roku prezes zarządu spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. jednej z największych polskich kancelarii audytu i doradztwa gospodarczego. Obecnie rozwija Grupę REWIT, w ramach której w chwili obecnej pracuje ponad 60 specjalistów z zakresu księgowości, podatków, kontrolingu oraz doradztwa biznesowego. Grupa obecna jest w Gdańsku, w Warszawie oraz w Bielsku-Białej. Przez ponad 10 lat...

Najczęściej czytane