• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opuszczone silosy na Stogach. Port znów szuka chętnych

Wioletta Kakowska-Mehring
23 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • A - działka 18,64 ha z infrastrukturą (bateria silosów żelbetowych, magazyn płaskiego składowania). B - działka 6,14 ha z  infrastrukturą, m.in. falochron, tor kolejowy. C - Pirs Rudowy. D - działka 1,44 ha.
  • Żelbetowe silosy.
  • W tym miejscu miał powstać terminal agro.

Miał być terminal agro, a będzie kolejny przetarg. Port Gdańsk ogłosił, że znów szuka chętnego na najem długoterminowy zabudowanej nieruchomości gruntowej o łącznej powierzchni ponad 27 haMapka, gdzie stoją charakterystyczne silosy. Teren znajduje się bezpośrednio przy Pirsie Rudowym w Porcie Północnym.



Trzeba przyznać, że teren jest atrakcyjny, bo zlokalizowany w głębokowodnej części portu. Na działce znajdują się m.in. południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Teren powrócił do Portu po tym, jak spółka OT Logistics wycofała się z planów budowy tam terminalu agro.

Przypomnijmy, że firma jeszcze w 2015 roku sfinalizowała z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę 30-letniej dzierżawy nieruchomości w Porcie Zewnętrznym. Miał tam powstać największy w regionie terminal przeładunkowo-składowy wyspecjalizowany w ładunkach agro. W pierwszym etapie realizacji inwestycji w latach 2016-2018 terminal miał osiągnąć zdolność przeładunkową na poziomie 2,7 mln ton rocznie, w wyniku realizacji drugiego etapu w latach 2018-2020 zdolność ta miała zostać podwojona. Niestety, nigdy nie doszło nawet do rozpoczęcia budowy. Ostatecznie rok temu spółka OT Logistics podpisała z ZMPG porozumienie w sprawie przedterminowego rozwiązania 30-letniej umowy dzierżawy nieruchomości.

Na kogo tym razem liczy Port Gdańsk?

- Teraz może być wykorzystany pod budowę terminalu, który generowałby znaczne ilości przeładunków. Jakich? O tym zdecyduje rynek - poinformowano w komunikacie.
Kilka lat temu tą nieruchomością interesował się terminal kontenerowy DCT, który jest w bezpośrednim sąsiedztwie.

Bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw.


- Nieruchomość ma ogromny potencjał. Jej unikatowa na skalę europejską lokalizacja, przy głębokowodnej części Portu Gdańsk, w połączeniu z inwestycjami, zarówno od strony lądu, jak i wody, realizowanymi przez ZMPG, PKP PLK i Urząd Morski w Gdyni to gwarancja sukcesu dla lokującego się tam biznesu. Teren objęty jest aktualnym pozwoleniem na budowę, które obejmuje tory kolejowe, parking, drogi i infrastrukturę hydrotechniczną do cumowania statków. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego nieruchomość przeznaczona jest pod zabudowę produkcyjno-usługową - reklamuje obiekt Port Gdańsk.
Jak informuje Port Gdańsk, warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium w wysokości 1 mln zł, a oferty można składać do 1 grudnia 2021 r.

Miejsca

Opinie (88) 9 zablokowanych

  • a tyć marnotrawców jeszcze nie pozamykano

    gdzie te prezesy co przez ponad 30 lat nie zagospodarowali tego majątku? Pirs Rudowy powstał wszak w latach 1980tych jeszcze za PRL. Dlaczego żaden z nich nie odsiedział za marnotrawstwo

    • 13 2

  • (1)

    mozna tam trzymac wielkie ego peowcow

    • 5 2

    • Albo panie z piorunami

      Silozy są na to za małe, może ich długi?

      • 0 0

  • Przerobić na apartamenty z widokiem na morze

    • 0 1

  • Biedne Stogi (1)

    pamiętam z okresu mojego dzieciństwa ,dzielnicę którą nazywano
    najpiękniejszym zakątkiem w Polsce, piękna plaża, Wisła, jezioro, lasy , łąki, cisza i spokój .
    Pierwsze uderzenie, to wielka płyta i sprowadzenie mieszkańców z walących się ruder
    z całego Gdańska, co trwa do dzisiaj.
    Następne uderzenie ,to bursztynowe bandy które zdewastowały lasy i zaszczepiły
    przestępczą mentalność wśród mieszkańców.
    Następstwem tego były kradzieże paliwa z rurociągów rafinerii i opinia dzielnicy slamsów.

    • 6 1

    • Jeszcze

      trzeba dodać: rafinerie, siarkopol. fosfory i port północny , wybudowane w podobnym
      czasie i mamy cały obraz degrengolady tej dzielnicy.
      Barbarzyństwo!!!!!

      • 0 0

  • ja mysle ze tam (2)

    trzeba to wszystko zaorac i posadzic drzewa, ale to oczywiscie nie bedzie sie oplacac zarzadowi poru, moze greenpeace tu pomoze, ach zapomialem oni to robia za kase.

    • 9 4

    • A za co mają robić jak nie za kasę ? (1)

      Ty swój zakład pracy też zaoraj i posadz drzewa .

      • 1 3

      • Ale na tym polega problem - tam nikt nie chce prowadzić działalności. To jaki zakład?

        • 0 1

  • Po co te narzekania i komentarze .

    Wydzierżawi to tylko ten co ma pieniądze a wy szare corpoludzmi nie macie nic do powiedzenia.Bedzie węgiel , zboże lub kontenery nic innego czy wam się to podoba czy nie.

    • 3 0

  • Zbudujmy na tej działce elektrownie atomową. Przecież mamy kryzys energetyczny.

    • 1 0

  • Jak silosy maja powierzchnie .

    A nie pojemność to ja przepraszam

    • 2 0

  • won mi ze stogów z tym dziadostwem. przed wojną najpiękniejszy kurort gdańska a teraz jakieś silosy i montownie baterii. teraz jeszcze plażę zawalą statkami. won

    • 3 2

  • Sea Invest powinien to wziąć, oczywiście za cenę rynkową, patrz Ostrołęka - a nie interesować się złomem PGE

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013 roku prezes zarządu spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. jednej z największych polskich kancelarii audytu i doradztwa gospodarczego. Obecnie rozwija Grupę REWIT, w ramach której w chwili obecnej pracuje ponad 60 specjalistów z zakresu księgowości, podatków, kontrolingu oraz doradztwa biznesowego. Grupa obecna jest w Gdańsku, w Warszawie oraz w Bielsku-Białej. Przez ponad 10 lat...

Najczęściej czytane