• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oszuści podszywają się pod Energę. Spółka ostrzega

erka
23 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Uwaga na fałszywe e-maile od Energi.
Uwaga na fałszywe e-maile od Energi.

Energa poinformowała o próbach podszywania się pod spółki wchodzące w skład Grupy. Oszuści wysyłają e-maile informujące o nierozliczonych płatnościach. Wiadomości zawierają niebezpieczny załącznik. Zagrożenie dla klientów Grupy Energa stanowić mogą wiadomości e-mail przesyłane z adresu admin@zamira-company.com, o temacie "Zestawienie nierozliczonych dokumentów energa 2019".


Internetowe oszustwa to:


Dołączony do wiadomości plik Excel po otwarciu i zaakceptowaniu uruchomienia makr pobiera na urządzenie szkodliwy plik. Energa ostrzega, że plik może doprowadzić do uszkodzenia urządzenia (w tym zaszyfrowania danych), na którym zostanie otwarty, lub kradzieży wrażliwych danych użytkownika, np. danych logowania do konta bankowego.

Fałszywe e-maile od Energi



- W związku z tym prosimy nie otwierać załączników dołączonych do wiadomości, które mogą budzić jakiekolwiek podejrzenia. Prosimy też o nieotwieranie łączy do stron internetowych, które wywołują jakiekolwiek wątpliwości. Rekomendujemy również weryfikację nagłówków wiadomości oraz ich nadawców - informuje spółka.
Treść e-maila przesyłana przez oszustów do klientów Energi. Treść e-maila przesyłana przez oszustów do klientów Energi.

Uważaj na fałszywe SMS-y i e-maile



Działania oszustów to problem, z którym zmagają się wszyscy operatorzy usług. Kilka lat temu w Trójmieście ktoś podszywał się pod Energę i dostarczał mieszkańcom podrobione faktury. Dostawały je osoby niemające nawet podpisanych umów z Energą. Natomiast w lipcu 2019 roku użytkownicy internetu zaczęli otrzymywać e-maile łudząco podobne do tych, które co miesiąc wysyłane są do klientów Orange wraz z fakturą. We wrześniu 2019 oszuści wysyłali fałszywe wiadomości SMS informujące o nieopłaconych fakturach, podszywając się pod PGE Polską Grupę Energetyczną.

Pamiętaj, że zawsze trzeba zwrócić uwagę na wiadomości budzące twoją wątpliwość:

  • zawsze przeczytaj uważnie treść maila - jeśli masz wątpliwości - porównaj ją z innymi e-mailami od tego samego nadawcy,
  • zachowaj czujność w przypadku wiadomości w jakikolwiek sposób związanych z kwestiami finansowymi,
  • przed kliknięciem w link sprawdź, dokąd prowadzi - czy odsyła cię do formularza, w którym trzeba podać ważne dane,
  • uważaj na e-maile, w których nadawca straszy cię konsekwencjami lub zbyt wiele obiecuje,
  • nie otwieraj załączników, które budzą twoją wątpliwość,
  • uczciwi dostawcy usług nigdy nie proszą o podanie przez internet twoich danych, nie żądają też autoryzacji płatności.
erka

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Zobacz także

Opinie (56) 6 zablokowanych

  • (2)

    A czy ktoś wie ile czasu powinno być na zapłatę rachunku za prąd? Bo Energa nagminnie wysyła rachunki z terminem płatności wynoszącym 4 dni łącznie z weekendem - np. faktura przychodzi w czwartek 9.01. a termin płatności jest do poniedziałku 13.01. Czy to zgodne z przepisami?

    • 31 1

    • Dokładnie , a jak nie zajrzy sie od razu do skrzynki , to klops

      • 5 0

    • Prawda

      To i tak dobrze.U mnie przychodzi faktura 2 dni po terminie.

      • 10 0

  • Płatny bałagan w sp. skarbu państwa

    Obciążanie nowych klientów kosztami kilkuset zlotowymi fakturami za kilkuletnie zaniedbania w kontroli i nadzorze zużycia prądu oraz procedur serwisu techniczno-sprzetowego. Ta firma w mojej opinii jest niejako tym przed czym sama ostrzega. Jakosc obsługi, kompetencje i zakłamanie w ignorancji klienta i faktów to po prostu mistrzostwo.

    • 15 0

  • Czemu tylko ostrzegają, zamiast łapać? (3)

    • 53 0

    • a jak mają złapać w Rosji? (1)

      przecież tego się z Polski nie wysyła

      • 3 5

      • No to trzeba taki firewall jak zrobili Chińczycy. Oni całego googla potrafią jednym kliknięciem zablokować.

        • 4 0

    • Łapać i łamać kołem na rynku głównym.

      • 7 0

  • A ja się zastanawiam

    Co za jełopy tworzą stronę www tej firmy skoro miesiacami "trwają prace serwisowe",chyba jacyś praktykanci w szkole,ciągle problemy z logowaniem ,z podaniem odczytu rzeczywistego itp itd przecież to nie jest żaden Mir-Pol czy inny Januszex phu tylko jak to mówią poważna firma w której zarabia się krocie...

    • 21 0

  • Skoro Energa nie potrafi wystawić rachunku - ciągła awaria z rozliczeniami rzeczywistymi, to nic dziwnego że oszuści się za to w

    • 23 0

  • a gdzie tu policja? nie interesuje ich to?

    czyzby bylo przyzwolenie na oszustwa? czy policja nie wie ze oszukuja?

    • 17 0

  • energia

    kantuja ludzi na rozne sposoby

    • 17 0

  • Napiszcie o oszustwach energii ... (4)

    O kłamaniu przez konsultantów że taryfa G11 jest niedostępna i wciskaniu taryf z opłatami handlowymi w wysokosci 25 pln miesięcznie przez lata.

    • 131 2

    • Do mnie też dzwonili, ale nie mówili, że inna taryfa jest niedostępna

      tylko, że w tej innej nie ma gwarancji stałej ceny

      • 8 0

    • Potwierdzam. Moja siostra podpisała umowę na okreslonych warunkach, z którymi się szczegółowo zapoznała. Mija kilka dni, dzwoni konsultantka i informuje o zmianie oferty nie otrzymując na to zgody przez telefon.

      • 9 0

    • Do tego opłaty handlowe są naliczane za każdy rozpoczęty miesiac

      Nieopatrznie podpisujesz umowę pod koniec miesiaca albo rozwiązujesz na początku i tak musisz płacić za cały miesiac, chociaż usługa dostawy przez wększą część miesiąca nie była świadczona.

      Etyczne zasady i uczciwość ? Ten monopol ma kilentów w poważaniu.

      • 22 1

    • to prawda ponoć sprawa jest zgłoszona do UOKIK

      Dzwonią do ludzi i wciskają im takie głupoty dodatkowo oszukują nagminnie twierdząc, że kończy się jakąś usługa itp. Sprawa na odrębny artykuł . Ludzie nic nie rozumieją z bełkotu konsultanta i decydują się

      • 42 0

  • Będę uważał

    jak przyjdzie jakaś faktura z energa to nie zapłacę . Ja już wiem, że to oszuści się podszywają.

    • 13 0

  • Energa niech rozwiąże problem

    skoro
    1) Energa nie wysyła rachunków w terminie
    2) Energa dokonuje wyłączeń u klientów nie płacących za prąd
    to
    3) Klienci obawiając się problemów są pod silną presją aby zapłacić

    Co jest pierwotną przyczyną problemu? To oczywiste - bałagan w Energa.

    • 33 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane