• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PLL LOT oskarża linie lotnicze OLT Express o nieuczciwą konkurencję

Robert Kiewlicz
8 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo

Polskie Linie Lotnicze LOT oskarżają spółkę z Gdańska, OLT Express, o celowe użycie w swojej kampanii marketingowej elementów powodujących bezpośrednie skojarzenie lub nawet pomylenie z reklamą LOT SA. LOT zagroził OLT sądem jeśli spółka nie zaprzestanie rozpowszechniania swojej kampanii reklamowej.



O tym czy reklama OLT Express jest nieuczciwa prawdopodobnie zdecyduje sąd. O tym czy reklama OLT Express jest nieuczciwa prawdopodobnie zdecyduje sąd.
- W sierpniu 2011 r. wprowadziliśmy nową platformę komunikacji. Jej kluczowym elementem jest samolot PLL LOT stojący na płycie lotniska oraz wsiadający i wysiadający z niego pasażerowie. Tłem do samolotu, w zależności od oferty, są pokazane charakterystyczne budynki miast - twierdzi Leszek Chorzewski, rzecznik prasowy Polskich Linii Lotniczych LOT SA. - Komunikacja używająca tej platformy, była i jest wykorzystywana przez PLL LOT od września 2011. Reklamy z użyciem samolotu stojącego na płycie lotniska i pasażerów były emitowane w prasie, w Internecie oraz na outdoorach.

Jak twierdzą przedstawiciele LOT-u obecnie nowe linie lotnicze OLT Express prowadzą kampanię marketingową, która jest łudząco zbliżona wizerunkowo do kampanii marketingowej LOT-u. W liście ostrzegawczym przesłanym przez PLL LOT do OLT Express, LOT zarzuciły linii lotniczej z Gdańska prowadzenie nieuczciwej reklamy porównawczej, naruszenie prawa do firmy, polegające na wykorzystaniu oznaczenia "Polskie Linie Lotnicze" i naruszenie autorskich praw majątkowych.

Jak oceniasz konflikt o tę reklamę?

Co na to OLT Express? - Wobec oświadczenia wydanego przez Polskie Linie Lotnicze LOT o rzekomym posługiwaniu się przez linie lotnicze OLT Express i LOT "łudząco zbliżoną wizerunkowo kampanią marketingową", zarząd OLT Express nie widzi potrzeby wchodzenia w publiczną polemikę ze stanowiskiem wyrażonym przez LOT - twierdzi zarząd OLT Express.

Spółka jest gotowa do konfrontacji i rozstrzygnięcie sporu na drodze sądowej. Twierdzi też, że kampania LOT-u została ogłoszona później, niż kapania OLT Express.

- Z uwagi na fakt, że rzeczona kampania wizerunkowa OLT Express rozpoczęła się w dniu 15 lutego 2012, co zostało ogłoszone na konferencji prasowej w Hotelu Courtyard by Marriott Warsaw Airport w Warszawie, natomiast rozpoczęcie podobnej wizerunkowo kampanii LOT-u zostało ogłoszone z dniem 27 lutego 2012, zarząd OLT Express oraz agencja reklamowa Schulz, odpowiedzialna za przygotowanie kampanii dla OLT Express, gotowi są do poddania weryfikacji prawidłowości prowadzenia obu kampanii reklamowych na drodze prawnej - zapowiada spółka w stanowisku przesłanym do Trojmiasto.pl

Kampania OLT Express informuje o realizowanych od kwietnia siedemnastu połączeniach lotniczych między dziewięcioma polskimi miastami. Jak twierdzi spółka reklamy pod hasłem "Polska Górą!" podkreślają, że jej oferta to alternatywa wobec tradycyjnych środków transportu kolejowego i drogowego.

OLT Express powstało w 2011 roku w wyniku przejęcia przez Amber Gold, strategicznego inwestora, dwóch polskich przewoźników: OLT Jetair oraz Yes Airways. OLT Jetair była linią lotniczą dotychczas oferującą loty krajowe i zagraniczne przy wykorzystaniu samolotów turbośmigłowych o regionalnym zasięgu. Yes Airways była linią lotniczą operującą dotychczas wyłącznie na lotach czarterowych przy wykorzystaniu nowoczesnych samolotów odrzutowych typu Airbus A320. Człon nazwy OLT pochodzi od niemieckiej linii lotniczej OLT, drugiej najstarszej w Niemczech, która także w 100 proc. należy do Amber Gold.

Miejsca

Opinie (102) 1 zablokowana

  • LOT nie moze zniesc konkurencji

    sam prosperuje jak widzimy, a teraz strzal w piete w postaci dobrych polaczen miedzy wszsytkimi polskimi miastami
    ojojoj

    • 4 0

  • jaki miałoby to sens (8)

    utożsamianie się z konkurencją !? taki marketing nie działa, jak powinien.

    • 51 12

    • panowie daltoniości kolorów tu nie odróżniają czerwony to taki sam co niebieski.... eh faceci pożal się boże! (1)

      • 1 1

      • kobiety codziennie was nabierają nosząc tonę podkładu na twarzy, a wy tu o przewożniku gadacie

        • 3 0

    • to są inne samoloty na reklamach, są inne loga inne kolory... olt nie ma prostej strony internetowej (2)

      przed rezerwacją biletu na OLT nie dowiesz się w prosty sposób o cenie, LOT ma prostszą stronę

      • 2 9

      • (1)

        dowiesz się z dziecinnie łatwy sposób o cenie w OLT

        • 4 2

        • LOT jest zazdrosny, bo nagle konkurencja mu wyrosła, a tu ktoś wogóle boeinga od airbusa nie potrafi odróżnić!

          • 4 1

    • Nie masz racji (1)

      Bardzo dużo podróbek bazuje właśnie na nazwach znanych marek lub firm. Buty "Puna", telewizory "Panasonix", podobny znak graficzny, itd. itp. Bo klienci kierują się często skrótami myślowymi.
      Co by nie mówić to LOT to jest chyba najlepszym polskim przewoźnikiem. Mają swoją markę, pozycję na rynku, doświadczenie itd. Ceny mają chyba najwyższe, to fakt, ale jeśli chodzi o jakość i ofertę to raczej nikt im nie podskoczy.

      I teraz wielu klientów patrząc na tę dolną reklamę będzie kojarzyła ją z LOT-em. Celowo wyeksponowany jest napis "Polskie Linie Lotnicze" (specjalnie pisany jako nazwa własna!) a nie nazwa nowej firmy. Szata graficzna łudząco podobna do tych z reklam LOT-u. I już większość klientów łyknie haczyk. I nawet jak się zorientują w którymś momencie, że to nie LOT to zajrzą, poczytają itd...

      • 13 2

      • Jedna z tych reklam to plagiat,

        pytanie, która? Tu jest Azor pochowany, bo zależy jak patrzeć: jeżeli reklama PLL LOT, w takiej formie jak przedstawiono na zdjęciu była prowadzona od września 2011, to plagiat popełnił OLT i powinien wycofać swoją reklamę, a jeżeli wziąć pod uwagę datę ogłoszenia, to LOT nie ma nic do gadania, bo to on popełnił plagiat. Jakby nie było wygrywa na tym OLT. Nie jest on żadną konkurencją dla LOT-u, tak więc LOT świadomie czy nieświadome nieźle rozreklamował "konkurencję".

        • 10 0

    • Trojmiasto.p zrobiło nowym liniom OLT - świetną reklamę

      Dzięki temu artykułowi dowiedziałem się, że do Warszawy i Krakowa mogę polecieć już za 99zł. Dzięki - dobra robota PR'owa. Nie ważne o czym mówią - ważne żeby mówili

      • 37 3

  • Codziennie NISKIE CENY

    NIECH SIĘ SĄDZĄ BĘDZIE JESZCZE TANIEJ. Kocham To

    • 2 0

  • ja bym zrobil inaczej to zdjecie

    z jednej strony wchodzi grubas obwieszony zlotem
    a wychodzi kilkanasie godzin pozniej jako chudzielec na golasa.
    to by było dobre.nie
    w koncu glowka pracuje.

    • 2 0

  • polska

    oczywiście musi być afera jak się skończy o soli i jajkach....polska ....

    • 1 0

  • Pomijajaac ocene LOT- u jako firmy, (1)

    bo nie to jest tutaj istotne.
    Sama koncepcja reklamy jest moim skromnym zdaniem w 100% zerznieta.
    Nie trzeba wielkiego wysilku, zeby sie tego dopatrzec.

    • 1 3

    • Rumun - i wszystko jasne ;)

      • 0 1

  • LOT SRA PO GACIACH, ŻE TĄ SAMĄ TRASĘ CO ONI CHCĄ 1000ZŁ KTOS INNY DAJE RADĘ ZA x10 MNIEJ :-)

    DROGI LOCIE - JESZCZE ŻEŚ Z KOMUNY NIE WYSZEDŁ :-)

    • 5 0

  • Amber zawsze jest na pograniczu prawa (1)

    Nie dziwię się, że podszywają się pod inną firmę... Tak jak w finanówce oferują "lokaty" które nie są lokatami, Bankowy Fundusz gwarancyjny- Mają fundusz AG.... a teraz podszywają się pod LOT- bo ich flota to przestarzałe maszyny... Firma to jeden wielki przekręt...

    • 3 4

    • takie Pestki jak ty się wypluwa :-)

      LOT niech dalej sobie obsluguje ta sama trase za 1000zl, widac inni moga za x10 mniej :-)

      • 0 0

  • W SUMIE TO SA TYPOWO POLSKIE "PUPERELE I CIENIACTWO"" BO ANI JEDEN ANI DRUGI NIE MA POMYSLU NA REKLAME ! (3)

    I jedna i druga reklama to cienizna max . Czy w Polsce nikt nie potrafi robic dobrej reklamy tylko sie kloca o jakies plakaciki . Nawet jezeli ''skroili'' sobie wspolnie reklame to widac ze lot ma kupe szmalu na sprawy sadowe o takie bzdety . Dobry designer by usiadl i skrecil w jeden dzien lotowi super reklame a za tydzien by ja zmienil na inna . Nie ma sensu dzis czegos kopiowac co wizualnie jest slabe a reklama lotu na tym plakacie jest tak marna jak ogon szczura ,,, bez pomyslu , fotomontaz ,nawet odbicia kokpitu na plycie grafik nie potrafil wystylizowac i widac odrazu miejsce łaczenia fotki,,, taka najtansza reklamka na photoshopie skrecona ,, fotki dwoch miast polaczone i samolocik na plycie i te pice z czerwonym dywanem to juz w ogole chore ! .

    • 6 3

    • Jakie znaczenie ma "poziom" reklamy? (2)

      Jedna firma próbuje podszyć się pod drugą wprowadzając klienta w błąd, to jest nieuczciwa konkurencja.

      • 1 5

      • jak sie chce ktos podszyc pod kogos ! NAWET SLABO WIDZACY CHYBA POTRAFI CZYTAC I WIDZI ZE JEST ROZNICA ! (1)

        '' Uj'' TYLKO "" IDIOTA "" I ANALFABETA NIE WIDZI ZE TO NIE LOT I ODWROTNIE ! mimo iz ustawienie samolotu jest podobne. Jak jestes analfabeta to sie dasz nabrac .

        • 3 1

        • Lubie jak polaki uzurpują sobie prawo do nazywania innych idiotami.

          Od raza ile mądrości wnosimy do Europy.

          • 1 0

  • LOT S.A to SYF powinnni byc wdzieczni, ze ktos chce "kojarzyc"

    swoja firme z ich syfem!!!

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Witek

MBA, ACCA, biegły rewident, Partner Spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci, od listopada 2013 roku prezes zarządu spółki Rewit Księgowi i Biegli Rewidenci Sp. z o.o. jednej z największych polskich kancelarii audytu i doradztwa gospodarczego. Obecnie rozwija Grupę REWIT, w ramach której w chwili obecnej pracuje ponad 60 specjalistów z zakresu księgowości, podatków, kontrolingu oraz doradztwa biznesowego. Grupa obecna jest w Gdańsku, w Warszawie oraz w Bielsku-Białej. Przez ponad 10 lat...

Najczęściej czytane