• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PLL LOT oskarża linie lotnicze OLT Express o nieuczciwą konkurencję

Robert Kiewlicz
8 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Polskie Linie Lotnicze LOT oskarżają spółkę z Gdańska, OLT Express, o celowe użycie w swojej kampanii marketingowej elementów powodujących bezpośrednie skojarzenie lub nawet pomylenie z reklamą LOT SA. LOT zagroził OLT sądem jeśli spółka nie zaprzestanie rozpowszechniania swojej kampanii reklamowej.



O tym czy reklama OLT Express jest nieuczciwa prawdopodobnie zdecyduje sąd. O tym czy reklama OLT Express jest nieuczciwa prawdopodobnie zdecyduje sąd.
- W sierpniu 2011 r. wprowadziliśmy nową platformę komunikacji. Jej kluczowym elementem jest samolot PLL LOT stojący na płycie lotniska oraz wsiadający i wysiadający z niego pasażerowie. Tłem do samolotu, w zależności od oferty, są pokazane charakterystyczne budynki miast - twierdzi Leszek Chorzewski, rzecznik prasowy Polskich Linii Lotniczych LOT SA. - Komunikacja używająca tej platformy, była i jest wykorzystywana przez PLL LOT od września 2011. Reklamy z użyciem samolotu stojącego na płycie lotniska i pasażerów były emitowane w prasie, w Internecie oraz na outdoorach.

Jak twierdzą przedstawiciele LOT-u obecnie nowe linie lotnicze OLT Express prowadzą kampanię marketingową, która jest łudząco zbliżona wizerunkowo do kampanii marketingowej LOT-u. W liście ostrzegawczym przesłanym przez PLL LOT do OLT Express, LOT zarzuciły linii lotniczej z Gdańska prowadzenie nieuczciwej reklamy porównawczej, naruszenie prawa do firmy, polegające na wykorzystaniu oznaczenia "Polskie Linie Lotnicze" i naruszenie autorskich praw majątkowych.

Jak oceniasz konflikt o tę reklamę?

Co na to OLT Express? - Wobec oświadczenia wydanego przez Polskie Linie Lotnicze LOT o rzekomym posługiwaniu się przez linie lotnicze OLT Express i LOT "łudząco zbliżoną wizerunkowo kampanią marketingową", zarząd OLT Express nie widzi potrzeby wchodzenia w publiczną polemikę ze stanowiskiem wyrażonym przez LOT - twierdzi zarząd OLT Express.

Spółka jest gotowa do konfrontacji i rozstrzygnięcie sporu na drodze sądowej. Twierdzi też, że kampania LOT-u została ogłoszona później, niż kapania OLT Express.

- Z uwagi na fakt, że rzeczona kampania wizerunkowa OLT Express rozpoczęła się w dniu 15 lutego 2012, co zostało ogłoszone na konferencji prasowej w Hotelu Courtyard by Marriott Warsaw Airport w Warszawie, natomiast rozpoczęcie podobnej wizerunkowo kampanii LOT-u zostało ogłoszone z dniem 27 lutego 2012, zarząd OLT Express oraz agencja reklamowa Schulz, odpowiedzialna za przygotowanie kampanii dla OLT Express, gotowi są do poddania weryfikacji prawidłowości prowadzenia obu kampanii reklamowych na drodze prawnej - zapowiada spółka w stanowisku przesłanym do Trojmiasto.pl

Kampania OLT Express informuje o realizowanych od kwietnia siedemnastu połączeniach lotniczych między dziewięcioma polskimi miastami. Jak twierdzi spółka reklamy pod hasłem "Polska Górą!" podkreślają, że jej oferta to alternatywa wobec tradycyjnych środków transportu kolejowego i drogowego.

OLT Express powstało w 2011 roku w wyniku przejęcia przez Amber Gold, strategicznego inwestora, dwóch polskich przewoźników: OLT Jetair oraz Yes Airways. OLT Jetair była linią lotniczą dotychczas oferującą loty krajowe i zagraniczne przy wykorzystaniu samolotów turbośmigłowych o regionalnym zasięgu. Yes Airways była linią lotniczą operującą dotychczas wyłącznie na lotach czarterowych przy wykorzystaniu nowoczesnych samolotów odrzutowych typu Airbus A320. Człon nazwy OLT pochodzi od niemieckiej linii lotniczej OLT, drugiej najstarszej w Niemczech, która także w 100 proc. należy do Amber Gold.

Miejsca

Opinie (102) 1 zablokowana

  • Czują smród koło ogona to się ciskają.

    A jak ma się reklamować linia lotnicza?Może ma pokazać wizerunek roweru?

    • 26 0

  • No płoszę: ZA MAŁO ZDZIEŁAJĄ Z PASAŻEŁÓW!!!A to już konkułencja dla pasożytów

    nie mających umiału w nachapaniu się!!!

    • 12 1

  • LOT - postpeerelowski moloch

    Szanowny LOcie - najpierw uruchom porzadne polaczenia w kraju, bezposrednio laczace miasta a nie przez zakochana Warszawe a wtedy czepiaj sie innych firm.

    • 26 0

  • znów nowomowa?

    "drugiej najstarszej" - nie ma czegoś takiego w języku polskim

    • 6 0

  • polakowatość na dziś: (1)

    Zamiast poprawić usługi, palmy konkurencję

    • 14 0

    • to nie ma nic wspolnego z polską
      to efekt grubej kreski waszych idoli

      • 0 0

  • Czyżby LOT był zazdrosny o klientów i... (1)

    ...czepiał się już byle czego?

    • 14 1

    • Dla ciebie to dziwne że komercyjna spółka boi się o klientów?

      Klienci to zysk. Zysk to przetrwanie i praca dla ludzi. Co to ma do zazdrości?

      • 2 1

  • Lataj LOT-em a nie zimą

    • 6 0

  • W SUMIE TO SA TYPOWO POLSKIE "PUPERELE I CIENIACTWO"" BO ANI JEDEN ANI DRUGI NIE MA POMYSLU NA REKLAME ! (3)

    I jedna i druga reklama to cienizna max . Czy w Polsce nikt nie potrafi robic dobrej reklamy tylko sie kloca o jakies plakaciki . Nawet jezeli ''skroili'' sobie wspolnie reklame to widac ze lot ma kupe szmalu na sprawy sadowe o takie bzdety . Dobry designer by usiadl i skrecil w jeden dzien lotowi super reklame a za tydzien by ja zmienil na inna . Nie ma sensu dzis czegos kopiowac co wizualnie jest slabe a reklama lotu na tym plakacie jest tak marna jak ogon szczura ,,, bez pomyslu , fotomontaz ,nawet odbicia kokpitu na plycie grafik nie potrafil wystylizowac i widac odrazu miejsce łaczenia fotki,,, taka najtansza reklamka na photoshopie skrecona ,, fotki dwoch miast polaczone i samolocik na plycie i te pice z czerwonym dywanem to juz w ogole chore ! .

    • 6 3

    • Jakie znaczenie ma "poziom" reklamy? (2)

      Jedna firma próbuje podszyć się pod drugą wprowadzając klienta w błąd, to jest nieuczciwa konkurencja.

      • 1 5

      • jak sie chce ktos podszyc pod kogos ! NAWET SLABO WIDZACY CHYBA POTRAFI CZYTAC I WIDZI ZE JEST ROZNICA ! (1)

        '' Uj'' TYLKO "" IDIOTA "" I ANALFABETA NIE WIDZI ZE TO NIE LOT I ODWROTNIE ! mimo iz ustawienie samolotu jest podobne. Jak jestes analfabeta to sie dasz nabrac .

        • 3 1

        • Lubie jak polaki uzurpują sobie prawo do nazywania innych idiotami.

          Od raza ile mądrości wnosimy do Europy.

          • 1 0

  • niewiele mnie obchodzą reklamy w takiej branzy

    dla mnie liczy się ten kto ma niższą cenę na przelot

    • 17 0

  • to jest metoda hamburgerów - walić zakazami i sadami, zamiast prowadzić konkurencyjne usługi

    nie przez przypadek w usa procesuja się o kazde g...

    niestety ta pseudo-kultura zaczyna przenikac do Europy i co za tym do Polski

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także współodpowiedzialna za procesy strategicznego planowania i zarządzania SESCOM. Magister ekonomii z Certyfikatem Księgowym Ministra Finansów oraz ukończonymi licznymi studiami podyplomowymi z zakresu księgowości, finansów i controllingu. Wieloletni praktyk wykorzystujący w swojej pracy nie tylko wiedzę z zakresu księgowości i finansów, ale także ekonomii oraz zarządzania.

Najczęściej czytane