• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Paliwo po 4 zł. Do Sejmu trafił projekt obniżki podatków od paliwa

Robert Kiewlicz
10 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Do Sejmu trafił projekt obniżający opodatkowanie paliwa. Zakłada on obniżenie cen paliwa do ok. 4 zł za litr. Do Sejmu trafił projekt obniżający opodatkowanie paliwa. Zakłada on obniżenie cen paliwa do ok. 4 zł za litr.

Do Sejmu trafił projekt ustawy obniżającej opodatkowanie paliwa. Konsekwencją wprowadzenia nowych przepisów mają być obniżki cen paliw na stacjach do poziomu 4,08 zł dla benzyny i 4,5 zł dla oleju napędowego. Eksperci są sceptyczni i twierdzą, że nie ma ku temu woli politycznej, a paliwo kupujemy niezależnie od jego ceny. Przy wyższej po prostu bardziej marudzimy.



Aktualne ceny paliw w Trójmieście



W jaki sposób radzisz sobie z podwyżkami na stacjach?

Podatki w cenie litra paliwa stanowią ok. 50 proc. całej kwoty. Akcyza, opłata paliwowa, podatek VAT - wszystkie te daniny wpływają na wysokość ceny na stacjach paliw.

Do Sejmu trafił właśnie projekt ustawy przewidującej obniżkę podatków na paliwo, który zakłada obniżkę VAT do 15 proc. oraz likwidację opłaty emisyjnej.

W projekcie zaproponowano obniżenie stawki akcyzy na paliwo - jej udział w cenie paliw przy obecnych cenach wyniósłby 10 proc. - a także obniżenie opłaty paliwowej, aby przy obecnych cenach jej udział w cenie paliwa wyniósł 1,7 proc.

Litr gazu za ponad 3 zł. Ceny paliw szaleją



Obniżanie podatków nie jest w interesie państwa



- Proponowane rozwiązanie mogłoby przynieść zamierzone rezultaty, tj. obniżyć ostateczną cenę paliwa, jednak niewątpliwie jest to decyzja polityczna - komentuje Piotr Kasprzak z Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. - Należy pamiętać, że podatki i opłaty stanowią ponad 50 proc. finalnej ceny paliwa. Obniżka danin mogłaby spowodować zmniejszenie ceny, pytanie jednak, czy zmiana ceny przez sprzedawców byłaby proporcjonalna do wprowadzonej obniżki podatków. Kwestia dotyczy bowiem marży koncernów paliwowych i samych stacji benzynowych, które w rezultacie takich decyzji mogłyby niejako "przejąć" obniżkę podatków.  Innymi słowy, skoro ludzie są w stanie kupować paliwo po 6 zł, to czy w interesie kogokolwiek jest dzisiaj obniżanie podatków lub marży, a tym samym wpływów budżetowych i zysku pośredników? Zakłada się bowiem, że popyt na paliwo jest sztywny, tzn. zmiana ceny nie przekłada się znacząco na zmianę popytu. Paliwo kupujemy niezależnie od ceny, przy wyższej jesteśmy po prostu mniej zadowoleni. 

  • Wysokość podatków w cenie detalicznej.
  • Struktura ceny detalicznej benzyny EU95 i oleju napędowego średnio w 2020 roku.
  • Struktura ceny detalicznej benzyny EU95 i oleju napędowego średnio w 2021 roku.

- Obniżenie ceny detalicznej o prawie 25-30 proc., jedynie dzięki zmniejszeniu podatku od towarów i usług o 8 punktów procentowych i likwidację opłaty emisyjnej, wydaje się mrzonką - twierdzi dr Marek Szymański z Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku. - Nawet przy doskonale sztywnym popycie na paliwo obie te obniżki przyniosłyby łącznie niespełna 8-procentowy spadek. Ponieważ elastyczność cenowa popytu na paliwa płynne jest wprawdzie niewielka, ale zdecydowanie nie zerowa, to potencjalny spadek cen na stacjach byłby jeszcze mniejszy. Zakładany spadek cen detalicznych poprzez zmiany podatkowe można byłoby osiągnąć dzięki dodatkowej eliminacji akcyzy.

Czy budżet jest w stanie znieść niższe podatki od paliw



Największymi daninami na rzecz Skarbu Państwa są obecnie akcyza na paliwo - stanowi ona 28 proc. ceny EU95 i 22 proc. ceny oleju napędowego - oraz opłata emisyjna - 46 proc. EU95 i 50 proc. oleju napędowego.

Rekordowe ceny paliw w hurcie, rekordy cen na stacjach



- Jeżeli nawet rządzący chcieliby zmniejszyć obciążenia o charakterze podatkowym, to dużo prościej jest zmniejszyć akcyzę (można to zrobić w drodze rozporządzenia ministra - do określonego przez Unię Europejską minimum) niż VAT - tutaj potrzebna byłaby nowelizacja ustawy. Należy jednak zaznaczyć, że obniżka akcyzy przełożyłaby się (zakładając, że właściciele stacji obniżą ceny proporcjonalnie do obniżek danin) także na obniżkę wysokości doliczanego podatku VAT, gdyż jest on naliczany od wartości ceny netto, która zawiera już akcyzę - jest to niejako podatek od podatku - twierdzi Kasprzak. - Tym niemniej w najbliższym czasie, w mojej ocenie, nie ma co liczyć na obniżkę danin nakładanych na benzynę i olej napędowy. Choć budżet byłby to w stanie znieść, to zapowiedzi polityczne wykluczają taką możliwość. 

Niższe ceny paliw to zagrywka polityczna



- Nie ma większych wątpliwości, że jest to zagrywka polityczna, ale to nie oznacza, że nie doprowadzi ona do zmian. Wiele działań na polu gospodarki miało u swych źródeł cele polityczne, więc nie zdziwiłbym się, gdyby jakieś zmiany wprowadzono. Choć raczej nie w skali mogącej przynieść kilkudziesięcioprocentowe spadki cen - dodaje Marek Szymański.

Będą kolejne podwyżki stóp procentowych



Według dr. Szymańskiego, aby doszło do zmian w  podatkach, musi być polityczna wola.

- Gdyby założony spadek cen o blisko jedną trzecią wywołać, obniżając jedynie podatki, to niedobór spowodowany taką decyzją byłby blisko dwukrotnością kosztów programu 500+, czyli na poziomie czterdziestu kilku miliardów złotych rocznie. Co dalej? Co gdyby rosły ceny surowca, pracy, usług, z których korzystają producenci paliw? Inflacji zapewne takie podatkowe manipulacje nie zatrzymają i po jakimś czasie ceny paliw mogą zacząć ponownie piąć się w górę, więc efekt polityczny zostanie zminimalizowany - podsumowuje Szymański.

Miejsca

Opinie (339) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Dla normalnego obywatela (51)

    Koszt paliwa dla normalnego Janusza powinien być na wysokim poziomie. Wówczas mniej aut. A kto musi i tak kupi, ale nie będą go kupować Karyny i Sebixy do rozklekotanych golfów - pojadą tramwajem.
    Obniżki jak najbardziej, ale dla przedsiębiorców. Aby taniej transportować dobra do sklepów itd.

    • 64 265

    • Grzesiek 81

      Normalny obywatelu , jesteś przedsiębiorcą i doisz zwrot watu paliwa, z każdego litra. To właśnie takich jak Ty , często dziad trans , powinno się brać za d*pę , za wszystkie przekręty i okradanie pracownika.

      • 0 0

    • Takie dzbana dawno nie widzialem

      tobie powinni podnieść do 15zl bo widze patrzysz na swoją d*pe i tyle w temacie

      • 0 0

    • dziekuje Ci Mario za komplementarna odpowiedz tłumaczacych moje zamiłowania do spalania paliwa

      bede spalał w swoim rozkleotanym golfie mieszankę oleju jadalnego i spirytusu isopropylowego. Podziekujesz mi jak nadziejesz sie na chmure dymu z tej mieszanki i nabawisz sie astmy. Bedziesz szczesliwsza wtedy.

      • 1 0

    • Ty zwariowałaś. Bombelki wozić tramwajem i co jeszcze?

      • 0 0

    • Kartki na samochód lub paliwo (1)

      Wiele osób denerwuje nadmiar samochodów, choć chętnych na kierowców brakuje. Mam na to proste rozwiązanie - urzędy będą wydawały pozwolenia na posiadanie pojazdu. Kryterium będzie np. istotność obywatela i dobry wynik punktów społecznych. Rodziny i znajomi partii centralnej będą mieli ważniejszy priorytet, jako elity. Muszą jakoś przecież pracować w tych radach nadzorczych. Oprócz drogiego kursu, trudnego egzaminu i dużych kosztów eksploatacji tego nam, towarzyszom, właśnie brakuje!
      Ile by można zaoszczędzić zmuszając te osoby, które dojeżdżają z małych wsi i gospodarstw zmuszając ich do jazdy rowerem. Tam nawet nie opłaca się wysłać autokaru dwa razy dziennie. To będzie o wiele mniej emisji spalin niż jazda w mieście do sklepu kilkaset metrów obok!
      To, że będą pojazdy o niskich emisjach to nie istotne, bo przecież i tak wymagają wyprodukowania.

      • 0 1

      • Lol

        Zabawne, ale idąc tym tropem bardziej na serio: zakaz rejestracji samochodu bez wskazania prywatnego miejsca postojowego ( funkcjonuje w Japonii)+ cena za parkowanie w mieście x 5 + darmowe parkingi kubaturowe na kilka k samochodów przy stacjach komunikacji miejskiej na obrzeżach
        + oczywiście lepsza komunikacja miejska

        • 1 0

    • ... (1)

      A to przedsiębiorcy, nie mają znizki w postaci zwrotu w dochodowym??

      • 0 2

      • Nie, jest możliwość odliczenia części kosztów od dochodowego

        To zupełnie co innego.

        • 1 0

    • Zadna tam z pisowskiego komucha Maria/ (2)

      Takich jal ten burak podwyzki nie dotycza,Pis ma dla swoich godziwe rekompensaty.Do budy pisowski trollu.

      • 4 1

      • (1)

        Szybciej to ktoś głosujący na razem(lewica) niż na PiS

        • 1 2

        • PiS i lewica to gospodarczo to samo

          Tylko różnią się podejściem do spraw moralnych
          PiS to narodowy socjalizm, dokładnie taki jak w Niemczech w latach '30, nawet metody działania te same.
          To wymysł lewaków, ze faszyzm jest prawicowy, faszyzm to również skrajna lewica.
          I jak każda skrajność jest do gruntu zły.
          Edit: moralnych miało być w cudzysłowie, nie wiem, czemu wycina

          • 2 0

    • Oczywiście (24)

      Jeżdżenie swoim samochodem to dobro luksusowe i nie powinno być na to każdego stać. Potem jest problem bo za dużo aut itp. Można to łatwo rozwiązać. Paliwo na stacjach po 8zł i połowa ludzi przesiądzie się na tramwaj. Dla przedsiębiorców oczywiście taniej. Ale nie zwykłe JDG, tylko jak ktoś naprawdę napędza gospodarkę jeżdżąc autem (dostawy, taxi itp).

      • 5 54

      • (12)

        Dlaczego nie JDG? Tacy nie "napędzają gospodarki"? A co z leasingami? A przelewania między samochodami nie będzie ponieważ...? Ło panie, zobacz co się dzieje z różnymi stawkami podatku dla oleju opłaowego i wiedz, że byłaby mafia... chociaż to akurat temu rządowi by się podobało :-)

        • 16 1

        • (9)

          bo jdg to zazwyczaj ucieczka i optymalizacja finansowa.

          • 5 7

          • (5)

            typowe dla obecnego rządu - "prywaciarz to złodziej, trzeba go dojechać"?

            • 12 1

            • (4)

              W tym wypadku akurat to prawda. Mało to JDG które powinny być zwykłymi etatami?

              • 3 10

              • A mało takich, co mają kilka miejsc pracy?

                To właśnie jest sens jdg
                Niektórzy nie chca pracować na etaty

                • 3 0

              • (1)

                to niesamowite jak zamiast chcieć obniżki dla wszystkich, wolisz żeby ru***ali wszystkich tak jak ciebie

                • 17 0

              • Mentalność komunistyczną wiec nie ma powodów do zdziwienia

                • 6 0

              • Jestem elektrykiem na JDG biorę tylko prywatne zlecenia dla żadnej stałej firmy nie pracuje. Powiedz mi komuchu u kogo na tym etacie powinienem być?

                • 15 0

          • (2)

            A co jest złego w optymalizcacji skoro ustawodawca daje taką możliwość?

            • 11 0

            • No to właśnie ją chcemy zabrać. (1)

              • 1 3

              • Tak jest towarzyszu mały przedsiębiorca jest waszym największym wrogiem.

                • 6 0

        • Temu tak ale poprzedniemu jeszcze bardziej

          • 0 1

        • ten rząd to mafię paliwową załatwił, SENTem rozbili ich szyki

          • 0 2

      • No proszę a Tusk mówił że może być po 7

        • 0 0

      • Na tramwaj można się przesiąść w mieście. Pozostają dojazdy do pracy na prowincji. (3)

        • 3 3

        • (1)

          Ja poproszę o numer tramwaju z Gdyni na kokoszki

          • 6 0

          • PKM

            • 0 0

        • W mieście też cięzko. Komunikacja miejska w Gdańsku to DNO.

          • 10 1

      • (3)

        ludzie ze wsi też mają jeździć tramwajami?
        Pamiętaj że wysokie ceny paliwa to też wyższe ceny biletów.

        • 36 5

        • Nie

          Powinna być normalna komunikacja jak w cywilizowanym kraju a nie, każdy do auta i zadowolony. Nie tylko w mieście, ale również poza nim. SKM niewiele się zmieniło na przestrzeni 30 lat, PKM też wyszło tak nie do końca, jak powinno, mało kursów. Buspasów też jak na lekarstwo.

          • 5 2

        • Przeczytaj uważnie

          Bilety były by tańsze jakby paliwo dla przedsiębiorców było tańsze.

          • 3 17

        • Nie chcą tramwajami?

          To niech jeżdżą metrem albo latają awionetkami. Taką mam koncepcję ;)

          • 10 15

      • poprosze podac jaki tramwaj i co ile jezdzi z gdyni do wrzeszcza. i nie jest to sksnsen SKM...

        • 5 0

      • Marek, Ty nie jesteś od tego, żeby komuś mówić na co go będzie stać. Nie zazdrość tylko weź się do pracy, tu w Trójmieście naprawdę da się przyzwoicie zarabiać. Przestań komuś w kieszeń zaglądać i w duchu od kułaków wyzywać.

        • 25 4

    • (3)

      Różne ceny dla przedsiębiorców i osób prywatnych nie dość że nie mają sensu to jeszcze takie różnicowanie jest niewyklnalne w kraju oszustów i kombinatorów.

      • 51 3

      • Brawo Rząd

        • 0 0

      • Wystarczy 100% odliczenia VAT dla samochodów powyżej 5t (1)

        • 9 18

        • a dlaczego tylko powyżej 5t? a dostawcy ostatniego km? a koparki i inne maszyny rolnicze i budowlane?

          • 23 2

    • Obniżą i PO znowu wybory przegrają

      • 1 0

    • No dobrze..

      A światło z latarni, też tylko dla drogo ubranych? Pani jest lepsza? Czuje się pani lepsza? Rozklekotany golf pojeździ jeszcze kolejne 20 lat, a w tym czasie trzeba będzie wyprodukować i zutylizować 2 nowe jednorazówki... To kto jest eko? Sebek, czy korposzczur. To.... kto jest lepszy? Znam dużo, dużo więcej Karyn i Sebków o wspaniałym sercu, niż zadufanych w swoich wielkich i bezsensownych suvach paniusi i paniusiów...

      • 6 1

    • Lepszy mam pomysł. Po co nam paliwo jak jest w Niemczech

      • 3 0

    • Na której wsi mieszkasz że rozklekotane golfy widzisz? Bo ja golfa rozklekotanego to nawet nie pamiętam kiedy widziałem

      • 3 0

    • Maria zjedz Snickersa

      • 3 0

    • Jasne, do tramwaju mam 3 km, a jaśnie pani D. nie chce wybudować, chociaż obiecuje od dawna, a w każdej kampanii prześcigają się pomysłami. Autem 20 minut, tramwajem godzinę. Nikt się nie przesiądzie.

      • 8 1

    • kochaj normalnego Janusza

      Droga Mario, ludzie normalni są w cenie i trzeba ich chronić, żeby nie otaczali nas wyłącznie dewianci. Dzielenie na zwykłych ludzi i przedsiębiorców jest złe, sztuczne i korupcjogenne. Każdy człowiek od momentu urodzenia staje się przedsiębiorcą. Zatrudnia rodziców do opieki i pochłania olbrzymie opodatkowane nakłady inwestycyjne, które zaczynają się zwracać dopiero kiedy samodzielnie jest w stanie zainwestować w stworzenie nowego człowieka.

      • 6 0

    • Proponuje jeszcze kartki na paliwo

      Kartki jak za komuny !!! I taki posiadacz kartek to dopiero będzie krezus !!!

      • 6 0

    • proszę

      • 0 0

    • Jak powstrzymać przedsiębiorcę od nielegalnego handlu paliwem?

      • 1 0

    • Sebixy nie pojadą autobusem, tylko zaczną kraść paliwo.

      • 13 2

  • Czyj to projekt bo nie doczytałem ?

    • 0 0

  • Na pewno, już widzę jak obniżają paliwo do 4 zł, będzie jeszcze droższe mogę się założyć. Cieszę się że kupiłem sobie elektryczną vespę i nią mogę jeździć do pracy. Gorzej będzie w zimę bo dojazdy już nie będę za darmo tylko trzeba będzie lać do baku paliwo

    • 0 0

  • Kiełbasa przedwyborcza???

    PiS już przed wyborami w 2015 mówił o tym że cena paliwa wówczas zawiera 50% podatku i gdy tylko obejmie władze podatek na paliwo znacznie obniży. I co i nic. Minęło 6 lat i dopiero teraz gdy ich parlamentarna większość wisi na włosku i poparcie im spada termin wyborów parlamentarnych się zbliża wraca temat ceny paliwa. Ludzie otrząśnijcie się w końcu. To następna zagrywka rządzących aby słupek poparcia poszedł w górę. Nie mam złudzeń że rządzący mają szarych ludzi głęboko w d....IE a dbają tylko o siebie i swoje rodziny naszym kosztem

    • 0 1

  • Dlaczego nie podałes Redaktorku

    Że ten projekt obniżki haraczy na paliwa od dawna optuje i złożyła konfederacja ???????????? niepoprawne politycznie ?????????????

    • 2 0

  • Będą wybory to znajdzie się i wola polityczna...

    tymczasem paliwo może być i po 10zł... i tak kupią...

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Paliwo ma tą faja cechę (22)

    ...że popyt na nie jest mało elastyczny. W uproszczeniu oznacza to, że przy wzroście ceny popyt nie spada a przy spadku ceny popyt mało rośnie. Mówiąc bardziej obrazowo jak musimy jeździć to będziemy nawet jak będzie drogo a jak będzie tanio to nie będziemy jeździć dla samego jeżdżenia. Państwo może więc sobie dowolnie opodatkowywać paliwo a ludzie jak kupowali tak będą kupować.

    • 85 11

    • (6)

      Kwestia ile zostanie ci w portfelu na inne wydatki , zasadniczo robi się tyle samo kilometrów co miesiąc , zakładając 1000 km miesiecznie przy spalaniu 10 litrów/100km i cenie 6 zł wychodzi 600zł , a przy cenie 4 zł - to koszt 400 zł co daje 200 zł różnicy , 200 wiecej w portfelu , wiec ma znaczenie ile podatku będzie bo wolę mieć 200 zł na inne wydatki , no ale proipaganda PiS juz działa i ostatnio widziałem wyniki ankiety PiS : 47% uważa że cena jest za niska i powinna być w granicach 6-7 zł! , 23 % uważa że cena powinna być w granicach 5-6 zł jedynie 17% badanych uznało że cena 4 zł to dobry pomysł . Skąd oni biora ludzi którzy uważają że drożej jest lepiej ? Śmiejemy się z Białorusi ale nasze pisowe gebelse niczym im nie ustepują !!

      • 25 6

      • (1)

        Socjalistami nie tylko są wyborcy PiSu większymi socjalistami są wyborcy lewicy

        • 0 2

        • Są takimi samymi socjalistami

          Stad masa zdziwień, bo często zgadzają się ze swoimi od przeciwnikami politycznymi, a nie mogą się do tego przyznać

          • 0 0

      • (3)

        Bardzo trafne konkluzje. Patrząc na profil wyborców Pisu sądzę, że ta ankieta była prowadzona głównie na starszych obywatelach i za pewne zwolennikach Pisu. Tym samym dla osoby, która nie musi już jeździć codziennie do pracy, robić wielkich zakupów dla rodziny, użytkowanie auta nie jest zbyt kosztowne lub po prostu nie posiada takiego. Paradoksalnie trzeba by zrobić projekt "15 emerytura i paliwo po 4zł" wtedy poparcie byłoby pewne.

        • 4 2

        • (2)

          A może wśród wyborców lewicy była robiona? Bo ich profil ekonomiczny niczym się nie różni od profilu wyborcy PiSu

          • 3 1

          • Bo to ten sam elektorat

            Jedni i drudzy chcą ograbić uczciwych i pracujących- jak to lewica, obojętnie- narodowa czy kolorowa

            • 1 1

          • A gdzie słynny kanister Kaczyńskiego i jego apel: jak dorwę się do koryta to obniżę akcyzę na paliwo :)

            • 4 2

    • Nie musicie jezdzic. (3)

      dzisiaj obserowalem - 90 procent samochodów krazy z jednym pasażerem. i to jest ciągle zuzycie zasobów ziemi. jedzenie bez sensu zamiast zorganizowac transport.

      • 1 5

      • Ja siedzę sam, ale bagażnik mam wypchany sprzętem.

        Pozory mylą, nie wszystko wygląda tak prosto jak niektórych życie. Pół godziny jazdy dłużej, bo komunikacją masową, która się ciągle gdzieś zatrzymuje oznacza np. kilkadziesiąt złotych więcej opłaty dla klienta. W końcu to godzina pracy specjalisty w dwie strony.

        • 1 0

      • Jaś Kapela to ty?

        • 0 1

      • Pewnie większość z nich nie ma dobrego połączenia na tej trasie, druga kwestia że stosunek cena/jakość jest na tyle dobry, że opłaca im się jechać samochodem. W takich sytuacjach jedyne na co można liczyć ze strony władzy to dołożenie dodatkowych podatków, a nie próbę rozwiązania problemu realnie.

        • 4 1

    • mam v8 - dla mnie cena paliwa jest ważna (4)

      bo albo wożę dzieci pod samiutką szkołę , albo muszę je wysłać komunikacja miejską. Wszyscy wolą, jak wożę dzieci do szkoły - bo jak mruknę tam V8, to wszystkim się podoba. A mruczę wszystkim za darmo, ale sama za paliwo płacę.
      Dlatego kupuję więcej, jak jest tańsze, wieczorami śmigam tu i tam, a dźwięk mojej V8 niesie się po całym Trójmieście.
      Drogo mi wychodzi ta moja miłość!

      • 13 5

      • Chodzi ci o wkladke (1)

        Czy tam spiralę taka nowa nazwa

        • 2 2

        • że szkoła podstawowa 71?

          • 0 0

      • Twoje pasetatti nie ma V8 to dziurawy wydech

        • 3 1

      • Buhaha ale tekst

        Zawsze za 50?
        Tez mam v8 454 ale i V10 5.0 I v6 3.6 tankuje tak samo każdy do pełna i jeżdżę jak Jeździłem bo jak ktoś ma na takie silniki to cena paliwa nie ma w ogóle znaczenia.

        • 4 0

    • Ot, kwestia mentalności. (1)

      Wmawiajcie dalej ludziom że komunikacja jest dla biedoty, a rower dla dzieci mieszkających u rodziców, to ceny będą mogły sobie rosnąć i do 20pln/l.

      W końcu Janusz prędzej nie zje, niż pokaże wszystkim że go nie stać, nie?

      • 8 6

      • w pełni się zgadzam

        ludzie mają samochody przyklejone do d... powiedz im, że można żyć bez tej narośli, to dopiero podniesie się lament...no bo bombelki trzeba odwieźć 500 metrów do przedszkola, zakupy raz w tygodniu, w niedzielę najlepiej, zrobić, do pracy 2,5 km dojechać w komfortowych warunkach, na szoping do forum pojechać, na jogę po drugiej stronie osiedla....

        • 2 2

    • (1)

      Ja jeżdżę dla samego jeżdżenia niezależnie od ceny paliwa. Jeżdżę dla przyjemności.

      • 4 1

      • Jak cię stać to masz do tego prawo. Tylko na lewaków uważaj bo cię zagryza za to że cię stać

        • 1 1

    • Dlatego użyją ceny jako walki

      O wyborcę! Nie na marne K gadał o 5.40 za PO z oburzeniem. Teraz to wróci bo mogą sterować tą ceną jak chcą. Nie po to aby więcej jej sprzedać bo się nie da. Ale po to aby ludzie widzieli że to dzięki PiS

      • 6 0

    • Masz na 1 szt. bułki , ile bułek kupisz i zjesz

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Co do wysokości podatków (5)

    Z badań wychodzi że ich wysokość nie jest aż tak istotna. Po pierwsze liczy się prostota - tutaj niczego nie trzeba dodawać. Po drugie (może nawet ważniejsze) liczy się to, co dostajemy w zamian za płacone podatki. Jeśli płacimy mało i dostajemy mało to ok, tak samo jeśli płacimy dużo i dostajemy dużo (w krajach skandynawskich podatki są wysokie i obiwatele za to dostają dobry produkt). Problem zaczyna się wtedy kiedy płacimy dużo ale nie dostajemy w zamian tyle co moglibyśmy dostać ponieważ na przykład rząd i partia (reżim po prostu) zajmuję się głównie własnymi potrzebami a rozbudowany system przywilejów i wyłączeń powoduje, że jedno płacą a drudzy dostają. Brzmi znajomo? Gdyby ludzie dostawali porządną usługę bez gigantycznego marnotrawstwa i świadomości płacenia na innych to spokojnie zaakceptowaliby wysokie podatki. ps. Z całkowitych kosztów pracodawcy dostałem ostatnio na rękę całe 49%... teraz wydając płacę VAT i inne akcyzy. Jak myślicie, jak bardzo jestem zadowolony z tego co otrzymuję w zamian?

    • 127 14

    • (1)

      Wysokich podatków najbardziej chcą ci którzy którzy nigdy ich poziomu płacenia nie osiągną a nawet pierwszego progu podatkowego nigdy nie przeskoczą. Czyli chcesz wysokich podatków dla lepiej zarabiających ale usługi które otrzymujesz były na wyższym poziomie. Z jakiej okazji ja mam płacić jeszcze więcej? Aby tobie lewaku żyło się lepiej?

      • 7 3

      • Mogą być wysokie równe :)

        Np. 30-40% dla wszyskich bez odliczeń i bez dodatkowych parapodatkow typu ZUS i składka zdrowotna. VAT zostaje. I tak byłoby prościej.ale zgadzam się z Twoja tezą o pasożytach którzy chcą wysokich podatków dla każdego, kto zarabia więcej od nich

        • 1 1

    • Z jakich badań to wynika? (1)

      Przedstaw te badania, w myśl których płacenie wysokiego haraczu państwu naprawdę nie ma znaczenia i uszczęśliwia ludzi

      • 4 5

      • W Szwecji każdy mohamet jest zadowolony ze Szwedzi wysokie podatki płacą a on dostaje wysokiej jakości usługi

        • 6 2

    • A prostota zatrudniania ekspertów i placenia uczeniom panstwowym jest istotna, czy nie?

      to samo dot. sedziów itd.

      • 3 2

  • Do tego trzeba jeszcze wprowadzic panstwowe ceny (1)

    Inaczej cala obnizka bedzie polknieta przez wlasciciela stacji

    • 2 0

    • he ale to są państwowe ceny!

      • 0 1

  • 4 zł za pół litra

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu...

Najczęściej czytane