- 1 Nasze stocznie jachtowe docenione na targach w Singapurze (59 opinii)
- 2 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (50 opinii)
- 3 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 4 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (78 opinii)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (127 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (193 opinie)
Państwowe spółki rezygnują z Polsatu i TVN-u. Stawiają na TVP
Największe spółki skarbu państwa rezygnują z reklamowania się w prywatnych kanałach telewizyjnych. Już w 2016 roku Energa oraz Lotos znacznie ograniczyły wydatki lub całkowicie zrezygnowały z reklamy w takich stacjach jak TVN i Polsat. Nie oznacza to jednak, że reklamy tych koncernów zniknęły całkowicie z telewizji. Przeniosły się jedynie z TVN Turbo czy Polsat Sport do TVP Kultura czy TVP Seriale.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, firmy zajmującej się, m.in badaniami oglądalności telewizji, Grupa Energa w 2016 roku nie wydała ani złotówki na reklamy w Polsacie i TVN-ie. Choć jeszcze rok wcześniej wydatki na reklamę w tych dwóch stacjach wyniosły koncern odpowiednio ponad 2 mln zł i ok 1 mln zł. Energa reklamowała się jednak w telewizji publicznej. W stacjach TVP i TVP2 wydała po prawie 2 mln zł.
Więcej: Ulubione gazety klientów stacji Lotosu
Grupa Lotos w 2016 roku w TVN nie wydała nic, podczas gdy jeszcze w 2015 roku przeznaczyła na reklamy w tej stacji 2,2 mln zł. Natomiast w Polsacie wydała prawie 50 proc. mniej niż rok wcześniej - ok. 3,4 mln zł. W 2015 kwota ta wyniosła 6,7 mln zł. Najwięcej Lotos wydał w TVP i TVP 2 - odpowiednio ok 5 i ok. 2 mln zł. Spore kwoty trafiły też do kanałów: TVP Seriale, TVP Rozrywka i TVP Historia.
Dlaczego spółki zdecydowały się na reklamę głównie w telewizji publicznej i w jaki sposób dobierają kanały telewizyjne, w których się reklamują? Ani Energa, ani Lotos nie ustosunkowały się do zadanych im przez portal Trojmiasto.pl pytań.
Natomiast w rozmowie z portalem WirtualneMedia przedstawiciel Grupy Lotos stwierdził, że spółka dobierała kanały telewizyjne na bazie dopasowania stacji do odpowiedniej grupy docelowej oraz wynegocjowanych warunków emisji reklam. Ograniczenie wydatków reklamowych w TVN-ie wynika z tego, że stacja ta nie transmituje wydarzeń sportowych i nie było tam treści, którymi Lotos był zainteresowany.
W przeszłości, np. kampanie reklamowe paliw Dynamic z Lotosu pojawiały się w TVP, TVP Info, Polsat i TVN a koncern był partnerem programów motoryzacyjnych Automaniak i Raport Turbo na TVN Turbo a także Traffic w TVN24. Oprócz tego reklama prasowa pojawiała się w takich tytułach prasowych jak Rzeczypospolita, Polityka, Newsweek, a także Playboy i Focus oraz w magazynach motoryzacyjnych - Auto Świat, Motor, Auto Motor.
Reklamę dotyczącą programu 10 + zobaczyć można było w ogólnopolskich stacjach: TVP, Polsat, TVN, TV4, TVN7, w stacjach informacyjnych i biznesowych: TVN24, TVP Info, Polsat News, CNBC Biznes, TV Biznes, a także w stacjach tematycznych m.in.: Canal+, Discovery Channel, Discovery World, Discovery Science, National Geographic, BBC Knowledge, Canal+ Sport, Polsat Sport, TVN Turbo, History.
Czytaj też: Radwańska ambasadorką Grupy Lotos
Według najnowszego raportu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, w IV kwartale 2016 roku do sektora publicznego łącznie (TVP1, TVP2, TV Polonia, TVP Info, TVP Regionalna, TVP Rozrywka, TVP Kultura, TVP Seriale, TVP Sport, TVP HD, TVP Historia , TVP ABC ) należało 28,8 proc. rynku (przed rokiem 31,9 proc rynku). Programy publiczne ogółem straciły więcej niż w poprzednim kwartale bo ponad 3 punkty procentowe. Jak wynika z zestawienia udziałów w przypadku zdecydowanej większości programów odnotowano spadki. Największy dotknął TVP1 - 1,9. Najwięcej zyskał natomiast program adresowany do dzieci - TVP ABC.
Spośród programów koncesjonowanych wzrosty osiągały przede wszystkim programy obecne na multipleksach, choć nie wszystkie. Natomiast wśród programów spoza oferty naziemnej telewizji kablowej dużym przyrostem udziału zakończył się ostatni kwartał roku dla programu TVN 24.
Miejsca
Opinie (237) 5 zablokowanych
-
2017-04-03 15:49
Nie oglądam TVP i bynajmniej nie będę oglądać nudnych reklam
- 9 4
-
2017-04-03 15:46
przecież telewizję oglądają już tylko lemingi i emeryci
- 6 1
-
2017-04-03 15:41
Mnie to nie dziwi
PRL_BIS w pełni. Jednak trochę szkoda. Wcześniej system został wprowadzony na bagnetach moskali teraz były wybory.
- 7 4
-
2017-04-03 14:29
(1)
Super odłączyć TVN I Polsat od kasy. Zaczną patrzeć na świat normalnymi ludzkimi oczyma.
- 8 16
-
2017-04-03 15:08
Super podłączyć TVPiS od kasy. Już przestali patrzeć na świat normalnymi ludzkimi oczyma
- 7 1
-
2017-04-03 08:15
Na pewno osoby oglądające TVP Kultura są lepszą grupą docelową niż widzowie TVN Turbo (5)
Kolejna dobra zmiana która pompuje pieniądze do kompletnie nierentownych kanałów TVP, widzowie oglądający TVP Kultura i TVP Seriale na pewno są bardziej "sfokusowaną" grupą docelową niż osoby oglądające TVN Turbo dla grupy LOTOS, przeciez nie od dzisiaj wiemy że babcie, osoby uduchowione kulturą, panie zafascynowane serialami kupują dużo więcej olejów, smarów, paliwa niż zafascynowani motoryzacją faceci
- 269 47
-
2017-04-03 14:05
Pleciesz. Trzeba przyznać że kwieciscie. (1)
Niemniej bzdury
- 2 10
-
2017-04-03 14:09
tylko nie wiesz dlaczego bzdury
albo nie potrafisz powiedzieć.
- 7 2
-
2017-04-03 08:43
slabe (1)
- 5 18
-
2017-04-03 11:18
Słabe takie niemieckie
- 1 7
-
2017-04-03 08:37
Super opinia :)
Fajnie,że jest ktos kto mysli jak ja :)
- 26 5
-
2017-04-03 13:15
Kurskiemu brakuje pieniędzy
Jak z tego widać - Orlen i Lotos uważają, że benzynę tankują głównie moherowe babcie i mieszkańcy małych miejscowości, konsumenci energii elektrycznej natomiast pogardzają piłką nożną przez Polsat głównie nadawaną, zaś pasjonują ich tylko skoki narciarskie.
Czy kto wierzy w te brednie z oficjalnych wyjaśnień? Ciemny lud to przecież kupi...- 13 5
-
2017-04-03 13:09
Oni wogóle nie powinni sie reklamowac, bo przecież nie maja konkurencji. Cała kasa idzie w gwizedek, ale to w końcu państowe czyli niczyje.
- 9 1
-
2017-04-03 13:08
Teraz Polska!
Lepiej aby kasa została w Polsce, niż była wyprowadzana za granicę.
- 6 8
-
2017-04-03 12:51
"Rezygnują" bo im nakazano...
Zwykła utajona tzw. "pomoc publiczna" dla upadającej firmy.
- 10 3
-
2017-04-03 10:51
widzę lemingoza panuje (3)
ciężko uwierzyć że ludzie oglądają tvn24 i podobne bzdety, wierzą w to co wciskają, ludzie łykają to jak pelikan ryby, ( nie oglądam tv) przecież z daleka widać że interesy Polski miały te obce nam media głęboko w d. Propaganda na zasadzie - dziel i rządź.
- 21 37
-
2017-04-03 11:51
a co mają oglądać?
TVPropaganda?
- 7 4
-
2017-04-03 11:19
widzę PiSoza panuje
ciężko uwierzyć że ludzie oglądają tvPiS i podobne bzdety, wierzą w to co wciskają, ludzie łykają to jak pelikan ryby, (oglądam tv) przecież z daleka widać że interesy Polaków mają te "bliskie" nam media głęboko w d. Propaganda na zasadzie - dziel i rządź.
- 10 9
-
2017-04-03 11:03
to radzę właczyć tv
i zobaczyć jaki kabaret teraz się dzieje w reżimówce. Widać zatrzymałeś się na etapie sprzed x lat, kiedy to tvn był oskarżany o podobne rzeczy. Porównaj to z obecną jedynką - gwarantuję, że zmieni ci się definicja manipulacji :)
- 8 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.