• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Park lokomotyw Lotosu coraz większy

erka
2 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
W 2011 roku planowana jest dostawa kolejnych 10 lokomotyw spalinowych Bombardier TRAXX DE dla Lotos Kolej. W 2011 roku planowana jest dostawa kolejnych 10 lokomotyw spalinowych Bombardier TRAXX DE dla Lotos Kolej.

Dwa elektryczne, wielosystemowe TRAXX-y dotarły już do Gdańska na bocznicę Lotos Kolej. To efekt realizacji umowy leasingowej, jaką kolejowa spółka Lotos podpisała w lipcu z firmą Railpool Gmbh. W okresie styczeń-lipiec 2010 Lotos Kolej przewiozła już w sumie 4,5 mln ton towarów.



Zgodnie z zapisami umowy w późniejszym terminie Lotos Kolej wydzierżawi jeszcze 3 kolejne lokomotywy tego typu. Wszystkie pojazdy wyleasingowano na okres 5 lat. Lotos Kolej współpracuje z Railpool Gmbh już od 2009 r. Do tej pory, na bazie umowy leasingowej z niemieckim partnerem, spółka eksploatowała 9 elektrycznych TRAXX-ów, produkowanych przez Bombardiera.

- Od sierpnia wykorzystujemy również 3 lokomotywy Eurosprinter Siemensa, które dzierżawimy do końca listopada 2010 - informuje Henryk Gruca, prezes Lotos Kolej. - W tym roku czeka nas przewiezienie nawet 8 milionów ton towarów. Aby ten ambitny cel zrealizować musimy dysponować flotą nowoczesnych lokomotyw. Zwiększone przewozy wynikają przede wszystkim ze wzrostu produkcji gdańskiej rafinerii, związanego ze skuteczną realizacją Programu 10+.

W okresie maj-wrzesień 2011 r. planowana jest dostawa 10 lokomotyw spalinowych Bombardier TRAXX DE. Lokomotywy TRAXX DE będą wykorzystywane przez Lotos Kolej do obsługi ruchu towarowego w Polsce na liniach niezelektryfikowanych.

Lotos Kolej do końca przyszłego roku planuje rozszerzenie parku nowoczesnych lokomotyw do około 25-30 pojazdów. Obecnie spółka eksploatuje 90 lokomotyw różnych typów.

Lotos Kolej to spółka zależna Grupy Lotos. Należy ona do największych prywatnych przewoźników kolejowych w kraju. W 2009 r. spółka przewiozła ponad 6 mln ton produktów. Jej udział w rynku przewozów towarowych wzrósł do blisko 6,8 proc. w I półroczu 2010 r. wobec 5,4 proc. w 2009 r.
erka

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (5)

  • LOTOS.. największe ceny paliw, największe dno. Kto tam tankuje, niech da minusa! (2)

    • 9 15

    • no no jak zwykle ta sama bajka .......

      .....przyznajcie sie po prostu i napiszcie ze jest to artykul sponsorowany bo na truj-miasto pl artykulow o rafinerii bylo duzo i w kazdym cukrujecie tak ze niedobrze sie robi a rafineria to tak naprawde nie taki wypas jak tu kadzicie a spoleczenstwo gdanska tak naprawde nic z tego nie ma ze w srodku miasta stoi kolos-truciciel....

      • 1 4

    • Minusa?

      Ja tankuję na Lotosie i daje im plusa. Ostatnio tankowałem na Orlenie i myslałem, że pogubię zawory, to samo zresztą po shellu. Na Dynamicu zrobiłem ostatnio 1300 km na 60l (Gdańsk-Praga tam i z powrotem to 1400km, dolewka 5 l w Gnieźnie, żeby nie tankować na Shellu, przy Operze wlałem 58l). Zużycie 4,8l/100km. Takie przebiegi mam na dynamicu od czasu jak leję tylko na Lotosie. Kiedy tankowalem na Neste, w trasie palił mi 6,2l/100km, na Orlenie, 6,5 a na Shellu dochodzil do 7l. Na niemickim Shellu mialem wynik 4,5l. ale na holenderskim 7.5 l.
      Nie opowiadaj więc chłopie o minusie dla lotosu, bo może po prostu nie dbasz o silnik, albo nie masz pojęcia o ekonomicznej jeździe.
      PS Srednia prędkość na tych 1400 km wg komputera to 73,6 km/h, a jazda po Polsce nie należy obecnie do przyjemności, bo - na szczęscie - trochę się buduje, a i wiosek z fotoradarami od cholery i ciut.

      • 0 0

  • Dlaczego? (1)

    Dlaczego Lotos, nie kupuje polskich pociągów?

    • 1 8

    • A dlaczego nie kupujemy polskich zegarków?

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane