• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć nowych Griffinów trafi do Lotos Kolej

erka
29 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
  • Loko­mo­tywa Griffin prze­zna­czona jest do pro­wa­dza­nia pocią­gów towa­ro­wych o masie do 3,2 tys. ton z pręd­ko­ścią do 140 km/h, oraz pocią­gów pasa­żer­skich z pręd­ko­ścią do 200 km/h.
  • Loko­mo­tywa Griffin prze­zna­czona jest do pro­wa­dza­nia pocią­gów towa­ro­wych o masie do 3,2 tys. ton z pręd­ko­ścią do 140 km/h, oraz pocią­gów pasa­żer­skich z pręd­ko­ścią do 200 km/h.
  • Loko­mo­tywa Griffin prze­zna­czona jest do pro­wa­dza­nia pocią­gów towa­ro­wych o masie do 3,2 tys. ton z pręd­ko­ścią do 140 km/h, oraz pocią­gów pasa­żer­skich z pręd­ko­ścią do 200 km/h.
  • Loko­mo­tywa Griffin prze­zna­czona jest do pro­wa­dza­nia pocią­gów towa­ro­wych o masie do 3,2 tys. ton z pręd­ko­ścią do 140 km/h, oraz pocią­gów pasa­żer­skich z pręd­ko­ścią do 200 km/h.
  • Loko­mo­tywa Griffin prze­zna­czona jest do pro­wa­dza­nia pocią­gów towa­ro­wych o masie do 3,2 tys. ton z pręd­ko­ścią do 140 km/h, oraz pocią­gów pasa­żer­skich z pręd­ko­ścią do 200 km/h.
  • Loko­mo­tywa Griffin prze­zna­czona jest do pro­wa­dza­nia pocią­gów towa­ro­wych o masie do 3,2 tys. ton z pręd­ko­ścią do 140 km/h, oraz pocią­gów pasa­żer­skich z pręd­ko­ścią do 200 km/h.
  • Loko­mo­tywa Griffin prze­zna­czona jest do pro­wa­dza­nia pocią­gów towa­ro­wych o masie do 3,2 tys. ton z pręd­ko­ścią do 140 km/h, oraz pocią­gów pasa­żer­skich z pręd­ko­ścią do 200 km/h.

Lotos Kolej wzbogacił się o pięć nowych, czteroosiowych lokomotyw typu Griffin E4DCU-DP. Umowa, którą Lotos podpisał z producentem lokomotyw, spółką Newag, przewiduje dzierżawę lokomotyw wraz z ich utrzymaniem na okres siedmiu lat z opcją przedłużenia. Realizacja dostaw wszystkich lokomotyw nastąpi w 2017 roku. Umowa zawiera również opcję pozyskania przez Lotos Kolej kolejnych lokomotyw elektrycznych wyprodukowanych przez Newag.



Pojazdy przeznaczone dla Lotos Kolej to uniwersalne lokomotywy elektryczne o mocy 5,6MW w pełni dostosowane do polskiej infrastruktury kolejowej. Lokomotywy będą zbudowane na bazie platformy Griffin i zostaną wyposażone dodatkowo w spalinowy moduł dojazdowy dual power o mocy 350 kW.

- Lotos Kolej to najnowocześniejszy przewoźnik na polskich torach, który nie zwalnia tempa. Dzięki lokomotywom Griffin będziemy w stanie jeszcze efektywniej świadczyć przewozy kolejowe z korzyścią dla naszych obecnych i przyszłych klientów. Przed podjęciem ostatecznej decyzji Lotos Kolej testował kilka miesięcy lokomotywę Griffin E4MSU. Pozytywne wyniki  tych testów przyczyniły się do zawarcia dzisiejszej umowy - podkreśla Henryk Gruca, prezes Lotos Kolej.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że po raz kolejny Lotos Kolej obdarza nas zaufaniem decydując się na włączenie do swojej floty następnego typu lokomotyw produkowanych przez naszą firmę. Jest to jednocześnie pierwsze zamówienie na  pojazdy z rodziny czteroosiowych lokomotyw Griffin. Jesteśmy przekonani, że podobnie jak to się stało w przypadku Dragona, również te lokomotywy, dzięki najwyższym możliwym do osiągnięcia przez lokomotywy czteroosiowe parametrom trakcyjnym, wysokim wskaźnikom dostępności oraz konkurencyjnym kosztom pozyskania i eksploatacji, w sposób znaczący przyczynią się do poprawy efektywności operacyjnej Lotos Kolej - mówi Bartosz Krzemiński, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. operacji Newag.
Przypomnijmy, że od początku 2014 roku Lotos Kolej eksploatuje inne lokomotywy elektryczne produkowane przez Newag. Są to sześcioosiowe lokomotywy Dragon E6ACT, dedykowane dla ciężkich składów towarowych. Średni wskaźnik niezawodności dla tych lokomotyw, przy przebiegu całkowitym blisko 2 mln km przekracza 99,5 proc.

Od początku 2014 roku Lotos Kolej eksploatuje inne lokomotywy elektryczne produkowane przez Newag. Są to sześcioosiowe osiowe lokomotywy Dragon E6ACT.

erka

Miejsca

Opinie (50)

  • No!

    Lepszy Newag za pół ceny niż Pendolino za dwa razy więcej (plus zegarek dla początkującego podbiurkowego szczurka)...

    • 26 15

  • (1)

    Jedzie pociąg z daleka, na nikogo nie czeka....

    • 13 3

    • Konduktorze łaskawy...

      Byle nie do Warszawy!

      • 5 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane