• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze wodowanie w Remontowej Shipbuilding

VIK
18 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
Jednostka ma zostać przekazana armatorowi w trzecim kwartale bieżącego roku. Jednostka ma zostać przekazana armatorowi w trzecim kwartale bieżącego roku.

To było pierwsze w tym roku, ale 972. w historii Remontowej Shipbuilding wodowanie. Tegoroczną pulę otworzył nowoczesny prom gazowy dla jednego z największych armatorów floty promowej w Norwegii - Torghatten Nord AS.



Statek otrzyma nazwę jednej z wysp Archipelagu Lofotów a także portu "VÆRØY", do którego będzie zawijał w trakcie eksploatacji. To już szósta jednostka budowana w Remontowej Shipbuilding dla tego armatora. Tym razem jest to prom pasażersko - samochodowy o ekologicznym napędzie gazowym ograniczającym emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Statek o prędkości serwisowej 17 węzłów i maksymalnej prędkości 19 węzłów z salonem dla 390 pasażerów obsługiwać będzie połączenia pasażersko - samochodowe w rejonie Lofotów. Jednostka ma zostać przekazana armatorowi w trzecim kwartale bieżącego roku.

Budowa innowacyjnych promów z napędem gazowym stała się w ostatnich latach jedną z głównych specjalności gdańskiej stoczni. W 2010 roku zakład zakończył realizację kontraktu na cztery nowatorskie promy gazowe dla norweskiego Armatora Fjord 1 MRF AS. Pierwszy z serii promów o nazwie Moldefjord zdobył nagrodę Green Ship Technology Awards przyznaną przez Informa Maritime Events, wydawcy jednego z najbardziej znaczących na świecie czasopism morskich - dziennika Lloyd's List. Seria promów zbudowanych dla Fjord 1 MRF AS otrzymała również nagrodę "Złotą Kotwicę" przyznaną podczas XVI Międzynarodowych Targów Baltexpo, które odbyły się we wrześniu 2011 roku w Gdańsku.

Teraz zakład zajmuje się serią czterech nowoczesnych promów gazowych właśnie dla Torghatten Nord AS. Koncepcja statku i początkowa faza dokumentacji powstała w wyniku współpracy norweskiego biura projektowego LMG i polskiego biura konstrukcyjnego Remontowa Marine Design & Consulting Sp. z o.o. Optymalizacja kadłuba została zrealizowana za pomocą specjalistycznych programów komputerowych oraz badań modelowych w gdańskim Ośrodku Hydromechaniki Okrętu CTO SA.
VIK

Miejsca

Opinie (18) 1 zablokowana

  • Brawo.Juz szykuje sie do pracy na tym statku. (3)

    Oplacalo sie uczyc na Akademii Morskiej!

    • 15 14

    • (1)

      Pewnie, że się opłacało. Też chciałbym pracować na offshore, ale ciężko się dostać, może masz jakiś kontakt, gdzie potrzebują elektryków?

      • 0 2

      • Norwegio ma sislala

        Brawo za opanowanie norweskiego bo na tych promach bez jezyka Norweskiego pracy bys nie uswiadczyl .Pozdrawiam wszystkich na emigracji

        • 2 0

    • chwalisz sie czy zalisz?

      chwalisz sie czy zalisz?

      • 6 3

  • No to są te stocznie w Polsce (2)

    czy ich nie ma?

    • 21 1

    • to zależy (1)

      kaczyński i rydzyk powiedzą że nie ma

      • 8 1

      • a Tusk

        zapewni prawdziwość tych słów poprzez odpowiednie czyny ...

        • 2 1

  • "Remontowa Shipbuilding" (2)

    Kolejna nazwa w debilnym pingliszu? To nie można konsekwentnie, po polsku albo po angielsku?

    • 14 9

    • Nazwa własna.

      Remontowa - jest nazwą własną i znakiem rozpoznawczym.

      • 3 1

    • Nazwę zmienion

      bo główny udziałowiec się zmienił... to nie tylko wymysł marketingowy (mnie również rażą takie połączenia ale w tym wypadku spółka wchodzi do zagranicznej grupy).

      • 0 4

  • czyli co? można!

    jednak stocznia może funkcjonować w Polsce, musi być tylko zarządzana przez kogoś kto ma mózg we łbie a nie styropian... Gratulacje.

    • 12 2

  • Piękna nazwa - "VÆRØY" (1)

    potrafi ktoś to przeczytać? :)

    • 3 2

    • To proste,

      VÆRØY

      • 4 0

  • ZAROBKI (1)

    A KIEDY ZACZNIEMY ZARABIAĆ PRAWDZIWE PIENIĄDZE BO 2200NETTO W TAKICH WARUNKACH TO KPINA.

    • 5 2

    • nie sądziłem że tak słabo płacą w Wirtualnej Polsce

      • 1 1

  • A gdzie jest filmik z wodowania

    ???

    • 1 0

  • Wodowanie było tylko Techniczne

    Wodowanie było tylko Techniczne w dniu 17-01-2012 co oznacza; nie było dostępne dla osób z zewnątrz (no chyba że dla rodzin pracowników). Rozbawiają mnie te komentarze / nie macie w większości pojęcia o przemyśle stoczniowym, który się tylko wam kojarzy z byłym prezydentem. Jeszcze o "Remontowa Shipbuilding S.A." usłyszycie w tym roku parokrotnie.
    ps. Firma jest prywatna i nie ma nic wspólnego z budżetówką za wyjątkiem tego że musi odprowadzać podatki i stosować się do prawa Państwa Polskiego.

    • 9 3

  • W Criście termin nawet po trupach

    A w Criście znowu karetka wczoraj powiozła stoczniowca w poważnym stanie do szpitala . Nie ma tygodnia żeby kogoś nie powieżli ale w mediach cisza . Zarząd ma to głęboko w duszy bo robole są na śmieciowach , albo samozatrudnieniu więc nie ma się czym przejmować , żadnych odszkodowań czy nawet chorobowego.Śmiało można bydło pędzić do roboty po 270 - 300 godzin w miesiącu nie ponosząc odpowiedzialności za czyjeś zdrowie a niedługo pewno i życie bo to prędzej czy póżniej skończy się tragedią .

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy firmy Invena. Zajmuje się ona dystrybucją armatury i urządzeń przeznaczonych do wewnętrznych instalacji grzewczych i sanitarnych. Kamiński jest też założycielem Instytutu Marka Kamińskiego, Fundacji Marka Kamińskiego. Włada ośmioma językami obcymi: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim, norweskim, rosyjskim i japońskim.

Najczęściej czytane