- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (41 opinii)
- 2 Złoty polski ma już 100 lat (127 opinii)
- 3 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (159 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (101 opinii)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (212 opinii)
Pierwszy Dragon dla Lotos Kolej w poniedziałek przyjedzie do Gdańska
Pierwsza z pięciu nowych lokomotyw Dragon zamówionych przez Lotos Kolej w poniedziałek zostanie zaprezentowana na bocznicy kolejowej spółki. Dragon to pierwsza od ok. 30 lat lokomotywa elektryczna polskiej konstrukcji. Sześcioosiowy pojazd przeznaczony jest do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych. Jej producentem jest spółka Newag.
Dragon to pierwszy pojazd trakcyjny z platformy sześcioosiowych lokomotyw, w szczególności dostosowany do polskiego rynku. Przystępując do prac nad nim założono, że charakteryzować się będzie: siłą, bezpieczeństwem, atrakcyjną ceną, ekonomią użytkowania, bogatym wyposażeniem, najnowszymi dostępnymi technologiami, dostosowaniem do polskich warunków trakcyjnych i wysokim komfortem pracy maszynisty.
Głównym atutem Dragona jest bardzo wysoka siła pociągowa o wartości do 374 kN, która w połączeniu z masą lokomotywy wynoszącą 116 ton oraz indywidualnym napędem na każdą oś, pozwala na prowadzenie pociągów o masie do 4 tys. ton. System zasilania 3 kV prądu stałego, maksymalny nacisk na oś poniżej 20 ton oraz duża trwałość powoduje, że Dragon jest doskonale przystosowany do trudnych warunków użytkowania i bardzo dobrze sprawdza się w polskich realiach.
Dla porównania nowoczesne lokomotywy czteroosiowe są w stanie uciągnąć składy o masie około 3,4 tys. ton (wersja elektryczna) i 2,6 tys. ton (wersja spalinowa).
Lotos Kolej to drugi największy przewoźnik towarowy w Polsce (wg pracy przewozowej). Firma świadczy kompleksowe usługi przewozowe nie tylko dla spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej Lotos, ale z powodzeniem pozyskuje nowych klientów zewnętrznych. Rokrocznie Lotos Kolej wypracowuje ponad 0,5 mld zł przychodów.
10 lutego 2014 Grupa Lotos podpisała z Lotos Kolej umowę na świadczenie usług przewozów kolejowych i innych usług związanych z transportem kolejowym na rzecz Grupy Lotos. Umowa zawarta została na lata 2014 - 2022, a jej szacunkowa wartość na dzień zawarcia wynosi 3 mld zł netto.
Zwiedź z nami najnowocześniejszą myjnię dla cystern kolejowych.
Lotos Kolej to drugi największy przewoźnik towarowy w Polsce
Miejsca
Opinie (32) 1 zablokowana
-
2014-02-27 17:32
Dragon to pierwszy pojazd trakcyjny z platformy sześcioosiowych lokomotyw, w szczególności dostosowany do
Skoro jest dostosowany do polskiego rynku a polski rynek mamy odstający od zagranicznych to czy to będzie EKSPORTOWE? Jak na razie są to pojedyncze sztuki i wielkie halo a ET-22 wybudowano chyba przeszło 1 tys sztuk. ( lokomotywa robol coś jak T-34 w temacie czołgów był)
- 6 0
-
2014-02-27 16:31
Moszna??? Moszna!!! :D Super!!!
- 2 1
-
2014-02-27 14:52
Ale on już jest w Gdańsku !!
W zeszłym tygodniu przyjechał, nawet mam zdj. jak na bazie lotosu stoi.
- 9 1
-
2014-02-27 14:37
Zapewne fajna lokomotywa, ale...
treść to typowe bla, bla reklamowe...
..."charakteryzować się będzie: siłą, bezpieczeństwem, atrakcyjną ceną, ekonomią użytkowania, bogatym wyposażeniem, najnowszymi dostępnymi technologiami"...
Słusznie, ze chociaż napisane w czasie przyszłym, bo lokomotywa dopuszczona jest do ruchu dopiero od lekko ponad roku, czyli bardzo krotko.
Poza tym trochę reklamy Lotosu- kolej....- 2 11
-
2014-02-27 14:36
-"Dragon to pierwszy pojazd trakcyjny z platformy sześcioosiowych lokomotyw, w szczególności dostosowany do polskiego rynku."
-A ET22?- 7 3
-
2014-02-27 14:18
GPS
O! widzę, że nawet ma ekranik z nawigacją, DVD i alusy!
BIPP!!!
Miło, że to polska konstrukcja. Dzięki temu jakaś część z nas nie musiała szukać szczęścia za granicą.- 44 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.