• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Polskie Linie Oceaniczne kupiły rorowiec

Wioletta Kakowska-Mehring
30 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Statkowi zarejestrowanemu pod flagą maltańską nadano imię POL Maris. Statkowi zarejestrowanemu pod flagą maltańską nadano imię POL Maris.

Kilka miesięcy temu Polskie Linie Oceaniczne zapowiedziały wymianę floty na jednostki bardziej nowoczesne i o większej masie ładunkowej. Rynek liczył na zamówienia w stoczniach, jednak na ten moment skończyło się zakupem jednostki z drugiej ręki.



- Polskie Linie Oceaniczne weszły w posiadanie nowej jednostki typu ro-ro o pojemności 29 004 GT i długości linii ładunkowej 3663 m. Statek wybudowany w Odense w 2010 r. zastąpił wysłużony M/V Żerań, sprzedany przez PLO w lipcu tego roku - podano w komunikacie.
Statkowi zarejestrowanemu pod flagą maltańską nadano imię POL Maris. Jest on obecnie zatrudniony w czarterze na czas na linii pomiędzy portami Rotterdam i Killinglolme. Załogę stanowi 23 oficerów i marynarzy. Jednostka ma 193 m długości i 23 m szerokości.

Polskie Linie Oceaniczne mają dziś dwa statki, a dodatkowo zarządzają jednym należącym do innego armatora. Przedsiębiorstwo w momencie powołania, czyli w 1951 roku, posiadało 43 statki o nośności ponad 200 tys. DWT i eksploatowało 13 linii żeglugowych. Pod koniec lat 80. XX w. flota PLO składała się z 97 statków o nośności 914 tys. DWT i choć flota w tym czasie wyraźnie się skurczyła, do roku 1991, od którego rozpoczął się okres restrukturyzacji, PLO były znane w świecie jako armator prowadzący żeglugę liniową w skali światowej. Jednak brak konkretnych decyzji doprowadził i do skurczenia się floty PLO, i do znacznego ograniczenia rejonów żeglugi. Od marca 1996 roku po utworzeniu sześciu spółek armatorskich działalność PLO jako armatora została praktycznie zakończona. 29 czerwca 1999 roku przedsiębiorstwo państwowe PLO zostało przekształcone w spółkę akcyjną.
Polskie Linie Oceaniczne mają dziś dwa statki, a dodatkowo zarządzają jednym należącym do innego armatora. Polskie Linie Oceaniczne mają dziś dwa statki, a dodatkowo zarządzają jednym należącym do innego armatora.

Pod koniec grudnia 2019 roku prezesem PLO została była poseł i senator z ramienia Prawa i Sprawiedliwości, Dorota Arciszewska-Mielewczyk.

Akcjonariuszami PLO są: Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych Spółek Agencji Rozwoju Przemysłu, którego pełnomocnikiem jest IDA Management (44,85 proc.), Agencja Rozwoju Przemysłu posiadająca 38,53 proc., Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji "Warta" (12,22 proc.) oraz Stocznia Gdynia w upadłości posiadająca 1,88 proc. akcji. Pracownicy PLO i ich spadkobiercy (3779 osób) posiadają łącznie 2,52 proc. akcji spółki.

Miejsca

  • PLO S.A. Gdynia, al. marsz. Józefa Piłsudskiego 1

Opinie (115) ponad 10 zablokowanych

  • a ja mimo wszystko myślę,ze na końcu wybuchnie pożar , tak jak w starej zajezdni w Oliwie ... i wówczas już

    bedzie po PLO !

    • 3 0

  • Czyli wszyscy składamy sie na kolejną firme do obsadzania stołków (1)

    i kolejny fundusz - Agencja Rozwoju Przemysłu - do trwonienia naszej kasy

    • 82 13

    • Rorowcem bedzie zarzadzac Rurku

      • 1 0

  • Emeryt (2)

    Gdzie te czasy jak PLO szczyciło się jednym z większych przewoźników w Europie gdzie miało ponad sto statków to już nie wruci

    • 9 1

    • Dziadku,
      zamilknij w końcu.

      • 0 1

    • Wiedza , która nawiesem mówiąc nigdy nie weszła, taż nie wróci.

      • 2 0

  • piękny dzień

    Ot pani prezes specjalistka od statków - świat schodzi na.....
    Acz ludzie w końcu przejrzeli na oczy i nie wybrali tej pani na posła i miejmy nadzieję że więcej nie wybiorą

    • 4 0

  • Emeryt (2)

    Rozkradli taki wielki majątek i nikt za to do dnia dzisiejszego nie poszedł do pierdla tylko z warszawy przyjeżdzali komisarze i wyjezdzali z pełnym neseserem dolarków i tak cały majątek PLO zniknął a pracownikom zeby ryja zamknąc dali akcje smiechu warte a jedna akcja uwaga warta 5PLN i to na twardej tekturze co nawet nie mozna sobie tyłeczka wytrzeć niedawno byłem pytać ile po 30latach są warte te akcje to cena jest ta sama UWAGA 5PLN smiechu warte ale w biurze urzędasów pełno no i oczywiśćie wielka pani prezes z dwoma statkami ciekawe jaką pobiera pensyjkę tylko u nas takie wały mogą przechodzic

    • 14 0

    • Emerycie, wiesz co to interpunkcja? (1)

      Warto by nad nią popracować, bo tego Twojego wywodu - abstrahując od jego merytorycznej miałkości - nie sposób czytać.

      • 0 3

      • !!!

        2 statki ... Odezwał się nierób/pasożyt biurkowy ! Tych hien żerujących w PLO jest więcej jak ludzi morza ! Na dodatek mają teraz " fajną, pasowną " prezes, znającą się na biznesie skokowym i cypryjskim ... ale towarzystwo !

        • 0 0

  • ale marazm - straszne

    marazm - - marazm
    Być Prezesem dwóch statków - gratulacje

    • 7 0

  • były pracownik PLO (1)

    poprostu by się nie ośmieszali z dwoma statkami a urzedasów cała hmara niech złodzieje oddadzą pieniądze które nalezą się byłym pracownikom cały majątek wyprzedali a pieniędzy nie widać wszystko rozkradli a te akcje niech sobie pani prezes wytapetuje domeczek

    • 12 0

    • Emerycie, daj już spokój.

      Interpunkcja i ortografia w Twoich wypowiedziach nie istnieją, to po prostu jakiś koszmar. Masz teraz więcej wolnego czasu, może choć na stare lata warto zaznajomić się z zasadami pisowni rządzącymi ojczystym językiem?

      • 1 2

  • marynarz (1)

    kiedys to była flota potem zydek lewandowski wyprzedał i uciekł do brukseli 2 statki to 2 rp w 1918 roku biła PLO na głowe wstyd i hańba.

    • 22 10

    • Marynarzu, popracuj nad pisownią.

      • 2 2

  • Po co prezes na 2 statki ???

    To możliwe tylko w państwowej spółce !!!! Wiedza tej pani jest cieńka.....

    • 10 0

  • Kupiony z drugiej ręki? (9)

    A nie wybudowany w polskiej stoczni?? Przecież miłościwie nam panujący z Mateuszkiem-kłamczuszkiem na czele, obiecywali odbudowę polskiego przemysłu stoczniowego!!

    • 98 15

    • Kod (3)

      Oczywiscie przemysl stoczniowy mozna odbudowac w 2 do 4 lat to co zostalo zniszczone i wyprzedane za grosze bo piniedzy niema i nie bedzie a takim oszolomom jak tobie POdobni radzilbym zmienic lekarza lub wyjechac do swoich

      • 9 16

      • Oczywiście, że pieniędzy nie ma.

        Drukować papierki bez pokrycia i brać kredyty potrafi każdy, nawet bez ukończenia podstawowego partyjnego kursu z ekonomii.

        • 4 1

      • Ej Roman Roman.

        Był taki stoczniowy ratownik z twojej partii i ruiny zostawił

        • 10 0

      • ale co powiesz

        o kłamstwach Pinokia i o kłamliwych obietnicach które nigdy nie zostaną spełnione ??

        • 7 3

    • Ba! Nawet stępkę potrafią położyć! (4)

      100 tysięcy mieszkań wybudować,
      no i milion samochodów elektrycznych wyprodukować...

      • 27 5

      • mieskzania sie budują (3)

        w gospodarce morskiej coś ruszyło - budowa portów - bo niby do czego miały by te statki wcześniej pływać, jak Gdynie i Gdańsk lapsom z deweloperki oddano za promil wartości, jeszcze robiąc na koszt podatnika nabrzeża. Auta elektryczne są homologowane od 3 lat....więc coś się dzieje lepiej lub gorzej. Co było wcześniej ? Nic się nie opłaca, po co jak w Berlinie jest, polski kapitał nie musi tym kierować itp

        • 8 26

        • Które to tereny portowe w Gdańsku sprzedano deweloperom za ułamek ich wartości?

          • 11 1

        • Pod Berlinem to Tesla się buduje a niby takie super kontakty z USA mamy a fabryki w Polsce nie załatwili :)

          • 8 1

        • poproszę o informację po czym ma się taki odlot

          • 19 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane