- 1 Nasze stocznie jachtowe docenione na targach w Singapurze (19 opinii)
- 2 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (49 opinii)
- 3 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (77 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (119 opinii)
- 5 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (61 opinii)
- 6 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
Polskie Linie Oceaniczne kupiły rorowiec
Kilka miesięcy temu Polskie Linie Oceaniczne zapowiedziały wymianę floty na jednostki bardziej nowoczesne i o większej masie ładunkowej. Rynek liczył na zamówienia w stoczniach, jednak na ten moment skończyło się zakupem jednostki z drugiej ręki.
- Polskie Linie Oceaniczne weszły w posiadanie nowej jednostki typu ro-ro o pojemności 29 004 GT i długości linii ładunkowej 3663 m. Statek wybudowany w Odense w 2010 r. zastąpił wysłużony M/V Żerań, sprzedany przez PLO w lipcu tego roku - podano w komunikacie.
Statkowi zarejestrowanemu pod flagą maltańską nadano imię POL Maris. Jest on obecnie zatrudniony w czarterze na czas na linii pomiędzy portami Rotterdam i Killinglolme. Załogę stanowi 23 oficerów i marynarzy. Jednostka ma 193 m długości i 23 m szerokości.
Polskie Linie Oceaniczne mają dziś dwa statki, a dodatkowo zarządzają jednym należącym do innego armatora. Przedsiębiorstwo w momencie powołania, czyli w 1951 roku, posiadało 43 statki o nośności ponad 200 tys. DWT i eksploatowało 13 linii żeglugowych. Pod koniec lat 80. XX w. flota PLO składała się z 97 statków o nośności 914 tys. DWT i choć flota w tym czasie wyraźnie się skurczyła, do roku 1991, od którego rozpoczął się okres restrukturyzacji, PLO były znane w świecie jako armator prowadzący żeglugę liniową w skali światowej. Jednak brak konkretnych decyzji doprowadził i do skurczenia się floty PLO, i do znacznego ograniczenia rejonów żeglugi. Od marca 1996 roku po utworzeniu sześciu spółek armatorskich działalność PLO jako armatora została praktycznie zakończona. 29 czerwca 1999 roku przedsiębiorstwo państwowe PLO zostało przekształcone w spółkę akcyjną.
Pod koniec grudnia 2019 roku prezesem PLO została była poseł i senator z ramienia Prawa i Sprawiedliwości, Dorota Arciszewska-Mielewczyk.
Akcjonariuszami PLO są: Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych Spółek Agencji Rozwoju Przemysłu, którego pełnomocnikiem jest IDA Management (44,85 proc.), Agencja Rozwoju Przemysłu posiadająca 38,53 proc., Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji "Warta" (12,22 proc.) oraz Stocznia Gdynia w upadłości posiadająca 1,88 proc. akcji. Pracownicy PLO i ich spadkobiercy (3779 osób) posiadają łącznie 2,52 proc. akcji spółki.
Miejsca
Opinie (115) ponad 10 zablokowanych
-
2020-09-30 18:17
cosik pokiełbasiłem !- to ni Capri ino Mustang !
- 2 0
-
2020-09-30 18:08
Nie wiedziałem że PLO jeszcze istnieje. Myślałem że już dawno splajtowało.
- 9 1
-
2020-09-30 17:39
Brawo następcy
Kilkanaści lat temu dl Panów z PLO wykonałem oblizcenia oraz rysunki obejmujące zalożenia na przystosowanie Żerania do pzrewozu stateczników Airbusa 320.
Podpisanie kontraktu na przewózy umożliwiało kredytowanie nowych statków.
następnym podejsciem było przedłuzenie statko o około 24 m.
dzielne biuro..nazwy nie podam..wymyśliło że dla paru stanów konieczne bedzie wozenia ponad 2 000 ton balastu stałego.. oj panie .Oczywiście nic z tego nie wyszło a Owi panowie zapewne pzreszli nz zaslużoną emerytyrę.Drugim był Wolin..Arciszewaska postawi ..oczy w słup- 13 0
-
2020-09-30 17:37
Polskie Linie Oceaniczne
Zatopił Janusz Lewandowski , Minister od "przekształceń własnościowych" 1991-1993 u Bieleckiego. Słynny "prywatyzator" metodą na bankructwo. Obecnie spija śmietankę w UE od wdzięcznych beneficjentów i szkaluje Polskę gdzie tylko może.
- 40 13
-
2020-09-30 17:33
aż dwa .Wspaniałe passa przez kilkanaście lat
- 12 1
-
2020-09-30 17:30
nazewnictwo nieprawidłowe
statek ro-ro, statek typu ro-ro - OK
rorowiec - określenie b. niepoprawne;
czasami tę ewidentnie błędną formę spotyka się w potocznej mowie żargonowej, ale jest to ten rodzaj ekstremalnego żargonu ("żargonu spod budki z piwem"), wpadającego w ignorancję, niefachowość, który nie powinien przenikać do źródeł oficjalnych.- 8 11
-
2020-09-30 17:25
No i szał po prostu! Miała być narodowa flota, a jest geszefcik dla zasłużonych towarzyszek partyjnych....
- 25 5
-
2020-09-30 17:18
jest jak było.
- 4 2
-
2020-09-30 16:32
Zamiast utworzyć tanią polską banderę i zarabiać pieniądze
bez nakładów i bez strat! To oni obciążają podatników nastepna chynioną inwestycją ....!
- 25 2
-
2020-09-30 16:14
Czy obecna firma
Przynosi zyski? Czy planowany jest rozwój, czy wygaszanie?
- 22 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.