• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomorskie Centrum Logistyczne będzie jeszcze większe

Robert Kiewlicz
11 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Firma GLP otrzymała pozwolenie na budowę kolejnego etapu Pomorskiego Centrum Logistycznego w Gdańsku.

Pomorskiego Centrum LogistyczneMapka w Gdańsku powiększy się o prawie 40 tys. m. kw. GLP, wcześniej znane jako Global Logistic Properties - właściciel PCL otrzymał pozwolenie na budowę kolejnego etapu.



W sąsiedztwie terminala kontenerowego DCT Gdańsk powstanie dodatkowe 38 920 mkw. powierzchni magazynowo-produkcyjnej. Nowy budynek będzie realizowany zgodnie z GLP Design Standard, czyli najlepszymi praktykami w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Nowe powierzchnie magazynowe w gdańskim porcie



Jesienią 2021 r. rozpocznie się budowa nowego obiektu, który będzie jeszcze lepiej dostosowany do potrzeb klientów i bardziej ekologiczny. Zwiększona do 12 m wysokość hali oznacza, że klienci zyskają dodatkowy poziom składowania, co może wygenerować nawet 20 proc. oszczędności na wynajmie.

Nowy głębokowodny terminal w Gdańsku. DCT buduje Baltic Hub 3



Wzmocniona konstrukcja dachu umożliwi instalację paneli fotowoltaicznych, a przesunięcie pierwszego rzędu słupów ułatwi manewrowanie wózkami widłowymi w strefie załadunku, która została powiększona do 24 m szerokości. Zwiększona nośność podłogi do 7 ton na m kw. wytrzyma nacisk ciężkich maszyn produkcyjnych. Inne udogodnienia to m.in. więcej światła naturalnego dzięki dwukrotnie zwiększonej liczbie świetlików, oświetlenie LED oraz inteligentny system monitorujący i sterujący zużyciem mediów.

W sąsiedztwie terminala kontenerowego DCT Gdańsk powstanie dodatkowe 38 920 mkw. powierzchni magazynowo-produkcyjnej. Budowa nowego obiektu rozpocznie się jesienią br. i zakończy latem 2022 roku. W sąsiedztwie terminala kontenerowego DCT Gdańsk powstanie dodatkowe 38 920 mkw. powierzchni magazynowo-produkcyjnej. Budowa nowego obiektu rozpocznie się jesienią br. i zakończy latem 2022 roku.

Centrum dystrybucyjne obok DCT



Pomorskie Centrum Logistyczne to multimodalny obiekt, który ma doskonały dostęp do krajowych i międzynarodowych szlaków morskich, drogowych, kolejowych oraz lotniczych. Inwestycja znajduje się obok DCT Gdańsk - największego głębokowodnego portu na Bałtyku, do którego już zawijają największe statki transportowe świata, a jego rozpoczynająca się rozbudowa zwiększy możliwości przeładunkowe DCT do 4,5 mln TEU rocznie.

Przy terminalu kontenerowym DCT powstaną nowe magazyny



- Nasze centrum dystrybucyjne obok terminala kontenerowego DCT Gdańsk jest idealnym miejscem dla firm korzystających z frachtu morskiego, które cenią udogodnienia związane z przeładunkiem czy procedurami celnymi. Nowy obiekt o podwyższonym standardzie zapewni im realne oszczędności i efektywniejsze wykorzystanie zajmowanej powierzchni - mówi Magdalena Górska-Wojtas, Business Development Manager GLP.

GLP przejmuje Goodman Group



W Pomorskim Centrum Logistycznym istnieją już cztery budynki o łącznej powierzchni 150 tys. m kw. Kolejny obiekt będzie gotowy latem 2022 roku. Docelowo może tu powstać nawet 500 tys. m kw. wysokiej jakości przestrzeni logistycznej wraz z zapleczem biurowym.

Wielka inwestycja drogowo-kolejowa w porcie zakończona



W marcu 2020 r. GLP ogłosiło przejęcie Goodman Group w Europie Środkowej i Wschodniej. Wartość podpisanej umowy to 1 mld euro.

GLP jest już trzecim inwestorem kapitałowym na trójmiejskim rynku. W 2018 r. Mapletree Investment przejęła od Prologis ponad 1,5 mln m kw. powierzchni magazynowej obejmującej także gdański park logistyczny w okolicy portu lotniczego. W 2019 roku singapurski operator terminalowy PSA International został strategicznym udziałowcem w gdańskim terminalu kontenerowym DCT Gdańsk.

Miejsca

Opinie (65)

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pomorskie Centrum Logistyczne będzie większe

    Dramat (1)

    nie można tego wybudować jeżeli już nie w Szadółkach to chociaż na Przetocznej?
    Koniecznie trzeba wyciąć las? A co z mieszkańcami tego lasu? Na grilla?

    • 9 5

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Pomorskie Centrum Logistyczne będzie większe

      Nie

      Nie da się. Potrzebne obok dla sprawnej obsługi portu, nie obwodnicy, a dzięki temu setki ton towarów dziennie nie przejeżdżają przez miasto i obwodnicę południową. Jak chcesz las, to se sadź liściaste, nie iglaste jak tam, myśląc przyszłościowo, czy nie będzie utrudniała rozwoju gospodarki, a w konsekwencji szansy na walkę z katastrofą klimatyczną, bo trzeba mieć na to jeszcze pieniądze.

      Sosny to nie drzewa, a jeszcze nie zebrany materiał budowlany. Żadna strata.

      • 1 0

  • Kolej (9)

    Dobrze,że rozwija się transport kolejowy,widać nowe tory przy blokach w Nowej Letnicy.

    • 39 6

    • tylko że ta kolej (8)

      Letnicy nie skomunikuje.

      • 9 1

      • (5)

        tylko dla przemysłu - nic dla ludzi - oto nasze państwo

        • 3 5

        • (2)

          Port coraz bardziej wchodzi w miasto. Przy ul.Handlowej ogromne zwały złomu i miału jakby węglowego wysokości pobliskich zbożowców.Ogromne zapylenie.....

          • 2 0

          • to miasto wpycha (1)

            Sie do portu.
            A raczej ludzka chciwosc i pazernosc, ktora buduje na zasypanym popiolami bagnie.

            • 0 3

            • Jezioro Zaspa

              Budują dookoła,nowe osiedla,do portu gdańskiego to jeszcze kawał drogi, a ulica Handlowa jest przy porcie,koło schroniska dla bezdomnych,przy niszczejącym dworku Fischera.

              • 2 0

        • nie dla przemysłu (1)

          dla handlu.

          • 0 2

          • handel będzie dopiero wówczas gdy będzie spokojnie i będziesz miał spokój duszy - w tej chwili panuje ludzka obojętność

            • 2 0

      • Reaktywacja SKM do Nowego Portu

        Kolejka do Nowego Portu przez Nową Letnicę i Brzeżno powinna być reaktywowana.Nowa Letnica z nowymi osiedlami mieszkaniowymi to tysiące nowych mieszkańców płacących podatki.Tak bogate miasto powinno dopłacać do komunikacji kolejowej.

        • 1 1

      • Tak,to nie tory SKM ,tylko dla pociągów towarowych do portu gdańskiego.Tory SKM do Nowego Portu już dawno zwinięte.

        • 2 0

  • Brama wjazdowa (1)

    Taki wielki moloch a w bramie wjazdowej dwie ciężarówki mają problem żeby się wyminąć

    • 3 0

    • N I E dla tirów na ul.Wyzwolenia

      Te tiry do portu to powinny jeżdzić ul.Oliwską,na której od zawsze są bramy portowe,a nie środkiem osiedla mieszkaniowego,czyli ul.Wyzwolenia,która jest oddalona od portu gdańskiego.Radni miejscy i dzielnicowi jak zwykle b e z r a d n i.......po wyremontowaniu ulicy Oliwskiej ciężki transport już na nią nie wrócił,tylko został przeniesiony na odległą,osiedlową ulicę Wyzwolenia.

      • 2 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Pomorskie Centrum Logistyczne będzie większe

    megazyny?

    • 0 2

  • A kolo dct ani jednego parkingu ogólnodostępnego ciężarówki parkują gdzie popadnie .....

    • 2 0

  • Generalnie wszystko tam łącznie z portem powinno zostać tam wyburzone i posadzone drzewa (1)

    Precz z fabrykami i innymi zakładami. Bez drzew zginiemy.

    • 3 5

    • Brak dojazdu do portu dla ciężarówek i tirów, n i e przez środek osiedla mieszkaniowego ul.Wyzwolenia.Najpierw obwodnica dzielnicy Nowy Port,a póżniej rozwój portu.

      • 4 0

  • (10)

    Czyli będzie więcej przeładowanych tirów na zniszczonych ulicach, więcej agencji pracy sprowadzających "ja nie paminaju" oraz więcej ofert pracy typu: poszukujemy do pracy na magazynie, system trójzmianowy 24/7, pracujące weekendy oraz święta, mile widziane uprawnienia na wszystko, prawo jazdy a,b,c,d,e,f,g,h,i,j,k również uprawnienia na promy kosmiczne, mile widziane 10 lat doświadczenia oraz status studenta. Oferujemy: pracę w młodym dynamicznym zespole, umowa zlecenie 2500 netto;)

    • 59 16

    • tak (1)

      powinni tez zamknąć port, żeby te niedobre tiry nie niszczyły naszych dróg

      • 1 3

      • Drogi osiedlowe nie są przystosowane do tak ciężkiego transportu,np.ul.Wyzwolenia była drogą lokalną ,osiedlową.

        • 2 0

    • Popraw mnie, jeśli się mylę (2)

      Ale w Polsce nie ma chyba przymusu podejmowania pracy, na którą nie ma się ochoty?

      • 2 10

      • jest przymus

        prosty i bezpośredni.
        Micha.

        • 5 0

      • Nie zrozumiałeś sensu komentarza? Byle jaka praca i do tego jeszcze wieksza skala sprowadzania przybyszy ze wschodu + tiry. Taka to wielka korzyść dla regionu;)

        • 9 0

    • (3)

      ale to wina urzednikow ze dopuszczaja ruch pojazdow powyzej 3,5t na ulicach miasta

      • 8 3

      • Brakuje przecież obwodnicy dzielnicy Nowy Port.

        • 9 0

      • (1)

        Wyzwolenia w Nowym Porcie- to co się dzieje to istny koszmar.

        • 8 0

        • Nowy Port ulWyzwolenia

          Ten koszmar mamy od ponad 40 lat i końca nie widać,a miało być tak dobrze po otwarciu tunelu,wg. zapowiedzi kierownika ,pana K.,z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

          • 6 1

    • Jeszcze

      Brakuje jeszcze mile widziane orzeczenie w ofercie bo kasę czerpie za pracownika zakład pracy ale nie chce wiedzieć że pracownik ma jakiś uwarunkowania lub przeciwskazania. Ot całe jestectwo ofert pracy i cwaniactwa.

      • 13 0

  • No proszę jak pięknie się rozwija - bez fleszy , pokazówek , przecinania wstęg i pokazywania reportaży w TVP :) (10)

    • 7 23

    • pieniądz lubi ciszę (4)

      ale to owoce zatrutego drzewa.

      "Gdy w ustawie określano organizację i strukturę własnościową podmiotów zarządzających głównymi portami ustalono, że oprócz Skarbu Państwa udziały w nich posiadać będą gminy Gdańsk, Gdynia, Szczecin i Świnoujście. Dwie pierwsze objąć miały po 45% akcji, a dwie drugie po 24,5%. Ponieważ ustawodawca uznał, że gmin może nie być stać na wniesienie do spółek portowych odpowiedniego kapitału w formie pieniężnej, postanowił je zasilić w kapitał rzeczowy. W tym celu wojewodowie przekazali nieodpłatnie gminom w użytkowanie wieczyste należące do Skarbu Państwa tereny portowe, by one wniosły je następnie aportem, jako swój wkład, do spółek zarządzających portami."
      "Lecz gminy miast portowych najzwyczajniej w świecie tego nie zrobiły, mimo że upłynęło już 20 lat. Co więcej, ani rząd, ani działający w jego imieniu wojewodowie, którzy te tereny przekazali, przez cały ten okres nie próbowali nawet wykonania tego przepisu ustawy od gmin wyegzekwować. W efekcie, ich udziały własnościowe w zarządach poszczególnych portów są symboliczne czego jednak nie można powiedzieć o udziale w ich radach nadzorczych. Liczba przedstawicieli gmin jest tam taka, jak to przewiduje ustawa portowa, z prawem do wyznaczania przewodniczących tych rad włącznie.... Efekt jest taki, że na setkach hektarów terenów znajdujących się w granicach portów rządzą się gminy, a nie zarządy portów. W Gdańsku, na przykład, powstaje na nich wielkie centrum logistyczne firmy Goodman, a w Gdyni stoi wielka elektrociepłownia."

      Widać co robił Adamowicz jako przewodniczący RN portu.

      • 2 0

      • Akurat centrum logistyczne jest związane jak najbardziej z działnością portu (2)

        to nie są magazyny dla jakiegoś marketu który kartofle z pola zwozi, a powierzchnia magazynowa i punkt dystrybucji właśnie produktów transportowanych drogą morską. Odległość od portu do magazynu w przypadku wielu produktów jest skracana do minimum. Teraz nabrzeża na całym świecie buduje się w dużej mierze na morzu. Na brzegu mogą być punkty składowania - i to też jest przewidziane np w dalszych etapach rozbudowy DCT (widoczny w tle las idzie w kolejnych etapach pod wycinkę - ale to pewnie za jakieś 8-12 lat, przy rozbudowie kolejnego nabrzeża.)

        Co do reszty zgoda 100%

        • 1 2

        • Dzieje się tak dlatego ponieważ świat przestawił się na przewóz kontenerów co jest bardzo wygodne przy rozładunku, ale kiedyś przecież jak i teraz w niektórych przypadkach portu zarabiają najwięcej na przeładunkach !!! Na przeładunkach złomu, przeładunkach stali, drewna, węgla itd... dopiero wówczas możemy mówić o prawdziwym handlu międzynarodowym. No cóż...składowiska...chcesz powiedzieć że nasi przodkowie byli głupsi od nas ? Nie sądzę...zobacz ile budowano spichlerzy i budynków właśnie przeładunkowych - dopiero wówczas miasta bogaciły się bo robiły zapasy, rozwijało się szkutnictwo, a plany można było snuć na dziesięciolecia bo miasta portowe miały przyszłość i wzbogacały biedny kraj. Budowa i rozbudowa DCT to nadgorliwość przemysłowa nad którą można ubolewać jeżeli Zarząd Portu Gdańsk nie widzi swoich własnych możliwości nabrzeży i handlu dalekomorskiego z innymi portami tymi bliskimi na morzu Bałtyckim.

          • 1 1

        • opisane działania to już przeszłość, patologie, gdzie się dało, zostały zmitygowane

          ale wcale tak nie musiało to się stać.
          Gdańsk to jeszcze w miarę rozsądnie tym kręcił, a problem polegał na tym kto i w jaki sposób sprawy forsował. Gdzie indziej jest gorzej.

          • 1 1

      • Akurat o porty bym się nie bał - ponieważ porty przynoszą dochody bardzo duże dla państwa, inwestują w trudną infrastrukturę portową, mają mnóstwo starych budynków portowych po Komunie które muszą utrzymywać, podobnie jest z terenami portowymi za które należny jest podatek gruntowy, ale mi chodzi o organizację portu... w każdym najmniejszym porcie powinien być kapitanat i to wokół niego winno toczyć się życie. W Gdańsku przykładem dobrej pracy kapitanatu jest port Westerplatte ale na tym się działalność tej małej jednostki kończy, a port w Gdańsku to budynki wzdłuż Motławy, to opuszczone tereny stoczniowe i w końcu port Gdańsk. To wielka potężna infrastruktura z przeszłości i historii miasta. Gdynia to co innego. Tam jest tylko handel towarami jak zwykle i rozbudowa nabrzeży, ale też nikt nad tym nie panuje a powinien właśnie w postaci kapitanatu portu, a działania kapitanatu powinny być uzależnione od Zarządu Portu.

        • 1 1

    • nic by się nie rozwijało (2)

      gdyby SP nie sypnął kasą na infrastrukturę i inwestycje które przez lata były hamowane lub blokowane, ciekawe czemu ? Może dlatego, że w Hamburgu działał port ?

      • 1 1

      • SP nie za bardzo, przynajmniej w początkowej fazie (1)

        Nabrzeża i centra logistyczne powstały z obcej kasy a infrastruktura (tunel, Sucharskiego, most) to fundusze unijne pozyskane przez miasto (przynajmniej formalnie).

        SP się zaktywizował w zakresie odbudowy zdewastowanej struktury kolejowej i jakoś to się kula...
        To duże przedsięwzięcie, na którym można stracić głowę, to urzędnicy nie są skorzy do podejmowania aktywności i ryzyka. Nie musi to być obawa przed konkurencją, wystarczy zwykłe kunktatorstwo.

        • 0 1

        • Jeżeli jest tak jak piszesz skoro urzędnicy nie są skorzy do podejmowania decyzji - to znaczy że jest jak w PRL-u. Jeżeli pracownik się pomylił w urzędzie - to został zwolniony poszedł do sądu się tłumaczyć i jeszcze musiał płacić z własnych pieniędzy, ale jeżeli to była wina jego kierownika z ramienia partii politycznej - to wszystko można było zatuszować tak aby sprawy nie było...w ten sposób nigdy nie zbudujemy odpowiedzialnego państwa.

          • 1 0

    • Ruski trolu a kopiejki juz ci dzisiaj na konto wpłyneły za wpis ?

      • 3 1

    • Nie należy nagłaśniać ekspansji w obawie przed obudzeniem faszystów z PiS-u, którzy chcą położyć swoje skorumpowane ręce na pieniądzach.

      • 1 6

  • Nowa ul.Wyzwolenia (2)

    Na ul.Wyzwolenia,odległej od portu gdańskiego hałas i smog od ciężkiego transportu portowego jadącego środkiem osiedla mieszkaniowego.O Nowej Wyzwolenia,która miała przejąć ciężki transport nadal nic nie słychać. Mieszkańcy osiedla Wyzwolenia chorują przewlekle,rak.

    • 6 8

    • ilu tam jeszcze zostało tych mieszkancow (1)

      • 1 2

      • Duże osiedle ,to i mieszkańców wielu zasiedziałych i tych z nowego pokolenia oraz wynajmujących,nieświadomych zagrożeń.

        • 2 1

  • Czy w pierwszej kolejności jest wydobywany bursztyn, przed wylaniem fundamentów?

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane