- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (40 opinii)
- 2 Urodziny polskiej waluty. Złoty polski ma już 100 lat (78 opinii)
- 3 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (140 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (94 opinie)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
Pomysł na bezgotówkowe przyjmowanie datków
Gdyński start-up - Vuyap - stworzył pierwszą i jedyną w Polsce naklejkę wspierającą zbiórki funduszy offline dzięki mobilnym i zbliżeniowym płatnościom bezgotówkowym. Wbudowany w naklejkę tag NFC pozwala na uruchomienie strony płatności (dotacji) bezpośrednio w smartfonie darczyńcy, bez potrzeby instalacji aplikacji mobilnej. Z pomysłu korzysta już trójmiejskie hospicjum, a lokale gastronomiczne za pomocą naklejki zbierają np. napiwki. Za obsługę wpływów środków na konta zbiórek odpowiada spółka Blue Media.
- Pomysł wziął się z potrzeby rozwiązania problemu przyjmowania datków w sposób bezgotówkowy w świecie realnym. Aktualnie dostępne instrumenty mają szereg wad, które uniemożliwiają ich stosowanie na szeroką skalę. Dodatkowym bodźcem było wdrożenie natywnej obsługi tagów NFC w systemach operacyjnych firmy Apple, a także rosnąca popularność portfeli mobilnych Apple Pay i Google Pay w Polsce i na świecie. Są one wręcz stworzone dla Vuyap - wyjaśnia Marcin Borowski, dyrektor ds. rozwoju Vuyap.
Zbiórki charytatywne i napiwki
Prace nad projektem trwały od kwietnia 2020 r. Wziął w nich udział dziesięcioosobowy zespół składający się z programistów, specjalistów UX/UI, testerów, działu kreacji, marketingu oraz rozwoju biznesu. Naklejki działają już w czterech miejscach w Trójmieście. W dwóch lokalach gastronomicznych (Gdynia, Sopot) jako narzędzie do przyjmowania napiwków.
- Oprócz tego obsługiwaliśmy zbiórkę dla dziewczynki chorej na SMA (#tosiemusiudac) oraz wyposażyliśmy w swoje naklejki Hospicjum św. Wawrzyńca - największego fundraisera w Gdyni. W pierwszym etapie w naklejki NFC wyposażyliśmy 250 puszek kwestorskich. W drugim etapie planowane jest wykorzystanie kodów QR na materiałach drukowanych. Po zamknięciu etapu pilotażowego kolejnym celem jest instalacja 50 tys. naklejek NFC, gdzie głównym klientem są organizacje pozarządowe oraz biznes wykorzystujący potencjał CSR - mówi Borkowski.
Bezgotówkowe przyjmowanie datków
Jak to działa? Naklejka fundraisingowa Vuyap posiada tag NFC, kod QR, hologram zabezpieczający oraz indywidualny numer i link do zbiórki, umożliwiając bezpieczne przyjmowanie środków od osób nieposiadających przy sobie gotówki. Naklejki są elementem w pełni pasywnym. To znaczy, że nie wymagają do swojej pracy zewnętrznego źródła energii elektrycznej. Twórca zbiórki zarejestrowany w Vuyap nie potrzebuje terminalu płatniczego ani innego rodzaju drogiej infrastruktury, aby łatwo przyjmować datki.
- Planujemy zwiększyć świadomość i rozpowszechnić wiedzę na temat możliwości przyjmowania datków bezgotówkowych wśród osób zarządzających tzw. trzecim sektorem gospodarki (organizacje non profit) - mówi Marcin Borowski. - Dostrzegamy tu ogromny potencjał związany z transformacją w kierunku płatności bezgotówkowych, którą pandemia jeszcze bardziej przyśpieszyła. Wraz z Blue Media przygotowaliśmy atrakcyjne warunki, które sprawiają, że oferta Vuyap jest bardzo konkurencyjna. Wierzymy, że uda nam się dynamicznie zagospodarować tę perspektywiczną niszę na rynku.
Płatności bezgotówkowe coraz bardziej popularne
Gdyński Vuyap zamierza regularnie wprowadzać nowe funkcjonalności do strony dotacji. W planach jest też rozwój sklepu e-commerce, w którym będzie istniała możliwość zakupu zestawów fundrasingowych zawierających m.in. spersonalizowane puszki kwestorskie z naklejkami Vuyap oraz tzw. standy zbierające datki, co może być alternatywą do datkomatów.
- Oprócz tego współpraca z operatorem, którym jest Stripe, pozwala nam działać na rynkach międzynarodowych. Dzięki temu aktualnie możemy świadczyć nasze usługi w 40 krajach świata - dodaje Borowski.
Czy płatności bezgotówkowe zastąpią w niedługim czasie pieniądze papierowe? Według Borowskiego zyskują one coraz większą popularność w naszym kraju.
- Bazując na danych opublikowanych przez cashless.pl dotyczących trendów płatności w Polsce, z powodzeniem można stwierdzić, że płatności mobilne z wykorzystaniem portfeli mobilnych Google Pay i Apple Pay nawet w czasie pandemii wykazują znaczny wzrost nowych użytkowników i ciągle zyskują na popularności - tłumaczy Borowski. - Jeżeli chodzi o zastąpienie gotówki przez szeroko rozumiane płatności bezgotówkowe, zbliżeniowe czy też za pomocą BLIK, trend jest rosnący, ale według nas to jeszcze kwestia kilku lat z uwagi na fakt, że niektóre z branż ciągle wysoko cenią sobie gotówkę. Wynika to często z niewiedzy dotyczącej rozwiązań dostępnych na rynku, ale także z tego, że koszty stałe terminali płatniczych są ciągle wysokie. Niemniej jednak lobby i edukacja Polski Bezgotówkowej przyniosło zdecydowany efekt. Naszym celem nie jest wyparcie gotówki z rynku, ale raczej Vuyap to świetne uzupełnienie i alternatywa dla płatności gotówkowych. Coraz więcej osób ciągle płaci gotówką, ale często nie posiada jej w danej chwili w portfelu.
Miejsca
Opinie (76) 9 zablokowanych
-
2021-02-14 09:33
Blue media za każdy rachunek chcą zeta
Nie żebym był skąpy, ale płacenie czegokolwiek za nic i to dodatkowo w nachalnej formie, to dla mnie naciąganie. Ktoś od nich, nie dziękuje, bo mi to ...
- 6 1
-
2021-02-14 11:21
Tacowe, frycowe, daj mi datek, na dach nowy i oplatek
Na zaparcie potrzebne mi wsparcie- operacja w Ameryce wiec na twe ofiarnosc licze.
- 2 1
-
2021-02-14 20:56
Blue media
Wystarczy o nich poczytać opinię w necie
- 1 0
-
2021-02-15 07:05
zlikwidujcie gotowke a dopiero obudzicie sie w 1984
Orwella.
- 3 0
-
2021-02-15 20:11
to jak są tacy to mogą dla testów mi dać i wpłacajcie xD
no co ,ktoś musi przecież przetestować czy działa. Oczywiście "przekażę" wszystko na cele charytatywne xD. Jak większość tych akcji co ma 99% kosztów własnych (gdzie 90% to wypłata prezesa zarządu fundacji)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.