• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 2 mln TEU w Baltic Hub

VIK
6 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (44)
Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.). Baltic Hub jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.).

W Baltic Hub, czyli gdańskim terminalu kontenerowym (dawniej DCT), udało się w 2022 r. przeładować ponad 2 mln TEU. To dobry wynik mimo zawirowań w branży związanych ze skutkami pandemii i wojną na Ukrainie.



W 2022 r. przeładowano w Baltic Hub 2 072 727 TEU (kontenerów 20-stopowych), czyli mniej niż rok wcześniej, kiedy to przeładowano 2 092 432 TEU. Ten nieznaczny spadek to i tak dobry wynik, ponieważ z powodu wojny na Ukrainie i przerwania współpracy z portami rosyjskimi spodziewano się gorszych wyników. W sumie w 2022 r. Baltic Hub obsłużył 662 statki, w tym niemal 97 zawinięć największych kontenerowców na świecie oraz 565 statków feederowych, 6860 pociągów oraz 447 tys. ciężarówek.

Trwa pogłębianie i palowanie. Baltic Hub się powiększa Trwa pogłębianie i palowanie. Baltic Hub się powiększa

- Mimo niepewności w branży i licznych wyzwań stojących przed światową logistyką, a także dzięki naszemu doskonałemu położeniu, możliwościom operacyjnym oraz naszej niezawodnej załodze osiągnęliśmy ponownie znakomity wynik, przekraczający 2 mln TEU rocznie - powiedział Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.
Ubiegły rok obfitował w pozytywne wydarzenia dla terminalu. We wrześniu uruchomiono nowe połączenie kolejowe z Czechami. Pociąg kontenerowy z czeskiej Ostrawy po raz pierwszy dotarł do Baltic Hub. Dla terminalu oznacza to możliwość przewozów towarów w efektywny kosztowo i ekologiczny sposób do, z i między Czechami, Słowacją i Węgrami.



W październiku z kolei ogłoszono zmianę nazwy spółki z DCT Gdańsk na Baltic Hub, co ma wyraźniej odzwierciedlać ambicje funkcjonowania na rynku jako regionalny bałtycki hub kontenerowy, gdzie zbiegają się połączenia morskie i śródlądowe.  

Ponad miesiąc później uroczyście rozpoczęła się budowa trzeciego nabrzeża głębokowodnego T3, która zostanie zakończona do 2025 r. Powstanie głębokowodne nabrzeże o długości 717 m, głębokości 17,5 m oraz plac o powierzchni operacyjnej 36,5 ha. Projekt T3 obejmuje dodatkowo zakup 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do obsługi największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG pracujących na placu kontenerowym. Dzięki T3 zdolność przeładunkowa Baltic Hub zwiększy się o 1,5 mln do 4,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) rocznie.
VIK

Miejsca

Opinie (44) 5 zablokowanych

  • Ludzie się masowo zwalniają.

    Ok pochwalili się że jest bardzo niewielki spadek, cennik usług drastycznie podskoczył, można to sobie zobaczyć na stronie Baltic Hub , a ile fachowców się zwalnia , głównie bardzo wykwalifikowanych elektryków, automatyków, mechaników i ludzi z infrastruktury, na zatrudnionych około 70 pracowników którzy ogarniają tam sprzęt, od czerwca odeszło podobno 23 osoby, a dwie doszły. Powód? No prozaiczny, siła nabywcza pieniądza jaki zarabiali cztery lata temu około 6000zl na rękę, a teraz 6600 na rękę, gdzie wzrosło wszystko o 35% no to śmiech. Mój kolega tam pracował i zwolnił się, nie miał żadnego problemu z dostaniem się do takiej samej pracy, tyle że we Francji, jest obecnie tam na rocznym kontrakcie, ale manager już mu zapowiedział że zostanie ich etatowym pracownikiem, mówi mu że jest chyba z stacji kosmicznej, to co potrafi to jest niesamowite, on mówi że wszyscy pracownicy co pracują w Balitc więcej jak 4 lata, to elita elit w naprawie i konserwacji sprzętu , pracują tam na najnowszych technologiach i najleprzym sprzęcie światowej klasy jak Conegrence, Libheer, Kalmar, to co oni tam potrafią to na zachodzie z 30sto letnim doświadczeniem pracownicy nie potrafią i zarabiają 3.5- 6 tyś euro , a w Gdańsku 1.2 tyś euro. Szkoda że zarząd tego nie widzi.

    • 2 0

  • (3)

    ten terminal zarabia dla Skarbu Państwa 12-15 mld pln rocznie, przynajmniej 1 miliard powinien zasilać budżet Miasta Gdańska

    • 37 16

    • Mniej też by wystarczyło,ale konkrety,za niszczenie infrastruktury NP

      • 0 0

    • dlaczego

      ???

      • 2 4

    • Na nagrody?

      • 10 8

  • Dla niezorientowanych

    Do działających od wielu lat dwóch terminali kontenerowych dobudowywany jest teminal trzeci. Udziałowcami są Singapurski holding PSA 40% , australijski fundusz inwestycyjny 30% i Polski Fundusz Rozwoju 30%
    Pisowskim w całości jest narodowy rów z Wodą na mierzei oraz Polski Ład.

    al

    • 7 1

  • Hmm (9)

    Szkoda tylko że ten terminal nie daje nic do budrzetu miasta tak jak w Rotterdamie i Hamburgu

    • 28 37

    • (1)

      No, no...prócz podatków.

      • 16 1

      • Podatki to idą do centrali.

        • 1 0

    • a miasto daje do budzetu portu?! (2)

      Wymienione miasta sa udzialowcami swoich portow. Nad morzem Polnocnym to wrecz regula. A to nie tylko przywileje w postaci udzialu w zyskach ale rowniez, a wrecz przede wszystkim, obowiazki.

      "Na przelomie wiekow" byla proba wdrozenia takiego modelu. I co zrobily miasta?!
      Jak jeden maz "gminy okradly porty"...

      Poslij to haslo wujowi Gugielowi, to podesle ci artykul na temat wyczynow naszych rajcow... Na miare "Ostrego ciecia" na kolei. Kolejowy watek tez w tym jest i dotyczy gdynskiego "miedzytorza".
      I jak w tym kraju ma byc dobrze, gdy jak powierzyc urzednikowi trzy kulki od lozyska, to dwie zepsuje a trzecia zgubi...??!!!

      • 8 4

      • (1)

        nie bredź,w Gdańsku to miasto ma tylko obowiązki

        • 1 2

        • Masz przykład Portu Elbląg

          Skomunalizowany czyli należy do samorządu. Nie ma środków na rozbudowę, nie ma wpływów z przeładunków. Cały port zapewnia ok. 40 mld zł wpływów z podatków i ceł, które idą do budżetu centralnego.

          • 1 1

    • (2)

      A co ma miasto Gdańsk z wielkich przeładunków miału węglowego przez port?Wielki syf i zajeżdżone drogi wokół portu,oraz wielkie koszty sprzatania.Natomiast mieszkańcy Nowego Portu pylicę,jak na Sląsku.

      • 6 10

      • Czytałaś artykuł czy tylko tytuł? (1)

        Przecież tu jest mowa o kontenerach, a nie o węglu!

        • 6 1

        • Jakie podatki do Gdańska z portu gdańskiego?Jak na razie to tylko obowiązki.

          • 0 0

    • Co ty za zament siejesz

      Daje i to takie pieniądze że tobie się nawet nie śniły.Przestań pianoburze nie na temat.

      • 2 2

  • Pamiętam jak mówili: po co nam port skoro jest w Hamburgu? (4)

    • 22 13

    • Klamca

      Powielasz pisowskie kłamstwa!

      • 1 0

    • Gdyby PISowcy tak nie kradli, T3 byłby gotowy

      Trójmiasto dawno byłoby połączone drogą ekspresową z Szczecinem. A tak finansujemy pajaca, co chce 70 mld zł utopić w Baranowie i cieszymy się z bezpośredniego połączenia jachtowego z Zalewem Wiślanym.

      • 4 2

    • To slowa JK

      • 4 3

    • PO co to wszystko

      Tak zawsze mówili

      • 6 7

  • (2)

    No i te 447 tys. ciężarówek na koszt mieszkańców Gdańska tam dojechało rozjeżdżając drogi pobocza i pobliskie krzaki bo po co Hubowi parkingi.

    • 5 2

    • Wyprowadź się do Kolbud (1)

      Pomysł na port w tym miejscu był zanim wybudowano autostradę A1, most wantowy i tunel. To dziki pomysłowi budowy portu powstały te wszystkie budowle.

      • 4 1

      • sobie pobudował port?

        • 0 0

  • Baltic Hub (7)

    powinno zadbać o mieszkańców Stogów,zainwestować w ta dzielnicę, pomniejszyli piękno stogowskiej plaży.

    • 25 11

    • Tak jest powinni każdemu mieszkańcowi stogow kupić po 2 mieszkania, co rok fundować wycieczki i wpłacać co miesiąc odpowiednia kwotę na ich konta

      • 1 0

    • Tak chyba zmniejszyć alkoholizm na tej dzielnicy (2)

      • 3 2

      • Zajmnij sie swoim (1)

        • 1 2

        • Od 5 rano stoją pod pawilonami i zbiórka na małpkę

          Tak tam jest i nie wygląda to dobrze.

          • 0 1

    • (2)

      I pezez to ograniczenie ludzie pasiastego kota mają mniej terenów do dewastacji w ramach płukania bursztynu.

      • 11 4

      • bursztyn kopia w lesie a nie na morzu ignorancie

        • 2 1

      • W sedno ;)

        • 4 2

  • Brawo PiS, polskie porty coraz silniejsze.

    • 2 10

  • 450.000 tysięcy ciężarówek, skasować ich po 1.000 pln od sztuki jako myto i budżet Gdańska zasili dodatkowe 450 mln pln rocznie

    • 3 2

  • Szkoda, że ich magazyn jest taki cienki w przeładunkach, że nie da się tam nic zrobić. (1)

    • 1 6

    • Ty jesteś cienki jak morawiecki

      • 3 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kasicki

Wiceprezes zarządu Energa-Operator. Absolwent Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki...

Najczęściej czytane