- 1 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (49 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (104 opinie)
- 3 Gra Manor Lords światowym hitem (45 opinii)
- 4 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (44 opinie)
- 5 Trzeci raz szukają prezesa Energi (88 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (189 opinii)
Ponad 2,5 mln zł za projekt nowego przystanku i elektryfikacji PKM
Biuro Projektów Komunikacyjnych z Poznania prawdopodobnie przygotuje projekt elektryfikacji linii PKM oraz budowy nowego przystanku Firoga . Dokumentacja techniczna, która będzie gotowa za rok, ma kosztować nieco ponad 2,5 mln zł. Natomiast sama realizacja powinna zakończyć się w 2023 roku.
Od 2,5 do 6 mln zł
Zainteresowane kontraktem były cztery biura. Najkorzystniejszą ofertę złożyło Biuro Projektów Komunikacyjnych z Poznania. Ich oferta cenowa opiewała na kwotę 2,565 mln zł. Druga propozycja od firmy Multiconsult Polska wynosiła nieco ponad 3,6 mln zł, a najdrożej swoje usługi wyceniła spółka BBF z poznania - ponad 6 mln zł.
Spółka PKM była skłonna przeznaczyć na kontrakt 2,7 mln zł.
Z dokumentacji zawartej w przetargu wynika, że współpraca biura projektowego ze spółką samorządową PKM powinna zakończyć się w 2023 roku. Wtedy najpóźniej linia z Wrzeszcza do Osowy powinna zostać zelektryfikowana i oddana do użytku.
Warto tutaj przypomnieć, że linia PKM od samego początku planowana była jako linia elektryczna, jednak ze względu na brak trakcji elektrycznej na linii 201 (Gdynia - Kościerzyna), z którą linia PKM łączy się w Rębiechowie, plany elektryfikacji samorządowa spółka PKM SA musiała odłożyć w czasie - do momentu przygotowania przez PKP PLK projektu elektryfikacji linii 201.
Przystanek Firoga 6@
Przy okazji elektryfikacji wrócił także pomysł budowy dodatkowego przystanku PKM Gdańsk Firoga , pomiędzy Matarnią i Portem Lotniczym. Analizy marketingowe projektu PKM wykonane w 2010 r. przez ekspertów UE wykazały, że ze względu na powstawanie w pobliżu dużych firm branży IT, w przyszłości wskazane będzie wybudowanie w tym miejscu dodatkowego przystanku PKM.
Przystanek Gdańsk Firoga planowany jest w standardzie analogicznym do pozostałych przystanków na linii PKM. Wzór perforacji na czerwonych wiatach będzie nawiązywał do branży informatycznej, która dominuje w sąsiedztwie tego przystanku. Również numeracja tego przystanku dodatkowo podkreśli jego związek z branżą IT.
W związku z tym, że stałym elementem grafik na przystankach PKM w Gdańsku jest numeracja (od 1 - Gdańsk Strzyża do 8 - Gdańsk Rębiechowo), a przystanek Gdańsk Firoga powstaje pomiędzy nr 6 (Matarnia) i numerem 7 (Port Lotniczy) będzie miał on numer 6@ - dzięki czemu idealnie wkomponuje się on w gdańską "Dolinę Krzemową" - jak nazywana jest ta okolica.
PLK zainwestuje 1,25 mld zł
Obok elektryfikacji linii PKM ma być realizowana jednocześnie przebudowa linii zarządzanej przez Polskie Linie Kolejowe z Gdyni do Kościerzyny. W ramach inwestycji PLK wybuduje 50 km nowego toru między Kościerzyną a Gdańskiem Osową oraz zelektryfikuje 88 km linii. Trasa z Kościerzyny do Trójmiasta będzie dwutorowa - obecnie jedziemy tam po jednym torze. Wymienionych zostanie także 86 km toru i 88 rozjazdów.
Koszt tej operacji, wraz z rozbudową linii w kierunku Bydgoszczy, to ponad 1,25 mld zł.
Powodem rozbudowy alternatywnej trasy kolejowej pozwalającej wyjechać i wjechać do Trójmiasta (przez Kościerzynę) są rosnące potrzeby transportowe, wynikające z ruchu pasażerskiego oraz towarowego z portu w Gdyni. Obecnie odbywa się on głównie linią E65 do Warszawy i prowadzi przez środek Trójmiasta.
Miejsca
Opinie (186) 5 zablokowanych
-
2018-11-18 09:33
Przystanek Intel - dla korpoludkow (1)
- 0 3
-
2018-11-18 17:50
Dla niewolników, kredyciarzy..w rurkach, grzywka, brodą, albo kucykiem, przeciez oni nie będą tym jeździć, msja sluzbowe fury w lizingu..
- 0 0
-
2018-11-18 10:47
UWAGA!!! wykonam projekt zaaaaa polowe tej oszukanczej ceny ,,projektant,,
- 0 0
-
2018-11-18 10:52
Trakcja spalinowa?
Rurami nad torami paliwo płynie? Sieć trakcyjna - zespół urządzeń umożliwiających dostarczanie energii elektrycznej do pojazdów napędzanych silnikami elektrycznymi.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.