• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Gdańsk i Port Gdynia. Duży wzrost przeładunków

VIK
18 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
W obu trójmiejskich portach wzrosty przeładunków dotyczyły paliw. Na zdjęciu Naftoport w Gdańsku. W obu trójmiejskich portach wzrosty przeładunków dotyczyły paliw. Na zdjęciu Naftoport w Gdańsku.

W Porcie Gdańsk przeładowano w ub. roku 53,2 mln ton ładunków, w Porcie Szczecin-Świnoujście 33,2 mln ton, a w Porcie Gdynia 26,7 mln ton. W sumie trzy największe polskie porty morskie odnotowały wzrost o 9 proc. w stosunku do roku poprzedniego. W 2020 r. było to 103,8 mln ton, a w 2021 - 113 mln ton.



Wczoraj (poniedziałek, 17 stycznia) w Ministerstwie Infrastruktury w Warszawie władze portów morskich podsumowały wyniki za 2021 r. Po raz pierwszy odbyło się to na wspólnej konferencji. Do tej pory to poszczególne porty były gospodarzami takich podsumowań, tym razem inicjatywę przejęło Ministerstwo Infrastruktury, a gości przywitali ministrowie Marek Gróbarczyk oraz Grzegorz Witkowski.

Gospodarka morska w Trójmieście



Minister Gróbarczyk ogłosił, że trzy największe polskie porty morskie na Bałtyku przeładowały w 2021 r. łącznie 113 mln ton towarów, co jest wynikiem rekordowym i stanowi 9-procentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Oznacza to znaczny wzrost w stosunku do wyników z poprzednich lat - w 2020 r. było to 103,8 mln ton, zaś w rekordowym 2019 - 108,4.

Czytaj też:

Dwie oferty na dzierżawę Deepwater w Porcie Gdańsk



W Gdańsku w 2021 r. wzrosły przeładunki praktycznie we wszystkich grupach. Przeładowano o 37,9 proc. więcej paliw płynnych (łącznie 18 854,6 tys. ton), 10,1 proc. więcej kontenerów (łącznie 2 117 829 TEU), aż o 795,6 proc. więcej drewna (łącznie 106,9 tys. ton), o 5,5 proc. więcej drobnicy (łącznie 23 318,5 tys. ton) oraz o 7,6 proc. więcej zboża (łącznie 1 612,8 tys. ton).

  • Wyniki Portu Gdańsk.
  • Wyniki Portu Gdańsk
  • Wyniki Portu Gdynia.
  • Wyniki Portu Gdynia.


- Port Gdańsk jest w dalszym ciągu trzecim portem na Bałtyku po rosyjskich Ust Ługa i St. Petersburg, przy czym ten drugi jest już w zasięgu Gdańska. Interesuje nas miejsce w pierwszej dziesiątce w Europie. W tej chwili jesteśmy na miejscu 18. - powiedział Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Ogólna liczba przeładunków w Porcie Gdynia w 2021 r. wzrosła o 8,2 proc., do 26 693 tys. ton. Przeładunki kontenerów wyniosły 985 919 TEU, co stanowi wzrost o 8,9 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Największe wzrosty Port odnotował w kategorii ładunków drobnicowych - wzrost o 14,9 proc. do 16 207 tys. ton - oraz ropy i przetworów naftowych - aż o 42 proc. więcej, łącznie 2 516 tys. ton. Do Gdyni w 2021 r. zawinęło 4240 statków handlowych, co oznacza wzrost o 14,7 proc. 19 spośród tych statków stanowiły kontenerowce powyżej 300 metrów (w 2020 r. był tylko jeden).

Czytaj też:

Kontenerowy kolos w Porcie Gdynia



- Za wzrostami stoją m.in. kwestie inwestycyjne. W zeszłym roku, poza nowym terminalem promowym, zakończyła się inwestycja elektryfikacji dostępu kolejowego do zachodniej części portu. Częściowo odebrana jest także rozbudowa placów manewrowo-składowych, które będą wykorzystywane m.in. do obsługi kontenerów, ale także konstrukcji offshore. Z kolei pogłębianie basenów wewnętrznych umożliwi wpływanie do portu największych jednostek kontenerowych - powiedział Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
VIK

Miejsca

Opinie (86) 2 zablokowane

  • Polska idzie do przodu, tak trzymac.

    Psy szczekają a karawana idzie dalej.

    • 9 8

  • Opinia wyróżniona

    (4)

    A kiedy Nowa Wyzwolenia.którą ma jechać transport do portu gdańskiego.Cały czas tiry niszczą dzielnicę Nowy Port,a szczególnie ul.Wyzwolenia,czyli środek osiedla mieszkaniowego,hałas i smog utrudnia życie mieszkańcom,którzy chorują przewlekle.Czy port gdański inwestuje w strukturę drogową NP?Bramy portowe są przecież przy ul.Oliwskiej.

    • 13 6

    • przestańcie! co wy robicie!? pogrążacie takimi news-ami "łopozycję" (1)

      Polska miała być przecież "izolowana" i "zamykana"... a tutaj odwrotnie :)

      • 5 3

      • Ale co jest "tutaj" odwrotnie?

        Polska nie jest izolowana? A zamknie się sama, dzięki jaśnie obecnie panującym.

        • 3 8

    • ruch ustanie tylko w momencie budowy i przeniesienia do tzw portu centralnego , ktory pis obiecal (1)

      ale do tej pory nic sie nie dzieje tak jak ze wszystkim co pis obiecywal, i tylko podatki podnosza i Polakow lupia

      • 5 4

      • Robią identycznie jak poprzednicy tylko wtedy Lisa miałeś w TVP więc wiele było przemilczane i wszystkie media kibicowały jedynej słusznej wtedy partii

        • 0 0

  • 795,6 proc. więcej drewna (1)

    no lasów ci u nas dostatek ...

    • 6 8

    • Jo płyną te nasze wycięte lasy łajbami rzeką czosnowianka do naszych portów gdzie są rozładowywane.

      • 3 0

  • Minister Witkowski to ten od lodołamaczy na Nilu? (2)

    Z resztą jak skończą kopać Wielki Rów na Mierzei to Elbląg stanie się Rotterdamem wschodu. Wszystko inne padnie na Bałtyku.
    Wielkie wycieczkowce w Tolkmicku czy Fromborku...Gróbarczyk to załatwi...

    • 7 10

    • Cienki Bolek jesteś... (1)

      Działki budowlane w Elblągu i we Fromborku schodzą, jak ciepłe bułki. Będzie hossa inwestycyjna i o to chodzi...

      • 2 5

      • Z apartamentów będą obserwować manewry wojenne na Zalewie

        Zapijając ruską gorzałą i śledziami w zalewie
        ale ty biedaku spod Suwałk będziesz łykał winko z Biedry w klitce z wynajmu

        • 4 2

  • duzo bla , bla bijecie piane.... (5)

    duzy przeładunek , a napiszcie ile ludzie zarabiają w Portach Morskich ? grosze banda cwaniaków zarządza tym i terenami czepiąc zyski dla siebie ? a co ludzie z tego maja zwykli co tam pracują taki Doker ?
    no napiszcie prawdę...

    • 12 6

    • W PGE po kilkanaście tysięcy

      Przedział 12-18

      • 3 6

    • (1)

      Bo powstały spółki i spółeczki...

      • 1 0

      • Informacyjnie

        Kolega napisał o zarobkach w Dct a nie w spółkach które tam są jako podwykonawcy.
        Praca po 12 godzin 7 dni w tygodniu zmianowa.
        Także szału nie ma.

        • 1 0

    • W DCT od 4500 do 6500 netto ( z minimum 24 nadgodzinami i premia m.C) mówię tu o dziale operacyjnym. Przyczym kwotę 6500 osiągają operatorzy STS którym udało się dotrzeć do Starszego Operatora. Jak na taka robotę to szału nie ma.

      • 1 2

    • Załóż firmę i pokaż jak powinno się płacić. Gadać każdy potrafi ale jak trzeba działać to już brak chętnych

      • 0 1

  • nie sztuka się narobić

    sztuka jest zarobić...

    Na koszty i na inwestycje...

    • 4 3

  • Pytanie. (4)

    PO co nam PO-rty jak Niemcy maja ?

    • 14 9

    • Nie potrafisz napisać nic od siebie, że tylko przepisujesz te osłuchane, durne hasełka? (3)

      • 3 5

      • bo to hasło trzeba powtarzać (2)

        Jako przestrogę...

        • 5 4

        • A manię prześladowczą z natręctwami trzeba leczyć. (1)

          • 2 6

          • no pewnie...

            Lepiej byc uchachanym pensjonariuszem domu dla ubezwlasnowolnionych, ktorego kazdy cieniarz rynkowy laduje w dowolny otwor, niz zdobywac swoje miejsce w miedzynarodowym podziale pracy. Tego miejsca nikt nie da, trzeba je sobie wziac i obronic...
            Ale "ciepla woda" wmowila ludziom, ze sa gorsi i trzeba przyjac to co chca i racza dac... Chociazby "zlotowke"... I chor oportunistow temu wtoruje...

            • 0 0

  • Chroń nas Boże przed powrotem ekspertów PO- st komuny. (1)

    Usłyszymy wtedy,ze po co nam port w Gdańsku skoro mamy port w Hamburgu.Latem będą wywózki do Niemiec na szparagi bo beżowi ani myślą brać się do roboty.

    • 17 7

    • Kolejny dzban umysłowy

      Ty sam możesz za szparagę robić na ruskim stepie

      • 6 4

  • Kiedyś bym się cieszył (4)

    A teraz dotarło do mnie że z profitów Gdańsk i Gdynia i tak są grabione przez Wawe. My mamy z tego tylko większe zanieczyszczenie środowiska

    • 4 3

    • "na przelomie wiekow"

      Byl koncept aby miasta mialy udzialy w portach. Nawet dostaly na to dofinansowanie... I zobacz, co z tym zrobily...

      • 3 0

    • Tak są grabione ze każdego roku budżet rośnie. Też bym tak chciał być grabiony

      • 0 1

    • Podziękuj szczurkowi w Gdyni (1)

      Port płaci miliony podatków a ta gdyńska małpa wszystko marnotrawi.

      • 1 1

      • jeszcze aktywnie

        Szkodzi.

        • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ryszard Gretkowski

Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Uniwersytetu Technologiczno- Przyrodniczego im.J.J....

Najczęściej czytane