• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port Gdańsk otworzył parking dla kierowców ciężarówek

Wioletta Kakowska-Mehring
27 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Na parkingu jest zaplecze socjalne -  poczekalnia dla kierowców, a także prysznice i toalety.
  • Na parkingu o powierzchni 1 ha są 62 miejsca dla samochodów ciężarowych.
  • Marcin Osowski, wiceprezes ds. Infrastruktury ZMPG i Sylwia Artichowicz, dyrektor Departamentu Utrzymania Infrastruktury w ZMPG.
  • Na parkingu jest zaplecze socjalne -  poczekalnia dla kierowców, a także prysznice i toalety.
  • Teren parkingu został ogrodzony i oświetlony, a wjazd jest wyposażony w szlabany sterowane przez dozorców.
  • Zaplecze sanitarne przystosowane zostało dla osób niepełnosprawnych.
  • To pierwszy parking z zapleczem sanitarnym na terenie Portu przeznaczony wyłącznie dla ciężarówek.

Miejsce dla 62 samochodów ciężarowych, zaplecze socjalno-sanitarne, ogrodzenie, oświetlenie i szlaban sterowany przez dozorców. W Porcie Wewnętrznym w Gdańsku u zbiegu ulic Śnieżnej i Handlowej zobacz na mapie Gdańska otwarto nowy parking dla samochodów ciężarowych. Na razie jest bezpłatny.



Długo wyczekiwany przez kierowców ciężarówek oraz spedytorów parking buforowy w Porcie Wewnętrznym już jest dostępny. To pierwszy parking na terenie Portu przeznaczony wyłącznie dla ciężarówek. Jest zlokalizowany u zbiegu ulic Śnieżnej i Handlowej zobacz na mapie Gdańska, czyli blisko terminali zbożowych, co ułatwi pracę zarówno kierowcom dostarczającym i wywożącym ładunki z Portu, jak i pracownikom samych terminali.

- Budowa parkingu pozwoli na lepszą kontrolę ruchu oraz oszczędność czasu spedytorów i gestorów ładunków. Zyskamy możliwość realnego zarządzania ruchem kołowym na terenie Portu Wewnętrznego. Rozwiąże się także problem korków na ul. Marynarki Polskiej - mówi Marcin Osowski, wiceprezes ZMPG ds. Infrastruktury.

Do czasu wdrożenia przez Zarząd Portu jednolitego systemu awizacji samochodów ciężarowych, korzystanie z parkingu buforowego jest bezpłatne i odbywa się na podstawie awizacji elektronicznej.

O problemie parkowania samochodów ciężarowych w gdańskim porcie mówi się od lat. Sprawa nabrzmiała pod koniec 2015 roku, kiedy to terminal DCT podwyższył stawki za parkowanie, chcąc tak naprawdę skłonić kierowców do krótszych pobytów na należących do terminalu parkingach. Kierowcy rozpoczęli protesty. Wówczas władze Gdańska i Zarząd Morskiego Portu Gdańsk obiecały załatwienie sprawy. Miasto stworzyło parking tymczasowy na terenach po zakładach Polleny (ul. Ku Ujściu), a władze portu rozpoczęły procedury mające doprowadzić do powstania parkingów z prawdziwego zdarzenia. Problemy z parkowaniem dotyczą nie tylko kierowców odwiedzających Port Północny. Kłopoty mieli też kierowcy przyjeżdżający do Portu Wewnętrznego. Niestety te uciążliwości odbijają się też na mieszkańcach tej części Gdańska. Teraz to ma się zmienić.

  • Parking przy ul. Sucharskiego (Port Północny).
  • Parking przy ul. Budowniczych Portu Północnego.
  • Parking przy ul. Ku Ujściu (Port Północny).

Koszt budowy parkingu w Porcie Wewnętrznym wyniósł to ok. 5,5 mln zł. Na parkingu o powierzchni 1 ha są 62 miejsca dla samochodów ciężarowych. Teren został ogrodzony i oświetlony, a wjazd jest wyposażony w szlabany sterowane przez dozorców. Do dyspozycji jest też dwukondygnacyjny budynek z pomieszczeniami dozoru, przestrzenią gospodarczo-magazynową oraz zapleczem sanitarnym dla kierowców, które przystosowane zostało także dla osób niepełnosprawnych.

Parking buforowy przy ul. Śnieżnej i Handlowej jest pierwszym z czterech, które powstaną na terenie Portu. W 2020 r. powstanie parking przy ul. Budowniczych Portu Północnego zobacz na mapie Gdańska na ponad 80 miejsc, parking przy Trasie Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska w standardzie MOP - 300 miejsc - oraz przy ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska, mieszczący ok. 100 pojazdów.

Miejsca

Opinie (67) 1 zablokowana

  • A gdzie

    Awizacje na parking? A gdzie te awizacje można zrobić żeby stanąć tam na noc? Ja bym często korzystał

    • 3 1

  • A po co ciężarówki? W Gdańsku wystarczy rower mevo i dotacje europejskie.

    • 10 9

  • czy będą wyrzucać butelki z moczem

    na pobliskie trawniki?

    • 19 5

  • Wygląda wszystko super

    oby tylko grupa docelowych użytkowników tego nie zdemolowała....

    • 29 1

  • standard jak w Kongo w latach 80 tych

    • 20 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Łukasz Żelewski

Prezes zarządu Agencji Rozwoju Pomorza od 2007 roku. Wcześniej pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora...

Najczęściej czytane