• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie nowy terminal DHL Express na gdańskim lotnisku

Wioletta Kakowska-Mehring
5 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Nowy obiekt powstanie w części cargo gdańskiego lotniska. Nowy obiekt powstanie w części cargo gdańskiego lotniska.

Terminal kurierski i sortownia dla firmy DHL Express, oferującej międzynarodowe usługi logistyczne, powstanie w Porcie Lotniczym w Gdańsku. Właśnie podpisano umowę w tej sprawie. Obiekt o powierzchni blisko 2 tys. m kw. będzie gotowy na początku 2018 r.



Czy korzystasz z usług kurierskich w ruchu międzynarodowym?

- Firma DHL to nasz wieloletni klient, najlepszy w segmencie cargo - mówi Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy. - Aby ta współpraca trwała i dalej się rozwijała, trzeba było podjąć decyzję o rozbudowie. Mam nadzieję, że prace rozpoczną się już wiosną przyszłego roku. Powstanie nowy obiekt i cały układ drogowy w sąsiedztwie.
Firma DHL Express obecna jest na gdańskim lotnisku od 22 lat. Dziś ma 54 proc. udziału według tonażu w cargo na gdańskim lotnisku. Budowa obiektu wraz z układem drogowym będzie kosztować kilkanaście milionów złotych. Postanie on w sąsiedztwie terminalu cargo. DHL Express wydzierżawi go na 10 lat, ale z opcją przedłużenia współpracy. Ta jednak będzie wymagała kolejnej rozbudowy.

- Ten obiekt wystarczy nam na 10 lat. Potem, a może jeszcze szybciej, będziemy poszukiwali kolejnych możliwości rozbudowy - mówi Tomasz Buraś, dyrektor zarządzający DHL Express.
Na razie budowany będzie obiekt o powierzchni 2 tys. m kw. Będzie w nim sortownia, terminal kurierski, agencja celna i 25 bramek dla kurierów. Pod względem powierzchni, przepustowości i wydajności, nowy obiekt będzie jedną z dziesięciu największych jednostek operacyjnych DHL w regionie Europy Środkowej.

- Ta wspólna inwestycja ma ogromne znaczenie dla wzrostu międzynarodowego lotniczego ruchu towarowego w regionie Polski Północnej oraz dla rozwoju europejskiego korytarza transportowego pomiędzy krajami bałtyckimi a centralnym hubem DHL Express w Lipsku oraz resztą Europy i świata - dodaje Tomasz Buraś.
DHL Express wyposaży obiekt w nowoczesną linię sortującą o przepustowości ok. 3 000 paczek na godzinę. W nowym terminalu znajdzie się 6 pozycji dedykowanych do obsługi kontenerów lotniczych, 5 bram do obsługi transportów liniowych i docelowo 30 bram do obsługi kurierów. Nowy obiekt operacyjny będzie zgodny ze standardem bezpieczeństwa TAPA-A, certyfikatem logistycznym kategorii A, przyznawanym za przewóz najbardziej wartościowych towarów. Ponadto będzie on wyposażony w nowoczesny punkt obsługi klienta umożliwiający osobiste nadanie oraz odbiór przesyłki międzynarodowej.

DHL jest światowym liderem w branży logistycznej - w dziedzinie międzynarodowych przesyłek ekspresowych, frachtu lotniczego i morskiego, transportu drogowego i kolejowego, logistyki kontraktowej oraz międzynarodowych usług pocztowych na rzecz swoich klientów. Firma operuje w 220 krajach i zatrudnia około 480 000 pracowników. Obecnie aż 92 proc. klientów DHL na całym świecie należy do sektora MŚP. Firma DHL jest częścią Grupy Deutsche Post DHL. W 2014 r. Grupa wygenerowała przychód w wysokości 56 miliardów euro.

Miejsca

Opinie (53) 1 zablokowana

  • DHL Express wyposaży obiekt w nowoczesną linię sortującą o przepustowości ok. 3 000 paczek na godzinę. (6)

    Mam nadzieję, że mowa tu o zautomatyzowanej linii sortującej a nie kazaniu kurierom na przychodzenie raz w tygodniu na 5.30 i ściąganie paczek z taśmy przez 2,5h (przed 14 godzinną pracą na rejonie) - oczywiście za darmo, bo tak to wygląda na Kowalach.

    Generalnie kurier małogabarytowy to okropna tyra i wspominam okres pracy w tej firmie jak najgorzej.

    Całe szczęście wróciłem na studia, i teraz siedzę sobie w ciepłym biurze zarabiając prawie 2x więcej - wszystko uczciwie, przyjemnie i bez wyzysku. No i robię to czego się uczyłem i co lubię.

    Chociaż kurierzy "samolotowi" to najwyższa kasta kurierska, z tego co pamiętam to oni mieli najlepsze warunki. W każdym razie pozdro dla kurierów, mam nadzieję, że jakkolwiek lepiej to wygląda niż kiedy tam robiłem ;)

    • 66 4

    • dzięki za opinię

      w tym momencie była mi bardzo potrzebna.

      • 0 0

    • TYRA??? :) (2)

      Tyra? Pracuje w DHL troszkę lat i mam inne zdanie.
      Wynagrodzenie dobre, pracuje ok 6-7 godz. dziennie, i nigdy nie byłem na DHLu o 5:30. Myślę, ze jest jest więcej osób podzielających moje zdanie.

      • 5 15

      • bajek nie opowiadaj... pewnie podwykonawca u którego mozesz zarobic magiczne 2 koła :D

        • 3 1

      • Dokładnie jak piszesz ;) stare dobre czasy-jedyne czego brakowało to umowa o pracę,chociaż na początku i to było a pózniej niestety oszczednosci😦

        • 4 1

    • MIedzynarodowka "utrzymuje"

      krajowke. Takie jest moje zdanie i oczywiscie moge sie mylic.

      • 5 3

    • A ja skończyłem magisterke i dalej robię w kurierce podobnie jak sporo moich kolegów. Studia to nie magia, pracy nie wyczaruja.

      • 13 2

  • wszytko pięknie ładnie tylko dlaczego

    odbywa się to kosztem pracowników (niewolników) tego korporacyjnego myślenia?

    • 0 1

  • Mnie się to podoba

    Mnie się to podoba i projekt i to, że w ogóle powstanie. Zawsze to fajniejsze warunki. Po tylu latach się w końcu doczekamy. Trzymam kciuki, żeby dobrze poszło

    • 0 0

  • Kurde z tym cargiem i cargiem

    • 1 0

  • Wszystko super... Ale! (4)

    To z pewnością zwiększy czas rozwozu i odbioru przesyłek dla kurierów. I tyle. A skoro zwiększy czas na pracę "na rejonie" to zwiększy się ilość pracy, a wtedy stosunkowo stawki się zmniejszą za ilość rozwiezionych przesyłek, czyli - będziesz pracować tyle samo, ale ganiać z paczkami więcej, a dostaniesz tyle samo. To raz. Co do tego, co napisał ex - kurier wcześniej i inni, owszem, to jest orka od rana do wieczora. Owszem ciężka praca, ale godzisz się na nią i na własnym aucie możesz coś zarobić, a jak idziesz do podwykonawcy na etat to niestety pensja od podwykonawcy, zazwyczaj takiego samego kuriera jak Ty, który zatrudnia kogoś na drugie auto.

    Natomiast SKANDALEM jest w tej firmie kupowanie odzieży firmowej, którą musisz mieć, ponieważ w innym wypadku możesz zostać obciążony notą księgową, czyli odbierają pieniądze. Tak było nawet z czystością samochodów w zimę.

    Ale to niestety Brudaś i jego warszawska ekipa daje super wisiorom poprzez kierownika oddziału nakazy i wszystko działa elegancko jak w każdej korporacji, tyle, że ta jest typowo fizyczna.

    Co do elity - bo wozi lotniczy szit dla klientów, bzdura. Ludzie pracujący na krajowych maą niejednokrotnie lepsze wypłaty, niż tzw. lotnicy.

    Szkoda, że wygrali pisuary, ponieważ nie zmieni się to chore samozatrudnienie i kurierzy powinni być w końcu na etatach i nie musieliby kupować swoich busów, malować ich na żółto na swój koszt, itd.

    A teraz kurierzy jeżdżą BEZ WOLNEGO rok na rok, jak w końcu auto siądzie to muszą zastępczaki na swój koszt kombinować, to nie jest normalne. Praca po 12 godzin bez urlopu, wolnego, i nagonka, żeby przechwytywać klientów.

    A Buraś opowiada o wspaniałym zwiększeniu. Tylko czego. Paczek na godzinę na kuriera, bo sobie wymyślili, że im więcej paczek na godzinę doręczysz, to tym mniejszą kasę za adres dostaniesz.

    Wyzysk i tyle. Człowiek w końcu musi odpocząć.

    • 12 3

    • Jak tak zle w loecie zawsze mozesz wrocic do stolicy :) znaczy upsa :)

      Autorem zapewne jest rumiana twarz :0

      • 1 0

    • zmień prace,weź kredyt i będzie dobrze.

      • 3 1

    • To co wyczynia pani Pater w AC to jest dopiero skandal

      • 2 0

    • Każdy człowiek ma prawo wyboru

      możesz zatrudnić się gdzie indziej.

      • 4 1

  • (4)

    Nie lepiej zbudować to przy lotnisku w Gdyni. Przeciez Kosakowie jest mniej dni z mgłami niż w Rebiechowie, co w stu procentach udowadnia monitoring pogody na Skwerze Kościuszki.

    • 47 14

    • Dziwak Maruda w gdyni niema lotniska , cos buduja ups budowali i nie skonczyli

      i teraz modla sie o liczne i geste mgly aby przyslonily ten pomnik wstydu

      • 0 1

    • Kosakowo temat pozamiatany

      Nie wiem na co liczycie ale to lotnisko juz nigdy nie odpali poza wojskowym

      • 6 2

    • Nie kopie się leżącego :-)

      • 11 3

    • sorry, ale DHL chyba nie wierzy w monitoring pogody ze Skweru Kościuszki

      i widać woli monitoring pogody z Rębiechowa

      • 17 3

  • A co z parkingami? (1)

    Czy nadal promujemy blokowanie i zastawianie wszystkiego (łącznie z studzienkami kanalizacyjnymi) betonowymi pseudo donicami. I czy posłowie jedynie słusznej opcji nadal parkują za darmo na parkingu zarządu?

    • 5 0

    • już niedługo...

      • 1 0

  • Rębiechowo (6)

    Dobra wiadomość, bo pokazuje, że nie tylko od strony pasażerskiej się lotnisko rozbuduje, ale także od strony Cargo.

    Ilość lądowań jeszcze nie jest tak duża, aby był konieczny kolejny pas.

    Coś czuje, że nowa Słowackiego do Lotniska z 2 pasami może szybko okazać się za wąska. A tak pisali, że nie potrzeba 2 pasów. A ilekroć jadę na lotnisko to jedzie auto za autem i to bez różnicy o jakiej godzinie, bo nawet jak człowiek odbiera kogoś w nocy to jest podobnie.

    • 50 9

    • Jeden pas wystarcza na około 20 mln pax - powiedzmy, że przez przewidywalna przyszlość - nie bedzie potrzebny :D (4)

      • 10 4

      • Skąd masz te dane - z Heathrow ? (3)

        dla lotniska regionalnego ta ilość jest dużo mniejsza bo nie lądują tu A380, B747, B777, A340, nawet 767, A330 jest rzadkością.
        Pas jest przystosowany do max 44 operacji na godzinę, to nawet przy ruchu przez 24h daje 1056 operacji dziennie x 365 = 385 tys operacji rocznie * średni samolot załóżmy nawet 150pax = max 6mln zakładając że nie ma operacji lotniczych cargo, general aviation, LPR, SG itp tylko same pasażerskie.

        • 6 5

        • No widzisz? Niby proste wyliczenie, a ciebie przerosło. Jak już ci napisano, przy twoich założeniach to będzie prawie 58 mln, a nie 6 mln. Popracuj nad obsługą kalkulatora.
          A teraz trochę realnych przykładów, nie trzeba brać przykładu Heathrow, wystarczą mniejsze lotniska z jednym pasem. I tak:
          - Gatwick (formalnie są dwa pasy, ale są zbyt blisko siebie, więc i tak nie można wykonywać jednocześnie dwóch operacji na dwóch pasach) - 35,5 mln pax
          - Stansted - 20 mln pax
          - San Diego - 18,8 mln pax
          - Genewa - 15 mln pax
          - Malaga - 13,8 mln pax
          - Luton - 10,5 mln pax
          Nasze Okęcie również ma jakieś 10,5 mln pax. I tak, formalnie tam są dwa pasy, lecz są one na planie krzyża, co również uniemożliwia wykonywanie dwóch operacji jednocześnie.
          Masz jeszcze jakieś rewelacje?

          • 0 6

        • 57750000

          • 3 1

        • 50mln

          chyba jedno zero zgubileś

          • 4 0

    • Naturalnym działaniem powinno być przywrócenie

      połączenia lotniska przez Banino do Miszewa. Przez Mieszewo będzie prowadzić obwodnica metropolitalna. W innym przypadku ruch do obwodnicy trójmiasta i sama obwodnica zaraz się zakorkują.

      • 8 8

  • Kolejny dowód na Polskę w ruinie (4)

    ...tylko się cieszyć że Gdańsk rozwija się niemal w każdym calu

    • 42 18

    • Szkoda, że to DHL a nie Poczta Polska. (1)

      Niemiecki kapitał (Deutsche Post DHL) uzyskuje ponad 50% ruchu lotniska, niedobrze. Kto tu się rozwija?

      • 15 7

      • a po co poczcie terminal na lotnisku? czy poczta polska dziala w kazdym kraju na swiecie? czy poczta polska ma samoloty?

        • 4 0

    • No tak, to że niemiecka firma buduje sobie sortownię za połowę ceny (1)

      bo resztę kwoty pokryje nasze lotnisko, to rzeczywiście powód do dumy i dowód na super hiper prosperity i złoty wiek dla Polski (słowa byłego prezydenta Bronk). Pozdro lemingu, idź poćwiczyć bicie pokłonów przed zdjęciem tuska

      • 8 15

      • Elo minionku

        • 5 3

  • Pracuje tam tak zwany DOMINO (1)

    ... kto poznał tego człowieka... Współczuje

    • 13 0

    • I piękna Izunia w AC

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Grabski

Przedsiębiorca, inwestor, autor wielu projektów biznesowych. Twórca Olivia Business Centre....

Najczęściej czytane