- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (43 opinie)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (162 opinie)
- 3 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 4 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (47 opinii)
- 6 Jest umowa na czarter FSRU (20 opinii)
Prawdziwy kolos wszedł do "Remontowej"
Zobacz skomplikowaną operację wejścia kolosa do "Remontowej". Film udostępniony przez portalmorski.pl.
To była bardzo precyzyjna operacja. Do Gdańskiej Stoczni Remontowa wpłynął mierzący 300 m długości i 40 m szerokości kontenerowiec Buxcliff. Kolosa wprowadzały do Portu Gdańsk, a potem do stoczni aż cztery holowniki.
Kontenerowiec Buxcliff to jeden z najdłuższych statków, jakie były do tej pory dokowane w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Ma 300 m długości, 40 m szerokości i 14,50 m zanurzenia przy wysokości bocznej kadłuba 24,20 m. Tonaż pojemnościowy brutto (GT) wynosi 72 760 jednostek, nośność (DWT) - 79 501 ton, wyporność - 106 038 ton, a masa statku pustego - 26 537 t. Ładowność sięga 6712 TEU.
- Nadbudówka wynurzonego, wprowadzanego do portu wewnętrznego w Gdańsku kontenerowca, przy obserwacji z oddali, dorównywała prawie wysokością pomnikowi Obrońców Westerplatte. Wysokość od stępki do szczytu najwyższego masztu wynosi 60,63 m - poinformował portalmorski.pl.
Z uwagi na wielkość statku, newralgicznym momentem podczas wprowadzenia do stoczni było pokonanie tzw. Zakrętu Pięciu Gwizdków, znajdującego się przy ujściu Martwej Wisły ku Zatoce Gdańskiej.
- Zakręt, liczący 600 metrów, to odcinek, w którym statki zmieniają kurs o 110 stopni. Przy 300-metrowej jednostce ta operacja wymaga ogromnej precyzji w manewrowaniu i doświadczenia - poinformował portalmorski.pl.
Buxcliff, który przejdzie w Gdańsku remont klasowy, został dzisiaj zadokowany w największym doku pływającym "Remontowej". Związany z odnowieniem klasy zakres prac, jaki będzie realizowany na tej 20-letniej jednostce, obejmuje naprawy stalowe, konserwację kadłuba, ładowni i elementów mocujących kontenery.
Statek pływający pod banderą otwartego rejestru Portugalii, czyli Madery, należy do niemieckiej spółki GEBAB Konzeptions-und Emissionsgesellschaft mbH. Operatorem statku był ostatnio liniowy przewoźnik kontenerowy Orient Overseas Container Line.
Miejsca
Opinie (127) ponad 10 zablokowanych
-
2021-07-08 15:51
3 razy pojemniejsze wpływają co tydzień do DCT
- 8 0
-
2021-07-08 15:51
Kawał złomu (2)
Na co to komu? Lepiej jeździć rowerem, po co transport w ogóle?
- 17 62
-
2021-07-08 16:10
Po to żeby przywieźć Twój rower z Chin.
- 31 3
-
2021-07-09 08:58
slaby trol. dpf w swoim dieslu juz wyciales?
- 3 0
-
2021-07-08 15:51
(1)
300 metrow długości o 40 szerokosci i tylko 6500 TEU ?? coś tu jest nie tak. jednostki tej wielkosci zazwyczaj biora 8000- 9000 teu.
- 3 0
-
2021-07-08 15:59
Bo tu nie chodzi o długość a o szerokość
40m więc nie za dużo
- 3 0
-
2021-07-08 15:52
maintenance (6)
Ciekawi mnie w jaki sposób chcą usunąć starą farbę z dziobu i go odmalować?
Wystaje dobre 25m poza dok. Cały syf z czyszczenia pójdzie do wachy?- 4 4
-
2021-07-08 15:55
Prosto do Wisły
I tak czaskowski i budyń tam syfu narobili
- 10 3
-
2021-07-08 15:59
Może ponton podstawią na piaskarki i wyciągi koszowe (1)
- 2 0
-
2021-07-08 21:07
Już jest ponton
- 1 0
-
2021-07-08 18:50
(1)
Część osiądzie na samochodach zaparkowanych wokół SR. Właściciele wspomnianych samochodów częściej niż inni musza polerować lakiery i wymieniać wycieraczki.
- 4 0
-
2021-07-08 21:08
I szyby w różnych odcieniach tęczy
- 0 0
-
2021-07-17 09:02
Klops
Podstawią pontony , ale trochę i tak pójdzie do wody
- 0 0
-
2021-07-08 15:56
Wrócił Donek i jest robota
A tamte tylko rozwalają stał i budują ten swój kramik z dykty
- 4 12
-
2021-07-08 15:58
Stary statek
Ale uwaga na złomiarzy
- 3 1
-
2021-07-08 16:27
Czyli jak zawsze podczas piaskowania i malowania cały syf pójdzie do wody
- 8 4
-
2021-07-08 16:46
statek
PAD nie był obecny ON lubi takie sytuacje
- 3 5
-
2021-07-08 16:53
A potem po załadunek do Elbląga przez rów Punokio
- 13 8
-
2021-07-08 17:25
Informacja (10)
A gdzie była informacja, ze wpłynie??? Nie potrzebuje musztardy po obiedzie, byłaby to niewątpliwie atrakcja obejrzeć z bliska, ale trzeba by tam być, a nie dowiedzieć się po fakcie. Brawo Trójmiasto! Nie moglibyście postarać się informować czytelników przed wydarzeniem? To nie pierwszy raz.
- 115 10
-
2021-07-08 20:21
(1)
Polecam stronę Pilot Gdańsk, zakładka ruch w porcie
- 5 5
-
2021-07-09 07:41
Dzięki
- 3 0
-
2021-07-08 20:40
(1)
Zobacz sobie tu:
http://www.vesselfinder.com- 2 1
-
2021-07-09 07:41
Dziękuję
- 3 0
-
2021-07-08 21:10
Ruch statków urząd morski gdynia
- 3 0
-
2021-07-09 07:37
Trzeba pilnować kiedy koniec remontu :) (1)
- 2 0
-
2021-07-09 19:43
Wg światowych standardów, po 20 latach robi poszerzony przegląd klasowy, powinien wychodzić za jakieś 3 tygodnie.
- 1 0
-
2021-07-09 16:29
Nie mogli !!! Statki są awizowane, ale nie wszystkie wchodzą do Stoczni ! Wiec trudno przewidzieć ze względu na warunki atmosferyczne , decyzje Armatorów i logistykę ruchy statków ! Jak szukasz sensacji , to obserwuj przy dostępnym nabrzeżu do Stoczni, albo obserwuj ruchy statków na dostępnej witrynie . Stocznia nie ma obowiązku powiadamiać Trójmiasto.pl, ani innych ogólnych środków przekazu . Pizdrawiam
- 2 5
-
2021-07-10 12:20
Brygida, spokojnie tylko.
- 3 0
-
2021-07-11 18:53
A to jest prawda
O wielu wydarzeniach można przeczytać, ze się odbyły, a nie ze się odbędą. Wchodzę na portal codziennie i nie dowiaduje się p żadnych takich atrakcjach za wczasu.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.