• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawdziwy kolos wszedł do "Remontowej"

Wioletta Kakowska-Mehring
8 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Zobacz skomplikowaną operację wejścia kolosa do "Remontowej". Film udostępniony przez portalmorski.pl.


To była bardzo precyzyjna operacja. Do Gdańskiej Stoczni Remontowa wpłynął mierzący 300 m długości i 40 m szerokości kontenerowiec Buxcliff. Kolosa wprowadzały do Portu Gdańsk, a potem do stoczni aż cztery holowniki.



Kontenerowiec Buxcliff to jeden z najdłuższych statków, jakie były do tej pory dokowane w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Ma 300 m długości, 40 m szerokości i 14,50 m zanurzenia przy wysokości bocznej kadłuba 24,20 m. Tonaż pojemnościowy brutto (GT) wynosi 72 760 jednostek, nośność (DWT) - 79 501 ton, wyporność - 106 038 ton, a masa statku pustego - 26 537 t. Ładowność sięga 6712 TEU.

- Nadbudówka wynurzonego, wprowadzanego do portu wewnętrznego w Gdańsku kontenerowca, przy obserwacji z oddali, dorównywała prawie wysokością pomnikowi Obrońców Westerplatte. Wysokość od stępki do szczytu najwyższego masztu wynosi 60,63 m - poinformował portalmorski.pl.
Z uwagi na wielkość statku, newralgicznym momentem podczas wprowadzenia do stoczni było pokonanie tzw. Zakrętu Pięciu Gwizdków, znajdującego się przy ujściu Martwej Wisły ku Zatoce Gdańskiej.

- Zakręt, liczący 600 metrów, to odcinek, w którym statki zmieniają kurs o 110 stopni. Przy 300-metrowej jednostce ta operacja wymaga ogromnej precyzji w manewrowaniu i doświadczenia - poinformował portalmorski.pl.
Buxcliff w doku pływającym. Buxcliff w doku pływającym.

Buxcliff, który przejdzie w Gdańsku remont klasowy, został dzisiaj zadokowany w największym doku pływającym "Remontowej". Związany z odnowieniem klasy zakres prac, jaki będzie realizowany na tej 20-letniej jednostce, obejmuje naprawy stalowe, konserwację kadłuba, ładowni i elementów mocujących kontenery.

Statek pływający pod banderą otwartego rejestru Portugalii, czyli Madery, należy do niemieckiej spółki GEBAB Konzeptions-und Emissionsgesellschaft mbH. Operatorem statku był ostatnio liniowy przewoźnik kontenerowy Orient Overseas Container Line.

Miejsca

Opinie (127) ponad 10 zablokowanych

  • 3 razy pojemniejsze wpływają co tydzień do DCT

    • 8 0

  • Kawał złomu (2)

    Na co to komu? Lepiej jeździć rowerem, po co transport w ogóle?

    • 17 62

    • Po to żeby przywieźć Twój rower z Chin.

      • 31 3

    • slaby trol. dpf w swoim dieslu juz wyciales?

      • 3 0

  • (1)

    300 metrow długości o 40 szerokosci i tylko 6500 TEU ?? coś tu jest nie tak. jednostki tej wielkosci zazwyczaj biora 8000- 9000 teu.

    • 3 0

    • Bo tu nie chodzi o długość a o szerokość

      40m więc nie za dużo

      • 3 0

  • maintenance (6)

    Ciekawi mnie w jaki sposób chcą usunąć starą farbę z dziobu i go odmalować?
    Wystaje dobre 25m poza dok. Cały syf z czyszczenia pójdzie do wachy?

    • 4 4

    • Prosto do Wisły

      I tak czaskowski i budyń tam syfu narobili

      • 10 3

    • Może ponton podstawią na piaskarki i wyciągi koszowe (1)

      • 2 0

      • Już jest ponton

        • 1 0

    • (1)

      Część osiądzie na samochodach zaparkowanych wokół SR. Właściciele wspomnianych samochodów częściej niż inni musza polerować lakiery i wymieniać wycieraczki.

      • 4 0

      • I szyby w różnych odcieniach tęczy

        • 0 0

    • Klops

      Podstawią pontony , ale trochę i tak pójdzie do wody

      • 0 0

  • Wrócił Donek i jest robota

    A tamte tylko rozwalają stał i budują ten swój kramik z dykty

    • 4 12

  • Stary statek

    Ale uwaga na złomiarzy

    • 3 1

  • Czyli jak zawsze podczas piaskowania i malowania cały syf pójdzie do wody

    • 8 4

  • statek

    PAD nie był obecny ON lubi takie sytuacje

    • 3 5

  • A potem po załadunek do Elbląga przez rów Punokio

    • 13 8

  • Informacja (10)

    A gdzie była informacja, ze wpłynie??? Nie potrzebuje musztardy po obiedzie, byłaby to niewątpliwie atrakcja obejrzeć z bliska, ale trzeba by tam być, a nie dowiedzieć się po fakcie. Brawo Trójmiasto! Nie moglibyście postarać się informować czytelników przed wydarzeniem? To nie pierwszy raz.

    • 115 10

    • (1)

      Polecam stronę Pilot Gdańsk, zakładka ruch w porcie

      • 5 5

      • Dzięki

        • 3 0

    • (1)

      Zobacz sobie tu:
      http://www.vesselfinder.com

      • 2 1

      • Dziękuję

        • 3 0

    • Ruch statków urząd morski gdynia

      • 3 0

    • Trzeba pilnować kiedy koniec remontu :) (1)

      • 2 0

      • Wg światowych standardów, po 20 latach robi poszerzony przegląd klasowy, powinien wychodzić za jakieś 3 tygodnie.

        • 1 0

    • Nie mogli !!! Statki są awizowane, ale nie wszystkie wchodzą do Stoczni ! Wiec trudno przewidzieć ze względu na warunki atmosferyczne , decyzje Armatorów i logistykę ruchy statków ! Jak szukasz sensacji , to obserwuj przy dostępnym nabrzeżu do Stoczni, albo obserwuj ruchy statków na dostępnej witrynie . Stocznia nie ma obowiązku powiadamiać Trójmiasto.pl, ani innych ogólnych środków przekazu . Pizdrawiam

      • 2 5

    • Brygida, spokojnie tylko.

      • 3 0

    • A to jest prawda

      O wielu wydarzeniach można przeczytać, ze się odbyły, a nie ze się odbędą. Wchodzę na portal codziennie i nie dowiaduje się p żadnych takich atrakcjach za wczasu.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane