- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (19 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
- 5 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (238 opinii)
- 6 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
Prawdziwy kolos wszedł do "Remontowej"
Zobacz skomplikowaną operację wejścia kolosa do "Remontowej". Film udostępniony przez portalmorski.pl.
To była bardzo precyzyjna operacja. Do Gdańskiej Stoczni Remontowa wpłynął mierzący 300 m długości i 40 m szerokości kontenerowiec Buxcliff. Kolosa wprowadzały do Portu Gdańsk, a potem do stoczni aż cztery holowniki.
Kontenerowiec Buxcliff to jeden z najdłuższych statków, jakie były do tej pory dokowane w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Ma 300 m długości, 40 m szerokości i 14,50 m zanurzenia przy wysokości bocznej kadłuba 24,20 m. Tonaż pojemnościowy brutto (GT) wynosi 72 760 jednostek, nośność (DWT) - 79 501 ton, wyporność - 106 038 ton, a masa statku pustego - 26 537 t. Ładowność sięga 6712 TEU.
- Nadbudówka wynurzonego, wprowadzanego do portu wewnętrznego w Gdańsku kontenerowca, przy obserwacji z oddali, dorównywała prawie wysokością pomnikowi Obrońców Westerplatte. Wysokość od stępki do szczytu najwyższego masztu wynosi 60,63 m - poinformował portalmorski.pl.
Z uwagi na wielkość statku, newralgicznym momentem podczas wprowadzenia do stoczni było pokonanie tzw. Zakrętu Pięciu Gwizdków, znajdującego się przy ujściu Martwej Wisły ku Zatoce Gdańskiej.
- Zakręt, liczący 600 metrów, to odcinek, w którym statki zmieniają kurs o 110 stopni. Przy 300-metrowej jednostce ta operacja wymaga ogromnej precyzji w manewrowaniu i doświadczenia - poinformował portalmorski.pl.
Buxcliff, który przejdzie w Gdańsku remont klasowy, został dzisiaj zadokowany w największym doku pływającym "Remontowej". Związany z odnowieniem klasy zakres prac, jaki będzie realizowany na tej 20-letniej jednostce, obejmuje naprawy stalowe, konserwację kadłuba, ładowni i elementów mocujących kontenery.
Statek pływający pod banderą otwartego rejestru Portugalii, czyli Madery, należy do niemieckiej spółki GEBAB Konzeptions-und Emissionsgesellschaft mbH. Operatorem statku był ostatnio liniowy przewoźnik kontenerowy Orient Overseas Container Line.
Miejsca
Opinie (127) ponad 10 zablokowanych
-
2021-07-09 15:26
Codziennie pracuje na statkach 400 na 60 m więc ten jest średniak ;)
- 2 2
-
2021-07-08 15:51
Kawał złomu (2)
Na co to komu? Lepiej jeździć rowerem, po co transport w ogóle?
- 17 62
-
2021-07-09 08:58
slaby trol. dpf w swoim dieslu juz wyciales?
- 3 0
-
2021-07-08 16:10
Po to żeby przywieźć Twój rower z Chin.
- 31 3
-
2021-07-08 14:06
Kawałek statku, co by nie mówić. (6)
Robi wrażenie.
Choć patrząc na ilość kontenerów jaką jest w stanie zabrać na pokład, to przeciętna jednostka.- 36 4
-
2021-07-08 18:49
Bzdury opowiadasz. (1)
Jak jeszcze byla tam stocznia naprzeciw remontówki to budowano dokladnie blizniakow tego. Tylko to 30 lat temu. Mozesz nie wiedziec.
- 0 1
-
2021-07-09 08:52
W Północnej
owszem, budowano kontenerowce (B184, B196) ale to były małe feedery na 400 TEU.
- 2 0
-
2021-07-08 15:59
RaPa
Robi wrażenie wchodząc na stocznię do Nowego Portu.
Dużo większe jednostki wchodzą do Portu Północnego do terminala DCT.- 0 2
-
2021-07-08 14:10
Znafca się odezwał. (1)
- 3 12
-
2021-07-08 14:16
6712 TEU
To naprawdę mały kontenerowiec. Obecnie sto metrów dłuższe i szersze o 10 metrów mogą wziąć 24 000 TEU.
- 23 1
-
2021-07-08 14:12
wizualnie może tak
Co to jest 6700 TEU? Największe mają aktualnie po 23-24 tys. ;) To jest taki mniejszy oceanic.
- 14 1
-
2021-07-09 06:46
A czy na stoczni dalej pracuje w rusztowaniach paker Rafi? Nie mogę o nim zapomnieć!
- 1 1
-
2021-07-08 19:02
i potem sie dziwicie, ze tyle zachorowac w Gdansku (1)
Czyli jak zawsze podczas piaskowania i malowania cały syf pójdzie do wody. Ktos to w ogole kontroluje?
- 2 6
-
2021-07-09 00:06
jak znam zycie remont bedzie polegal na bardzo uciazliwych pracach dla srodowiska tj.piaskowanie kadluba,spawanie,malowanie,czyszczenie zbiornikow paliwowych,olejowych wymiana olejow,ktore potem pojda przez komin spalarni na westerplatte ,lepsze czyste prace wykonaja na zachodzie za lepsze pieniadze
- 0 0
-
2021-07-08 15:07
(5)
Trzeba przyznać że troszkę mu się zardzewiało :)
- 16 1
-
2021-07-08 15:21
Woda morska jest bezlitosna dla stali okrętowej. (2)
Ruda szybko wychodzi.
- 9 0
-
2021-07-09 00:04
to trzeba plywac po jeziorach i rzekach
- 0 1
-
2021-07-08 15:47
Taka Ruda wóda na maszach
- 1 2
-
2021-07-08 15:11
będzie co szlifować
- 2 1
-
2021-07-08 15:10
Jest trochę fleja ! Nie zawsze się umyje po robocie :)
- 6 1
-
2021-07-08 15:34
(5)
Nie znam się, ale wyglada na znacznie starszy niż 20 lat
- 11 10
-
2021-07-08 15:54
(2)
Słona woda robi swoje....
Tak jak zimą posypują ulice solą, która tak samo działa na karoserię, i auto rdzewieje...- 4 1
-
2021-07-08 23:17
Flapom się nie chce "jechać" ma młotkach. Wiadomo, karaoke ważniejsze. Easy, easy.
- 1 1
-
2021-07-08 19:00
to niech plywa po jeziorach i rzekach
- 0 0
-
2021-07-08 16:18
Ale ma mały przebieg (1)
bo pływał tylko w niedzielę
- 9 0
-
2021-07-08 17:19
Kapitan tylko do kościoła w niedzielę
- 3 1
-
2021-07-08 18:01
statek (2)
plywalo sie na takich jednostkach. bosman andrzej gdansk poludnie
- 5 2
-
2021-07-08 23:16
Na takich statkach bosmani są z Filipin.
- 1 2
-
2021-07-08 19:03
ja tez bosman szczecin i czasem
kaper oraz porter
- 4 0
-
2021-07-08 22:21
Haha
Gigant
- 1 1
-
2021-07-08 22:01
Taka prawda.
Gdyński port powinien się uczyć od Gdańska. Usługi holownicze wykonuje polska firma WUŻ. Dla przypomnienia - w Gdyni również był WUŻ, jedna z niewielu państwowych spółek, które przynosiły zyski. Niestety została sprywatyzowana i sprzedana w holenderskie ręce. Teraz Polscy marynarze pływają na złomie pod zagraniczną banderą za głodowe pensje. Są traktowani jak niewolnicy. Firma Fairplay obłowiła się na Polakach i zarabia dalej, a ludzie pracują za głodowe stawki. Gdyński port co roku podpisuje kontrakt z tą firmą i nie interesuje ich los ludzi, którzy pracują w tych nieludzkich warunkach. Kiedy ktoś się temu przyjrzy?
- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.