• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes Lotos Kolej jednocześnie zatrudniony u konkurencji

Robert Kiewlicz
12 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Anatol Kupryciuk (w środku) jest prezesem Lotos Kolej od maja 2017 r. Wcześniej związany był z PKP Cargo, największym konkurentem gdańskiej spółki. Z naszych informacji wynika, że dopiero kilka dni temu wypowiedział urlop bezpłatny poprzedniemu pracodawcy. Anatol Kupryciuk (w środku) jest prezesem Lotos Kolej od maja 2017 r. Wcześniej związany był z PKP Cargo, największym konkurentem gdańskiej spółki. Z naszych informacji wynika, że dopiero kilka dni temu wypowiedział urlop bezpłatny poprzedniemu pracodawcy.

Prezes Lotos Kolej był jednocześnie urlopowanym pracownikiem największego konkurenta swojej firmy, czyli PKP Cargo. Urlopu zrzekł się prawdopodobnie po naszych pytaniach w tej sprawie. Grupie Lotos ta sytuacja nie przeszkadza, PKP Cargo odmówiło nam komentarza.



Czy prezes firmy powinien być związany z konkurencją?

Przypomnijmy: w maju 2017 roku Lotos Kolej, czyli kolejowa spółka Grupy Lotos, zmienił cały zarząd. Pracę stracili wówczas prezes Henryk Gruca oraz wiceprezes Paweł Makurat. Zostali odwołani ponieważ odejścia wiceprezesa żądali pracownicy, prezes ucierpiał niejako przypadkiem.

W ich miejsce powołano Anatola Kupryciuka na stanowisko prezesa oraz Krzysztofa Wiktorowicza, na stanowisko członka zarządu. W marcu 2017 roku do zarządu dołączył jeszcze Maciej Piotrowski, na stanowisku drugiego wiceprezesa Lotos Kolej.

Anatol Kupryciuk to fachowiec od kolei: absolwent Politechniki Warszawskiej i Politechniki Gdańskiej, od 1981 r. związany z różnymi podmiotami grupy PKP. Bezpośrednio przed przyjściem do Lotos Kolej pracował jako dyrektor Biura Kierowania Przewozami w centrali PKP Cargo, a więc u największego konkurenta Lotos Kolej na rynku przewozów towarowych w Polsce.

Problem w tym, że - jak ustaliliśmy - od momentu powołania na stanowisko prezesa Lotos Kolej, Anatol Kupryciuk wciąż pozostawał pracownikiem PKP Cargo. W poprzedniej firmie otrzymał natomiast urlop bezpłatny.

O status zawodowy Kuprycniuka zapytaliśmy w PKP Cargo. Chcieliśmy wiedzieć, czy:

  • nadal jest on pracownikiem spółki,
  • na jaki okres udzielono mu urlopu bezpłatnego,
  • podczas trwania urlopu może podejmować zatrudnienie w innych firmach,
  • nie ma zakazu konkurencji?


PKP Cargo nabiera wody w usta

Odmówiono nam jednak odpowiedzi na te pytania.

- Zgodnie z przepisem art. 4 ust. 1 ustawy Prawo prasowe przedsiębiorca jest obowiązany do udzielenia prasie informacji o swojej działalności, o ile na podstawie odrębnych przepisów informacja nie jest objęta tajemnicą lub nie narusza prawa do prywatności. Wskazany wyżej przepis ustawy nie znajduje więc zastosowania w niniejszej sprawie. Wobec powyższego PKP Cargo nie ma możliwości udzielenia odpowiedzi - poinformował Trojmiasto.pl Ryszard Jacek Wnukowski z Biura Prasowego PKP Cargo.
Grupa Lotos zaskoczona

W tej sytuacji o informację poprosiliśmy Grupę Lotos, stuprocentowego właściciela Lotos Kolej. Informacje o zatrudnieniu prezesa u konkurencji zaskoczyły pracowników GL, ale udało nam się uzyskać oświadczenie samego zainteresowanego, który wcześniej nie chciał o tym rozmawiać.

- Od dnia 17 maja 2017 świadczę pracę na rzecz spółki Lotos Kolej. Wobec powyższego nie prowadziłem żadnej aktywności na rzecz podmiotów konkurencyjnych. Od poprzedniego pracodawcy otrzymałem urlop bezpłatny, którego zrzekłem się zgodnie z oczekiwaniami zarządu Grupy Lotos SA - zadeklarował Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej.
Pytania bez odpowiedzi

Nie udało nam się ustalić, kiedy prezes Lotos Kolej zrzekł się urlopu udzielonego mu przez PKP Cargo? Czy nastąpiło to tuż po objęciu funkcji w Lotos Kolej czy dopiero po przesłaniu przez nas pytań do PKP Cargo? Tego prezes nie chce ujawnić.

Także Grupa Lotos nie udzieliła nam informacji o tym jakie dokładnie były "oczekiwania zarządu" wobec szefa Lotos Kolej i kiedy zostały zrealizowane.

Pracownicy domagają się wyjaśnień

Ujawnieniem zawodowych zależności prezesa oburzone są związki zawodowe działające w Lotos Kolej.

- Jesteśmy zaskoczeni całą sprawą. Znaliśmy przeszłość naszego prezesa i ufaliśmy, że nie ma ona wpływu na dalszy rozwój naszej spółki - mówi Radosław Czerniak, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Transportu Kolejowego Grupy Lotos. - Ale w tej sytuacji trudno nam w to nadal wierzyć. W spółce wprowadzana jest nowa struktura i likwidowane są kolejne stanowiska, a prawie codziennie odchodzi z firmy kilkoro pracowników. W środę złożyliśmy w biurze zarządu Grupy Lotos pismo podpisane przez cztery związki zawodowe (ZZPTKGL, Związek Zawodowy Pracowników Ruchu Ciągłego, Związek Zawodowy Inżynierów i Techników Grupy Lotos i Związek Zawodowy Obrony Pracowników w Grupie Lotos) wzywające zarząd do do pilnego spotkania z załoga w celu wyjaśnienia sytuacji w Lotos Kolej.
Lotos Kolej i PKP Cargo: najwięksi konkurenci

PKP Cargo to największy w Polsce i drugi w Unii Europejskiej operator kolejowych przewozów towarowych, notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Lotos Kolej jest największą konkurencją PKP Cargo i wiceliderem rynku kolejowych przewozów towarowych w Polsce pod względem realizowanej pracy przewozowej. W 2003 roku spółka operowała sześcioma lokomotywami, dziś zarządza około stu elektro- i spalinowozami.

Jeszcze w 2015 roku spółka Lotos Kolej miał zadebiutować na warszawskiej giełdzie. Spekulowało się, że spółka pozyska partnera finansowego. Pojawiły się nawet propozycje od firm. Zainteresowanie wyrażała spółka PKP Cargo, do złożenia oferty szykowało się też CTL Logistics i OT Logistics.

Miejsca

  • LOTOS Kolej Gdańsk, Michałki 25
  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (228) ponad 10 zablokowanych

  • Józef Bąk był zatrudniony identycznie mało tego sam ze soba negocjował :) PKP i Lotos to firmy państwowe ten sam własciciel. (5)

    • 7 2

    • (4)

      Jak już to J. Bąk nie był zatrudniony w OLT tylko robił dla OLT analizy, wykresy itd. Umowa zlecenie. A tu mamy zatrudnienie na pełny etat.
      Mówi to panu coś?

      • 3 1

      • mówi (3)

        Lotos i pkp -> firmy państwowe,

        Olt ->firma prywatna, lotnisko->firma państwowa.

        Czyli ulubiona dla lumpenliberałów forma kręcenia kasiorki: Publiczne koszty, prywatne zyski.

        • 1 2

        • (2)

          Typowa odpowiedz za 50 gr Trolla Pisowskiego. Jak oni kradli to my też. Jak oni kręcili wałki to my też . tz TKM !!! . Anatol zatrudniony w PKP Cargo na wszelki wypadek zostawił sobie furtkę, jak by go odwołali z Lotosu. I teraz powstał dylemat co zrobić, jak to wytłumaczyć. To co że firmy państwowe. To nie mogą walczyć o klienta zewnętrznego? To po co Cargo chce przejąć Lotos ? Skoro i jedna firma i druga oddaje zyski do kasy państwowej? To wykosić swoich ?

          • 5 0

          • sugerujesz... (1)

            ...że ktoś coś ukradł? Lemingu, wam w przekrętach nikt nie dorówna. Zadłużyliście Polskę na wielokrotnie wyższe kwoty niż Gierek, a został po tym stadion i kilka rozgrzebanych autostrad. Wq**ia was, że koleś w stylu Misiewicza jest lepszy od waszych ekspertów takich jak vincent. To, co miało plajtować pod waszym światłym zarządem kwitnie pod zarządem "niekompetentnych pisiorów" . Kierownik z mniejszości etnicznej był mistrzem w rozwoju "lipy". Dość. Lądujecie na śmietniku historii. Tam wasze miejsce. Tam zgnijecie. O ponad 20lat za późno.

            • 0 4

            • Dzięki świetnym rządom panującej nam umiłowanej przez suwerena partii PiS masło podrożało z 3.20 do 6.49 czyli o 3.29 zł. Kupując 1 kostkę tygodniowo rocznie wydasz o 171,08 zł . A to tylko jedna kostka masła. A ile artykułów spożywczych podrożało?
              Inny przykład. Cena ON przed wyborami w 2015 wynosiła 3.20 dziś 4.40 . Różnica to 1.20. Tankując średnio 40 l 2 razy w miesiącu , w ciągu roku wydasz o 1152 zł wiecej. Naprawdę cisnie się na usta Panie PREZESIE z Nowogrodzkiej JAK ŻYĆ.
              ps. i nie pisać że mogę jeździć komunikacją miejską bo bilety też podrożały z 3 do 3.20 . Rok ma 365 dni odjąć wszystkie weekendy minus urlop i święta to da jakieś 300 dni w pracy. Codziennie potrzebujemy 2 biletów. czyli 6.40. różnica 40 groszy razy 300 daje nam 120 zł rocznie więcej . A ile nam dał pracodawca podwyżki w tym roku?

              • 2 0

  • Firma traci udzialy w rynku. Nalezy powolac komisje sledcza ktora sprawdzi czy ti nie sabotaż

    • 10 1

  • A dla kogo

    pracuje bydyń?

    • 1 3

  • Zaraz pojawią się na forum dyżurni propagandziści lotosu (3)

    Wybielają i bronią zwolnionego przezesa, wyrzuconych dyrektorów itd itp. Pieją pieśni pochwalne jacy to oni byli wspaniali i ile im zawdzięczają.

    • 10 33

    • nieudacznik

      co, nie załapałeś się na zwolnione stanowisko frustracie?

      • 0 0

    • Bo jest kogo i za co chwalić!!! Nie masz wiedzy nie wypowiadaj się PROPISIAKU!!!!

      • 11 0

    • Tu partia nie ma znaczenia

      Wystarczy by facet miał jaja i nie bał się partyjnych wataszków. Gdy firma ma w d*pie klientów to oni uciekają do konkurencji, ot wszystko.
      A w firmie nie dzieje się nic co by szlo w dobrym kierunku. Niedługo jak podchodzą klienci zrobi się za dużo pracowników. No chyba ze o to chodzi by ludzie którzy pracują w torach przeszli do PKP Cargo gdzie jak wiadomo z ludźmi jest ogromny problem.

      • 18 0

  • (6)

    Ojtam, ważne ze ma poparcie Partii. Niech nasz socjalizm rośnie w siłę!

    • 230 28

    • W Gdańsku musi mieć poparcie (4)

      Platformy Obywatelskiej,bez tego ani rusz

      • 12 72

      • ciekawe (3)

        a teraz rozbuduj swoja zlota mysl.....co ma Gdansk do obsady stolkow w Lotosie?

        • 56 6

        • Zdecydowana większość wyższej kadry (2)

          W Lotosie jest związana z PO,lub popiera PO,prezesowi mianowanemu przez PIS,kadra ta będzie mocno utrudniać pracę.

          • 9 60

          • (1)

            Chyba Ci się coś popitoliło. Cała kadra zarządzająca w Lotosie, kadra kierownicza, nawet sprzątaczka została wymieniona na dobrą zmianę. Lotos to spółka Skarbu Państwa. Nie pisz głupot.

            • 66 4

            • ale on właśnie za to bierze szmal..

              wyborcy pisu nie wierza własnym oczom , ale takim bzdetom tak... byle przeciw PO i Tuskowi..

              • 7 0

    • Nasz narodowy socjalizm

      • 32 1

  • Ciekawe, ilu takich wybitnych "fachowców"... (1)

    ...niezależnie od tego, do jakiej partii należą, dałoby radę zarobić na życie prowadząc np. osiedlowy sklep warzywny albo "rozkręcić od zera" chociażby firmę sprzątającą???

    • 5 1

    • Stajnie w Janowie rozłożyli na łopatki i lotos kolej też próbują ale tu się to skończyć może krwawą awanturą

      • 6 0

  • Brawo pisiorykolejna wpadka i kolejny spadochroniarz podchwycony przez Radka

    • 8 1

  • gdyby nie afera toby się nie zrzekł tego urlopu (7)

    szmaciarsto...

    • 148 6

    • Trojmiasto.pl - z tym się idzie do WSA - trochę potrwa, ale firma w zębach przyniesie odpowiedź! :)

      Dla fundacji w rodzaju Panoptykon takie bajeczki - że nie odpowiemy bo nie musimy, albo nie bo nie, to chleb powszedni. Jak nie w Wojewódzkim, to w Naczelnym Sądzie Administracyjnym państwowy urząd czy firma dostaje nakaz udzielenia informacji publicznej - i musi go wykonać.
      Przynajmniej, póki WSA i NSA nie zostały jeszcze "zdekomunizowane" :).

      • 4 0

    • (1)

      Wysyp POpapranych trolli.Kwi kwi kwi kwi.

      • 1 5

      • Ciekawe co napiszesz jak Pisiory zostaną oderwane od koryta.
        To będzie kwik, słyszalny nawet w RPA ....

        • 6 2

    • A smród zostanie....

      • 6 0

    • Bóg - kasa; Honor - koledzy; Ojczyzna - partia.

      • 9 0

    • Gdyby nie osoba wiceprezesa, człowieka prezesa Lotosu to może i by się zrzekł łatwiej bezpłatnego urlopu. Tu nikt nie zna dnia ani godziny

      • 5 1

    • Dobrze, że trojmiasto bylo i jest równie

      dociekliwe w odniesieniu do dygnitarzy PO.

      • 7 12

  • Czyli likwidacja lotos kolej rozpoczeta.... (2)

    Tyle lat Cargo nie wiedziało jak to zrobić az Jareczek im pomógł...

    • 13 1

    • Komu nie pasuje praca w naszej firmie to won do cargo Mietek i Szczurek krecią robotę już zrobili

      • 2 0

    • Długo będziecie zaczynać tą firmę kargule

      • 6 0

  • Co za klika

    Teraz wiecie dlaczego na Śląsku chcą zaoszczędzić na transporcie pracowników? Równe traktowanie, czyli od jutra dorabiam u konkurencyjnego przewoźnika jak prezes LOTOS Kolej.

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane