• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes Lotos Kolej jednocześnie zatrudniony u konkurencji

Robert Kiewlicz
12 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Anatol Kupryciuk (w środku) jest prezesem Lotos Kolej od maja 2017 r. Wcześniej związany był z PKP Cargo, największym konkurentem gdańskiej spółki. Z naszych informacji wynika, że dopiero kilka dni temu wypowiedział urlop bezpłatny poprzedniemu pracodawcy. Anatol Kupryciuk (w środku) jest prezesem Lotos Kolej od maja 2017 r. Wcześniej związany był z PKP Cargo, największym konkurentem gdańskiej spółki. Z naszych informacji wynika, że dopiero kilka dni temu wypowiedział urlop bezpłatny poprzedniemu pracodawcy.

Prezes Lotos Kolej był jednocześnie urlopowanym pracownikiem największego konkurenta swojej firmy, czyli PKP Cargo. Urlopu zrzekł się prawdopodobnie po naszych pytaniach w tej sprawie. Grupie Lotos ta sytuacja nie przeszkadza, PKP Cargo odmówiło nam komentarza.



Czy prezes firmy powinien być związany z konkurencją?

Przypomnijmy: w maju 2017 roku Lotos Kolej, czyli kolejowa spółka Grupy Lotos, zmienił cały zarząd. Pracę stracili wówczas prezes Henryk Gruca oraz wiceprezes Paweł Makurat. Zostali odwołani ponieważ odejścia wiceprezesa żądali pracownicy, prezes ucierpiał niejako przypadkiem.

W ich miejsce powołano Anatola Kupryciuka na stanowisko prezesa oraz Krzysztofa Wiktorowicza, na stanowisko członka zarządu. W marcu 2017 roku do zarządu dołączył jeszcze Maciej Piotrowski, na stanowisku drugiego wiceprezesa Lotos Kolej.

Anatol Kupryciuk to fachowiec od kolei: absolwent Politechniki Warszawskiej i Politechniki Gdańskiej, od 1981 r. związany z różnymi podmiotami grupy PKP. Bezpośrednio przed przyjściem do Lotos Kolej pracował jako dyrektor Biura Kierowania Przewozami w centrali PKP Cargo, a więc u największego konkurenta Lotos Kolej na rynku przewozów towarowych w Polsce.

Problem w tym, że - jak ustaliliśmy - od momentu powołania na stanowisko prezesa Lotos Kolej, Anatol Kupryciuk wciąż pozostawał pracownikiem PKP Cargo. W poprzedniej firmie otrzymał natomiast urlop bezpłatny.

O status zawodowy Kuprycniuka zapytaliśmy w PKP Cargo. Chcieliśmy wiedzieć, czy:

  • nadal jest on pracownikiem spółki,
  • na jaki okres udzielono mu urlopu bezpłatnego,
  • podczas trwania urlopu może podejmować zatrudnienie w innych firmach,
  • nie ma zakazu konkurencji?


PKP Cargo nabiera wody w usta

Odmówiono nam jednak odpowiedzi na te pytania.

- Zgodnie z przepisem art. 4 ust. 1 ustawy Prawo prasowe przedsiębiorca jest obowiązany do udzielenia prasie informacji o swojej działalności, o ile na podstawie odrębnych przepisów informacja nie jest objęta tajemnicą lub nie narusza prawa do prywatności. Wskazany wyżej przepis ustawy nie znajduje więc zastosowania w niniejszej sprawie. Wobec powyższego PKP Cargo nie ma możliwości udzielenia odpowiedzi - poinformował Trojmiasto.pl Ryszard Jacek Wnukowski z Biura Prasowego PKP Cargo.
Grupa Lotos zaskoczona

W tej sytuacji o informację poprosiliśmy Grupę Lotos, stuprocentowego właściciela Lotos Kolej. Informacje o zatrudnieniu prezesa u konkurencji zaskoczyły pracowników GL, ale udało nam się uzyskać oświadczenie samego zainteresowanego, który wcześniej nie chciał o tym rozmawiać.

- Od dnia 17 maja 2017 świadczę pracę na rzecz spółki Lotos Kolej. Wobec powyższego nie prowadziłem żadnej aktywności na rzecz podmiotów konkurencyjnych. Od poprzedniego pracodawcy otrzymałem urlop bezpłatny, którego zrzekłem się zgodnie z oczekiwaniami zarządu Grupy Lotos SA - zadeklarował Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej.
Pytania bez odpowiedzi

Nie udało nam się ustalić, kiedy prezes Lotos Kolej zrzekł się urlopu udzielonego mu przez PKP Cargo? Czy nastąpiło to tuż po objęciu funkcji w Lotos Kolej czy dopiero po przesłaniu przez nas pytań do PKP Cargo? Tego prezes nie chce ujawnić.

Także Grupa Lotos nie udzieliła nam informacji o tym jakie dokładnie były "oczekiwania zarządu" wobec szefa Lotos Kolej i kiedy zostały zrealizowane.

Pracownicy domagają się wyjaśnień

Ujawnieniem zawodowych zależności prezesa oburzone są związki zawodowe działające w Lotos Kolej.

- Jesteśmy zaskoczeni całą sprawą. Znaliśmy przeszłość naszego prezesa i ufaliśmy, że nie ma ona wpływu na dalszy rozwój naszej spółki - mówi Radosław Czerniak, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Transportu Kolejowego Grupy Lotos. - Ale w tej sytuacji trudno nam w to nadal wierzyć. W spółce wprowadzana jest nowa struktura i likwidowane są kolejne stanowiska, a prawie codziennie odchodzi z firmy kilkoro pracowników. W środę złożyliśmy w biurze zarządu Grupy Lotos pismo podpisane przez cztery związki zawodowe (ZZPTKGL, Związek Zawodowy Pracowników Ruchu Ciągłego, Związek Zawodowy Inżynierów i Techników Grupy Lotos i Związek Zawodowy Obrony Pracowników w Grupie Lotos) wzywające zarząd do do pilnego spotkania z załoga w celu wyjaśnienia sytuacji w Lotos Kolej.
Lotos Kolej i PKP Cargo: najwięksi konkurenci

PKP Cargo to największy w Polsce i drugi w Unii Europejskiej operator kolejowych przewozów towarowych, notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Lotos Kolej jest największą konkurencją PKP Cargo i wiceliderem rynku kolejowych przewozów towarowych w Polsce pod względem realizowanej pracy przewozowej. W 2003 roku spółka operowała sześcioma lokomotywami, dziś zarządza około stu elektro- i spalinowozami.

Jeszcze w 2015 roku spółka Lotos Kolej miał zadebiutować na warszawskiej giełdzie. Spekulowało się, że spółka pozyska partnera finansowego. Pojawiły się nawet propozycje od firm. Zainteresowanie wyrażała spółka PKP Cargo, do złożenia oferty szykowało się też CTL Logistics i OT Logistics.

Miejsca

  • LOTOS Kolej Gdańsk, Michałki 25
  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (228) ponad 10 zablokowanych

  • Cargo powinno trafić...

    ...w ręce deutsche bahn, a lotos powinien nabyć gazprom. oczywiście za odpowiednio niskie kwoty, aby nie zniechęcać strategicznych inwestorów. Wszystkiego powinien dopilnować kierownik, należący do - jak sam to określił - mniejszości etnicznej. By żyło się lepiej.

    • 1 8

  • anty

    no to napiszemy do PO,PSL,N,KUKIZ niech zobaczą jakich ma pracowników Jareczek

    • 4 1

  • Komuś żależy by udupić...Kiedy te układy się skończą? Mam nadzieje ze mój Syn dożyje normalności.. (2)

    ...PKP Cargo to największy w Polsce i drugi w Unii Europejskiej operator kolejowych przewozów towarowych, notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

    • 0 6

    • (1)

      I co z tego? To znaczy wszystkich wykosić z rynku i wracamy do monopolisty?

      Tego chce PiS? Powrotu MONOPOLU? Gospodarki sterowanej centralnie z Nowogrodzkiej?
      Już to raz mieliśmy i jak było? Zimą wyłączany prąd bo 3 stopień zasilania, Ocet i musztarda na półkach a reszta na kartki ! Paliwo na kartki , papierosy na kartki , Telewizory , pralki , na talony, meble na talony ( dla młodych małżeństw) , zapisy , lista kolejkowa itd. Tego chcecie? To ja dziękuję. Nie OTAKĄ Polskę Walczyli ....

      • 13 0

      • Żle się wyraziłem, kontekst nie ten..Całkowicie popieram Twoją opinie..

        • 6 0

  • Konkurencja między państwowymi firmami:)

    żart...

    • 7 3

  • Tak bandyckiego rządu Polska nie miała od 1956 roku

    Obsadzanie państwowych spółek misiewiczami, komuchami, debilami

    • 12 0

  • Wcześniej ośmiorniczki były zjadane (1)

    a teraz ośmiornica pożera ..

    • 8 0

    • Ośmiorniczki są tańsze niż masło. Więc nie wiem o co im chodzi? O jak by poszli na schabowego z kapusta albo golonkę i do tego piwo to by było ok. Ale Owoce morza? Fuj

      • 2 0

  • Nic sie nie stało

    Nic się nie stało , Polacy nic się nie stało... Anatol teraz zastanawia się jak z tego się wytłumaczyć. I cały zarząd Lotosu. Już pewnie słane są instrukcje z Nowogrodzkiej. A smród będzie się ciągnął latami. I co warte jest jego słowo? Jak w takiej prostej sprawie mataczy. Dawna ekipa zarządzająca w Lotos kolej jak dała słowo to tak było. A teraz ? Co jest teraz warte słowo Prezesa? Taka dobra zmiana nastąpiła.

    Jak to Endriu D. Mówił " Dojnej nam Polski racz dać Panie !!! " to doją na potęgę.

    • 9 0

  • UM Gdynia też było "zdziwione" że Łucyk przez lata łamał przepisy antykorupcyjne. Czy wyciągnęli jakieś konsekwencje?

    • 1 0

  • Słuźby opanowały LOTOS (1)

    Maciej P. Wiceprezes to sluźby ABW. Po co przyszedł? Aby kosztem posad zwykłych pracowników obsadzić stołki kolegami. Prywatnie kolega szefa GL czym publicznie sie chwali wyraznie dba o znajomych. Dyrektor ds. Finansowych koleźanka. Pan Andrzej R. od przedwczoraj dyrektor nowego specjalnie utworzonego Pionu teź kolega. Mamy teraz przewoźnika od "zadań specjalnych". Bo dobre wyniki to za mało.

    • 17 2

    • We wszystkich spółkach zwalniają fachowców a zatrudniają bezmózgich kolesi. Wystarczy by popierali jedyną słuszną partię. Lub udawali, że popierają.

      • 4 2

  • To są wszyscy Misiewicze. A takich jest obecnie tysiące.

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane