• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes Portu Gdynia Adam Meller odwołany

Wioletta Kakowska-Mehring
14 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Adam Meller stał na czele Zarządu Morskiego Portu Gdynia przez prawie 5 lat. Adam Meller stał na czele Zarządu Morskiego Portu Gdynia przez prawie 5 lat.

W środę niespodziewanie odwołano Radę Nadzorczą w Porcie Gdynia i powołano nowy skład. Ten zebrał się w czwartek w trybie pilnym i odwołał Adama Mellera, prezesa Zarządu Morskiego Portu Gdynia.



Adam Meller objął stanowisko prezesa Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA 2 sierpnia 2016 roku. To była tzw. VI kadencja. Potem zasiadał w kolejnych kadencjach. Ta była VIII.

Wcześniej Meller był prezesem Towarzystwa Finansowego SKOK (obecnie Aplitt SA), a następnie wiceprezesem Towarzystwa Zarządzającego SKOK Sp. z o.o., które oferuje produkty i usługi finansowe dla Kas Stefczyka oraz pozostałych podmiotów systemu SKOK w Polsce. Jednak w latach 90. XX w. Prezes Meller pracował także w jednym z wydziałów portowych. Jest absolwentem Wydziału Budownictwa Lądowego Politechniki Gdańskiej, ukończył też studia podyplomowe z zakresu marketingu i zarządzania, ma tytuł MBA.

Nie poinformowano, skąd ta nagła decyzja o odwołaniu. Port w Gdyni dopina kilka dużych inwestycji, w tym kończy budowę nowego terminalu promowego (otwarcie we wrześniu) i prowadzi zaawansowane rozmowy z partnerami prywatnymi zainteresowanymi budową Portu Zewnętrznego w Gdyni.

Do czasu rozstrzygnięcia konkursu, który zostanie niebawem ogłoszony, zarząd pozostanie dwuosobowy. Pełniącym obowiązki szefa gdyńskiego portu będzie Jacek Sadaj, jeden z wiceprezesów.

Nieoficjalnie mówi się, że decyzja o odwołaniu prezesa Mellera to lokalna odsłona ogólnopolskich zmian w spółkach podległych Skarbowi Państwa.

Miejsca

Opinie (205) ponad 20 zablokowanych

  • Powinni to sprywatyzować.

    Wszytkie te państwowe moloch powinny zostać sprywatyzowane. Służą one wyłącznie do kradzieży państwowej kasy.Ludzie z nadań politycznych nie nadają się do niczego . Doprowadzili by do bankructwa każdy prywatnym biznes. W spółkach skarbu państwa jak zdefrałduhą kasę do dokapitalizuja pieniędzmi podatników i tak bez końca.

    • 0 0

  • Mateusz wycina ludzi Beaty

    I wsadza swoich

    • 1 0

  • B/Z

    Pisowskie szachrajstwa.

    • 1 0

  • po gadali

    koniec biadelenia Prezesa od medeli i nagród nie ma ? Czas na nowe stare przydu*asy odejdą bo tylko sie panoszyli a myśleli ze będą rozkazywać wiecznie kierowniki i nie tylko i Karawana jedzie dalej .

    • 1 2

  • Przeładunki vs Investycje (2)

    Przeładunki są wprost proporcjonalne do inwestycji. Terminale przeladowują Port Gdynia inwestuje by mogli przeladowywac i wwozić i wywozić. Ludzie przecież to proste. Zarząd Portu daje teren i narzędzia by mogli bić rekordy i generować siano z podatków do miasta i kolejne 500

    • 31 14

    • Nie, nie sa wprost proporcjonalne.

      • 1 0

    • To wskaż

      które inwestycje miały wpływ na wzrost przeładunków?

      • 6 1

  • Za prezesury tego Pana Port w Gdyni rósł jak nigdy! Utrzymali wzrost pomimo Pandemii! (22)

    Współczuje Panu, niestety decyzje polityczne są takie, że zamienia się osoby które potrafią zarządzać na osoby którym można "zaufać".

    Powodzenia!

    • 179 66

    • (2)

      Port nie zajmuje się przeładunkami.

      • 22 4

      • A może dworzec kolejowy zajmuje się przeładunkim statków. (1)

        • 1 2

        • Dziecko... Lekcje odrobiłeś?

          • 0 0

    • przeładunki to terminale a nie ZMPG (7)

      ZMPG nie przeładowuje ładunków, tylko terminale. Zasług Mellera w tym nie ma, a za to są inne wątki :)

      • 29 9

      • Infrastruktura! (5)

        A te terminale to na czym funkcjonują? W powietrzu? Port to praca zespołowa. Bez dobrej infrastruktury terminal nic nie zrobi, a za tą odpowiada ZMPG

        • 18 15

        • (2)

          Przeładunki nie sa zasługa portu w zadnym stopniu.

          • 21 4

          • Przeładunki są zasługą pll lot. (1)

            • 0 1

            • Terminali nieuku pisowski.

              • 1 1

        • To wskaż (1)

          jaka infrastruktura powstała która miała wpływ na wielkość przeładunków.

          • 10 1

          • Naprawa nabrzeży, falochronu.

            • 3 2

      • widać, że nie masz pojęcia o pracy z porcie więc sie nie kompromituj

        • 8 3

    • Wszystkie inwestycje, które przynoszą teraz zyski

      Były robione lub rozpoczęte za poprzednich prezesów. Oni spijali śmietankę z pracy poprzedników.

      • 4 14

    • Utrata ładunków, spory sadowe z terminalami, rezygnacje z powierzchni... (3)

      Jakie są fakty?

      • 14 2

      • jest dokładnie odwtornie, praacuję w porcie ponad 20 lat i tak dobrze nie było już dawno

        roboty jest nadmiar, pensje bdb tylko ukaińców nie ma bo polakom się w d*pach poprzewracało i pensja 4 koła za machanie łopatą to dla nich obciach.

        • 3 10

      • Fakty (1)

        Fakty jakie znasz to chyba tylko te TVN. Poczytaj najpierw, dokształć się jakie są statystyki w Porcie od kilku lat i wtedy zabierz głos ekspercie z Bożej łaski.

        • 3 20

        • Są trzy stopnie kłamstwa:

          Mała nieprawda, bezczelne kłamstwo i.... statystyki. To tak aprops statystyk, którym tak wierzysz.

          • 10 1

    • Może za bardzo rosło

      • 8 3

    • Pandemia nie miała wpływu na przychody ZMPG.

      ZMPG dzierżawi tereny, terminale, biura. Po co te banialuki?

      • 18 3

    • Kto utrzymał wzrost czego?

      Bzdury

      • 13 2

    • xxxxx

      Koń by się uśmiał

      • 5 2

    • Port

      Hahaha. Tam pracuje banda nierobów za gruba kasę

      • 6 20

    • współczuj PIS

      • 6 16

  • Współczuje Pracownikom....

    Naprawdę nie zazdroszczę. Szkoda, że odwołują Prezesa, którego lubi i szanuje załoga.... Powinni zacząć się rozglądać w innych podległych sobie Instytucjach i poodwoływać tam gdzie powinno to mieć miejsce!

    • 8 8

  • kazda zmiana w PISie to zmiany prezesow...

    tylko ze ci z glowa na karku juz sie skonczyli i teraz wstawiaja...

    • 1 0

  • charles bronson

    • 1 2

  • Hey

    Swoje potrafil wypic, a teraz Andrzeja Czecha i Kamińskiego i Wam te porty rozwala szybciej niż vistal

    • 3 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane