• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prom Electra znów nagrodzony w międzynarodowym konkursie

VIK
27 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Prom "Elektra" powstał na zlecenie fińskiego armatora Finferries. Prom "Elektra" powstał na zlecenie fińskiego armatora Finferries.

Stocznia Crist znów została doceniona na arenie międzynarodowej za wykonanie w pełni wyposażonego promu pasażersko-samochodowego z napędem elektrycznym "Electra". Nagroda CEMT 2018 za wybitny wkład na rzecz sukcesu europejskich przemysłów morskich przypadła gdyńskiej stoczni oraz gdańskiej firmie projektowej StoGda Ship Design & Engineering. W kwietniu tego roku ta innowacyjna jednostka z Gdyni zdobyła tytuł w kategorii "Statek roku" w konkursie Marine Propulsion Awards.



Nagroda CEMT 2018 została przyznana wspólnie dla trzech firm: StoGda Ship Design & Engineering projektanta promu, Crist, czyli stoczni budującej prom, oraz Finferries - operatora promu. Na Forum Wizja Rozwoju, które odbyło się w Gdyni, wręczył ją Trevor Blakeley, przewodniczący Rady CEMT.

- Jesteśmy zrzeszeniem europejskich stowarzyszeń naukowo-technicznych z 10 krajów. Nagroda może być przyznana osobie indywidualnej, organizacji, stowarzyszeniu, na wniosek członka CEMT - organizacji reprezentującej dany kraj. W tym przypadku wniosek złożyło Towarzystwo Okrętowców Polskich Korab przy Zarządzie Głównym Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Polskich SIMP - powiedział Trevor Blakeley, przewodniczący Rady CEMT.
Wyróżnienie przyznano za opracowanie projektu i wykonanie pierwszego w Unii Europejskiej w pełni wyposażonego promu pasażersko-samochodowego z napędem elektrycznym o nazwie "Elektra".

- Ta nagroda oznacza potwierdzenie naszych kompetencji i to, że jesteśmy zdecydowanym liderem na rynku budowy statków innowacyjnych, prototypowych, unikatowych. Dzięki partnerstwu, które powstało podczas tego projektu, zarówno z biurem konstrukcyjnym StoGda, jak i z naszym finalnym klientem Finferries, osiągnęliśmy zdecydowanie sukces - mówi Bartłomiej Kopczewski, dyrektor zarządzający Crist.
Przypomnijmy, że w tym roku "Elektra" zdobyła już tytuł w kategorii "Statek roku" w konkursie Marine Propulsion Awards. O nominacji zdecydowało fachowe jury, ale o tym, kto wygrał, decydowali internauci, biorąc udział głosowaniu na stronie konferencji Sulphur Cap 2020. 

Konkurs Marine Propulsion Awards prowadzony jest przez wydawcę czasopisma i serwisu "Marine Propulsion & Auxiliary Machinery". W rywalizacji o nagrodę "Elektra" walczyła z naprawdę ciekawymi jednostkami, czyli z "Cardissą" - największym na świecie morskim statkiem bunkrowym LNG należącym do Shella - i z pierwszym na świecie lodołamaczem LNG "Christophe de Margerie" armatora Sovcomflot. Jednak to właśnie statek zbudowany w Gdyni zdobył najwięcej głosów.

P310 "Elektra" to hybrydowy prom typu "double-ended ferry" (diesel-elektryczny), który powstał na zlecenie fińskiego armatora Finferries. Został zaprojektowany przez przez polskie biuro projektowe StoGda. Stocznia Crist przekazała jednostkę zleceniodawcy w ub. roku. Prom pływa pomiędzy Nauvo a Parainen i służy do transportu 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób. Jednostka o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości jest obsługiwana przez zaledwie trzyosobową załogę. Podczas trudnych warunków pogodowych jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi. Statek został wyposażony w zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Ładowanie akumulatorów odbywa się każdorazowo podczas załadunku i rozładunku, a czas do tego potrzebny wynosi zaledwie siedem minut.
VIK

Miejsca

Opinie (16)

  • Gratki.

    • 14 2

  • Gratuluję

    Aż miło było to przeczytać

    • 26 1

  • A jak tam państwowe moloszki?

    Dalej dotowane?

    • 26 10

  • Niech płacą to ci obiecali

    Miało być 50 a wyszło 12 i Kaszuby narzekają.
    2w zł na DG to kpina

    • 0 10

  • A panstwowe stocznie nie potrafia dwoch blach pospawac

    • 15 5

  • Dla mnie sie nie podoba (2)

    Widzialem ladniejsze, ten jakis taki biedny

    • 0 20

    • Ale ty jesteś patol.

      Nie pisze się głębie - dla mnie się nie podoba lecz - mi się nie podoba,lub nie podoba mi się.Jak

      • 3 0

    • PATOL - hle hle

      • 1 0

  • To prototyp

    A kiedy będzie budowany następny bo prototyp to kolosalne wydatki ?.

    • 1 7

  • Diesel elektryczny ha ha ha

    No to sie nazywa w pelni elektryczny i ekologiczny srodek transportu ktory i tak zatruwa srodowisko przynajmniej tak samo jak nie bardziej niz te dotychczasowe. Powinni go panelami slonecznymi i wiatrakami obudowac to moze mialoby to jakis sens jest tez opcja rozczepiania wody ale to inna bajka zamiatana pod dywan takze pseudo ekologia ma sie dobrze

    • 6 8

  • Ciekawe...

    kto nagrodzi pracowników. Bo napewno nie crist. Tam dobrze zarabia kadra dyrektorów, kierowników i ich znajomych powciskanych na lepsze stanowiska.

    • 6 11

  • answer (1)

    a ten co stoi hybrydowy nie kupiony bo armator go nie chce za takie pieniadze?
    to co?

    • 3 10

    • Hmmm

      W Crist,cie żaden nie stoi, może ci się z rsb pomyliło ?

      • 7 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane