• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prom Electra znów nagrodzony w międzynarodowym konkursie

VIK
27 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Prom "Elektra" powstał na zlecenie fińskiego armatora Finferries. Prom "Elektra" powstał na zlecenie fińskiego armatora Finferries.

Stocznia Crist znów została doceniona na arenie międzynarodowej za wykonanie w pełni wyposażonego promu pasażersko-samochodowego z napędem elektrycznym "Electra". Nagroda CEMT 2018 za wybitny wkład na rzecz sukcesu europejskich przemysłów morskich przypadła gdyńskiej stoczni oraz gdańskiej firmie projektowej StoGda Ship Design & Engineering. W kwietniu tego roku ta innowacyjna jednostka z Gdyni zdobyła tytuł w kategorii "Statek roku" w konkursie Marine Propulsion Awards.



Nagroda CEMT 2018 została przyznana wspólnie dla trzech firm: StoGda Ship Design & Engineering projektanta promu, Crist, czyli stoczni budującej prom, oraz Finferries - operatora promu. Na Forum Wizja Rozwoju, które odbyło się w Gdyni, wręczył ją Trevor Blakeley, przewodniczący Rady CEMT.

- Jesteśmy zrzeszeniem europejskich stowarzyszeń naukowo-technicznych z 10 krajów. Nagroda może być przyznana osobie indywidualnej, organizacji, stowarzyszeniu, na wniosek członka CEMT - organizacji reprezentującej dany kraj. W tym przypadku wniosek złożyło Towarzystwo Okrętowców Polskich Korab przy Zarządzie Głównym Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Polskich SIMP - powiedział Trevor Blakeley, przewodniczący Rady CEMT.
Wyróżnienie przyznano za opracowanie projektu i wykonanie pierwszego w Unii Europejskiej w pełni wyposażonego promu pasażersko-samochodowego z napędem elektrycznym o nazwie "Elektra".

- Ta nagroda oznacza potwierdzenie naszych kompetencji i to, że jesteśmy zdecydowanym liderem na rynku budowy statków innowacyjnych, prototypowych, unikatowych. Dzięki partnerstwu, które powstało podczas tego projektu, zarówno z biurem konstrukcyjnym StoGda, jak i z naszym finalnym klientem Finferries, osiągnęliśmy zdecydowanie sukces - mówi Bartłomiej Kopczewski, dyrektor zarządzający Crist.
Przypomnijmy, że w tym roku "Elektra" zdobyła już tytuł w kategorii "Statek roku" w konkursie Marine Propulsion Awards. O nominacji zdecydowało fachowe jury, ale o tym, kto wygrał, decydowali internauci, biorąc udział głosowaniu na stronie konferencji Sulphur Cap 2020. 

Konkurs Marine Propulsion Awards prowadzony jest przez wydawcę czasopisma i serwisu "Marine Propulsion & Auxiliary Machinery". W rywalizacji o nagrodę "Elektra" walczyła z naprawdę ciekawymi jednostkami, czyli z "Cardissą" - największym na świecie morskim statkiem bunkrowym LNG należącym do Shella - i z pierwszym na świecie lodołamaczem LNG "Christophe de Margerie" armatora Sovcomflot. Jednak to właśnie statek zbudowany w Gdyni zdobył najwięcej głosów.

P310 "Elektra" to hybrydowy prom typu "double-ended ferry" (diesel-elektryczny), który powstał na zlecenie fińskiego armatora Finferries. Został zaprojektowany przez przez polskie biuro projektowe StoGda. Stocznia Crist przekazała jednostkę zleceniodawcy w ub. roku. Prom pływa pomiędzy Nauvo a Parainen i służy do transportu 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób. Jednostka o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości jest obsługiwana przez zaledwie trzyosobową załogę. Podczas trudnych warunków pogodowych jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi. Statek został wyposażony w zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Ładowanie akumulatorów odbywa się każdorazowo podczas załadunku i rozładunku, a czas do tego potrzebny wynosi zaledwie siedem minut.
VIK

Miejsca

Opinie (16)

  • Gratki.

    • 14 2

  • Gratuluję

    Aż miło było to przeczytać

    • 26 1

  • A jak tam państwowe moloszki?

    Dalej dotowane?

    • 26 10

  • Niech płacą to ci obiecali

    Miało być 50 a wyszło 12 i Kaszuby narzekają.
    2w zł na DG to kpina

    • 0 10

  • A panstwowe stocznie nie potrafia dwoch blach pospawac

    • 15 5

  • Dla mnie sie nie podoba (2)

    Widzialem ladniejsze, ten jakis taki biedny

    • 0 20

    • Ale ty jesteś patol.

      Nie pisze się głębie - dla mnie się nie podoba lecz - mi się nie podoba,lub nie podoba mi się.Jak

      • 3 0

    • PATOL - hle hle

      • 1 0

  • To prototyp

    A kiedy będzie budowany następny bo prototyp to kolosalne wydatki ?.

    • 1 7

  • Diesel elektryczny ha ha ha

    No to sie nazywa w pelni elektryczny i ekologiczny srodek transportu ktory i tak zatruwa srodowisko przynajmniej tak samo jak nie bardziej niz te dotychczasowe. Powinni go panelami slonecznymi i wiatrakami obudowac to moze mialoby to jakis sens jest tez opcja rozczepiania wody ale to inna bajka zamiatana pod dywan takze pseudo ekologia ma sie dobrze

    • 6 8

  • Ciekawe...

    kto nagrodzi pracowników. Bo napewno nie crist. Tam dobrze zarabia kadra dyrektorów, kierowników i ich znajomych powciskanych na lepsze stanowiska.

    • 6 11

  • answer (1)

    a ten co stoi hybrydowy nie kupiony bo armator go nie chce za takie pieniadze?
    to co?

    • 3 10

    • Hmmm

      W Crist,cie żaden nie stoi, może ci się z rsb pomyliło ?

      • 7 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie...

Najczęściej czytane